PDA

Bekijk de volledige versie : Gewone tv vs. Projectie tv



Olaf M.
12-10-2001, 16:21
Hallo,
Ik zou graag willen weten wat de nadelen zijn van zo'n hele grote rear projectie tv tegenover een normale tv zeg maar.
Hoe zit het met de beeldkwaliteit ? en dat soort dingen.
Is het ook zo dat je er geen beeld op mag laten stilstaan, omdat het er anders inbrandt ?

Nathan Strik
12-10-2001, 17:23
Inderdaad, grootste nadeel is het inbranden van stilstaande titels. Vooral bij normale TV een probleem. Denk maar eens aan die TV-logo´s in de hoek van het scherm, als je veel naar CNN kijkt staat het logo op een gegeven moment in je beeld gebrand.
Maar voordeel is natuurlijk de retestrakke beeldkwaliteit en en relatief goedkope prijs (vooral vergeleken met loeidure krengen als plasma TV´s) Een aardig alternatief dus voor HT-freaks. Maar ja, alles heeft zijn voor- en nadelen. Ik moet nog een perfect kijkmedium tegenkomen. Al komen projectoren aardig in de buurt van het ultieme genot. Maar ja, best wel duur eigenlijk...

martin
13-10-2001, 13:59
Voordelen:

Groot Beeld.
Hometheater gevoel.
je zit meer in de film dan ervoor.
Tja het is gewoon kicke.
CRT is beter dan LCD.

Nadelen:

heeft ruimte nodig.
je vrouw of vriendin moet het ook leuk vinden zo'n kast in de huiskamer.
bij gewone TV uitzendingen zie je iets meer beeldruis (zender kwaliteit afhankelijk).

Olaf M.
13-10-2001, 17:24
Hey Martin,

Wat ik me afvroeg : Zo'n projectietv kost aardig wat centen, maar voor dat geld kan je toch ook een beamer kopen ?
Wat waren jouw motieven om een projectie tv te kopen.?
Of kost een beamer dan veel meer. :)

martin
13-10-2001, 18:54
Hoi Olaf.

de redenen zijn dat ik voor een gewone TV heb gekozen is.

Het plaatsen van een beamer in de woonkamer vindt ik persoonlijk niet erg, maar ik heb ook rekening tehouden met me vrouw en dochter, en die vonden het niks.

met de woonkamer helemaal donker tekrijgen valt ook niet mee.
ik had dan toch een kleinere TV moeten plaatsen, want gewoon TV kijken doe je niet met een beamer.

ik denk dat dit gewoon de beste oplossing is, gewoon lekker makkelijk en toch iets groots.

een goeie CRT beamer is ook niet goedkoop hoor, je kan het wel 2 hands kopen maar wat denk je als je een lamp moet vervangen $$

succes.

Olaf M.
13-10-2001, 19:54
Hey Martin,

Bedankt voor de info.
Ik moet maar eens bij mijn neef gaan kijken, hij heeft eenCRT beamer. Het schijnt wel erg vet te zijn.
Maar ik las ook ergens dat hij eerst een half uur moet aanstaan voordat je kan kijken ofzo. Is dit zo ?
Als ik iig uit huis ga wordt zo'n rearprojectie tv een serieuze kandidaat om mijn samsung breedbeeld te gaan vervangen. :D

martin
14-10-2001, 08:55
Hoi Olaf.

Bij een projectie tv heb je daar geen last van, je kunt gelijk kijken.
met een beamer is het iets anders, maar een half uur is echt niet nodig, zie het dat je eerst je versterkers aan zet om ze eerst warm telaten worden dat je dan beter geluid heb.
zie dit als zin of onzin.

Alex van den Berg
14-10-2001, 14:50
zie het dat je eerst je versterkers aan zet om ze eerst warm telaten worden dat je dan beter geluid heb.
zie dit als zin of onzin. Is GEEN onzin hoor... :)

martin
14-10-2001, 15:21
Ik zeg ook GEEN onzin ;)

http://dvdfreak.freehomepage.com/images/pint1.gif

Koofie
26-10-2001, 14:29
Ik doe zelf ook altijd ff de versterkers aan en beetje trailer kijke ofzo.

en dan de pas de film

sommige vinden dit misschien stom maar ik vind het geen onzin :)

Tijntje
29-10-2001, 12:24
Ik zit ook een beetje te twijfelen wat mijn nieuwe kijkbuis wordt :)

Zit nu te denken om de Sony KV32FX65 breedbeeld te kopen. Maar kep ook stiekum naar de KP-41PZ1 projectie tv gekeken :p

Het verschil in prijs tussen deze twee is ruim fl. 2000,-

Ik zou 't financieel in principe wel aankunnen maar aanDURVEN is een ander ding. Ik heb dus begrepen dat 't echt een compleet ander beeld is waar je naar kijkt en ook dat 't een redelijk gedoe is om 't beeld een beetje goed te krijgen......

Daarbij komt dat ik niet zo'n overdreven grote huiskamer heb. Zou 't dan niet al gauw storend worden ipv fijn?