PDA

Bekijk de volledige versie : aankoop nieuwe DVD-speler



appelboom
11-10-2001, 12:37
Hallo,

ik heb een vraagje i.v.m. de aankoop van een nieuwe DVD-speler. Ik heb slechts een simpele TV en een simpele stereo-keten. Is het dan de moeite om een DVD-speler te kopen met ingebouwde DTS-decoder? Het is een kwestie van niet iets te kopen dat duurder is en niet bruikbaar is bij mij, ik ben niet van plan om direct een nieuwe TV of versterker te kopen.

alvast bedankt voor de info

Marty vanluit
11-10-2001, 13:37
Hallo,

ik heb een vraagje i.v.m. de aankoop van een nieuwe DVD-speler. Ik heb slechts een simpele TV en een simpele stereo-keten. Is het dan de moeite om een DVD-speler te kopen met ingebouwde DTS-decoder? Het is een kwestie van niet iets te kopen dat duurder is en niet bruikbaar is bij mij, ik ben niet van plan om direct een nieuwe TV of versterker te kopen.

alvast bedankt voor de info

Als je toch niet van plan bent om (binnenkort) een versterker en boxen te kopen (zonder dat heb je aan DTS helemaal niets, Dolby D ook eigenlijk niet) zou ik dat inderdaad niet doen. Wat je wel kan doen is nu een DVD-speler kopen (zonder decoders er in) en eventueel later een versterker er bij kopen met MPEG-2 en Dolby Digital decoder. Dat kan dus altijd nog en kun je je nu geen buil vallen. Waar je nu dan van kan genieten is het mooiere beeld, van het betere geluit zul je (nog) niets merken.

Succes, en, als ik een tipo mag geven: spaar voor een complete set, dat is toch wel zooo gaaf!

Marty :cool:

appelboom
12-10-2001, 08:56
bedankt voor de info.

Aangezien het toch geen nut heeft om er een te kopen met ingebouwde decoder kan ik m'n keuzes voor een DVD-speler iets beperken.

Mijn vraag is nu hoe ik het best m'n stereo keten aansluit. Nu zijn de 2 SCART's (van m'n TV) bezet door een video recorder en mijn stereo keten. Als daar een DVD-speler bijkomt waar steek ik dan het best m'n stereo-keten zodat ik altijd mijn stereo-keten kan gebruiken om naar het geluid te luisteren (zowel TV, video als DVD). De kwaliteit van het geluid is toch veel beter wanneer ik via mijn stereo luisteren dan rechtstreeks naar TV, zelfs al heb ik geen speciale decoder in mijn stereo-keten. Het is wel een goede keten (maar ik ken er te weinig van om te weten wat voor specificaties die allemaal heeft)

Marty vanluit
12-10-2001, 09:14
Er zijn tegenwoordig van die switchable scartaansluitingen, waarbij je kan schakelen tussen twee of nog meer scart-kabels:
de uitgang van het schakelapparaatje gaat in een scartaansluiting op je TV en de scartkabels van je video en je DVD-speler gaan in het apparaatje. Vervolgens kunt je schakelen tussen beiden apparaten. Lijkt mij een goede oplossing, omdat je toch niet tegelijkertijd naar je video en je DVD-speler kan kijken... En bovendien kosten die apparaatjes geen ene kont...

Ga maar eens kijken bij een elctronicaspeciaalzaak, daar hebben ze die vast wel. Of anders bij www.conrad.nl

Succes ermee, ik hoop dat je er iets aan hebt!

Marty :cool: