PDA

Bekijk de volledige versie : IMAX theaters Belgie



H@gar
01-01-2003, 13:09
Ik las op de homepage het artikel over IMAX bioscopen, om de een of andere reden kon ik daar niet op replyen.
Maar het hoord daar toch niet helemaal thuis, daarom dus bij deze:
Ik wil graag The Lion King en Treasure Planet op IMAX formaat gaan zien, het probleem is dat er in Nederland geen 'gewoon' IMAX theater meer is. Dus moet ik ervoor naar het buitenland, bij voorkeur Belgie. Maar ik heb geen idee waar ik dat moet zoeken. Weet iemand in welk theater ik moet wezen, en waar ik informatie erover kan krijgen? Alvast bedankt!!

Paul Ranft
01-01-2003, 14:03
In Belgie kan je IMAX bekijken in Kinepolis (http://www.kinepolis.be) in Brussel.

Gabriel B.
02-01-2003, 20:47
Originally posted by H@gar
[B]Ik wil graag The Lion King en Treasure Planet op IMAX formaat gaan zien,

Ik kan me zwaar vergissen maar ik dacht dat op IMAX-schermen enkel films gespeeld worden die speciaal voor dit formaat gemaakt worden.
Wanneer er echt zalen te kort zijn zal men in de Imax-zaal weleen "gewone" film tonen maar nooit op IMAX-formaat.

H@gar
03-01-2003, 11:03
@ Gabriel B.: The Lion King is net als Beauty and the Beast vorig jaar en Aladdin volgend jaar speciaal bewerkt voor IMAX formaat. Treasure Planet is hier gelijk goed voor gemaakt, en is dus eigenlijk als extra in de gewone bioscopen...

@ Paul: Bedankt!!

Gabriel B.
03-01-2003, 11:19
aan H@gar :

Laat me het dan zo stellen : ik kan me zwaar vergissen maar ik meen dat Beauy & The Beast noch The Lion King in de Kinepolis-bioscopen ooit op IMAX getoond zijn geweest.

Ik hoop hierin fout te zijn want TP lijkt me een zeer leuke ervaring op Imax.

Gabriel B.
03-01-2003, 11:21
En meteen een correctie van de typfout in de vorige post :

in de Kinepolis-bioscopen nooit op IMAX getoond zijn geweest.

Gabriel B.
03-01-2003, 12:09
Of is het toch "ooit"..... damn semantics ;)

kort en goed : ik denk niet dat ze B&B en LK in Belgiƫ op Imax getoond hebben en heb nog geen bericht gezien dat TP op Imax zou getoond worden.

H@gar
03-01-2003, 14:56
Daar probeer ik nu dus achter te komen. Via de kinepolis site kom ik niet verder, maar ik heb ze gemaild, dus ik hoor het wel. Maar zowel B&tB als TLK als TP zijn voor IMAX formaten gemaakt, dat weet ik 100% zeker. Maar als ik er niet in Belgie naartoe kan, ga ik ervoor ergens anders heen, maar zeker The Lion King ga ik dus niet missen!!!!!!
Overigens heb ik gehoord van iemand die in Belgie naar B&tB IMAX is geweest..... Dus volgens mij moet daar toch ook the Lion King wel ergens draaien...

Gabriel B.
03-01-2003, 16:40
Veel geluk dan nog.
En laat zeker iets weten.