PDA

Bekijk de volledige versie : Welke jeugdseries moeten echt op dvd uitkomen??



Paul_Knoop
02-01-2003, 21:48
Door de alfred j kwak thread raakte ik aan het denken over andere jeugdseries, welke series vinden jullie dat zeker weten nog op dvd uit moeten komen?

empirekees
11-01-2003, 14:14
Door de alfred j kwak thread raakte ik aan het denken over andere jeugdseries, welke series vinden jullie dat zeker weten nog op dvd uit moeten komen?

Ik dacht aan Q&Q

Donovan
11-01-2003, 14:41
Ik dacht aan de zoekfunctie

Kom je vanzelf deze thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=5993&highlight=tvseries) tegen.

Ludo Keeris
12-01-2003, 08:31
Ik dacht aan de zoekfunctie

Kom je vanzelf deze thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=5993&highlight=tvseries) tegen.

Nou, er is nogal een verschil tussen een algemene televisieserie en een jeugdserie. Je kan een topic houden over auto's, en mag er dan geen topic zijn over Citroën?

Donovan
12-01-2003, 10:52
Tuurlijk wel joh :rolleyes:

Gaan we daarna een aparte thread openen voor sci-fi series die op dvd moeten komen, aktieseries, sitcoms, oude series, nederlandse series, documentaireseries, engelse series en ga zo maar verder. Beetje onzinnig lijkt me.

Ludo Keeris
12-01-2003, 11:17
You're completly mssing the point. Een JEUGD serie is echt iets anders dan een science fiction, aktieseries of wat je maar noemt. Je kunt Paulus de Boskabouter echt niet op dezelfde hoop scharen met Friends, Ally McBeal< KnightRiderof Star Trek. Dat is een heel ander publiek.

Kasper P.
12-01-2003, 16:42
Ik wil Lizzy McQuire op dvd! Iedere dag op foxkids om ongeveer 5 of 6 uur! (y) Hailey Duff rulez!

Hanna
12-01-2003, 17:06
Absoluut Bassie en Adriaan!! en dan vooral de eerste langere series.. toen ze die pakjes-avonturen gingen beleven was de lol eraf wat mij betreft!

Kasper P.
12-01-2003, 19:56
Ik wil Lizzy McQuire op dvd! Iedere dag op foxkids om ongeveer 5 of 6 uur! (y) Hailey Duff rulez! Zie ook: www.hilaryduff.com (http://www.hilaryduff.com) vet man :D :p

Jelger
12-01-2003, 21:39
Niet per se een jeugdserie, maar....MacGyver!:D

Vond ik vroeger altijd erg leuk:)

Rochan
12-01-2003, 21:47
Niet per se een jeugdserie, maar....MacGyver!:D

Vond ik vroeger altijd erg leuk:)

Vond het ook altijd geloofwaardig;) :D Hoe de hoofdpersoon met de meest eenvoudige hulpmiddelen, zichzelf kon redden;)

Jelger
12-01-2003, 21:48
Vond het ook altijd geloofwaardig;) :D Hoe de hoofdpersoon met de meest eenvoudige hulpmiddelen, zichzelf kon redden;)

Die man kon met een nagelschaar de wereld redden, daarom is hij altijd mijn held gebleven:o;)

Chickendorp
12-01-2003, 22:32
LASSIE! :D

Vond ik vroeger altijd KEI spannend.

Yi-Long
12-01-2003, 22:37
Die tekenfilmserie van The Wizard of Oz die vroeger op de nederlandse tv werd uitgezonden.

Roberto van Rooijen
12-01-2003, 22:40
Ik dacht aan Q&Q

Het wordt inderdaad tijd dat deze serie eens op DVD komt.
Na Swiebertje is het nu tijd voor Q&Q.

Alex van den Berg
13-01-2003, 00:16
Het wordt inderdaad tijd dat deze serie eens op DVD komt.
Na Swiebertje is het nu tijd voor Q&Q. Helaas... :(

Veel opnamen van jeugdseries die ooit op de Nederlandse TV waren, zijn verloren gegaan omdat de omroepen destijds de culturele waarde ervan niet inzagen... Ofwel... Veel banden zijn ijskoud gewist om nieuwe afleveringen op te kunnen nemen!!! :mad:

Van Swiebertje zijn nu b.v. 10 afleveringen op DVD uitgekomen... en meer zullen we ook nooit te zien krijgen, omdat het niet meer bestaat of incompleet is. We zullen het dus moeten doen met de afleveringen uit de laatste en zeker niet de beste periode van deze serie...

Van Q&Q schijnt de tweede serie al eens op VHS uitgebracht te zijn, dus is er een kansje dat het ook op DVD verschijnt. Maar de eerste serie... daar is dus simpelweg geen materiaal meer van!! :(

En wat dacht je van een serie als "Hamelen"?
Die staat in mijn geheugen gegrift als het ultieme vermaak van de zaterdagen uit mijn kleuter- en kindertijd... en daar zal het helaas bij blijven.... bestaat gewoon niet meer!!

En wat heb ik genoten van "Rikkie en Slingertje"!!
Rikkie was een soort "Floris" met als beste vriend een aapje;"Slingertje. Samen beleefden ze de meest waanzinnige avonturen waar ik als kleuter echt naar uitkeek!!

Tja... en als ik er dan nu over nadenk...
Q&Q... Twee omhooggevallen eigenwijze kakjochies die dachten dat ze Sherlock Holmes en Watson waren...
Hamelen... Een toneelstuk met allerlei kartonnen en papier maché decorstukken.
Rikkie en Slingertje... Een poppenkastspel :D met kartonnen en geschilderde decors...

Weet je... misschien moet het maar zo blijven met die oude jeugdseries. Nu heb ik er nog de goede herinnering bij, van spanning en enthousiasme uit mijn jeugd. En dat unieke gevoel komt bij dat soort series toch nooit meer terug... ;)

Hilde
13-01-2003, 05:15
Vorig jaar kwam de serie Floris op DVD uit. Ik heb het alleen niet meegemaakt toen het op TV werd uitgezonden.
Welke jeugdseries die van mij op DVD mogen verschijnen zijn
Het kleine huis op de prairie
Ocean girl
Het meisje uit het jaar 3000
Children of the fire mountain
;)

M Balje
13-01-2003, 10:44
De poppen serie van Suske en Wiske.
Maar ik ben bang dat die net als de Swiebertje afleveringen flink verloren zijn gegaan.

Mark de Jong
13-01-2003, 11:27
Geen.
Als ik sommige series nu terugkijk denk ik bij mezelf hoe heb ik die troep kunnen kijken :p
Krijg er soms nog nachtmerries van :D

Gabriel B.
16-01-2003, 08:59
Originally posted by Mù$ï© !Ñ$t®ù©tó®
[b]Geen. Als ik sommige series nu terugkijk denk ik bij mezelf hoe heb ik die troep kunnen kijken

Een ietwat hevige reactie maar ik begrijp zeker waarom.
Het is me opgevallen dat eenmaal een bepaalde leeftijd of inzicht bereikt, het overgrote deel van deze jeugdseries hun magie verliezen.

Voorbeeldje : Als kind keek in Vlaanderen eind jaren '70 naar De Kat, een serie die toendertijd enorm veel indruk op me maakte.

Concept van De Kat door de ogen van een 9-jarige:
Een coole milieu-activist, gekleed in een cool zwart kattenkostuum met ditto masker, gaat door middel van ninja-technieken de strijd aan tegen de bad guys van een chemische multinational, die de milieuwetten overtreedt.

Laten we nu de voorgaande zin analyseren door de ogen van een twintiger.
Coole milieu-activist : bemoeizieke vegetariër.
Cool zwart kattenkostuum : flets donkerbruin trainingspak.
Masker : zwart A4-blad met uitgeknipte oortjes, twee gaten en een elastiekje.
Ninja-technieken : zich verstoppen achter een stilstaande vrachtwagen of een paar vaten.
de strijd : de gevechten in de Batman-reeks met Adam West waren hyper-realistisch in vergelijking met deze.
bad guys : twee, maximum drie stuntelende prusters.
multinational : tienmansbedrijfje zonder export buiten de plaats waar het verhaal zich afspeelt.
milieuwetten overtreedt : een hedendaads gemiddeld recyclagebedrijf overtreedt meer wetten.

Om op de topic-vraag te antwoorden :
Aan de jeugdseries, die deel uitmaakten van mijn jeugd heb ik goede herinneringen. Het laatste wat ik wil is deze series terugzien door de ogen van de (cynische) volwassene die ik nu ben.

Mark de Jong
16-01-2003, 09:17
Inderdaad, dat was iets te hevig uitgedrukt, maar dat is het nu gewoon eenmaal. Dat gevoel heb ik ook bij GTST (geen jeugdserie maar goed :)). Ligt denk ik aan het acteerwerk :p

Paul_Knoop
10-03-2003, 09:24
Mensen Mensen... Rikkie en Slingertje :D

Heel ver voor mijn tijd.. :o

Ik d8 zelf meer aan bijv. boes, seabert en vooral Dommel, bassie en adriaan is nu op dvd alleen die ellendelingen hebben "de verzonken stad"
nog niet uitgebr8. De beste serie die ze ooit hebben gemaakt als je het mij vraagt :lol:

M Balje
10-03-2003, 11:39
Voor de geintrseerden verschijnt morgen.

Bassie & Adriaan - En De Huilende Professor (Deel 1 t/m 3) iets voor Hanna meschien
Bassie & Adriaan - Op Reis Door Curaçao
Bassie & Adriaan - Op Reis Door Het Wilde Westen
Bassie & Adriaan - Op Reis Door Las Vegas
Bassie & Adriaan - Op Reis Door San Francisco

Uitgegeven door: Bridge Entertainment

Martin Zuidervliet
10-03-2003, 11:46
Tita Tovenaar is mijn favoriete serie uit de jaren (19)70:

http://www.dvd-home.nl/review/divers/tita1.htm

Maar om nu nog te zeggen dat ik hem wil hebben, is denk ik hetzelfde als te zeggen: "ik wil weer kind zijn" en helaas dat gaat (nog) niet.

Hoewel ik hem, denk ik, wel voor mijn dochter van 10 ga aanschaffen.

bart1971
10-03-2003, 11:55
Pipo (in kleur) en
Suske en Wiske poppenkast

Niels Haasjes
10-03-2003, 14:09
Ik ben een onvervalste B&A-fan.

Met name De Kroon vond ik erg goed, waarom is die eigenlijk niet op DVD verschenen??? Diamant is gelukkig wel op DVD, die ga ik binnenkort maar eens kopen..

netfox
10-03-2003, 14:25
Catweazle wil ik nog steeds eens hebben op DVD. Helaas zit er (binnenkort) geen release in... er zijn wat problemen met de rechten.

SchumiFan
10-03-2003, 16:58
Bollo Bries en bondgenoten.. (of is het Dries)

Die serie met het circus en die vrouwelijke clown en die beer en tijger op de tandum.

"We zullen wel zien " :D
------------------

De Poppenkraam

------------------
Gelukkig is Familie Knots al DVD .. overweeg het te kopen :D

Peter Koelewijn
10-03-2003, 18:18
Ook ik wacht op Q&Q denk dat hij nog in het archief aanwezig is na de eerste uitzending in 1974 is hij herhaald in dacht ik 1995.
Dus er is nog hoop.

hallee
11-03-2003, 15:30
the a team!

SchumiFan
11-03-2003, 16:13
the a team!

Daar zijn al meerdere DVDs van ... kijk maar op Play.com

Renny Collard
11-03-2003, 16:48
Catweazle wil ik nog steeds eens hebben op DVD. Helaas zit er (binnenkort) geen release in... er zijn wat problemen met de rechten.

Hier wil ik me bij aansluiten.(y)

Paul_Knoop
12-03-2003, 10:41
de film van tom poes en die beer !! als iemand daar iets van weet pm me alsjeblieft

Martin M.
12-03-2003, 10:53
De series van sky channel.

Het zou ook geweldig zijn als ze de "jeugd"series van cartoon network op DVD zouden uitbrengen (Cow& Chicken, Dexter)

Is transformers trouwens al verkrijgbaar met NL ondertiteling??

Cenobite
12-03-2003, 11:24
Ik wil Lizzy McQuire op dvd! Iedere dag op foxkids om ongeveer 5 of 6 uur! (y) Hailey Duff rulez!


Dan heb je zeker nog niet op www.play.com gekeken :roll: :roll:

http://www.playserver4.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=113797


Bovendien roeleert Matt McGuire (Jake Thomas) veeeel harder als die duffe Duff.... :wink: :wink: Hahahaha I kill me... :twisted: :twisted:

Ernest Hamstra
12-03-2003, 11:42
Duel in de Diepte (http://us.imdb.com/Title?0180351)

Remco de Swart
14-06-2003, 12:16
Van mij mogen ze Happy Days op DVD uitbrengen.

The Fonz, rulez...


Ook de poppen versie van Suske en Wiske zou ik graag nog eens willen zien. Deze variant is stukken beter als de gruwelijke tekenfilmpjes die je nu op DVD hebt.

Kaplan
14-06-2003, 18:26
Duel in de Diepte (http://us.imdb.com/Title?0180351)

Laat die nou net op dvd uit zijn, zag hem gisteren in de ECI gids. :)

Elessar
17-06-2003, 22:50
Alfred J Kwak
Spongebob Squarepants :D

Samson en Gert is ook leuk natuurlijk!

TeaDoggy
20-06-2003, 13:31
Antwoord op de vraag wat mij betrefd: geen!

Charley Baak
20-06-2003, 13:46
Heel spannend vond ik vroeger: De zevensprong. Waarschijnlijk nu niet meer, maar ach.

Voor de oude zaterdagochtend en middag series van vroeger op Sky Channel (en dan denk ik natuurlijk aan Fun Factory en de DJ Katshow (met Linda de Mol)): www.yesterdayland.com

http://www.anime.dds.nl/KAT2.JPG

Charley Baak
20-06-2003, 13:58
Niet echt een jeugdserie, maar wel erg gaaf:
The Master over een of andere amerikaanse gozer die door Lee van Cleef opgeleid wordt tot Ninja. http://us.imdb.com/Details?0086756

Philippe
20-06-2003, 15:55
Niet echt een jeugdserie, maar wel erg gaaf:
The Master over een of andere amerikaanse gozer die door Lee van Cleef opgeleid wordt tot Ninja. http://us.imdb.com/Details?0086756

Heb ik destijds ook erg van genoten. Was volgens mij in dezelfde periode dat The Highwayman met Sam Jones op tv was.