PDA

Bekijk de volledige versie : Exorcist : Prequel??



Paul_Knoop
30-12-2002, 00:06
ik lees net op www.movies.com dat er een prequel uit zal komen op de exorcist film wie weet hier meer van?

mark t
30-12-2002, 08:48
Tamelijk oud nieuws. Er wordt inderdaad een prequel opgenomen over de jonge jaren van pater Merrin, als missionaris in Afrika. Hier ontmoet hij voor het eerst de demon Pazuzu, die bezit neemt van een kleine jongen. Stellan Skarsgard (o.a. bekend van Good Will Hunting, Ronin en de originele versie van Insomnia) speelt de hoofdrol. Een bijrol is overigens weggelegd voor onze eigen Antonie Kamerling.

Marco
30-12-2002, 13:01
Hmm, de opnames zijn al geweest in Spanje en de U.K.

Enne, oorspronkelijk zou Liam Neeson Young Father Merrin spelen. Billy Crawford heeft ook een rolletje in deze prequel.

jeroenenagnes
30-12-2002, 13:08
Een bijrol is overigens weggelegd voor onze eigen Antonie Kamerling.

Niet zomaar een bijrol.
Hij gaat namelijk 1 van de slechterikken in het verhaal spelen.

Bron: Stukje over Antonie en het verhaal - De Telegraaf (http://www.telegraaf.nl/crazylife/teksten/crazylife.exorcist.antonie.eerst.verhaal.hollywood .html)


Jeroen & Agnes.

Renny Collard
30-12-2002, 16:14
The Exorcist is een van m'n favoriete films. II en III vond ik zeer slecht, ik geloof niet dat ik op een prequel zit te wachten:(

Gabriel B.
02-01-2003, 20:29
Woord voor woord dezelfde mening als Renny Collard.

Paul_Knoop
02-01-2003, 20:34
Ikzelf heb alleen 1 gezien en vond dat ook een zeer goede film. Maar jullie zijn zo negatief over 2 en 3 terwijl van 3 wordt gezegd dat het dezelfde sfeer haalt als 1?! Wat is er volgens jullie dan mis met 2 en in het bijzonder 3??

Gabriel B.
02-01-2003, 20:52
Originally posted by Paul Knoop
[B]Wat is er volgens jullie dan mis met 2 en in het bijzonder 3??

"Mis" is niet het woord dat ik zou gebruiken. Naar mijn mening merk je gewoon dat de enige reden waarom 2 & 3 gemaakt zijn in het feit ligt dat de eerste een succes was.

Paul_Knoop
02-01-2003, 20:53
Maar is dat dan van de film af te zien ofzo?? Bij een film gaat het uiteindelijk niet over de gedachte erachter maar om het eindresultaat dus er zijn geen voorbeelden te bedenken?? Kom op je kan een film niet zomaar slecht noemen toch?

Splatterhead
02-01-2003, 21:03
Met deel 3 is volgens mij helemaal niks mis.
Het is een uitstekende verfilming van een eveneens uitstekend boek.
1 van de weinige griezelfilms die net als deel 1 ook echt griezelig is.
Naar mijn bescheiden mening is deze film dan ook zwaar ondergewaardeerd.

Deel 2 rammelt aan alle kanten. Het verhaal is gewoon waardeloos.
Er zitten best wel een paar leuke scenes in, maar als geheel komt die film absoluut niet over.

Ik ben wel benieuwd naar deel 4. (6)

Paul_Knoop
02-01-2003, 21:06
Iemand die positief is ??!! Eindelijk:D Misschien heeft iemand ook de prijzen van deel 2 & 3 bij de hand. Want ik heb nu net 1 aangeschaft maar ik moet de andere delen ook nog zien te bemachtigen. En splatterhead, ik heb gehoord dat er noodgedwongen een exorcisme aan het eind van deel 3 zat maakt dit de film ook slechter of juist beter?

Splatterhead
02-01-2003, 21:29
Deel 2 is voorzover ik weet niet los te koop in R2 land.

Bij www.play.com is er wel een box te koop met alle 3 delen voor 25 pond.
Deel 1 is dan de oude versie. Niet de extended version.

Als R1 is deze dvd wel los te koop.
http://www.dvdpricesearch.net

Wel of niet een exorcisme aan het einde van de film maakt mij niks uit.
Als ze het niet doen, prima.
Zolang de film in zijn geheel maar goed is.

Ik wil eerst de hele film zien, geef ik dan wel een oordeel. ;)

Enric Batista
02-01-2003, 21:49
Zoals velen met mij denk ik, is The Exorcist een monumentale film...in zijn tijd dan ook een schokkende horrorfilm die menige mensen het stuipen op het lijf gejaagd heeft. Ook ik was met mijn negen jaar toendertijd een week lang bang.....

Deel twee was gewoon een misser....men dacht waarschijnlijk, we laten Richard Burton maar wat doen...met zo'n steracteur kan het niet stuk....bah....op enkele momenten na...bagger!

Deel drie staat gelukkig weer op zichzelf....moderner van aanpak en weer spannend....hoewel voor mij overtreft deze film natuurlijk niet de oorspronkelijke eerste film.

En nu dan de prequel. Ik kan natuurlijk niet oordelen voordat ik 'em gezien heb, maar ik ben bang dat....juist....:(

Paul_Knoop
02-01-2003, 21:53
Wat ik vooral hoop is dat ze de achtergrond uitleggen van de demon die in deel 1 bezit neemt van regan. Maar ik ben ook bang dat dit weer op een drama uit zal lopen.

Wat wil je ook met antonie kamerling in je cast...:D

Splatterhead
20-08-2003, 09:20
http://enjoyment.independent.co.uk/film/features/story.jsp?story=431680

Paul Schrader, de regisseur van The Exorcist 4 heeft blijkbaar ruzie met de filmmaatschappij, Morgan Creek. :)
Bovenstaande link geeft uitleg.

Ik was al nieuwschierig naar deel 4. Maar nu helemaal. :twisted:

Paul_Knoop
20-08-2003, 13:00
er word gezegd dat er al trailers zijn, weet iemand waar ik ze kan vinden ??

Richard B.
30-01-2004, 16:44
Er zijn wat 'troubles' met de nieuwe Exorcist-film. Gelezen op Planet:



Meeste opnames voor Exorcist moeten over

ROME (ANP) - Een jaar nadat de opnames voor de Amerikaanse film Exorcist The Beginning voltooid werden in de Italiaanse filmstudios Cinecittà, wordt de hele set weer bijeen geroepen om nieuwe opnames te maken. Meer dan de helft van de scènes wordt opnieuw geschoten.

Ook de Nederlandse acteur Antonie Kamerling moet opnieuw voor de camera's verschijnen, evenals het groepje Nederlandse figuranten. Kamerling hoopt met de film zijn Amerikaanse doorbraak te maken.

Producent Morgan Creek hoopt zo de film te maken die ze voor ogen had. Regisseur Paul Schrader (American Gigolo, Raging Bull) leverde vorig jaar een psychologisch drama af, waar de producent niet op zat te wachten. Schrader nam ontslag en Renny Harlin (Driven, Cliffhanger, Die Hard II) werd aangetrokken om met het bestaande materiaal meer thrillerelementen aan te brengen. Uiteindelijk werd gekozen om het grootste deel van de scènes over te spelen.

Acteur James Darcy vervangt Gabriel Mann, die andere verplichtingen heeft en de jonge schoonheid Izabella Scorupco moet wellicht meer volk naar de filmzalen trekken.

Hoofdrolspeler blijft de Zweedse acteur Stellan Skarsgard, die de rol van father Merrin speelt. In The Beginning wordt het verhaal van duiveluitdrijver Merrin verteld, die na een traumatische ervaring tijdens de Tweede Wereldoorlog in Nederland naar Afrika vertrekt, waar hij de duivel ontmoet.

Antonie Kamerling speelt de Duitse SS'er Kessel, die Merrin voor het blok stelt dorpsbewoners, gespeeld door Nederlandse figuranten, te selecteren voor hun executie. Het is Kamerlings eerste Amerikaanse film en moet zijn opstap naar Hollywood worden.

Het is nog niet duidelijk of ook de buitenopnames, die vorig jaar in Marokko werden gemaakt, opnieuw moeten worden geschoten.

Zie http://www.planet.nl/planet/show/id=75051/contentid=441313/sc=73166f voor het originele artikel.

Wizz-Art
21-04-2004, 12:19
Dik 2jaar verder en nog steeds niets???

Cheek
21-04-2004, 12:36
USA 20 August 2004
Netherlands January 2005


Ditched 'Exorcist' Movie To Be Released on DVD
16 April 2004 (WENN)
Veteran director Paul Schrader is furious his axed prequel to 1973 horror classic The Exorcist will be released on DVD at the same time as its replacement - because he wants it to receive a theatrical release. American Gigolo film-maker Schrader - who also scripted Taxi Driver and Raging Bull - had completed shooting his version of Exorcist: The Beginning when studio Morgan Creek insisted it needed more gore. Schrader, who saw the story as a "character-driven period drama", was sacked and replaced by Nightmare On Elm Street 4: The Dream Master director Renny Harlin to give it a more bloody look. Harlin then started shooting the $54 million prequel from scratch. But an upset Schrader says, "I'm very proud of my film, and I think it deserves to be seen." Exorcist: The Beginning is due to be released in cinemas later this year with the DVD release date as yet announced.

scheur
21-04-2004, 18:01
Film is al vele malen uitgesteld en opnieuw gefilmd, dus van mij hoeft het niet zo erg meer!!! :evil:
En in dit soort situaties komt het de film meestal niet ten goede....
Helaas voor Antonie K., misschien volgende keer beter? :?

chimera01
21-04-2004, 22:57
Ja 2x excorsist, mighty cool.

Splatterhead
11-06-2004, 16:14
Hier is een kleine trailer. Er valt weinig te vertellen, maar ziet er leuk uit. :twisted:
http://www.mtv.com/movies/news/articles/1488263/06092004/story.jhtml


Op de officiele site nog geen trailer:
http://exorcistthebeginning.warnerbros.com/

Rob Eric Blank
11-06-2004, 16:19
Ach nee he
Een top film en die gaan we dan verzieken met een prequel.
Hebben we eerder gezien bij Star Wars, nee lijkt me niks. The exorcist vorige week nog gezien op Canal+, blijft een hele sterke film met een top rol voor Nickelson!

Jeronimo
11-06-2004, 18:36
eehh...wie??

chimera01
11-06-2004, 18:53
The Excorsist met Nickelson????????

Deze acteur speelt zeker weten niet in de genoemde film.

De twee pre-quels zijn 2 verschillende visies, de ene met meer gore en de andere is net als het orgineel meer gericht op de psyche. Beide films zijn compleet, waarbij de 2de bijna geheel opnieuw gefilmt is.
Het leuke wordt nu dat je de films straks met elkaar kunt vergelijken. Dit lijkt mij echt te gek.

Bullet Tooth Tony
12-06-2004, 16:01
Dus als ik het goed begrijp komt die ene op DVD en die andere gelijktijdig in de bios!?

Wizz-Art
13-06-2004, 12:08
Dutch filmworks brengt hem ergens in Oktober of November uit op dvd als HIT-GUARANTEE titel stond in hun promotie-blad, de art-work is erg mooi een beetje versleten bruin achtig.

baltar
20-07-2004, 19:29
Hier een link naar de zeer enge trailer!!!

http://www.latinoreview.com/ExorcistTrailer/index.html

Reinbo
20-07-2004, 20:05
Hier een link naar de zeer enge trailer!!!

http://www.latinoreview.com/ExorcistTrailer/index.html

Ik vind dat de trailer meer iets weg heeft van een slechte RTL4 film, of zo'n KRO tv-serie. De enige enge beelden waren uit het origineel.
Een film die meer dan een jaar is uitgesteld ivm reshoots is nog nooit wat geworden. (Net als vrijwel alle Prequels en sequels).

Oakey
24-08-2004, 17:11
Vandaag het wonderlijke bericht in de krant dat Exorsist 4 de klapper van de week was in de States.

Knap voor een film die 3 regisseurs heeft versleten en die een 5.2 krijgt in de IMDB.....

mark t
24-08-2004, 19:20
Vandaag het wonderlijke bericht in de krant dat Exorsist 4 de klapper van de week was in de States.

Knap voor een film die 3 regisseurs heeft versleten en die een 5.2 krijgt in de IMDB.....Daar staat tegenover dat de recensies die ik tot nu toe gelezen heb unaniem negatief zijn. Onlogische plotwendingen, belabberde CGI, verhaal is ondergeschikt aan degelijke opbouw van spanning, et cetera.

Splatterhead
25-08-2004, 14:18
Vandaag het wonderlijke bericht in de krant dat Exorsist 4 de klapper van de week was in de States.

Knap voor een film die 3 regisseurs heeft versleten en die een 5.2 krijgt in de IMDB.....Daar staat tegenover dat de rescensies die ik tot nu toe gelezen heb unaniem negatief zijn. Onlogische plotwendingen, belabberde CGI, verhaal is ondergeschikt aan degelijke opbouw van spanning, et cetera.

Ik heb hem gedownload. Kon het niet laten........en heb hem zojuist gezien.

Ondanks de kwaliteit (blijft bootleg) heb ik mij prima vermaakt.
Sterker nog, ik vind hem erg goed. :twisted:
Het verhaal vind ik wel wat hebben (het gaat over Father Merrin) en hij is redelijk griezelig/spannend. Ook een paar heerlijke schrikeffecten.
Zo nu en dan had ik meer een gevoel dat ik naar een Omen sequel zat te kijken dan een Exorcist film, maar dat is niet erg.
Het einde (de exorcisme zelf) is wat cliché maar ach, dat vergeef ik ze.

Een prima griezelfilm dus.
Later nog eens in de bios zien, wanneer die uitkomt en de dvd kopen.

Nu Paul Schraders versie nog zien. :)

T. van Keeken
25-08-2004, 15:39
Vandaag het wonderlijke bericht in de krant dat Exorsist 4 de klapper van de week was in de States.

Knap voor een film die 3 regisseurs heeft versleten en die een 5.2 krijgt in de IMDB.....Daar staat tegenover dat de recensies die ik tot nu toe gelezen heb unaniem negatief zijn. Onlogische plotwendingen, belabberde CGI, verhaal is ondergeschikt aan degelijke opbouw van spanning, et cetera.

Zo verwonderlijk is dat allemaal niet. Neem een paar van de over het algemeen gezien 'slechtste films' (of in ieder gevaal films die daar heel erg in de buurt komen) en je zal zien dat er geheid een aantal blockbusters tussen zitten die qua inkomsten filmjuweeltjes als "Requiem for a Dream", "Donnie Darko" en "Eternal Sunshine of the Spotless Mind" verpulveren.

Een paar voorbeelden:
- Flintstones, The (1994) $358,500,000 worldwide
- Mummy Returns, The (2001) $418,700,000 worldwide
- Jurassic Park III (2001) $362,900,000 worldwide
- Planet of the Apes (2001) $358,900,000 worldwide
- Rocky IV (1985) $300,400,000 worldwide
- Charlie's Angels: Full Throttle (2003) $252,500,000 worldwide
- Batman & Robin (1997) $237,200,000 worldwide

Nu wil ik niet zeggen dat deze films slecht waren en dat mijn eerder genoemde voorbeelden goed waren, want zoiets is nog altijd subjectief. Maar afgaande op recenties en de gemiddelde opinie kun je toch zeker wel opmaken dat dit niet de best ontvangen films ooit zijn.
En hieruit kun je dan ook wel concluderen dat niet de kwaliteit, maar klinkende namen, vervolgfilms (doen toch een belletje rinkelen) en potentiele actie en visuele effecten de doorslag geven aan de box-office.

Zo ook dat een film als Exorcist: The Beginning een gevoel met zich meebrengt. Veel mensen beslissen pas wat ze gaan zien als ze voor de bios staan en wanneer ze dan The Exorcist zien staan geeft dat een gevoel van herkenning.

De groep bioscoopgangers die echt heel selectief zijn keuzes bepaalt is erg klein. Ook al zijn er natuurlijk genoeg films die onder het grote publiek veel meer bekendheid verdienen.

Van mij hoeft het ook niet zo nodig hoor, een Exorcist 4.

Maar hé, zoals Theo Maassen al eens zei: "Er is blijkbaar behoefte aan en wie zijn wij dan om daar niet aan te voldoen...?"
Nou zullen ze bij Warner wel niet helemaal weten wie Maassen is, maar een soortgelijk idee zal daar toch voorafgaand aan de productie gerezen zijn.

David L.
25-08-2004, 16:10
Maar hé, zoals Theo Maassen al eens zei: "Er is blijkbaar behoefte aan en wie zijn wij dan om daar niet aan te voldoen...?"


(6) (6) (6) (6) (6)

scheur
25-08-2004, 17:07
De film Anaconda was destijds ook een financieel succes, dit kwam omdat dit zo'n typische er-draait-toch-niks-beters-op-dit--moment-film was .
Dit is denk ik bij Exorcist ook een beetje het geval geweest.... :?

Oakey
25-08-2004, 17:20
Ik houd wel van melige reli-horrorfilms, dus ik ga hem wel een keertje zien/huren/kopen-voor-weinig-geld. De trailer is wel een schoolvoorbeeld van "hoe melken we het origineel zoveel mogelijk uit". :roll:

martini
25-08-2004, 17:43
Ik vond het wel genoeg na het zien van deel 1, ik heb deel 2 en 3 ook niet gezien, dus ik ga deze zeker niet kijken

Splatterhead
25-08-2004, 19:06
Ik vond het wel genoeg na het zien van deel 1, ik heb deel 2 en 3 ook niet gezien, dus ik ga deze zeker niet kijken

Dat is niet zo slim.
Deel 3 is namelijk erg goed. Sterker nog, hij is niet erg goed, hij is super!
De nacht zuster scene is doodeng! :twisted:

Ik heb mijzelf overtuigd. Ik ga hem nu weer zien. 8)

Z-Man
01-10-2004, 23:09
Exorcist 4 mag oprotten. Hoe kan iemand een regisseur als Paul Schrader (schrijver van Taxi Driver en Raging Bull) vervangen door crap director Renny Harlin (Driven, Mindhunters), Hollywood is echt f*cked up tegenwoordig. En Antonie Kamerling als je dit leest: HOU ALSJEBLIEFT OP MET JE ZOGENAAMDE 'ACTEREN' EN GA BIJ HET VREEMDELINGENLEGIOEN OFZO! :twisted:

rkrijger
25-12-2004, 13:50
Is dit die met Antonie Kamerling?!? Heeft iemand die al gezien?!?

Wizz-Art
25-12-2004, 14:00
Is dit die met Antonie Kamerling?!? Heeft iemand die al gezien?!?

Klopt is die met Anthonie Kamerling, heb hem nog niet gezien.

mark t
23-02-2005, 18:16
De trailer voor de versie van Paul Schrader is te bekijken via de internet-pagina van bloody disgusting. Net als een aantal plaatjes. Zie hier (http://www.bloody-disgusting.com/index.php?Show=3411&Template=newsfull). De trailer komt van de australische dvd-releaes. Daarmee wordt een al dan niet volwaardige bioscoop-release van deze versie steeds waarschijnlijker.

Bas I.
18-03-2005, 12:39
Ze hadden het bij deel 1 moeten laten.

Richard B.
20-11-2005, 22:56
Ik vind het eigenlijk wel grappig hoe father Merrin in de twee prequels een compleet ander persoon is: in 'The beginning' is het een soort Indiana Jones-achtig figuur die om niets meer geeft terwijl ie in 'Dominion' een getraumatiseerde ziel is die steeds de vredebrenger probeert te zijn. Echt compleet andere visies op een toch wel vrijwel gelijk verhaal zijn deze twee films wat dat betreft. :)

Dan heb ik het btw nog niet eens over de hoeveelheid 'gore' in beide films. In Harlin's film wordt er niet op een litertje bloed meer of minder gekeken en [spoiler:f6bc595696]wordt er een complete Britse legereenheid en een Afrikaanse stam om zeep gebracht[/spoiler:f6bc595696], terwijl in Schraders film iedere dode (en die kun je bijna op de vingers van een hand tellen) een belangrijke plotontwikkeling is.

Beide films vindt ik slecht (ik heb er al iets over gezegd in de dvd-recentie-thread van 'The beginning') maar ik vindt Dominion misschien iets minder slecht als The beginning. Die laatste is echt een heel zielloos vehichel terwijl ze bij de eerste (tevergeefs) nog geprobeert hebben om er wat van te maken.

Roy Langeveld
21-11-2005, 16:55
Ben tegen beter weten in nu toch wel nieuwsgierig naar de versie van Schrader. Die van Harlin was niet echt geweldig. Althans, hij begon wel okay, maar eindigde slecht met een foute plotwending, een hoop gore-omdat-het-moet en een dom From Dusk Till Dawn-achtig einde.

Toch vond ik het idee van een Exorcist prequel op zich niet slecht. Je weet alleen dat je bij een sequel/prequel op een monumentale klassieker nooit meer dezelfde impact haalt als het origineel, en waarschijnlijk ook niet de kwaliteit. Het had best wat kunnen worden, als ze een beter verhaal hadden bedacht. Eerst maar eens afwachten wat Schrader ermee gedaan heeft, al stemmen de meningen alhier niet echt hoopvol.

Roy Langeveld
02-05-2006, 20:19
En ook Schraders versie is een afknapper. Het begint nog wel veelbelovend, deze versie investeert iig beter in de personages en diepgang. Maar eng wordt het niet. Harlins versie was vooral gericht op goedkope shocks, maar die was zo af en toe tenminste nog spannend. Schraders versie vervalt naarmate de tijd verstrijkt steeds verder in psychologie van de koude grond (op een gegeven moment weten we wel hoe moeilijk Father Merrin het met zijn oorlogsverleden heeft) en een simplistisch einde dat onbedoeld lachwekkend is ([spoiler:998bae26bf] Merrin prevelt 5 minuutjes wat woorden tot de duivel, en alles verdwijnt acuut :lol: [/spoiler:998bae26bf]).

Jammer dat er uit twee versies niet minstens één goede film kon voortkomen. Misschien was een combinatie van beide films de oplossing geweest, want nu is het vlees noch vis. Wie wel een goede film over een duiveluitdrijving wil zien, kan zijn aandacht beter richten op The Exorcism of Emily Rose, die is tenminste eng en gaat ook nog ergens over.