PDA

Bekijk de volledige versie : Strepen in het beeld



Dadaveke
11-10-2001, 21:47
Ik heb mijn th-a10r van jvc binnen.Ik sluit alles aan en wat zie ik een lichte massa streepjes die van rechtonder naar links boven gaan helemaal om gek van te worden. Ik trek de atennekabel uit (die is trouwens dubbel geisoleert) en de strepjes zijn weg.Ik plug de kabel weer terug en de streepjes zijn ook terug, toen ik de radiokabel erbij inplugde waren de streepjes ook weg.Is dit bnormaal of niet?:rolleyes: :confused:

R.Franzen
12-10-2001, 08:22
Ik heb met mijn panasonic exact hetzelfde! :( En ik weet nog steeds niet waardoor het komt.

Alex van den Berg
14-10-2001, 01:37
Misschien 'aardproblemen'.... ???

Dit kan b.v. ontstaan omdat er een spanningsverschil kan bestaan tussen de randaarde van verschillende wandcontactdozen en/of de mantel ('extern' geaard...) van de antennekabel.
Eventuele brom in het geluid kan dezelfde oorzaak hebben...
Schrik niet, maar ik ben tussen randaarde en antenne weleens een spanningsverschil van 50 Volt (!!) tegengekomen... en dat lijkt me dus voor de apparatuur ook niet echt bevorderlijk...

Dit probleem is op te lossen met een z.g. galvanisch ontkoppelfilter in de antennekabel.
Wat ook helpt is de eventuele randaarde van de apparatuur te ontkoppelen, maar dit is in verband met al die metalen kasten en veiligheid zeker niet aan te raden...!!

Een ander probleem zijn z.g. aardlussen... Deze ontstaan b.v. door de op elkaar aangesloten apparatuur uit verschillende wandcontactdozen te voeden, waardoor er via de leidingen in de muur een lus in de aardleiding ontstaat.
Waar het bij het voorkomen van aardlussen om gaat is, dat je er voor zorgt dat alles maar op 1 punt geaard is... Dit is het simpelst te realiseren door alle apparatuur, via b.v. een 10-punts stekkerblok, vanuit 1 wandcontactdoos te voeden.

Hopelijk schiet je er iets mee op...
Succes!

Dadaveke
14-10-2001, 10:03
Ik zal eens alles goed nakijken ,want ik heb me hoer een berg kabels liggen daar wordt je niet goed van.

bedankt;)

R.Franzen
14-10-2001, 10:22
Dank je Open Mind,

Ik ga dit alles effe na.
Dit zijn de enige dingen die ik nog niet geprobeerd heb, want ik heb inderdaad de DVD-speler in een ander stopcontact zitten dan de TV. (De DVD direct in de muur en de TV in zo'n stekkerblok van drie / vier).

SpaceWolve
14-10-2001, 14:11
Wauw open mind,

Ben je soms een FuckingElectricien ofzo, ik volg de helft niet wat je zegt maar het klinkt zeker wel intelligent.:D .

Weet jij/u toevallig ook of het mogenlijk is om de stekkers van het geluid van de videorecorder en het geluidstekkertje uit mijn mpeg kaart in 1 ingang van mijn geluidskaart te krijgen (alles aan mijn pc aangesloten), want met tulpstekkertjes (of hoe het ook heet:confused: ) lukt het niet.

Mijn HT bestaat uit een p4 1,7ghz pc met DvD, video, tv en een 17" TFT scherm aan de muur gespijkerd:D

Alex van den Berg
14-10-2001, 14:42
een FuckingElectricien ofzo...

de stekkers van het geluid van de videorecorder en het geluidstekkertje uit mijn mpeg kaart in 1 ingang van mijn geluidskaart te krijgen (alles aan mijn pc aangesloten)

Hoi Spacewolve,
Ik ben een 'redelijk normaal' mens die zich nogal technisch heeft georienteerd... voor meer info is een klikje op het Profile-knopje bij mijn berichten voldoende... :)

Meerdere apparaten op 1 ingang aansluiten door middel van een z.g. 'splitkabel' is (wegens kwaliteitsverlies...) niet aan te raden, maar het is wel mogelijk...

De beste oplossing is om meerdere geluidsbronnen op 1 ingang aan te sluiten is door gebruik te maken van een klein mengpaneeltje, welke in de meeste hobbie-videozaken in verschillende prijsklassen te koop zijn.

Succes!

SpaceWolve
14-10-2001, 18:32
Oke, bedankt in ieder geval:D , ik ben ook redelijk 'normaal' maar ik weet er absoluut niks van:rolleyes: ,ik hoop dat het nu allemaal een stuk makkelijker wordt dan steeds stekkers verwisselen.