PDA

Bekijk de volledige versie : DVD Collector: Alternatief voor DVDProfiler?



John
29-12-2002, 20:50
Ik kwam deze site (http://www.crunchymedia.com/) tegen op het internet. 30 december wordt dit programma gereleased.

Mijn vraag:
Zou het een goede vervanger zijn voor DVDProfiler? Of een aanvulling?

Jaded
29-12-2002, 20:51
Bedankt voor de link.
Ik ga het in ieder geval eens proberen.
DVDProfiler wil al een hele tijd niet meer werken bij mij.

Arnold van Oostrum
29-12-2002, 20:56
Ziet er wel leuk uit, afwachten natuurlijk hoe een en ander werkt. Ik gebruik al tijden tot zeer grote tevredenheid het programma MovieCollector (http://www.collectorz.com/movie/?from=movieabout). Een internationaal hoog aangeschreven pakket van Nederlandse bodem.
Een artikel over dit pakket zit bij ons nog in de pen.

John
29-12-2002, 21:11
Moviecollector..... gewoon in de winkel te koop?
En hebben ze een site?

Pepijn Wildbret
29-12-2002, 21:36
Ziet er wel leuk uit, afwachten natuurlijk hoe een en ander werkt. Ik gebruik al tijden tot zeer grote tevredenheid het programma MovieCollector (http://www.collectorz.com/movie/?from=movieabout). Een internationaal hoog aangeschreven pakket van Nederlandse bodem.
Een artikel over dit pakket zit bij ons nog in de pen.

heb je dan geen last met het herkennen van nederlandse dvd's? Zie namenlijk staan dat het programma gebruikt maakt van Amerikaanse en Engelse databases.

Het programma wat john heeft gevonden ziet er ook erg mooi uit, zeker even proberen!

Rochan
29-12-2002, 21:46
Ben benieuwd naar dit programma. Ik heb al een tijdje last bij dvdprofiler, dat hij een hoop films niet herkent. Ik hoop dat deze wat vollediger is:o

John
29-12-2002, 21:49
Ben benieuwd naar dit programma. Ik heb al een tijdje last bij dvdprofiler, dat hij een hoop films niet herkent. Ik hoop dat deze wat vollediger is:o

niet herkent of nog niet ingevoerd?
dan zul je dat toch echt zelf moeten doen. als iedereen maar wacht totdat een ander de film heeft ingevoerd zijn we nog lang bezig.... ik heb vaak genoeg alles zelf in moeten voeren. daarom zit ik ook met smart te wachten op de nieuwe profilercast (de oude doet het niet meer met versie 2 bij mij)

Arnold van Oostrum
29-12-2002, 21:58
Moviecollector..... gewoon in de winkel te koop?
En hebben ze een site? Site, jazeker, zie de link in mijn post direct naar moviecollector pagina of algemeen www.collectorz.com.

Het programma is niet in de winkel te koop. Alleen via download op deze site. Je kunt tot een 50-tal titels invoeren, daarna heb je een licentie nodig. Die licentie hoef je maar één keer aan te schaffen voor een levenslang gebruik van het programma inclusief alle updates die komen. En kost slechts 25 dollar! Er komt regelmatig een nieuwe verbeterde versie uit, waarbij zeer goed wordt geluisterd naar input van gebruikers, die voor geregistreerde gebruikers altijd gratis beschikbaar is.

Het pakket herkent alle titels die in de IMDB en andere DVD sites zitten. Er is zelfs een speciale optie voor adult :o titels.

Ronald Stiebolt
29-12-2002, 21:58
Klinkt als een potentiele concurent voor DVDProfiler.
Wat ik echter mis is een internetkoppeling, ik wacht af....

René Groen
29-12-2002, 22:08
Ik heb nooit problemen gehad met DVDProfiler en zie dus (tot nu toe) geen reden om er vanaf te stappen :)

Rochan
29-12-2002, 22:09
niet herkent of nog niet ingevoerd?
dan zul je dat toch echt zelf moeten doen. als iedereen maar wacht totdat een ander de film heeft ingevoerd zijn we nog lang bezig.... ik heb vaak genoeg alles zelf in moeten voeren. daarom zit ik ook met smart te wachten op de nieuwe profilercast (de oude doet het niet meer met versie 2 bij mij)

Maar als ik bij andere hun collectie kijk, dan zie ik de films wel. Bijv. Panic Room, Grease, Monsters en Co, etc. Bij mij worden ze niet herkend, als ik ze invoer met UPC code. Vind ik toch wel raar:confused:

Ronald Stiebolt
29-12-2002, 22:11
Maar als ik bij andere hun collectie kijk, dan zie ik de films wel. Bijv. Panic Room, Grease, Monsters en Co, etc. Bij mij worden ze niet herkend, als ik ze invoer met UPC code. Vind ik toch wel raar:confused:

Je moet ergens onder setting de regiocode op 0 zetten, dan krijg je ze wel allemaal ipv uitsluitend R2.

Rochan
29-12-2002, 22:16
Je moet ergens onder setting de regiocode op 0 zetten, dan krijg je ze wel allemaal ipv uitsluitend R2.

Zal ik proberen, maar de films die wil invoeren, zijn wel regio 2 NL films:confused:

Ronald Stiebolt
29-12-2002, 22:19
Zal ik proberen, maar de films die wil invoeren, zijn wel regio 2 NL films:confused:

Dan doe je 't toch gewoon op titel? Veel van mijn profiler-titels kloppen niet qua regio en dus zal er ook wel 's een extra onterecht vermeld worden. Zelf til ik daar niet zo zwaar aan. Wat ik bv. doe is een rapport draaien met 1 DVD per pagina, printen en dan mooi alfabetisch in een ordner.

Mike Philippens
29-12-2002, 22:22
Zou het een goede vervanger zijn voor DVDProfiler? Of een aanvulling?
Ik denk dat ik 'm effe ga bekijken. Een aantal punten waar ik me zorgen over maak:
*in principe is het alleen voor Australie gemaakt. De database zal voornamelijk gevuld zijn met Aussie releases. Het programma zou echter wel multi-regio zijn.
*het is gratis, vrijwillig doneren. Dat betekent in de praktijk dat geen hond gaat betalen (of een handvol). En dat is jammer, want als het zo populair wordt als DVDProfiler kan ie inpakken. Hij kan nooit een (of meer) dikke server(s) laten draaien zonder dat ie geld binnenkrijgt.

Op zich ziet het er veelbelovend uit. Alleen jammer dat veel mensen straks overstappen omdat het gratis is en niet verder kijken naar continuïteit en financiën. DVDProfiler is van een bedrijf en er zijn met de introductie van V2 blijkbaar voor een hoop mensen problemen geweest (bij mij draait het sinds de eerste beta als een speer) dus begint iedereen maar te klagen. Het is misschien niet perfect, maar als je kijkt naar de features en de online database ben ik in ieder geval dik tevreden.
DVD Collector moet nog helemaal opgebouwd worden en dat betekent dat je waarschijnlijk het merendeel van de titels zelf moet gaan invoeren. Ik ben trouwens benieuwd hoe hij omgaat met database updates...Dat is een major aandachtspunt bij DVDProfiler en een hele lastige problematiek met zoveel users. Ik geloof dat ze 5000 submissions per dag krijgen.

Ik ben benieuwd. Ik hoop alleen dat een versnippering van dit soort software niet betekent dat ze geen van allen een goede solide userbase kunnen opbouwen en we straks helemaal niets meer hebben...

Rochan
29-12-2002, 22:22
Dan doe je 't toch gewoon op titel? Veel van mijn profiler-titels kloppen niet qua regio en dus zal er ook wel 's een extra onterecht vermeld worden. Zelf til ik daar niet zo zwaar aan. Wat ik bv. doe is een rapport draaien met 1 DVD per pagina, printen en dan mooi alfabetisch in een ordner.

Denk dat ik dat maar ook doe. Want op titel zijn ze er wel. Dan maar gewoon van een adere regio. Iedergeval bedankt voor de info Ronald:bier:

Ronald Stiebolt
29-12-2002, 22:24
Denk dat ik dat maar ook doe. Want op titel zijn ze er wel. Dan maar gewoon van een adere regio. Iedergeval bedankt voor de info Ronald:bier:

You're welcome! Maarre, vergeet niet dat je middels 'edit' zelf alles aan kan passen, waaronder regio code, extra's etc.

Met mijn verzameling heb ik daar om voor de hand liggende redenen niet zo'n trek in. Soms doe ik het wel als ik bv. de cover-art niet mooi vind of als er echt te duidelijke discrepanties zijn...

Pepijn Wildbret
29-12-2002, 22:45
Wat ik bv. doe is een rapport draaien met 1 DVD per pagina, printen en dan mooi alfabetisch in een ordner.

Hoe "draai je zo'n rapport" dan? Ik wil al vanaf het begin van dvd profiler een print functie, maar tot nu toe lukt niets. Exporteren naar een excel bestand en dan printen werkt ook niet. Krijg dan alleen maar heel brede vage lijsten.

Ronald Stiebolt
29-12-2002, 23:09
Hoe "draai je zo'n rapport" dan? Ik wil al vanaf het begin van dvd profiler een print functie, maar tot nu toe lukt niets. Exporteren naar een excel bestand en dan printen werkt ook niet. Krijg dan alleen maar heel brede vage lijsten.

Onder 'tools' vind je 'reports'. Dit zijn een aantal standaard rapporten. E.e.a. spreekt voor zichzelf.

Op de website van DVD-profiler kun je een groot aantal van dit soort rapporten downloaden. Bijna allemaal zijn ze voorzien van een screenshot zodat je de voor jouw geschikte kunt downloaden, bv. 1 DVD per pagina of 3 en zo verder. Als je een report download moet je deze opslaan onder de map 'reports' binnen je DVDProfiler-map.

Eddy
29-12-2002, 23:26
Ik ben zelf zeer tevreden over DVD-Profiler, dus ik zie nog geen reden om over te stappen om een ander systeem. De website die erbij zit, vind ik een geweldige extra service. Zeker naar vrienden toe is het een stuk makkelijker om de website door te linken ipv zelf een lijst of iets dergelijks samen te stellen. Ik moet wel zeggen dat ik zelf wel vaak de editfunctie gebruik om het geheel wat meer 'persoonlijk' te maken.

Pepijn Wildbret
29-12-2002, 23:38
Onder 'tools' vind je 'reports'. Dit zijn een aantal standaard rapporten. E.e.a. spreekt voor zichzelf.

Op de website van DVD-profiler kun je een groot aantal van dit soort rapporten downloaden. Bijna allemaal zijn ze voorzien van een screenshot zodat je de voor jouw geschikte kunt downloaden, bv. 1 DVD per pagina of 3 en zo verder. Als je een report download moet je deze opslaan onder de map 'reports' binnen je DVDProfiler-map.

Thanks, ziet er erg mooi uit!

Welke gebruik je zelf?

Ronald Stiebolt
30-12-2002, 07:21
Welke gebruik je zelf?

1) fullpage_shutterbug: mooie overzichtelijke pagina (1 per DVD)

2) CCDVDL 10: 10 per pagina (met afbeelding). Bijzonder geschikt om 'uit te delen'. Heb zelf een dubbelzijdige printer, dus kost 't niet zoveel papier.

John
30-12-2002, 07:27
Maar als ik bij andere hun collectie kijk, dan zie ik de films wel. Bijv. Panic Room, Grease, Monsters en Co, etc. Bij mij worden ze niet herkend, als ik ze invoer met UPC code. Vind ik toch wel raar:confused:

hmmmm das zeker raar ja....

disone
30-12-2002, 08:13
Weet je zeker dat je het eerste getal van de barcode overslaat?

andrebin
30-12-2002, 12:21
ziet er wel cool uit .... komt deze dan ook uit voor mijn pocket PC

Ernest Hamstra
30-12-2002, 17:58
Ik heb dit programma ook even gedownload, het ziet er wel gelikt (XP-achtig) uit.

Er zitten nog een aantal flinke bugs in, maar wat mij vooral bevalt is dat je lekker veel variabelen aan kunt passen, net als bij Movie Collector.