PDA

Bekijk de volledige versie : Schaarste Star Wars Episode I DVD's verwacht.



Eric van Ballegoie
11-10-2001, 20:43
Schaarste Star Wars Episode I DVD's verwacht.



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=125)

Danny
11-10-2001, 21:20
Knijp hem al weer !
We keken zo naar deze film uit !!!!
Als dat werkelijk straks zo is, vind ik dat slechte marketing praktijken. Je weet dat een dergelijke film als een bom in zal slaan.
Je kan het zien, horen en zelfs proeven in de markt.

Nathan Strik
11-10-2001, 21:38
100.000 maar?!? Dit is gewoon fokkin' weinig!!!

Eikels....

mjk303
12-10-2001, 02:05
Ik had de dvd gisteren al binnen maar heb hem net pas gekeken (godfather en simpsons gingen voor).. En ik moet zeggen dat hij is best de moeite waard is.. Hij zal nooit in (de buurt van) mijn top100 films komen maar de extra's, langere scenes en geluid op de dvd zijn echt zwaar goed..

Gert
12-10-2001, 07:14
Ik heb wel eens het vermoeden dat dit soort berichten alleen maar naar buiten wordt gebracht om de populariteit en de prijs omhoog te drijven. Zoiets van: "hij is wel duur maar je moet 'm snel kopen want straks is ie op en mischien worden er wel geen meer bijgemaakt!"

Fox wil veel geld verdienen en zolang er vraag is naar deze dvd zullen ze 'm wel blijven persen... Wat heeft Fox er nou voor baat bij als dit een zeldzaam collectors item wordt? Mischien dat ie de eerste week (weken) moeilijk leverbaar is omdat de vraag hoger is dan verwacht. Maar dan ga ik 'm gewoon in december of zo bij de Intertoys halen :)

-
Gert

Danny
12-10-2001, 09:06
MJK303 waar had jij hem dan besteld ???

aetjansen
12-10-2001, 10:50
Ik zou em ook wel heel graag willen hebben. Maar ik kan best wachten als het moet. Het zal echt niet bij de eerste 100.000 blijven... dan doen ze zichzelf tekort. Maar het is natuurlijk wel een goeie zet om ons gretige kopers nog effe flink op te fokken vlak voor de release datum.....
:cool:

Jason Bourne
12-10-2001, 16:48
Je bent inderdaad als onderneming niet echt economisch bezig als je dit besluit zou doorvoeren. Je boort jezelf zo een vrij aardige winst door de neus.
Het lijkt mij dan ook onzin!

martin
12-10-2001, 17:08
Shit het zal toch niet waar zijn????
Fox is al tijden lekker bezig als het over de prijs gaat.

Maar goed dinsdag AS is toch de dag ???

aetjansen
12-10-2001, 17:19
Hell Yeah!

martin
12-10-2001, 17:42
toch maar even tegen me baas zeggen dat ik dindag ochtend naar de dokter toe moet. ;)

Marco
12-10-2001, 19:03
Ik kan me voorstellen dat SW TPM een grote DVD hit gaat worden. Maar dat het zo snel is uitverkocht. Er zijn genoeg plaatsen waar je TPM kan halen, maaja de prijs is het bewijs hé.
Ik verwacht heus niet dat er bij enkele FRS zaken TPM DVD is uitverkocht (kan wel als ze er maar 1 verkopen ;) ) .

Danny
12-10-2001, 19:11
Wij hebben een Pre-order gedaan bij Dividence......
nu maar hopen dat ze niet op de dag van de release een 'naar berichtje' op de website zetten :(

Pieter Kleine
12-10-2001, 23:14
De mijne is al onderweg. Overigens ik heb hem gekocht bij www.dvdzone2.com waar hij maar 61 gulden (excl. verzendkosten)kost.

Theo B
13-10-2001, 03:47
Ach, als er dan zo weinig zijn koop ik de DVD niet zodat de echte liefhebber de boot niet hoeft te missen (soms is het niet moeilijk om aardig voor de medemens te zijn).

Danny
13-10-2001, 08:54
Theo, je bent goud !!! ;)

eric1977
13-10-2001, 10:23
Theo is the MAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Marco
13-10-2001, 10:50
Alrightie then. Theo, er zijn toch mensen op de wereld die geduld kunnen opbouwen. Probeer dat eens met The Empire Strikes Back of zo (dat wordt nog moeilijker)

martin
13-10-2001, 13:45
Nou volgens mij gaat theo zondag avond al met zijn slaapzak voor de DVD store liggen ;)

SpaceWolve
13-10-2001, 14:22
Nou volgens mij gaat theo zondag avond al met zijn slaapzak voor de DVD store liggen ;)

Is ie niet de enige (zal de frs weer zo'n naai-streek flikken als met Marco Borsato? om 3 uur 's nachts al open gaan). Maar ik ga de deuren blokeren zodat ik als eerst naar binnen kan. MUHAHAHAHAHAHAHA. :)

Marco
13-10-2001, 15:26
Tsss wie gaat er nou voor de deur van de FRS liggen.
Oké als je de eerste 1000 (VIP)kaarten van Sensation wil hebben (ja dan moet je wel daar heen gaan). Maar voor Star Wars?
Er zijn genoeg winkels (iig voor mij wel in de Randstad). Ik ga lekker op zoek naar de goedkopere zaken en laat FRS echt links liggen het hun 80,- .

3harts
13-10-2001, 18:32
In rotterdam is een zaak die beweert dat hij de DVD een maandag al heeft. ( Neem ik er gelijk 10 mee >> Gouwe Handel !!! )
Welke zaak >> helaas

mjk303
14-10-2001, 01:30
In rotterdam is een zaak die beweert dat hij de DVD een maandag al heeft.

Klopt.. ze hadden hem deze week al liggen.. ik heb hem al sinds Woensdag.. ;)

starbuck
15-10-2001, 15:13
Datum 15-10-2001
tijd 14.15
plaats Harderwijk
transactie aanschaf van Star wars
status Gelukt........................juich juich juich

Danny
15-10-2001, 16:02
Het is dus helaas waar hier en daar.............
Ik ontving per mail dit bericht van Dividence;

We hebben deze geruchten ook gehoord en helaas blijken ze waar te zijn. Lucas en kornuiten hebben besloten om de leveranciers slechts een beperkt aantal DVD's te leveren vanaf de release datum. Dit hebben wij vanmorgen ook gemerkt toen de zending binnenkwam. Er zullen slechts een aantal klanten tevreden worden gesteld en de rest zal helaas nog een aantal dagen geduld moeten hebben. Ondanks dat een vorm van onmacht is, willen we onze excuses wel aanbieden voor het bijbehorende ongemak.

SpaceWolve
15-10-2001, 16:36
We hebben deze geruchten ook gehoord en helaas blijken ze waar te zijn. Lucas en kornuiten hebben besloten om de leveranciers slechts een beperkt aantal DVD's te leveren vanaf de release datum. Dit hebben wij vanmorgen ook gemerkt toen de zending binnenkwam. Er zullen slechts een aantal klanten tevreden worden gesteld en de rest zal helaas nog een aantal dagen geduld moeten hebben. Ondanks dat een vorm van onmacht is, willen we onze excuses wel aanbieden voor het bijbehorende ongemak.

Het zal wel zoiets zijn van: wie het eerst komt wie het eerst maalt, zucht, pas op het laatste moment opgegeven.:rolleyes:

aetjansen
15-10-2001, 16:55
Ik ga morgen zeker wel even kijken bij de winkels, maar ik zal er geen minuut minder om slapen als ik achter het net vis.

Liggen er al mensen met slaapzakken voor de winkels???

martin
15-10-2001, 17:21
Don't believe the Hype.

Nou ik sta morgen wel om 9:30 voor de deur bij correct....

wel leuk dan zie ik weer eens een film die ik nog nooit gezien hebt. morgen avond.

Martin van Tuijl
16-10-2001, 01:40
Het is dus helaas waar hier en daar.............
Ik ontving per mail dit bericht van Dividence....


Hmmm, ik heb hem ook besteld bij Dividence (i.v.m. de extras die zij leveren: 'limited edition Star Wars premiums', wat dat ook mag zijn :D) en heb afgelopen zaterdag nog even bij m'n klantgegevens gekeken: status van uw bestelling: verzonden. :) :( :confused:

Danny
16-10-2001, 08:08
Haai Martin, wanneer had jij hem besteld als ik vragen mag ?
Ik op 13-08 nl.

Grt Danny

Martin van Tuijl
16-10-2001, 09:29
Ik op 13-08 nl.


Hoi Danny, ik heb ff gecheckt: 03-07-2001. Dat is dus een maandje eerder. Omdat ik op maandag normaal gesproken geen post krijg (laat staan pakjes), zit ik nu dus met het zweet in mijn handen te wachten op het klepperen van de brievenbus :D

Danny
16-10-2001, 09:34
Shiiiit
Ik was net in de FRS....en daar stond ie dus al.....volop.
Vraag me af waarom ik het nog geprobeerd heb bij Dividence...
bedoel wat is je voordeel nog.
Laat je het even weten als ie op je deurmat ploft !?

Martin van Tuijl
16-10-2001, 09:43
Vraag me af waarom ik het nog geprobeerd heb bij Dividence...
bedoel wat is je voordeel nog.

Ach ja, je hebt gelijk, ik was toen zo opgewonden over de release dat ik meteen besteld heb :rolleyes: Nu maar hopen dat de beloofde extra goodies de moeite waard zijn, dat zal een hoop goed maken. Ik hou u op de hoogte!

Danny
16-10-2001, 09:52
Okay Martin ben benieuwd wat de 'goodies' zijn inderdaad.
Ik lees je

VTec
16-10-2001, 10:25
Mmm, ik had hem bij DVDshop in pre-order staan, maar daar wordt nu als status 'Geannulleerd' vermeld !?!?! (betaling was al vertooid). Heb ze maar effe een mailtje gestuurd hierover.

aetjansen
16-10-2001, 10:43
Ik heb em! Inderdaad bij FRS gekocht, ik had de kortingspas bij me en nog een paar cd bonnen die ik had liggen... Er stonden er inderdaad redelijk wat bij de FRS in Utrecht op HC. Stuk of 10 a 15 denk ik.

De verkoper zei dat ie inderdaad de eerste zending in verhouding erg weinig exemplaren had ontvangen. De kiosk op het stationsplatform gaat een uur eerder open dan de winkel op Hoog Catherijne en die was er al binnen het uur doorheen.

Kortom: er is een flinke run op en inderdaad volgens die verkoper was er niet erg veel uitgeleverd. Maar er werden wel nieuwe ladingen verwacht bij de leveringen van vandaag en de komende dagen.

Ik heb em! Joepie! (Al kostte het me wel anderhalf uur extra dankzij de NS (bovenleidingbreuken, treinen zonder personeel, personeel zonder trein, bussen inzetten, etc... ) :D

Lekker kijken dus !!!!!

Danny
16-10-2001, 10:54
denk dat ik hem daar bij DiVidence ook maar ga afzeggen...
zucht

aetjansen
16-10-2001, 11:01
Of laten komen en voor woekerprijzen doorverkopen op de zwarte markt :D

Nee, maar er zijn toch vast wel mensen in je omgeving die em wel willen overnemen?

Martin van Tuijl
16-10-2001, 11:06
He Danny, niet zo somber meteen! :D Dit staat er op de website te lezen:
15 Oct 2001 20:24

Vandaag is de eerste shipment van Star Wars op weg gegaan naar de eerste inschrijvers. Allemaal vergezeld van een limited edition Star Wars premium.
In eerste instantie hebben wij 20% kunnen uitleveren. Wij verwachten de overige 80% nog deze week te kunnen leveren. Dus wees niet ongerust!
20th Century Fox heeft een enorm tekort aan de Star Wars Dvd en mag maar beperkt bij dupliceren van George Lucas.

Dus wie weet ligt tie morgen bij je op de mat ;) (ondertussen loopt de spanning bij mij hoog op, zal ik op een stoeltje bij de brievenbus gaan zitten, of neem ik tegen mijn gewoonte in nu al een borrel? :D)

Martin van Tuijl
16-10-2001, 11:35
Geen plof op de deurmat, maar een postbode die aanbelde met een doosje. Met daar in de langverwachte DVD's! :) :) :) Als extra kreeg ik nog een speelgoedje in de vorm van een 'schaalmodel' van de 'Trade Federation Droid Fighter":p . Niet om van achterover te vallen, maar het geeft de boel een extra feestelijk tintje en heeft het zoontje van mijn broer ook weer wat om mee te spelen als hij hier logeert. :D Ik ga nu ook spelen! (met de dvd's uiteraard! :D)

VTec
16-10-2001, 11:50
Mmm, DVDshop heeft per ongeluk mijn bestelling geannuleerd, waardoor ik nu naar mijn DVD-tje kan fluiten :( Hun advies was om hem maar ergens anders te kopen, aangezien ze de DVD verlopig niet meer krijgen.

Danny
16-10-2001, 12:04
Ding Ding......deed zojuist de bel bij mij.
Ik ben een gelukkig mens vandaag, een pakketje met Episode 1.
Ook een leuke premium wel.
zie: http://members1.chello.nl/~m.a.broerse/premium.jpg
Mijn dochter wilde er meteen mee spelen.....maar eerst ik even Star Wars-je spelen ;)
Ik neem "als ik lelijke woorden" heb gebruikt naar DiVidence deze terug. Alleen zouden ze wat aan hun administratie en e-mail service moeten doen want er staan nog steeds:

13-08-2001, huidige status wacht
1 X 2001-10-17 Star Wars: Ep. 1 - The Phantom Menace

marcel
16-10-2001, 14:47
nou , ik heb maar even me schoonmams aan het werk gezet.
Danny heeft hem op exact de zelfde datum besteld als ik , dus ik hoop eigenlijk dat....... nou ja jullie weten wel wat ik bedoel

aetjansen
16-10-2001, 14:57
Gefeliciteerd Danny!

Dat wordt dus dochtertje vroeg naar bed sturen met je premium en jullie lekker op de bank DVD en features kijken :D

SpaceWolve
16-10-2001, 16:29
ik weet niet wat ze liepen te lullen over episode1, in haarlem was ie volop verkrijgbaar, bij van leest hadden ze een ep.1 kast die nog vol stond om 9:45 en bij frs hadden ze er ook nog genoeg alleen v&d had niks:(

martin
16-10-2001, 17:17
Uhh he wat danny ??? riep je mij ;)

Nee ik ben hem vanochtend gewoon in de winkel gaan halen, er stonden geen dikke rijen ik hoefde ook niet tewachten, dus de hele hype rond starwars val allemaal wel mee.

gaan jullie hem ook vanavond gelijk kijken ?? ik/wij wel!!!!

Danny
16-10-2001, 17:58
Ja dank je Arno !
Je hebt hem door, ze zit nu te bad-deren, dan hebben wij lekker
"rust" straks :D
Martin, natuurlijk gaan we hem kijken vanavond !!!
En als m'n dochter slaapt, pak ik stikum even de premium terug...
kan ik een beetje mee doen (zit een Laser geluidje in) tijdens de gevechten :D
Vanmiddag had ik de Race al even gauw gekeken....TE GEK! Maar zo hard kan ik hem vanavond niet zetten helaas....
Veel plezier voor degene die hem gaan kijken vanavond.

Martin van Tuijl
16-10-2001, 18:21
Vanmiddag had ik de Race al even gauw gekeken....TE GEK! Maar zo hard kan ik hem vanavond niet zetten helaas....


Dat was ook de reden dat ik de podrace vanmiddag met de volume knop op 'are you nuts?!' gekeken heb :D Het geluid is echt subliem! Vanavond ff de rest van de film kijken, ga nog snel ff popcorn en een sixpack halen :p Vanmiddag nog wel de documentaire 'the beginning' gekeken. Prachtig! Vooral het einde, kreeg daar vreemd genoeg kippevel van :) Veel plezier vanavond!

Marco
16-10-2001, 21:00
Wat een hype voor niks. Ik was vanmiddag (16.30) bij de MediaMarkt Amsterdam. Toegeven ik was heel benieuwd. Maar wat blijkt. Er lag genoeg. Stapels (stuk of 30,40 misschien wel meer). Genoeg dus. Ik nam 3 stuks mee (1 voor mij en 2 voor vrienden). Geen slechte deal 58,- (In Rotterdam was die voor 55,-).


aetjansen
[b]Ik heb em! Inderdaad bij FRS gekocht, ik had de kortingspas bij me en nog een paar cd bonnen die ik had liggen... Er stonden er inderdaad redelijk wat bij de FRS in Utrecht op HC. Stuk of 10 a 15 denk ik.
Omdat ik in Utrecht werk, ben ik natuurlijk eerst gaan kijken (na mijn werk) op HC. Daar lagen maar stuk of 3. Dat kartonnen waar al die TPM eerst zaten was helemaal leeg. En die De kiosk op het stationsplatform had helemaal niks meer.


aetjansen
[b]Ik heb em! Joepie! (Al kostte het me wel anderhalf uur extra dankzij de NS (bovenleidingbreuken, treinen zonder personeel, personeel zonder trein, bussen inzetten, etc... )
He das toevallig. Ik heb ook de TPM en ja ook ik had "problemen" met de trein vooral richting Utrecht (treinuitval, volgende trein richting Utrecht 10 min vertraging).

3harts
16-10-2001, 21:25
Er liggen nog stapels (+/- 150 stuks )DVD's van eps.1 bij de Mediamarkt in Rotterdam >> en dan voor 54,95 per stuk.
Kijk die begrijpen het >> gelijk DVD van Don Henley - Live Inside Job meegenomen voor 29,95 >> ECHTE PRYSTOPPERS !!!!

aetjansen
16-10-2001, 21:45
Inderdaad Marco, maar het is tegenwoordig niet eens bijzonder meer als je trein uitvalt, eerder het tegenovergestelde, maar goed daarvoor moeten we niet op dvd.nl zijn.

Weet iemand of er een mediamarkt ofzo in Utrecht of omgeving zit?

aetjansen
16-10-2001, 21:47
Okee, sorry laat maar. "Of je kijkt effe op internet, Jansen".. mediamarkt.nl misschien? Inderdaad, zit dus niet in de buurt van Utrecht... zonde man, wereldstad! :)

Sorry voor mn luiheid, ik *schaam* me diep ;)

Marco
16-10-2001, 22:04
Weet iemand of er een mediamarkt ofzo in Utrecht of omgeving zit?
De dichtbij zijnde MediaMarkt is natuurlijk bij de Amsterdam Arena en (ik durf het bijna niet te schrijven) je kan er heen met de trein (die bijna voor de deur stopt).

Edwin V
17-10-2001, 06:30
Ik zag hem gisteren om 17:00 uur in meerdere winkels liggen. Het lijkt wel paniek om niets

aetjansen
17-10-2001, 06:45
je kan er heen met de trein



NNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!! *begint te schuimbekken en ongecontroleerd te stuiptrekken*, NEEEEE NIET MET DE TREIN!!!!!!!!

:D

Danny
17-10-2001, 08:49
Moet je wel bij een Mediamarkt in de buurt wonen hoor voor zon lekker voordeeltje, ik zou er een geeltje sap voor moeten verrijden !:(
We hebben gisteravond genoten ! Van de Episode 1 danwel.
Blij deze in de collectie te hebben.
Heeft de rest van de freaks hier ook lekker genoten gisteravond ?

eric1977
17-10-2001, 10:39
Nou ik heb zekers genoten gisteren!!!!!!! Echt een fantastische dvd! Het vetste vind ik nog wel dat Lucas in de film zelf ook enkele deleted scenes heeft verwerkt! zodat hij toch weer iets anders in dna de biosversie en de video!!!!!!!!!!!

Voor die extra stukjes die hij in de podrace heeft gegooid vind ik echt cool! Maar als je dan op de andere disk de volledige podrace scene ziet, is het wel begrijpelijk dat er hier en daar wel wat weggeknipt is!!!!!

Jason Bourne
17-10-2001, 11:55
Gisteravond heerlijk naar episode one gekeken. Wat een topfilm is het toch. Vanavond nog even (nou ja, 6 uur dan) de extra's bekijken.

aetjansen
17-10-2001, 12:31
ik was te druk met mn werk om de hele film te kijken, maar ik heb wel eens heerlijk wat extra's bekeken. Prachtig en ik zit me al lekker op te warmen voor de film!!!

martin
17-10-2001, 15:22
Shit ik heb geloof ik wel het meeste betaald voor die film 79,95 het eenigste is wel dat ik weer een stempeltje rijker bent van 6,-

Maar goed, de film zelf was van goede beeld en geluids kwaliteit, alleen het THX filmpje vondt ik wat tegen vallen, had iets anders verwacht dan het T2 filmpje ( ietsie pietsie anders)

het verhaal was voormij even wat moeilijk tevolgen al die moeilijke namen we moesten goed opletten enzo wat er gebeurden. ( wij hadden deze film nog niet gezien) maar toch wel leuk vooral die JAR JAR was wel geinig een soort RASTA FIGUUR ik miste alleen zijn SISI RYDER.

al die extra's die gaan we nog wel een keer bekijken.

Danny
17-10-2001, 15:52
Nee hoor Martin, ik zal je gerust stellen.
Bij Dividence betaal ik incl. verz. iets van 84,00 totaal.
Maar ja......heb ik wel een speeltje bij natuurlijk ;)
En wat benzine uitgespaard :p

Alex van den Berg
17-10-2001, 16:01
JAR JAR was wel geinig een soort RASTA FIGUUR ik miste alleen zijn SISI RYDER.Ondanks dat ik lees dat veel mensen het een 'storend figuur' vinden, moet ik me helemaal bij je aansluiten! Misschien is het juist wel dat 'storende' dat hem zo leuk maakt... :D

martin
17-10-2001, 16:28
Nog een vraagje.

is anakin skywalker nu het zelfde als luke skywalker (alleen wat ouder) ???

dit kon ik niet even plaatsen.

Geert Kranendonk
17-10-2001, 16:32
*SPOILER*
voor de volgende delen Star Wars


Anakin is zijn vader, die later Darth Vader wordt......

Martin van Tuijl
17-10-2001, 16:51
het verhaal was voormij even wat moeilijk tevolgen al die moeilijke namen we moesten goed opletten enzo wat er gebeurden. .

Dat maakt het deste leuker om de film vaker te zien. In sommige scenes gebeurt zoveel, dat je iedere keer weer wat anders ontdekt :)

Danny
17-10-2001, 17:37
Dat maakt het deste leuker om de fim vaker te zien. In sommige scenes gebeurt zoveel, dat je iedere keer weer wat anders ontdekt :)

Martin helemaal mee eens !!!
Wij zagen hem nu voor de 3e keer, eerst 2x op video en nu op DvD. De film blijft ons boeien.
En inderdaad die JAR JAR....lachu dat figuur.....hij heeft ook zon leuk loopje. Overigens is het gebeuren rondom R2-D2 en K-3PO ook altijd erg leuk in de film.

Misschien is er al eens over geschreven hoor, maar hoe zit met nu met de volg (oudere) delen van Star Wars ? Komen deze ook op DvD uit ?

The Phoenix
17-10-2001, 20:19
Heb hem vandaag bij FRS gehaald (tjsa geen Mediamarkt in Alkmaar en V&D is NOG duurder dan FRS en ik had geen zin om bij Bart Smit te kijken). Helaas geen speelgoedje bijgekregen, moest het doen met een muziek 20-daagse CD, beter iets dan niets denk ik dan maar :)

Ben nog niet verder gekomen dat de menus en de Potrace, maar zag er gelikt uit. Moet zeggen dat ik niets heb aan te merken op de beeldkwaliteit voorzover ik hem nu gezien heb. Ga er Zaterdag ff lekker voor zitten. Had ergens op het forum gelezen dat in deze versie stiekum wat verwijderde scenes verwerkt zitten, dus moet ff nitpicken :)

Toch leuk om te lezen dat er toch meer mensen zij die JarJar leuk vinden. Vond hem vanaf het begin al te gek, misschien juist wel omdat hij zo semi-irritant aanwezig is in de film. Was de enige van alle vrienden die JarJar leuk vond.

Ach leverde me weer voldoende treiter voer op :)

JARJAR FOR PRESIDENT!!!!!!

Anonymous
17-10-2001, 21:22

Anonymous
17-10-2001, 21:38

Martin van Tuijl
18-10-2001, 00:34
Misschien is er al eens over geschreven hoor, maar hoe zit met nu met de volg (oudere) delen van Star Wars ? Komen deze ook op DvD uit ?
George Lucas wil eerst de volgende twee films maken en in de bioscoop brengen. De dvd's worden dus op 'nummer' uitgebracht. Het is niet anders, maar voor de 'oudere' delen (4,5,6) is het een kwestie van nog een paar jaar wachten...

marcel
18-10-2001, 07:30
Vorige week pas besteld bij Dividence en exact op de 16de binnen.....geen probleem zou ik zeggen!


WAAATTTT!!!! Ik heb hem GVD op de zelfde dag besteld als Danny en ik wacht nog steeds, dit is dus meteen de laatste keer ook dat ik maar iets bij die idioten bestel, wat een klote beweging zeg.
En dan vervolgens een fijn mailtje sturen met de volgende melding.

Beste Marcel,

Lucas en kornuiten hebben besloten om de leveranciers slechts een beperkt aantal DVD's te leveren vanaf de release datum. Dit hebben wij vanmorgen ook gemerkt toen de zending binnenkwam. Er zullen slechts een aantal klanten tevreden worden gesteld en de rest zal helaas nog een aantal dagen geduld moeten hebben. Ondanks dat een vorm van overmacht is, willen we onze excuses wel aanbieden voor het bijbehorende ongemak.

Met vriendelijke groet,

Dhr. T. Souilljee
Klantenservice
DVDStore.nl

lekker dan, versturen ze soms op alfabetische volgorde of zo?
ipv orde van binnenkomst

ToolkiT
18-10-2001, 08:16
Gelukkig is er hier geen schaarste en bij de locale K-mart hebben ze TFM voor AUD 33.46 (+-40 piek) kreeg ik zelfs de limited edition voor..

Die limited edition stelt nix meer voor dan een kartonen hoesje, maar ja het kost ook nix extra's....


/me is happy!

Danny
18-10-2001, 08:16
Haai Marcel dat is zeker vervelend om het zacht uit te drukken.
Helemaal als iemand hem vorige week besteld heeft en hem al binnen heeft.
Ik heb begrepen dat hun fakturering at random werkt, wat misschien zelfs voor mij misschien in dit geval ook wat 'geluk' opleverde.
Maar het is niet eerlijk vind ik.....want wat zou anders de reden zijn als je zo vroeg als mogelijk een pre-order plaats.

Danny
18-10-2001, 08:18
George Lucas wil eerst de volgende twee films maken en in de bioscoop brengen. De dvd's worden dus op 'nummer' uitgebracht. Het is niet anders, maar voor de 'oudere' delen (4,5,6) is het een kwestie van nog een paar jaar wachten...

Zucht.........lang wachten nog op de oudere delen dan.
Maare...komen er nog twee nieuwe delen ?? Dat wist ik ook nog niet....wel gaaf !

marcel
18-10-2001, 08:37
Jazekers wel, volgens goede bronnen , maar dat schijnt ook op het dvdrom gedeelte te staan, komt op 9 november de trailer uit en die kan je dan via de site http://dvd.starwars.com downloaden.
Exclusief voor de dvd owners.
Moet je natuurlijk wel een dvd speler in je computer hebben zitten overigens, anders gaat het hele feest voorlopig niet door.

marcel
18-10-2001, 09:36
Mooi , bij deze heb ik die hele dvd ge-annuleerd.
Voor diegene die besteld hebben bij dividence/dvdstore, ze krijgen pas volgende week weer nieuwe binnen!!!!
en dat is een voorzichtige prognose volgens de klantenservice.
Dit is dus de laatste keer dat ik daar ook maar iets besteld heb.
Dus allemaal richting de mediamarkt en haal dat ding daar maar!!!

Anonymous
18-10-2001, 21:22

Enric Batista
18-10-2001, 22:08
Hoi, ik heb vandaag Episode 1 bij free gehaald. Genoeg exemplaren aanwezig hoor! Maare...wat ik me afvroeg: De menu's zijn compleet in 't Frans...zijn die niet in het Nederlands of Engels aanwezig? Ik heb gepobreerd naar instellingen te zoeken maar kon geen opties daarvoor vinden!

Verder ben ik ontzettend tevree! De extra's zijn daadwerkelijk fantastisch!!!!!!!!!!!!

Je krijgt een INSIDE tour in het proces van het maken van een Star Wars film...een soort "look in the kitchen".

Nu hopen dat die menu's ook in 't Engels kunnen....

The Phoenix
18-10-2001, 22:14
Enric,

Waarschijnlijk staat Nederlands op jouw DVD-speler als standaard taal geïnstalleerd, als je deze standaard taalinstelling van je dvd speler op Engels zet ipv Nederlands dan zou het moeten werken.

Edwin V
19-10-2001, 06:35
In jullie poll na 333 stemmen slechts 1,2% uitverkocht noem ik geen schaarste, en gelukkig maar.

marcel
19-10-2001, 07:47
er is ook geen schaarste, maar als sommige bedrijven waar de bijna heel dvd kijkend nederland besteld hebben dat wel!!

En andere bedrijven hebben dat niet en daarom valt hij vandaag bij op de mat en kan ik vanavond genieten.

Enric Batista
19-10-2001, 12:54
Ik heb mijn PS2 op Engels gezet en van alles geprobeerd maar de disc begint telkens met Star Wars Episode 1 La Menace Phantom en alle menu's zijn in het Frans....

Ik hoop op een oplossing anders ga ik 'em ruilen want dit vind ik niet leuk!

Martin van Tuijl
19-10-2001, 13:33
Dat maakt het deste leuker om de film vaker te zien. In sommige scenes gebeurt zoveel, dat je iedere keer weer wat anders ontdekt :)

Tip: Bekijk de volgende pagina eens: http://www.theforce.net/prequels/hidden_stuff.shtml
Op deze manier kan je je nog uren en uren vermaken met de film, er zitten echt een hele hoop leuke dingen in de film verwerkt die je in eerste instantie niet opvallen!
Zo zitten er bijvoorbeeld een aantal spaceships uit Blade Runner in een bepaalde scene! :cool:

Alex van den Berg: Er zit ook een kleine tribute aan 2001: A Space Odyssey in verwerkt. Waar? Zoekt en gij zult vinden! :D

En voor fans van ET, er zijn ook aantal ET's in de film te zien! :cool:

Enric Batista
19-10-2001, 14:41
Hoi, misschien wisten jullie het al hoor, maar het volgende is mij opgevallen.

Wanneer je de Phantom Menace DVD met de film opzet dan krijg je een intro met een space-ship die richting Naboo vliegt en je ziet dan ook het paleis van de prinses en dan ontstaat het eerste menu.

Echter ik heb het probleem met de franse menu's dus ik heb het schijfje al meerdere malen opgestart. Tot mijn verbazing kreeg ik opeens een andere intro! Een Spaceship nadert Coruscant en we zien een deel van de stad.

Een compleet andere intro dus, best geinig!
Als jullie dit al wisten zou ik zeggen check het effe, want het is cool om te zien!



Impressive...most impressive!

Martin van Tuijl
19-10-2001, 15:02
Tot mijn verbazing kreeg ik opeens een andere intro! Een Spaceship nadert Coruscant en we zien een deel van de stad.


Dat was de meesten al bekend denk ik :) Wat misschien nog niet bekend is zijn leuke grapjes in de menuschermen van 'Animatics and Still Galleries' en 'Tv spots' op disc 2. Een paar minuutjes niets doen en naar je scherm kijken, kan je lachen!

Danny
19-10-2001, 15:19
Leuk hoor al die hidden dingen ! :)
Wat grappig dat je door die getallen te toetsen in een blooper gedeelte komt....hebben ze dat dan bewust niet in de menus' geplaatst ? Of hoort het bij de fun dat je dit soort dingen moet ontdekken ?

Martin van Tuijl
19-10-2001, 15:35
Of hoort het bij de fun dat je dit soort dingen moet ontdekken ?

Klopt, Easter Eggs ('verrassings eieren') worden die genoemd. Heel veel DVD's hebben die. Een handig overzicht vind je hier: http://www.dvdeastereggs.com/easter_eggs.php (r1 en r2) en bv hier: http://www.dvddebate.com/eastereggs.php (r2) Veel plezier met knopjes drukken! :D

Danny
19-10-2001, 16:41
The Beginning gister gekeken.....niet normaal........wat GAAF !
Iemand in dit forum schreef al eens dat ie er kippevel van kreeg.
Werkelijk die hadden wij ook gisteravond. Er waren zelfs stukjes zoals hoe de muziek tot stand kwam met John Williams, dat ik zelfs wat emotie in de ogen kreeg uit respect.....hoe hebben ze in godsnaam zo fraai voor elkaar gekregen !
Het lijkt als je het zo ziet, onbegonnen werk.
Vanmiddag zapte ik even langs de Kostuums e.d. dat is ook onbeschrijfelijk....gaan we ook nog van genieten allemaal.
:)

Enric Batista
20-10-2001, 09:18
Hoi,

Dat gedoe met die franse menu's ligt waarschijnlijk aan de PS2! Ik heb namelijk mijn Phantom Menace bij een kennis in een DVD-Speler gestopt en hij begon netjes in 't Engelse menu.

Ik baal hier van....maar ik weet tenminste dat de DVD goed is. Misschien hebben ze bij het maken van de schijfjes geen rekening gehouden met PS2 systeem...gek want zelfs Lucas heeft een PS2.

Zijn er mensen met een PS2 die mij willen vertellen of dit zich ook bij hun voordoet?

marcel
20-10-2001, 10:01
Mijn PS2 doet dit ook , mar ik heb de taal op nederlands staan.
Ik zal eens wat talen veranderen en kijken wat er gebeurt.
I'll let you know

calex
20-10-2001, 11:38
Hoera vandaag lag hij in de brievenbus.

Grtz.Henny :D :D

Nathan Strik
20-10-2001, 13:22
Ik heb mijn PS-2 op Engels staan en Star Wars doet het prima in het Engels hoor.
Nog een voordeel: Je krijgt bij Columbia Tri-Star titels tenminste geen ellenlang Video Veilig filmpje meer voor de film begint, maar gewoon een heel kort zwart scherm met de copyright mededeling in witte letters.

Kortom: zet je DVD-speler op Engels, dat voorkomt een hoop gezeik.

Enric Batista
20-10-2001, 16:37
Yesssss!!!!!

Ik ben van die vervelende Franse menu's af!!!

Ik had mijn ps2 al op Engels gezet, maar op de een of andere manier bleef hij de franse menu's draaien. Dus gister-avond heb de self-diagnose op aan gezet en vanmorgen.....yess!!! The Phantom Menace en alles in het engels!!!!

Goede tip van jou trouwens Nathan. Ik vind namelijk die filmpjes van video veilig zo IRRI!!!

En dat die lui ook kozen voor die blauwe kleur...weet je wat dat betekende voor VHS? Een super-vieze weergave! Blauw en rood hadden op video vaak sterke vervorming!

Maar terug op de Phantom Menace....

Nathan heb je al een oplossing gevonden voor het intoetsen van 1138 bij het THX plaatje op schijf 1? Je schijnt dan bloopers te zien, maar ik krijg het niet voor elkaar om de cijfers achter elkaar te drukken want via het "select" knopje kun je wel nummers typen maar slechts 2 en geen vier achter elkaar......

Ik hoor het graag van je!


May the force be with you these days....

Nathan Strik
20-10-2001, 18:32
Ik bedoelde eigenlijk die Video Veilig filmpjes van de NVPI/BAF (geloof ik). Weetjewel, met die grijze cirkelvormige achtergrond en dat roterende gedoe. (Met meestal de muziek op vol volume)
Maar voor die code heb ik helaas ook geen oplossing...

Marco
20-10-2001, 19:18
Nathan heb je al een oplossing gevonden voor het intoetsen van 1138 bij het THX plaatje op schijf 1? Je schijnt dan bloopers te zien, maar ik krijg het niet voor elkaar om de cijfers achter elkaar te drukken want via het "select" knopje kun je wel nummers typen maar slechts 2 en geen vier achter elkaar......
Ik heb geen PS2, maar er is een andere manier om die bloopers te zien. Kan je Title(s) kiezen, kies dan direct Title 15 en je krijgt de bloopers direct te zien.

Martin van Tuijl
20-10-2001, 19:42
Nathan heb je al een oplossing gevonden voor het intoetsen van 1138 bij het THX plaatje op schijf 1? Je schijnt dan bloopers te zien, maar ik krijg het niet voor elkaar om de cijfers achter elkaar te drukken want via het "select" knopje kun je wel nummers typen maar slechts 2 en geen vier achter elkaar......


Bij sommige DVD spelers werkt het achter elkaar intoetsen van de cijfers ook niet. De oplossing is dan: 11 dan Enter, 3 dan Enter, 8 dan Enter
Cheers :)

C-Jtje
21-10-2001, 08:52
wauw hij is echt supervet!!!

naja het beeld is op sommige punten niet zo
goed maar het geluid is echt superior

vooral de podrace en de lightsabers duels

ps ik vind het lullig voor de mensen die er
nog geen hebben

Rob P.
24-10-2001, 11:56
Schaarste ??

Het is niet eens een goeie film!!

Ja om een keertje te huren misschien maar..........ach laat ook maar!

Edwin V
25-10-2001, 06:35
Er is een overschot aan Star Wars Episode I DVD's geconstateerd. Ruim een week na de release puilen de winkels nog uit met stapels DVD's. Bij Blokker voor 69,95 en ook bij de Makro waar ze zelfs een winkelwagen vol naast de schappen hadden gezet. Ik heb nog nooit zoveel van dezelfde DVD's gezien!

Dit in tegenstelling tot de Thunderbirds 3+4 en de tweede box van Hitchkock. Bijna nergens te krijgen.

SpaceWolve
25-10-2001, 08:12
Lucas zal wel weer liggen te lachen omdat hij het wel allemaal heeft kunnen slijten aan de winkels, dus geen 2, 3 druk meer. :D

SpaceWolve
25-10-2001, 08:13
Lucas zal wel weer liggen te lachen omdat hij het wel allemaal heeft kunnen slijten aan de winkels, dus geen 2, 3e herdruk meer. :D

Nathan Strik
25-10-2001, 14:10
Ook hier voldoende te krijgen nog hoor. Die verhaaltjes over schaarste zijn volgens mij ook door een zekere marketing vent van Fox de wereld in geholpen.... slim!!!

Enric Batista
25-10-2001, 19:47
Ik wist niet dat er zoveel mensen waren die Pre-Orders plaatsen op het net. Ik ben zelf daar erg huiverig over, want je hebt iets voor een bepaalde overeenkomst besteld. Terwijl de kans bestaat dat dezelfde DVD eerder in de winkel ligt voor zelfs minder geld! En jij maar wachten......

Ik vind het echt erg lullig voor degene die The Phantom Menace heeft besteld en er nog op wacht!:( :mad: