PDA

Bekijk de volledige versie : set fronts vervangen?!



floris franken
01-01-2003, 23:17
ik heb een cp102al
losse receiver en losse dvd speler +5boxjes+sub

de receiver is 5x50w
ik wil graag mijn 2 fronts vervangen voor wat vollere stereo
ik heb deze vraag ook gesteld bij de tha-30 vraag
maar ik heb deze topic even apart gezet.
ik weet dat 50w niet zwaar is maar wat zou een goede kwaliteits
set boxen zijn waar ik het maximale met deze receiver uit kan halen.
alvast bedankt.

floris franken
02-01-2003, 21:09
kan niemand mij advies geven?
:(

Raskel
02-01-2003, 21:13
Ik denk dat het moeilijk wordt om met de 50W die jouw JVC versterker uitgeeft (waarschijnlijk geen echte Watts) een beetje degelijke speaker goed aan te sturen. Mijn advies is een andere versterker, en dan kijken voor andere speakers..ik kan het niet mooier voor je maken ;)

floris franken
02-01-2003, 21:33
ik begrijp je advies

maar ik heb even de manuel van mijn receiver gepakt en daar staat:

uitgangsverm. bij stereo gebr. 50w per kanaal,min.rms,aangedreven in 8 ohm bij 1khz met niet minder dan 0,9 % harmonische vervorming (iec268-3/din)

en bij suround idem dito maar met 0,8 harmonische vervorming.

dus ik denk dat ik daar niet aan mag twijfelen aangezien dat dit niet echt een all in one betreft maar echt een losse receiver en losse dvd speler.

dus ik zou heel graag nog een setje betere fronts eraanhangen advies please.
dank je alvast

floris franken
02-01-2003, 21:51
niemand een tip?
het hoeft natuurlijk niet hi end te zijn maar gewoon het beste wat ik met die 50w eruit kan halen
naderhand kan ik altijd mijn receiver nog vervangen.

Erikro
02-01-2003, 22:00
niemand een tip?
het hoeft natuurlijk niet hi end te zijn maar gewoon het beste wat ik met die 50w eruit kan halen
naderhand kan ik altijd mijn receiver nog vervangen.
Misschien 2x de B&W 602s3, iets meer dan 250euro ps

floris franken
02-01-2003, 22:07
thx.
dat is nog een redelijk bedrag ook
wat is de site van b&w eigenlijk
je kan trouwens op mijn receiver instellen of de front boxen klein of groot zijn
iemand nog iets op te merken mischien over de technishe specs.
van de receiver of het we echte watts zijn en de 8ohm bij 1khz wat dat wil zeggen.

Donovan
02-01-2003, 22:10
wat is de site van b&w eigenlijk

http://www.bwspeakers.com/

Christiaan Sauer
02-01-2003, 22:11
Je was me net voor Donovan :D

floris franken
02-01-2003, 22:29
dank jullie wel ik zie dat ze in roosendaal verkrijgbaar zijn
dat is bij mij in de buurt(ik zie op de site dat de boxen ook 8 ohm zijn)

iemand mischien nog iets over de technische specs. receiver

Raskel
02-01-2003, 22:36
Als je het toch wil doen kun je ook een kijken voor de Kef Q1, hele mooie boekenplank speakers die erg goed uit de test komen. Prijs ligt rond de 200 euro per stuk. Hier (http://www.kef.com/products/qseries/qseries1.html) kun je meer over de speakers vinden.

floris franken
02-01-2003, 22:49
die zien er ook goed uit dat word gewoon gaan luisteren denk ik
moet ik nog op bepaalde dingen letten als ik zon set aanschaf
met mijn tecn. spec. van mijn receiver

Patrick vdB
02-01-2003, 22:50
Hoi,

De 50 watt van de versterker zoals die gespecificeert is, is volgens de bekende DIN-norm. Hierbij wordt slechts 1 kanaal kortstondig en met een beperkt frequentie-gebied aangedreven om te kijken hoeveel Watt deze kan produceren, niet de meest representatieve meting dus;)

Waarschijnlijk zal de versterker bij het leveren van vermogen aan 2 (en zeker bij meerdere) behoorlijk in wattage dippen en is het dus niet de meest ideale partner om "volwaardige" speakers mee aan te drijven echter voor een bepaalde tijd zal het niet al te veel problemen opleveren. Kies speakers met een nominaal vermogen van 8Ohm (lager zal alleen maar problematischer zijn voor de versterker) en welke niet al te veel vermogen vreet (staat ook bij de specs vermeldt van een speaker).

Welke speaker jouw het meest bevalt ligt natuurlijk aan je eigen smaak dus ik zou zeker eens gaan luisteren naar diverse speakers in diverse winkels (en het liefst met dezelfde versterker als welke je nu hebt of dadelijk denkt aan te schaffen).

Het resultaat zal zijn dat je nu al een stapje vooruit zet (ik weet niet welke speakers er nu gebruikt worden), maar je nog niet het beste uit de nieuwe speakers haalt. Wanneer je dadelijk echter een nieuwe versterker aanschaft zet je weer een flinke stap vooruit;)

Mvrgr

Patrick

Raskel
02-01-2003, 22:51
Tja, ik zou het niet doen, je benut je speakers toch niet met een versterker van 50W. En JVC..tja..ik vind het zonde van het geld om degelijke speakers eraan te hangen als ik eerlijk mag zijn.

PS Ik hoop dat je Patricks' advies wel in overweging neemt :)

floris franken
02-01-2003, 23:08
dank jullie wel voor het duidelijke advies
ik ga erover denken en zeker een keer gaan luisteren
ik gebruik nu de jvc xps-100 suround speakers deze zijn erg klein
en zeker voor de fronts.
als ik het doe doe ik het inderdaad opbouwend zo word mijn h.t
steeds volwassener en inderdaad in de toekomst een nieuwe receiver maar ik denk dat ik eerst begin met nieuwe fronts
ik denk dat ik met de b&w,s of de kef,s zeker ook al is het met mijn huidige receiver een stukje betere stereo sound heb bij muziek weergave.(hoop ik dan;) )
Heren bedankt