PDA

Bekijk de volledige versie : Receiver + boxen: kosten?



Mikeymo
06-01-2003, 14:17
Ik heb een Aiwa DVD speler zonder surround. Daarmee bedoel ik dus dat het een speler is waar geen 5 uitgangen opzitten en ik dus een receiver nodig heb om straks in mijn eigen huis mooi surround geluid te krijgen.

Nou was ik van de week bij de Media Markt en heb ik even gekeken naar de prijzen van receivers en boxen (die je dus kennelijk los van elkaar moet kopen).
Ik zag alleen maar prijzen van 200,- en hoger voor de boxen en de receivers waren vrijwel allemaal minimaal 300,- Dat bij elkaar opgeteld is zo'n 500,- voor een receiver + boxen, terwijl je voor dat geld ook al gewoon complete alles in 1 DVD spelers hebt.

Is dat normaal of hadden ze toevallig bij Media Markt alleen maar dure spulletjes staan? Een paar van die boxen moet je toch wel voor 100,- kunnen krijgen en dat ze dan nog redelijk in kwaliteit zijn ook? Die receivers ook, die zijn duurder dan mijn losse dvd speler :S

Dennis
06-01-2003, 14:25
Nou dit zijn toch al bodemprijzen.

Uit de laatste consumenten test over die alles in 1 setjes concluderen ze dat je onder de 700 Euro dus geheel niets moet verwachten.

Ben je aan het grappen of is dit ernst want dan kan je beter naar de aldi gaan of ben je een nulletje vergeten.

Mikeymo
06-01-2003, 14:36
Nee ik ben serieus. Ik zag complete setjes staan van gerenommeerde merken als Philips, Sony e.d. beginnend vanaf een euro of 500. Dan heb je alles in 1 en bespaar je ruimte.

Ik heb de speler al, alleen de receiver en boxen niet. Ik zag in enkele winkels receivers staan van 300 a 400,- en ik nam aan dat de boxen er dan wel bij zouden zitten. Maar bij de Media Markt zat bij geen enkele receiver de boxen bij-ingesloten dus dat was ff een domper...

Frank J.
06-01-2003, 14:37
Nou dit zijn toch al bodemprijzen.

Uit de laatste consumenten test over die alles in 1 setjes concluderen ze dat je onder de 700 Euro dus geheel niets moet verwachten.

Ben je aan het grappen of is dit ernst want dan kan je beter naar de aldi gaan of ben je een nulletje vergeten. nou zeg doe is lief :)

Van een all in 1 set rond de 500 euro kun je idd niet veel verw88. Losse componenten Receiver + Boxen voor jou liggen rond de 500. Veel goedkoper zul je ze niet vinden denk ik.
Kijk anders eens in duitsland, misschien dat hier nog goedkoper boxen en receivers aangeboden wordt.... gebruik de zoek functie voor kopen in het buitenland.... of internetsites

GrTZ

garmtz
06-01-2003, 15:14
Dat er sets van 500 Euro en lager ZIJN, wil nog niet zeggen dat deze ook PRESTEREN op fatsoenlijk niveau! Het is namelijk simpelweg ONMOGELIJK om fatsoenlijke speakers te bouwen voor dit soort set-prijzen.

Het enige dat de fabrikanten willen is vreselijk incashen op het zoveel mogelijk verkopen van dit soort ROTZOOI. No offense, ik ben het namelijk spuugzat dat mensen hier intrappen en vooral nog kwaliteit verwachten ook! En dan zelfs boos worden dat het niet naar hun verwachting is! Dat is hun eigen schuld...

Zo. En ik neem GEEN woorden terug.

Dan nu de nuttige tip: geef inderdaad tenminste 700 Euro uit, dan heb je in ieder geval een acceptabel resultaat.

Patrick vdB
06-01-2003, 15:21
Zo. En ik neem GEEN woorden terug.

Hoeft ook niet want er zit een zeer harde kern van waarheid in:)

Zelfs 700 euro is nog behoorlijk krap om een enigszins algemeen acceptabel nivo te behalen. Als 500 euro nu het budget is dan luidt het enige advies om nog even door te sparen;)

Mvrgr

Patrick

Frank J.
06-01-2003, 16:28
Dat er sets van 500 Euro en lager ZIJN, wil nog niet zeggen dat deze ook PRESTEREN op fatsoenlijk niveau! Het is namelijk simpelweg ONMOGELIJK om fatsoenlijke speakers te bouwen voor dit soort set-prijzen.

Het enige dat de fabrikanten willen is vreselijk incashen op het zoveel mogelijk verkopen van dit soort ROTZOOI. No offense, ik ben het namelijk spuugzat dat mensen hier intrappen en vooral nog kwaliteit verwachten ook! En dan zelfs boos worden dat het niet naar hun verwachting is! Dat is hun eigen schuld...

Zo. En ik neem GEEN woorden terug.

Dan nu de nuttige tip: geef inderdaad tenminste 700 Euro uit, dan heb je in ieder geval een acceptabel resultaat.
I agree !:bier:

p.s. 500 Euro NL is soms 700 Euro duitsland of ook nog 700 Euro NL is soms 900 Duitsland, dat bedoelde ik ook met kijk eens in Duitsland..

GrtZ

Niels Simons
06-01-2003, 16:40
kvraag mij af wat mijn 2200 euro nl in duitsland was geweest dan...

mazzel,niels

Frank J.
06-01-2003, 16:45
kvraag mij af wat mijn 2200 euro nl in duitsland was geweest dan...

mazzel,niels ha ha
ok laat maar zitten dan

GrtZ

mradem
06-01-2003, 17:23
kvraag mij af wat mijn 2200 euro nl in duitsland was geweest dan...

mazzel,niels

hehe opschepper :D .

Maar serieus ik ben het helemaal met bovenstaande eens. Als je voor 500 euro een reciever en boxen wil dan doe je echt een miskoop. Spaar dan nog maar even lekker door.

Ben wel met Frank eens dat je zeker eens moet kijken op internet naar duitse verkopers. Dat scheelt je ook nogeens een hoop geld. http://www.mediacheckpoint.com/ is nml een erg goede audiozaak. Uit eigen ervaring met een neef van mij (komt ook hier onder de naam spider-man) die hier zijn reciever en dvd speler heeft gekocht en er zeer tevreden over is. Heet echt flink geld bespaard hierdoor. Alles was binnen een week in huis.

Johan van den D.
06-01-2003, 17:34
Een paar van die boxen moet je toch wel voor 100,- kunnen krijgen en dat ze dan nog redelijk in kwaliteit zijn ook? Die receivers ook, die zijn duurder dan mijn losse dvd speler :S Sorry ,maar ik weet niet wat ik hiermee moet
Ik wil zeker niet rot doen maar dit lees ik toch echt met de nodige verbazing
Dat iedereen andere eisen stel en andere verwachtingen heeft omtrend de kosten en kwaliteit van speakers en receivers begrijp ik heel goed
Maar na ik deze post door had gelezen heb ik even 5 minuten stil na zitten denken
Is dit waar of is dit een grap
Ook al heb je helemaal geen benul van dit onderwerp ,dan nog heb ik nog nooit zoiets gelezen
De verbazing waarmee je die post heb geschreven dat de prijzen zo duur zijn
Normaal probeer ik altijd mensen te helpen en advies te geven, maar hier weet ik echt niet wat ik hiermee aanmoet
Ik zou echt niet weten wat ik hier nu op moet zeggen
Het enige wat ik kan bedenken is dat je de post van Garmtz en Patrick nog eens rustig door moet lezen en verders nog wat op het forum rondkijken en lezen
Wanneer je voor 100 euro een goede kwaliteit speakerset verwacht en schrik van de prijs van een receiver die duurder is dan je speler.......tja..............
Sorry ,ik zou je graag van advies willen voorzien maar hier kan ik dus echt niks mee (en dit is de eerste keer dat ik zoiets moet zeggen)http://smiliez.de/img.php/2343.gifhttp://smiliez.de/img.php/2413.gif

Johan van den D.
06-01-2003, 17:41
Maar bij de Media Markt zat bij geen enkele receiver de boxen bij-ingesloten dus dat was ff een domper... Sorry, het zal wel aan mij liggen:(

Frank J.
06-01-2003, 18:05
Als iemand geen idee heeft van de kwaliteit van apparatuur en alleen maar leuke all in 1 setjes ziet, bij b.v. Media Markt of Blokker of de Macro, dan ik ik best wel begrijpen dat als ze alleen een versterker met boxen willen kopen schrikken en verbaasd staan van de prijzen dus hier kan ik met de newbees echt wel meeleven alleen: na een maand goed lezen van berichten op het forum en andere forums zoals o.a www.htforum.nl dan komen ze zelf er ook wel achter hoe de reeele prijs/kwaliteits verhouding ligt.....
Daarom zoals j.vandendool ook al zei ga eens goed het forum omspitten en echt meer in de HT wereld verdiepen dan zul je zelf merken dat je er anders tegenover komt te staan.....
Newbees hebben het niet zo makkelijk en vooral de leken onder ons die zomaar even iets denken te willen aanschaffen..... VERGIS JE NIET!

Groetjes Frank

Johan van den D.
06-01-2003, 18:25
VERGIS JE NIET!

Ben het helemaal met je eens ,maar 100 euro voor speakers (complete set + sub neem ik aan) en dan ook goede kwaliteit verwachten.............sorry hoor
Ik begrijp een hoop maar dit gaat er bij mij niet in
Ik was echt verbaast toen ik het las ,ook voor " newbees "


:(

Frank J.
06-01-2003, 18:28
Ben het helemaal met je eens ,maar 100 euro voor speakers (complete set + sub neem ik aan) en dan ook goede kwaliteit verwachten.............sorry hoor
Ik begrijp een hoop maar dit gaat er bij mij niet in
Ik was echt verbaast toen ik het las ,ook voor " newbees "


:( daar ben ik het ook wel mee eens, noem het maar ignorance(zn. onwetendheid/analfabetisme :D volgens woordenboek)

GrtZ

Johan van den D.
06-01-2003, 19:17
onwetendheid

Onwetendheid oke, maar hij komt ook niet uit een ei neem ik aan (niet beledegend bedoeld overigens)
Goede kwaliteit verwachten voor zulke lage prijzen dat kan gewoon niet

Ik ga toch maar een poging doen om advies te geven

Ik denk dat ie beter af is met zo,n all-in-one setje
Dan heb je een leuk 5.1 effect
Ik zeg effect want geluid is kwaliteit en dat zijn die goedkope all-in-ones niet
Ik zou dan wel bij de iets betere sets zoeken (800- 1200 euro)
Bij die prijsklasse kan je nog enigzins over een vorm van kwaliteit praten
In dat geval is ie gelijk klaar en heeft ie alles bij elkaar ( speakers, sub , speler en receiver en daarnaast ook nog wat kabeltjes om de boel te verbinden)
Wanneer Mikeymo voor losse componenten ga kijken vrees ik dat ie toch alles te duur vind ,gezien zijn eerste post, en vrees ik dat ie pas echt rotzooi gaat kopen
Dan kan ie nog beter zo,n all-in-one nemen van iets betere kwaliteit want anders komt het niet goed vrees ik en is iedere bestede euro zonde van het geld
Zo,n setje is echt het minste waar je aan moet denken
Mikeymo verwacht immers nog enige vorm van kwaliteit
Verwacht ie ook dat niet meer dan kan ie altijd nog voor zo,n setje van 200 euro kijkenhttp://smiliez.de/img.php/2426.gif

Frank J.
06-01-2003, 19:43
<<<< KNIP >>>>Ik denk dat ie beter af is met zo,n all-in-one setje
Dan heb je een leuk 5.1 effect
Ik zeg effect want geluid is kwaliteit en dat zijn die goedkope all-in-ones niet
<<<< KNIP >>>>[/b]
Zekers en ik denk dat dat niet alleen voor Mikeymo geldt, leuk voor in je kamer als je eens een keertje een dvdtje kijkt (film dvd's) Maar je cd's e.d. moet je toch echt op je gewone stereo setje [edit]luisteren dan

[b]Wanneer Mikeymo voor losse componenten ga kijken vrees ik dat ie toch alles te duur vind ,gezien zijn eerste post, en vrees ik dat ie pas echt rotzooi gaat kopen<<<< KNIP >>>>http://smiliez.de/img.php/2426.gif
Koop zekers geen bij elkaar geraapt zootje nee, verkoop je dvd'speler en kijk dan nogeens naar je budget voor een leuke Sony/Jvc all in 1 set.....

Groetjes Frank

p.s. Mikeymo tijd niks van je gehoord, we bedoelen het niet lelijk alleen is het voor ons zo onvoorstelbaar dat iemand voor dat geld iets nog kwaliteit verw8.... we're still friendlies :D ;)

Johan van den D.
06-01-2003, 20:02
we're still friendlies :D ;) Absoluuthttp://smiliez.de/img.php/2425.gif
Ook ik bedoel het niet lelijk maar we moeten nu eenmaal wel reeel blijven
Elkaar voor de gek houden en het mooier maken dan het is heeft niemand wat aan toch
http://smiliez.de/img.php/2433.gif

Frank J.
06-01-2003, 20:36
OFFTOPIC

http://smiliez.de/img.php/2425.gif
ze blijven leuk :D

Mikeymo
06-01-2003, 21:29
Kijk ik heb dus behoorlijk wat DVD's maar alleen een spelertje (die wel bij de consumentenbond al beste koop uit de bus kwam :-)

Maar goed, al rondkijkend bij verschillende winkels kom je vaak die all-in-1 sets tegen. Die zie ik dan en dan zie ik ook de prijs. Daardoor dacht ik dat wanneer je alles los zou kopen je immers goedkoper uit zou zijn want kleine apparatuur is vaak duurder.
Daarom schrok ik omdat ik dacht dat ik enkel een receivertje moest aanschaffen en dat daar boxen bij zouden zitten. Als je dan alles los moet blijkt te moeten kopen en daar vele 100en euro's voor neer moet leggen dan mag ik me tocg wel even achter m'n oren krabben nietwaar?
Maar goed ik ga me orienteren op een mooie kwaliteit/prijs verhouding voor zowel boxen als speakers want ik wil natuurlijk niet dat ik straks na een maand zit te balen van m'n aanschaf.

Ik hou wel van een beetje luxe op dat gebied. Ik was een early-adapter van de Philips Expanium MP3 speler toen nog niemand er een had, ik heb echte Technics SL draaitafels, m'n Aiwa speler is best getest bij de consumenten bond etc :)

Frank J.
06-01-2003, 21:32
Of zoals ik zei, spaar even door voor een leuke all in 1 set ;)
Kijk b.v. op http://www.homecinemachoice.com/ en dan bij Hardware revieuws voor reviews (joh :rolleyes: ) [edit] van O.A. de all in 1 setjes....

GrTZ Frank

Niels Simons
06-01-2003, 21:35
khad me bek moeten houden idd,ik heb t zelf niet gelapt,alleen adviserende rol gespeeld....

ik hou erover op,niels

Frank J.
06-01-2003, 21:42
Ik ga nog ff door als je het niet erg vindt ;)
Waar wil je je set voor gebruiken trouwens, DVD/films of ook je Stereo muziek afspelen? en wat zijn je plannen voor de toekomst m.b.t. de HT buisness :o....

GrtZ

Johan van den D.
06-01-2003, 21:56
Maar goed ik ga me orienteren op een mooie kwaliteit/prijs verhouding voor zowel boxen als speakers want ik wil natuurlijk niet dat ik straks na een maand zit te balen van m'n aanschaf.
Je hebt gelukkig wel de goede instelling zoals ik nu lees
Wat je ook koopt, luister eerst wel goed voordat je tot de koop overgaat
Om een 5.1 geluid te creeren kost nu eenmaal aardig wat geld

Sucses met de zoektoch;)