PDA

Bekijk de volledige versie : Basic Instinct, SE



Bart
08-01-2003, 00:09
Ik heb gisteren bij Media Markt de '10th aniversary, special edition' gekocht van Basic Instinct....

Thuis gekomen wil ik m gaan bekijken, zit er tot mijn verbazing maar 1 schijfje in (ziet er ook behoorlijk standaard uit...)
In het menu van dit schijfje staat de link naar schijf 2, maar ja waar is dat gekke ding dan?

Ik wet dat er nog een andere SE is (ice-edition?!?). Ben ik een beetje gek an t worden of is t toch echt tijd om terug te gaan naar MM?

Wie hept me:confused:


greetzzzz:bier:

Tim Weisselberger
08-01-2003, 00:45
behoren 2 schijfjes in te zitten naar mijn weet.. (Ik heb de se. zonder icepick)

Steven Maas
08-01-2003, 15:16
behoren 2 schijfjes in te zitten naar mijn weet.. (Ik heb de se. zonder icepick) Idem hier, met 2 schijven.

mradem
08-01-2003, 16:54
yep 2 dvd's!!

Lex v/d Moolen
08-01-2003, 16:59
Ik wet dat er nog een andere SE is (ice-edition?!?). Dat is nagenoeg dezelfde, maar dan in een plastic verpakking met wat aanzichtkaarten er bij. Er horen in beide 2 schijven te zitten. In de Duitse zelfs 3.

Tossie
09-01-2003, 11:48
Wat doet deze thread in de film discussies?!?!?
Ik dacht een mooi discussie aan te treffen over deze film!

Steven Maas
09-01-2003, 12:04
Ik dacht een mooi discussie aan te treffen over deze film! Ik zou zeggen, neem de aftrap. :D (y)

Tossie
09-01-2003, 12:08
Ik zou zeggen, neem de aftrap. :D (y)

Ehhh. Het is alweer een tijdje geleden dat ik hem zag.


Maar goed. Een vraag die nog wel steeds speelt, is of HÉT shot helemaal echt is..:D

Steven Maas
09-01-2003, 12:15
Een vraag die nog wel steeds speelt, is of HÉT shot helemaal echt is..:D Vond je het zo'n grote shock dan?

Tossie
09-01-2003, 12:17
Nee, maar wel boeiend gefilmd. Knap gedaan.

System 3rror
09-01-2003, 12:47
Maar goed. Een vraag die nog wel steeds speelt, is of HÉT shot helemaal echt is..:D 1 van mn vroegere favoriete scenes :D

Art
09-01-2003, 12:48
Maar goed. Een vraag die nog wel steeds speelt, is of HÉT shot helemaal echt is..:D
Daar ben ik ook wel benieuwd naar :D

Steven Maas
09-01-2003, 13:07
Daar ben ik ook wel benieuwd naar :D Simpel, gebruik de functies van je DVD-speler. Beeld voor beeld en Zoom. :D

Art
09-01-2003, 13:26
Simpel, gebruik de functies van je DVD-speler. Beeld voor beeld en Zoom. :D
Wordt het denk maar is tijd dat ik de dvd ga aanschaffen :D :D :D :D

Joey Lindeman
09-01-2003, 20:23
Maar goed. Een vraag die nog wel steeds speelt, is of HÉT shot helemaal echt is..:D

Wachten op de SuperBit versie, die heeft een nog scherper beeld.

Dan zullen we zien of HÉT shot helemaal echt is!!!:D

Kasper P.
09-01-2003, 20:43
Maar goed. Een vraag die nog wel steeds speelt, is of HÉT shot helemaal echt is..:D Volgens mij wel ik heb hem al vaker met de dvd-speler bestudeerdt en t is echt volgens mij :p

Bart
10-01-2003, 09:50
Wordt het denk maar is tijd dat ik de dvd ga aanschaffen :D :D :D :D

Ik heb er nog wel ene voor je....zit helaas wel maar 1 schijfje in! hahaha

Ben t bonnetje kwijt:( ...vette pech dus!

greetzzzz:bier:

Gabriel B.
16-01-2003, 20:16
Ik heb me ooit eens laten vertellen dat de DVD-speler zou uitgevonden zijn met "die shot" in gedachte. ;)

rkrijger
12-12-2004, 07:24
Heb deze uitvoering ooit gekregen. Blijft lekkere film. Bracht destijds nogal wat opschudding!

chimera01
12-12-2004, 12:42
Een fantastische film die het genre erotische thriller een nieuw leven gaf. Jammer dat de opvolgers grotendeels de kwaliteiten van deze film misten.

spielberg_rules
12-04-2006, 11:04
Basic Instinct - Paul Verhoeven (1992)

Naar aanleiding van de release van 'Basic Instinct 2' werd Paul Verhoevens originele 'Basic Instinct' regelmatig een 'klassieker' genoemd. Na een nieuwe viewing van deze veelbesproken film is dat predikaat toch wat overdreven, maar veertien jaar later staat Verhoevens heerlijk postmoderne thriller nog altijd als een huis.

Wanneer we de film als thriller beschouwen, kunnen we vooral vaststellen dat de film 'gewoon goed' is: nergens echt subliem, nergens echt slecht. Verhoeven heeft z'n film opgebouwd rond een aantal memorabele scenes, die filmtechnisch dan ook razendknap in elkaar zitten. De rest van het scenario vult hij op met leuke vondsten, al zit het geheel natuurlijk vol plotgaten. De dialogen zijn scherp en (zelfbewust) geforceerd, en het samenspel tussen Stone en Douglas blijft voor een leuke avond zorgen. De muziek van Jerry Goldsmith en de cinematografie van Jan DeBont zijn dan wel weer 'echt' memorabel, de montage is op z'n beste momenten eveneens ijzersterk, en deze combinatie zorgt ervoor dat 'Basic Instinct' als film toch boven de middelmaat uitstijgt.

Wanneer we Verhoevens thriller echter op een postmodern niveau bekijken, wordt de film pas echt goed. Waar Van Sants remake van 'Psycho' misschien het ultieme eerbetoon aan Hitchcock is, vormt Verhoevens 'Basic Instinct' één van de meest originele hommages. In zo goed als elke scene zijn er wel verwijzingen naar 'The Master' himself terug te vinden, en dit levert de filmliefhebber dan ook extra kijkplezier op. De verwijzingen naar Hitchcock vinden we zowel op inhoudelijk als stylistisch niveau terug. DeBonts cinematografie is bijvoorbeeld niet meer weg te denken zonder Hitchcocks traliemotief, en Goldsmiths score is natuurlijk een even ultieme als geniale hommage aan Bernard Herrmann.
Verder is Verhoevens film ook een heerlijke inspiratiebron voor tal van academische stromingen, met de feministische stroming natuurlijk voorop. Tenslotte is 'Basic Instinct' één van de weinige Amerikaanse Verhoeven-producties die in dezelfde lijn ligt als zijn eerdere Nederlanse werk.

Het zelfreflexieve en gelaagde karakter van de film zorgt dus voor extra kwaliteit en filmplezier, wat ook Verhoevens schandelijk onderschatte 'Starship Troopers' (maar ook wel andere werken uit z'n oeuvre) tot zo een heerlijke b-film maakte. 'Basic Instinct' als klassieker bestempelen vind ik dus wat ver gaan, en de eveneens vaak toegepaste term 'cultklassieker' is hier dan ook beter op z'n plaats. 'Basic Instinct' was, is en blijft een puike film.

8/10