PDA

Bekijk de volledige versie : mogelijk om DTS weer te geven op non DTS versterker?



bakelaar
07-01-2003, 10:11
Ik heb een dolby digital 5.1 versterker, en zoek een dvd speler die DTS kan decoderen en via de coaxiale uitgang(AC3) naar mijn 5.1 versterker kan sturen.

Is dit uberhaupt mogelijk, en wat voor speler heb ik dan nodig?

chendy
09-01-2003, 17:31
Hi there!

Om van DTS te kunnen genieten, heb je een nodig:
1. DVD-titel met een DTS-soundtrack
2. DVD-player die DTS ondersteunt.
3. amp/receiver die DTS-ondersteunt

Heb jij één van deze 3 niet, dan heb je dus geen DTS-sound.

Mvg, Chendy.

hamakerse
10-01-2003, 09:26
Het is wel mogelijk als je DVD speler een ingebouwde DTS decoder heeft. Dan kun je DTS afspelen. Ik weet dat dit analoog wel wekt. Voor coaxiaal zou dit ook mogelijk moeten zijn. Pin me er niet op vast.

chendy
11-01-2003, 21:05
Hi there!

Een "analoge" aansluiting is alléén mogelijk als er op je amp/receiver een "analog 5.1-input" zit. En op de DVD-player ook een "analog 5.1-output" zit. Het nadeel van deze optie is dat er geen delay-intellingen kunnen worden gemaakt. Tevens is de bass-management matig.

Mvg, Chendy.

Frank J.
14-01-2003, 13:13
Dus even voor de duidelijkheid benodigd :

DTS decoder IN de dvd-speler, verstuurt analoog uit (5.1 uitgangen) en voor de (AC3) coaxiale Output opje dvd-speler.

Het is mogelijk dus :)
alleen betwijfel ik of de kwaliteit, analoog doorsturen van, DTS mooier is dan de kwaliteit van digitaal DD5.1
Dit kun je oplossen om goede afgeschermde (duurdere) 5.1 Ch kabels aan te schaffen....

wat is de prijsklasse waarin je een dvd-speler zoekt?

GrTZ

Ronald Ridderhof
14-01-2003, 13:20
Een DVD speler met goeie kwaliteit DTS decoder zit je rond de 300-400 euro. Je heb ook goedkope (lees "bagger") spelers, maar die hebben zeer slechte decoders aan boord.

Je kan ook naar used dvd spelers kijken, als je de genoemde prijzen te hoog vind.

Met name de spelers van Pioneer, Toshiba en Sony scoren goed.

chendy
14-01-2003, 23:08
...
Het is mogelijk dus :)
...


In Bakelaar´s situatie moet er dan ook een analoge 5.1-input zijn op de amp. Anders heb je nog steeds niks aan een DVD-player die voorzien is van interne DTS-decoder...

Mvg, Chendy.

Ronald Ridderhof
15-01-2003, 18:38
Daar heb je gelijk in.:bier: