PDA

Bekijk de volledige versie : The Simpsons



Wesleydude
12-10-2001, 07:25
Ik heb gisteren de Season 1 DVD Set van de Simpsons gehaald, die mij erg goed is bevallen. Ik vroeg mij toen ook af of de andere seizoenen (2 t/m 13) ook op DVD worden uitgebracht en zo ja, wanneer? Iemand een idee?

Nathan Strik
12-10-2001, 12:09
Season 2 wordt tegen kerst in Amerika verwacht. Maar ik wacht wel tot hij op regio 2 uitkomt. In de eerste box was namelijk bij de aflevering "Krusty Get´s Busted" een stuk eruit geknipt. Als dit ook zo is bij season 2, wacht ik liever op de regio 2 versie. Alleen wanneer DIE uit gaat komen is een groot raadsel.

Beter nieuws is dat waarschijnlijk begin volgend jaar season 1 van Futurama zal uitkomen. Allright!!! Bender rules!!!

I´ll get my own Lunar Lander. With blackjack... and hookers... - Bender

Dave
29-03-2002, 16:47
05/06 DVD BOX The Simpsons Season 2 € 69.95

Dan dus, werd ook voort eens tijd....

maar ik hoorde dat tussen de volgende box-releases voortaan minder tijd zou zitten,
ik hoop zelf iedee 3 maanden eentje :D
zou mooi zijn!

heb nu S1 dus S2 komt er meteen naast te staan!
Blijf je gewoon kijken The Simpsons!

Edwin V
18-07-2002, 06:42
De Simpsons collectie mag natuurlijk niet ontbreken in je collectie:). De beeldkwaliteit vind ik echter matig:(. Zo trilt het beeld rond de ooglijnen en hebben de gele hoofden regelmatig aan de zijkanten rode vlekken (afhankelijk van de kleur naast het hoofd). Ook zijn in grote kleurvlakken (met name donkerblauw) compressie kleurverschillen te zien.

Verder zijn bewegingen schokkerig maar dit kan ook aan de film liggen of misschien omdat de Simpsons voor de Amerikaamse TV is gemaakt met 30 beelden per seconde en er voor de PAL versie beeldjes zijn weggelaten.

De geluidskwaliteit is wel goed, alhoewel de 5.1 mix nauwelijks gebruik maakt van de achterkanalen.

Richard B.
18-07-2002, 20:55
Ik heb niet zoveel gemerkt van problemen met het beeld. Heb je voorbeelden van stukjes waar je dit goed merkt?

Mich
18-07-2002, 20:59
Kijken jullie nog naar The Simpsons op TV, sinds de boxen (heb ze alle twee) ikzelf niet meer. Naar die boxen kun je op je gemak kijken zonder reclame of zo ... van mij mogen ze vlugger op elkaar volgen ... er zijn seizoenen genoeg en fans ook die ze wel zullen kopen ... een frequentie in de trend van Star Trek TNG mag van mij gerust ...

Nathan Strik
18-07-2002, 22:49
Ik heb niet zoveel gemerkt van problemen met het beeld. Heb je voorbeelden van stukjes waar je dit goed merkt? Van de eerste box weet ik niet zo 1, 2, 3 een voorbeeld, maar daar zitten zeker ook wat problemen in.
Bij de tweede box weet ik zo een scène aan te wijzen. In die aflevering dat Homer een mascotte wordt in Capital City, bij de scène dat ze Capital City binnenrijden stikt het van de compressiefoutjes in de donkere en snel bewegende achtergronden.
Maar dat heeft ook gedeeltelijk met de staat van het bronmateriaal te maken denk ik. Het is tenslotte een TV-serie van meer dan 10 jaar oud.

Geert Jan Alsem
19-07-2002, 00:00
I´ll get my own Lunar Lander. With blackjack... and hookers... - Bender

Hehe... don't get me wrong... ik ben echt gek van The Simpsons... al jaren ook...
Maar Futurama vind ik echt geweldig! Ook al vanaf seizoen 1. Seizoen 1 van de Simpsons is nog steeds gaaf, maar toch... tja... verouderd ofzo... te vaak gezien misschien ook wel...

In ieder geval... Bender had het toch niet over de lunar lander maar over dat theme park op de maan? Was het niet zoiets van...
"I'll get my own theme park! With blackjack... and hookers. In fact... forget the theme park!"
Alhoewel... misschien was het toch nog iets anders...
Nou anyway... die quote rules! :D

Edit: Oh wacht shit ik ben dom... Bender gebruikt die quote 2 keer... eerst bij het theme park... en dan later bij de lunar lander inderdaad...

Nathan Strik
19-07-2002, 01:48
Edit: Oh wacht shit ik ben dom... Bender gebruikt die quote 2 keer... eerst bij het theme park... en dan later bij de lunar lander inderdaad... ;) You got it... ;)

Geert Jan Alsem
19-07-2002, 03:43
;) You got it... ;)
Thanks iZac :D

FuturamaFan
20-07-2002, 10:45
Problemen met het beeld:

Had ik bij seizoen 1 veel last van, maar bij seizoen 2 niet
Uitzondering dat heel de aflevering Bart vs. Thanksgiving er heel screwed up uit ziet

Ook wanneer er bij de intro "THE SIMPSONS" naar voren komt (randjes van de letters)

Nathan Strik
20-07-2002, 14:23
Uitzondering dat heel de aflevering Bart vs. Thanksgiving er heel screwed up uit ziet Ja, klopt. Dit viel mij ook al op. Dit is waarschijnlijk een probleem met de Interlacing van het beeld waardoor de velden niet helemaal goed aansluiten op de beeldlijnen van je TV, waardoor je dat kartelige "aliasing" effect krijgt.
Heel erg zonde, want dit blijft 1 van mijn favoriete afleveringen.

Edwin V
01-09-2002, 20:44
Ik heb niet zoveel gemerkt van problemen met het beeld. Heb je voorbeelden van stukjes waar je dit goed merkt? Bij de tweede disk, de eerste aflevering. Kijk naar de zwarte schuine lijntjes (bijvoorbeeld van de kamer). Het ene moment zijn ze mooi recht het ander moment trillen ze en zijn ze geblokt of soms zelfs onderbroken. Net alsof de resolutie ineens de helft is geworden. Het effect is hetzelfde als je wel eens op TV ziet met hele dunne lijntjes, alleen is het hier vele malen erger. Ook als je de DVD op een PC afspeelt kun je dit goed zien.
Ik kan me niet herinneren of dit bij de TV uitzendingen ook zo was.

*TIMMIE*
05-09-2002, 20:33
dit is een bekend probleem op de dvd. helaas maar waar. hopelijk wordt dit voorkomen op de overige seizoenen die nog gaan komen.

vraag me af waar werners reactie blijft als supersimpsonfan. geen een reactie in een simpsontopic.

Werner
06-09-2002, 07:08
Okee, hier reactie... Sorry, had waarschijnlijk over dit topic heengekeken, ik heb het de laatste weken nogal druk met examens afnemen.
Tja, Bart Vs. Thanksgiving... inderdaad niet de beste beeldkwaliteit, maar er zijn gelukkig andere afleveringen op de discs die wél aan de standaard voldoen. Eén en ander heeft volgens mij toch ook te maken met het bronmateriaal, de Futurama-afleveringen werden op 30 fps gemaakt, dus uiteraard is daar de beeldkwaliteit veel beter van.

JoeCool
22-09-2002, 16:13
Het is al weer een tijdje geleden dat Season 2 uitgebracht is, dus vroeg ik mij af hoe het zit met Season 3.
Kunnen we deze dit jaar nog verwachten ?
Zou een leuk kerst kado'tje zijn. :)

FuturamaFan
22-09-2002, 16:58
ER gaan verschillende geruchten rond over de release date:

* Australië - November
* UK (en ik neem aan de rest van Europa) - 2 december
* UK & USA - Januari

Mich
22-09-2002, 19:36
The USA is met The Simpsons inderdaad later dan de rest.
In ieder geval vind ik het betreurenswaardig dat ze de series niet met dezelfde regelmaat uitbrengen als Star Trek - The Next Generation ... op deze manier zal het wel heel lang duren eer mijn kast volstaat met alle seizoenen ... weet iemand trouwens hoeveel het er al zijn ???

In ieder geval ... als ze dit jaar nog seizoen 3 uitbrengen ben ik dit jaar nog een beetje meer failliet (y) (6)

JoeCool
22-09-2002, 20:15
... weet iemand trouwens hoeveel het er al zijn ???

Op 3 November begint in Amerika Season 14.
Het nieuwe seizon wordt traditioneel geopend met een Tree House off Horror aflevering.

Dus voorlopig kunnen ze nog wel even vooruit met de DVD's

WitteGijt?
08-11-2002, 00:12
Weet iemand al wat meer toevallig, over de release datum van het derde seizoen?
Vind nl. dat ik nu wel lang genoeg gewacht heb :D.

Edwin V
08-11-2002, 06:53
Weet iemand al wat meer toevallig, over de release datum van het derde seizoen?
Vind nl. dat ik nu wel lang genoeg gewacht heb :D. Ik zat precies hetzelfde te denken toen ik deze thread weer bovenin zag staan. Kom op met dat derde seizoen!

Dave
08-11-2002, 07:02
Dat vraag ik me nu ook al een dikke maand af sinds de aankondigingen van Buffy S5 en Futurama S2 eigenlijk, ook al vanalles gezocht maar tot nu toe zonder resultaat, ik hoop toch wel dat deze box rond Januarie eens gaat komen en eigenlijk liever nog voor de kerst, vind het ideale kerstcadeau's die boxsets (om te krijgen dan he ;) )

Werner
08-11-2002, 10:24
Als alles meezit valt binnen dit en een week Futurama 2 in de bus. Gewoonlijk zit er dan wel een flyer bij voor het volgende Matt Groening-seizoen. Gewoonlijk zit er bij de (UK) Futurama een flyer voor de Simpsons en vice versa.

Mich
08-11-2002, 20:01
Heb gelezen dat het derde seizoen van The Simpsons er pas komt in ... maart 2003. Wat natuurlijk een regelrechte aanfluiting zou zijn. Tegen die tijd ben ik bejaard tegen dat ze allemaal uit zijn. Een dikke BOE voor Fox die ik eigenlijk vrij hoog inschat.

Richard B.
09-11-2002, 10:59
Heb gelezen dat het derde seizoen van The Simpsons er pas komt in ... maart 2003. Wat natuurlijk een regelrechte aanfluiting zou zijn. Tegen die tijd ben ik bejaard tegen dat ze allemaal uit zijn. Een dikke BOE voor Fox die ik eigenlijk vrij hoog inschat.

Geduld is een schone zaak... Btw: zou er zoiets als 'dvd-junkies' bestaan? :D

Maarru.. ik dacht dat deze set al eind dit jaar uit zou komen? Ze zouden toch twee seizoenen per jaar uitbrengen? Ik volg de releaselijsten niet meer zo maar vreemd dat dat zomaar gewijzigd is. Niet dat het ondergetekende persoonlijk zoveel uitmaakt, want er komt nog zat ander mooi spul uit de komende tijd (BIJVOORBEELD de tweede Futurama-box dus).

JoeCool
07-12-2002, 17:09
Even een kleine update over de stand van zaken:

In a live chat on Home Theater Forum, Peter Staddon of 20th Century Fox said that they expect to get The Complete Third Season DVD boxed set out in May 2003.

"The issue with The Simpsons is that there are so many people who are involved with the DVD, and they are all incredibly busy working on the show for the network which has to take priority," Staddon explained. He also said that there is some "very cool stuff on the discs that will make season 3 much better."

According to Staddon, The Simpsons is the best selling TV show on DVD.

Ps. dit gaat dus over de Regio 1 DVD Box

bron: http://www.snpp.com/news/dvd.html

Edwin V
09-12-2002, 10:20
De duitse release is gepland op 13-2-2003
PrimusMedia (http://www.primusmedia.de/primusdb/index.html?k=movie&sk=artikel&artnum=742173&searchmax=28&searchid=8407527&searchcount=20&xtitel=Die%20Simpsons&xorderby=date&wplanref=117370&vk=%26searchmax%3D28%26searchid%3D8407527%26xtitel %3DDie%2520Simpsons%26xorderby%3Ddate%26wplanref%3 D117370%26k%3Dmovie%26sk%3Dtrefferliste)

Werner
09-12-2002, 22:53
De duitse release is gepland op 13-2-2003


Whaddaya know... net op mijn verjaardag!!!

René Groen
09-12-2002, 23:00
Whaddaya know... net op mijn verjaardag!!!

Dat kan geen toeval zijn ;)

Werner
09-12-2002, 23:14
Ben wel enthousiast aan het uitkijken. Seizoenen 3 en 6 zijn de beste die er zijn, met afleveringen zoals die waarin Bart in een put valt, Flanders zijn winkel voor linkshandigen opent, en Homer een recept voor een Flaming Moe verkwanselt...

Hopelijk krijgen we nog wat Tracey Ullman-shorts ook. Ik heb ze allemaal wel op VHS, maar de kwaliteit ervan begint toch te minderen...

Waarom brengen ze die boxen nu niet wat sneller uit? 3 per jaar zou toch haalbaar moeten zijn.

Edwin V
10-12-2002, 06:59
<gum>
Waarom brengen ze die boxen nu niet wat sneller uit? 3 per jaar zou toch haalbaar moeten zijn. Hierover wordt wat gezegd in de volgende link (http://www.thedigitalbits.com/articles/120202htfchat.html) .
In het kort komt het erop neer dat de makers zich ook met de DVD bemoeien (niet verkeerd natuurlijk) en die hebben het heel druk en dus weinig tijd. Maar het wordt wel een hele mooie release. De Simpsons is van de TV series de best lopende FOX DVD.:)
Ook wordt er wat gezegd over Futurama, Family Guy en King of the Hill.(y)

JoeCool
27-12-2002, 23:49
According to Amazon.de, The Complete Third Season will be out in Germany as early as on February 22. Another German store, WOM, sets the release to February 13. However, judging from the comments by Fox (see below), it is very likely that even the European release will have to wait a little longer.

http://www.snpp.com/news/dvd.html

Het blijft maar afwachten dus. :(

Mark de Jong
27-12-2002, 23:55
Kijk, dat is goed nieuws. Zolang ie maar niet in mei uitkomt vind ik alles best. Duurt toch elke keer zolang voordat ze een nieuw seizoen uitbrengen.

Richard B.
28-12-2002, 00:11
Ik herinner me een uitspraak ergens in (ik meen) een persbericht waarin gezegd werd dat er twee keer per jaar een season-box uit zou komen, maar op deze manier wordt dat helemaal niets lijkt me.

JoeCool
28-12-2002, 00:27
Ik herinner me een uitspraak ergens in (ik meen) een persbericht waarin gezegd werd dat er twee keer per jaar een season-box uit zou komen, maar op deze manier wordt dat helemaal niets lijkt me.

Ja idd, ik geloof dat ik dat ooit ook eens gelezen heb.

Het "excuus" van FOX is, zoals Edwin V al eerder zei, dat ook de "makers" van the simpsons met de DVD meewerken om een zo mooi/goed mogelijk product af te leveren.

Patrick H.
31-12-2002, 11:00
Ja idd, ik geloof dat ik dat ooit ook eens gelezen heb.

Het "excuus" van FOX is, zoals Edwin V al eerder zei, dat ook de "makers" van the simpsons met de DVD meewerken om een zo mooi/goed mogelijk product af te leveren.

Dat hebben ze dan met box 2 nagelaten want de kwaliteit van sommige episodes is inderdaad zeer beroerd zoals anderen hier al terecht opmerkten.

Hopelijk gaat box 3 meer waar voor zijn geld bieden !

Tommy Brok
31-12-2002, 11:09
Is the UK versie van season 2 precies hetzelfde als onze versie? Op de ondertiteling na dan!
En wat kost season 2 op het moment hier in Nederland?

Tommy!

Werner
31-12-2002, 11:25
Is the UK versie van season 2 precies hetzelfde als onze versie? Op de ondertiteling na dan!


Yup. De UK box bevat Engels en een resem Scandinavische talen...
Beurt Seumpseun eup zeun Zweuds...

Tommy Brok
31-12-2002, 11:35
Yup. De UK box bevat Engels en een resem Scandinavische talen...Aah mooi, dan zal ik die binnenkort eens gaan bestellen!

Tommy!

KAY
08-02-2003, 19:32
weet een van jullie waar seizoen 2 op regio 2 met nl subs nog ergens redelijk goedkoop te krijgen is? heb tot nu toe alleen seizoen 1.

Jaded
08-02-2003, 21:02
Als ze op schema liggen, dan duurt het 7 jaar als alle huidige seizoenen verkrijgbaar zijn op dvd ...

Dat is het enige dat me nog tegenhoudt om ze aan te schaffen.
Tegen die tijd is de wereld al vol van het volgende nieuwe fantastische medium waar je The Simpsons op 'moet' verzamelen.

Werner
09-02-2003, 16:23
Als ze op schema liggen, dan duurt het 7 jaar als alle huidige seizoenen verkrijgbaar zijn op dvd ...


Niet helemaal correct, want de reeks loopt nog door intussen. Het duurt dus nog langer. Even een hypothese:

* 2002-2003: seizoen 14 in de VS, seizoenen 2 en 3 op DVD
* 2003-2004: seizoen 15 in de VS, seizoenen 4 en 5 op DVD
* 2004-2005: seizoen 16 in de VS, seizoenen 6 en 7 op DVD
* 2005-2006: misschien seizoen 17 in de VS, seizoenen 8 en 9 op DVD
* 2006-2007: misschien seizoen 18 in de VS, seizoenen 10 en 11 op DVD
* 2007-2008: misschien seizoen 19 in de VS, seizoenen 12 en 13 op DVD
* 2008-2009: misschien seizoen 20 in de VS, seizoenen 14 en 15 op DVD
* 2009-2010: misschien seizoen 21 in de VS, seizoenen 16 en 17 op DVD
* 2010-2011: misschien seizoen 22 in de VS, seizoenen 18 en 19 op DVD
* 2011-2012: misschien seizoen 23 in de VS, seizoenen 20 en 21 op DVD
* 2012-2013: misschien seizoen 24 in de VS, seizoenen 22 en 23 op DVD
* 2013-2014: misschien seizoen 25 in de VS, seizoenen 24 en 25 op DVD

=> Het "inhaalpunt" ligt ergens in 2014, zijnde binnen 12 jaar. Conclusie: het tempo van uitbrengen moet drastisch omhoog. 3 Boxen per jaar moet toch minstens kunnen, van Star Trek komen er wel 7 per jaar uit.

Jaded
09-02-2003, 16:25
Niet helemaal correct, want de reeks loopt nog door intussen. Het duurt dus nog langer.

Originally posted by Jaded
Als ze op schema liggen, dan duurt het 7 jaar als alle huidige seizoenen verkrijgbaar zijn op dvd ...

;)

Mich
09-02-2003, 20:07
knip

=> Het "inhaalpunt" ligt ergens in 2014, zijnde binnen 12 jaar. Conclusie: het tempo van uitbrengen moet drastisch omhoog. 3 Boxen per jaar moet toch minstens kunnen, van Star Trek komen er wel 7 per jaar uit.

Geheel mee eens. Maar Fox zelf is nog nooit echt snel geweest met DVD's. Ze brengen er wel heel goeie uit, maar ze nemen hunne tijd ... ten onrechte.