PDA

Bekijk de volledige versie : Rob Roy [DVD]



Eric van Ballegoie
19-07-2001, 00:02
Rob Roy [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=109)

Caledonians
12-01-2004, 19:24
Zo een recensie waar al meer dan twee jaar niet op is gereageerd! :shock:
En deze film is zeker niet slecht! Leuke epische film waar ik als Schotland liefhebber zeker van geniet! Speelt zich een paar honderd jaar na Braveheart af en is dus leuk om te zien dat eer gevoelens nog steeds zo'n belangrijke rol in nam in die tijd. Gewoon een goeie epische film die naast Braveheart zeker niet misstaat in je collectie! Een 8 krijgt deze film van mij!

chimera01
12-01-2004, 23:13
Ik heb nu al een paar keer gehoord dat deze film toch met censuur te maken heeft gehad. Zo ja de nl versie ook?

Ik heb deze film nog op VHS, stem niet dus, maar vind het wel een hele goede film met een erg sterke cast.

Gert Paassen
24-01-2004, 23:09
Is gewoon een mooie actie en avonturenfilm zoals ik ze graag mag zien.

Gert

Kees Hoekerd
18-09-2004, 17:26
Gister opgehaald bij de FRS 8)

lang geleden dat ik hem had gezien,maar vond het toen een hele mooie film.

Hij stond nou niet echt hoop op mijn wishlist,maar ik moest uit de 3 voor 25 actie nog één goeie kiezen en zag alleen deze nog. :wink:

chimera01
18-09-2004, 20:45
Een hele leuke film waarbij Tim Roth een geniale vetkees is, hij speelt een demate foute slechterik dat je hoopt dat ie echt pijnlijk aan zijn einde komt. 8)

Kees Hoekerd
18-09-2004, 21:50
Een hele leuke film waarbij Tim Roth een geniale vetkees is, hij speelt een demate foute slechterik dat je hoopt dat ie echt pijnlijk aan zijn einde komt. 8)
En dat komt hij zeker. :P

Schitterend,

[spoiler:c94e6bfbd5]gelukkig niet zon cliche waarbij de vijand zwaargewond op de grond ligt,en vraagt aan de good guy of die hem wil vermoorden en blijft herhalen: do it!.Dat hebben we al zo vaak gezien.Nee,je slaat een lekker stuk met een zwaard door zijn schouder recht naar beneden,het betere werk. :wink: [/spoiler:c94e6bfbd5]

film was ook de moeite waard trouwens.

7,5 (y)

Werner
18-09-2004, 22:25
Nu dat MGM een hoop dingen in eigen beheer aan het uitgeven is, hoop ik dat ze hier eindelijk eens een anamorfische versie op de markt smijten!

Lex v/d Moolen
18-09-2004, 23:47
Nu dat MGM een hoop dingen in eigen beheer aan het uitgeven is, hoop ik dat ze hier eindelijk eens een anamorfische versie op de markt smijten!Die op R1 al jaren uit is...

Goeie film overigens met al aangegeven, een geniale Tim Roth. Zelden zo goed iemand een arrogante Engelse Lord zien vertolken.

chimera01
19-09-2004, 21:41
Tja sindsdien is even aan je vingers ruiken na een bezoekje aan een zekere plaats erg obsceen geworden.

rkrijger
26-07-2005, 08:23
Zeer vermakelijke film. Jammer van de DVD release...
Nu zal ik hem niet zo snel aanschaffen...

Caledonians
15-05-2006, 09:49
Rob Roy maar weer eens in de speler gedaan afgelopen weekend. Aardige avonturen film waar wel meer in had gezeten. Er mag trouwens wel eens een betere uitgave van uitkomen ondertussen...

rkrijger
15-05-2006, 09:53
Rob Roy maar weer eens in de speler gedaan afgelopen weekend. Aardige avonturen film waar wel meer in had gezeten. Er mag trouwens wel eens een betere uitgave van uitkomen ondertussen...

Nou.... Scott...
Er klopt vrij veel aan deze film hoor. Ik zou niet zo 1-2-3 weten wat er beter moet. Ik heb de film destijds zelfs in de bios gezien. Zeer goeie bad-guy ook...

Nee, gewoon een heuse topper!!!

Maar, inderdaad, beroerde DVD uitvoering. Reden ook dat ik hem nog niet heb!
Was het niet 4x3 niet anamorf of zo?!?

Werner
15-05-2006, 10:02
Wel widescreen, maar niet anamorf. En het beeld ziet er werkelijk niet uit :(

rkrijger
15-05-2006, 10:03
Wel widescreen, maar niet anamorf. En het beeld ziet er werkelijk niet uit :(

Zoiets als de orginele Titanic zeker? Al zag die er vrij goed uit, ook al was die niet-anamorf...

Werner
15-05-2006, 10:08
Zoals de oude Titanic, maar de fotografie van deze film had wel een veel mooiere transfer verdiend.

Dennis Kuijper
17-12-2006, 23:29
Wat een geweldige film blijf ik dit vinden en persoonlijk misschien wel beter dan Braveheart. Ik kan niet echt wat verzinnen wat er aan deze film mist eigenlijk,want alle ingredienten zitten er in en worden goed uitgewerkt. Mooi verhaal,prachtige vertolkingen van o.a. Liam Neeson die een mooie ingetogen rol speelt en Tim Roth zet een geweldige badguy neer. Wat het nog geloofwaardiger maakt zijn de Schotse accenten waarmee gesproken word. Het einde is een van de beste gevechten met een zwaard die ik gezien heb,en ook de beelden van de Schotse Hooglanden zijn genieten geblazen. 8.7/10

rkrijger
18-12-2006, 08:24
Wat een geweldige film blijf ik dit vinden en persoonlijk misschien wel beter dan Braveheart.

Inderdaad een heerlijke film. Veel beter dan Braveheart. Jammer dat er nog geen goeie DVD-uitvoering van is!

Lex v/d Moolen
18-12-2006, 18:03
Wat een geweldige film blijf ik dit vinden en persoonlijk misschien wel beter dan Braveheart.

Inderdaad een heerlijke film. Veel beter dan Braveheart. Jammer dat er nog geen goeie DVD-uitvoering van is!Is er wel, R1.

rkrijger
18-12-2006, 20:03
Wat een geweldige film blijf ik dit vinden en persoonlijk misschien wel beter dan Braveheart.

Inderdaad een heerlijke film. Veel beter dan Braveheart. Jammer dat er nog geen goeie DVD-uitvoering van is!Is er wel, R1.

Wellicht. Maar geen optie voor mij ivm ontbreken ondertitels.

Tarkus
04-07-2011, 12:43
Prima historische film met een uitmuntende Lian Neeson, en een uitstekende, en soms wel hilarisch geklede Tim Roth.
Goed scenario ook en prachtige locaties in de Schotse Hooglanden.
Het was alweer enkele jaren geleden dat ik deze prent nog eens had gezien, maar het is er eentje die ik altijd opnieuw kan bekijken.