PDA

Bekijk de volledige versie : Sluiten van Threads..



Alex van den Berg
13-10-2001, 01:26
Originally posted by Eric van Ballegoie
-in thread: DVD Algemeen > Downloaden van films
[b]Ik heb deze thread een tijdje laten gaan, maar onderhand wordt het echt een handleiding voor het rippen van films.Hoi Eric,
Ik begrijp je bezorgdheid aangezien het niet leuk is om de filmindustrie en/of adverteerders op je nek te krijgen, maar ik vind toch dat je in dit geval wat te angstig reageerd.

johan1962 komt met een trotse mededeling (ja... HIJ ript schijnbaar films...) en wordt daarmee 'gefeliciteerd'...
Daarna komt na 6 dagen de nieuwsgierige infamous_j binnenwandelen, waarna er vervolgens alleen nog maar wat meer technische info wordt uitgewisseld over het zelf maken van VCD's.
Hier is in mijn ogen op zich niks verkeerd mee... Er worden geen downloadlinks voor films genoemd, er wordt zelfs niet gesproken over het daadwerkelijk van de DVD rippen van bestanden.
Het woord 'DVD' kwam alleen maar voor als afspeelapparaat, en volgens mij is het zelfs de bedoeling dat je daar gewoon legaal zelfgemaakte VCD's op kunt afspelen...

Deze hele discussie was vooral interessant voor mensen die b.v. wat oude familievideootjes willen fixeren.
Zelf gebruik ik bijv. SVCD om bepaalde oude VHS-opnamen die ik van TV-programma's heb gemaakt voor de eeuwigheid te bewaren.

En dan denk ik even een stapje verder... Over een tijdje schaf ik gegarandeerd een DVD-brander aan... mag daar dan soms ook niet op dit forum over gesproken worden??

Nathan Strik
13-10-2001, 12:54
Ik ben het geheel met Open Mind eens. Ik gebruik SVCD bijvoorbeeld vooral om zelfgemaakte animatiefilmpjes mee te vereeuwigen.
Het ging in dit geval alleen om wat theorie hoe je met 2 programma´s eenvoudig zelf zo´n VCD in elkaar draait, lijkt me niks mis mee toch?

Eric van Ballegoie
13-10-2001, 13:52
Helemaal mee eens... Maar de how-to voor het maken van VCD's wat inmiddels wel compleet en bovendien zijn er meedere sites waarop in stappenplannen wordt uigelegd hoe je VCD's moet maken.
Het sluiten van deze draad was om een voorbeeld te stellen, en duidelijk te maken dat illegale (of schemerzone) activiteiten niet op deze site thuishoren. Onze site wordt ook door de filmindustrie bezocht en gelezen dus kunnen we dit gewoon niet maken.

Alex van den Berg
13-10-2001, 17:00
Even voor de duidelijkheid... De meesten van ons zijn geen fans van de filmindustrie, maar van digitaal beeldmateriaal zoals natuurlijk de 'commerciele' DVD, maar ook de DVD-R, VCD etc...

Ik denk niet dat de filmindustrie iets te maken heeft met onze prive hobbies... Sterker nog... Ik denk dat ze blij mogen zijn met de gratis reclame die WIJ voor ze maken door onze discussies op dit forum over hoe super, tof, interessant en gaaf een bepaalde speelfilm wel niet is.... Daar vragen wij toch ook geen provisie voor?!
Ik moet zelf bekennen dat ik ondertussen n.a.v. reacties van andere forumleden tot de koop van bepaalde DVD's ben over gegaan... Dit was zonder dit forum anders voorlopig zeker niet gebeurd...

Hoe zou de filmindustrie het vinden als wij massaal afspreken om alleen nog maar onze slechte ervaringen m.b.t. speelfilms uit te wisselen? Niet leuk denk ik...

Sorry hoor, maar door de eenzijdige en 'angstige' denkwijze van DVD.nl wordt dit forum voor mij al een stuk minder interessant, en ga ik tevens twijfelen aan de 'eerlijkheid' bij de geplaatste info over films en filmindustrie.

Het op deze manier sluiten van threads, doet me sterk denken aan een ziekelijke situatie waarin keukenmessen en hamers worden verboden, omdat je ze als moordwapen zou kunnen gebruiken... :rolleyes:

De filmindustrie leest mee? Misschien dat ze dan ook eens een reactie met hun mening in deze thread kunnen plaatsen.... ?

Nathan Strik
13-10-2001, 17:11
Volgens mij hoeft trouwens de filmindustrie helemaal niet bang te zijn dat door het hele DivX gebeuren er minder DVD´s worden verkocht ofzo. De kwaliteit van DivX is zo beduidend slechter dan DVD, dat er zeker geen reden is tot paniek. Bij muziek is het anders... Mp3 is, als het goed gedaan wordt, nauwelijks te onderscheiden van het origineel en zoals ik al zei zie ik DAT de eerstkomende tijd niet bij films gebeuren.

Ik denk zelfs dat DVD-liefhebbers die DivX downloaden de film gewoon even willen checken en zullen de film ook wel aanschaffen op DVD als het ze echt bevalt. Naar mijn mening geeft DivX (in sommige gevallen) een film zelfs extra bekendheid wat de verkoop alleen maar ten goede kan komen. Maar dat is mijn eigen, subjectieve opinie.

Arnold van Oostrum
13-10-2001, 19:28
Beste Alex (Open Mind), nou niet gaan overreageren a.u.b.

Het sluiten van de thread is zeer begrijpelijk en we moeten niet roomser zijn dan de paus. De bewuste thread heeft als kopje 'downloaden van films' en start met de melding dat het downloaden van een recente speelfilm is gelukt. Sorry, maar als hier iets illegaal is, is dat het wel.

Natuurlijk kun je het hier hebben over zelf maken van VCD's van je eigen filmpjes over ander video-opnames. Maar dan ziet zo'n thread er toch anders uit.

Je hebt gelijk dat de filmindustrie veel baat heeft bij onze activiteiten. Ze stellen ons daartoe ook in de gelegenheid door materiaal beschikbaar te stellen. Ook het uitwisselen van meningen kan (maar hoeft niet altijd) in het voordeel zijn van de industrie. Zowel positieve als negatieve ervaringen worden hier gedeeld. Het goed effect hiervan is dat dit de industrie scherp houdt. Zij merken direct het effect bij een slecht product, want we informeren elkaar daarover. Evenzo wanneer het product erg goed is.

Ik vind het persoonlijk altijd bijzondere flauw om bij dit soort discussies onze onafhankelijkheid en kritische houding richting de industrie in twijfel te trekken. Het heeft met de discussie over de thread niks te maken. Wat wil je daar nu mee bereiken?
Je weet net zo goed als ik dat we kritisch zijn en zeker niet altijd positief zijn over een of meerdere aspecten van een DVD productie. Je leest tenslotte ook onze reviews.

starbuck
13-10-2001, 20:07
Mijn hobby is de filmindustrie, en de producten van deze industrie wil ik graag in de best mogelijke kwailiteit in mijn verzameling opnemen.

Als verzamelelaar heb ik uitsluitend belangstelling voor het orginele product ( dus orginele hoes ) .

Om mij heen zie ik veel Computers s'nachts films binnenhalen die mij de volgende dag tegen belachelijk lage prijzen worden aangeboden.

Maar goed, ik heb het geduld en het geld om op het orgineel te wachten.

Ik kan het begrijpen dat een hoop mensen die, bij wijze van spreke, al moeite hebben om 1 keer in de maand een dvd bij elkaar te sparen in de verleiding komen om voor een vriendenprijs een film aan te schaffen.

"er word al genoeg verdiend in de filmwereld" is een vaak gehoorde argument......vind ik geen goede, de filmliefhebber eist nu eenmaal dat een Bruce Willis of een Julia Roberts in een film spelen. ( zie elke willekeurige film top 10 ).Die vervolgens een miljoenen gage vragen.

Het feit blijft dat het downloaden/branden van films buiten de wet valt. Alleen dit vind ik al een reden genoeg om threads te mogen sluiten.

Het is bijvoorbeeld verboden om in een games magazine ( even een zijstraat) advertenties te plaatsen die illegale spelletjes aanprijzen.

Al met al lees ik mijn verhaaltje terug en snap het zelf eigenlijk ook niet meer :)

Al met al kan ik leven met het sluiten van deze "illegale threads"

Martin van Tuijl
13-10-2001, 20:34
Je weet net zo goed als ik dat we kritisch zijn en zeker niet altijd positief zijn over een of meerdere aspecten van een DVD productie. Je leest tenslotte ook onze reviews.
Arnold heeft wat mij betreft het 1 en ander het beste onderbouwd waarom er besloten is om over te gaan tot het sluiten van deze draad. Inderdaad lees ik wel eens reviews waar bij ik denk: oeps, als dat maar goed valt bij de 'bron' die de DVD beschikbaar stelt...
Maar ik heb de draad ook gevolgd en ondanks dat Open Mind misschien een beetje 'doorslaat' heeft hij een punt denk ik. Want als jij zegt dat 'we kritisch zijn en zeker niet altijd positief zijn..' wat is dan het gevaar van die draad? Het is 'content' van bezoekers van jullie site! Als jullie nou zelf heel actief mee zouden doen aan dit soort draadjes, dan zou ik me zorgen maken als ik jullie was. Je kan in zo'n draad toch als dvd.nl je afkeuring laten blijken? Als de industrie mee leest, lezen ze dat ook. Jullie kiezen er voor om de draad te sluiten, dat is jullie goed recht. Maar ik kan ook niet anders concluderen dat dit een angstreactie is...(en dat mag natuurlijk, ieder z'n eigen belang, maar het is niet mijn style..)

Alex van den Berg
13-10-2001, 23:26
Het sluiten van de thread is zeer begrijpelijk en we moeten niet roomser zijn dan de paus. De bewuste thread heeft als kopje 'downloaden van films' en start met de melding dat het downloaden van een recente speelfilm is gelukt. Sorry, maar als hier iets illegaal is, is dat het wel.Sorry... Het was niet mijn bedoeling om te overreageren... :)
Ik ben absoluut tegen het illegaal verspreiden van kopieen van auteursrechtelijk beschermd materiaal. Vanuit mijn muzikale achtergronden begrijp ik maar al te goed wat dat voor de artiest kan betekenen... Hij/zij moet uiteindelijk naast de creativite uitspattingen nog een bijbaantje nemen om brood op de plank te krijgen...

Maar.... Het bericht waarin Eric zegt dat ie de thread sluit omdat hij het al een tijdje volgt, maar het nu toch uit de hand loopt, gaf me toch een ander gevoel.
De thread begint inderdaad met een 'illegale mededeling'... maar dat had Eric schijnbaar al opgemerkt aangezien hij de thread 'al een tijdje volgde'...
Daarna wordt er alleen over de technische aspecten van het maken van VCD gesproken... en dat vond hij dus een beetje te ver gaan.... :confused:
Deze mening kon en kan ik dus niet echt plaatsen... In dat geval had hij de thread onmiddelijk moeten sluiten of zelfs verwijderen!

Wat mij betreft... Alle begrip, maar wees de volgende keer consequent... :D

Martin van Tuijl
14-10-2001, 01:12
en we moeten niet roomser zijn dan de paus...




:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :confused:

Eric van Ballegoie
14-10-2001, 10:55
De thread begint inderdaad met een 'illegale mededeling'... maar dat had Eric schijnbaar al opgemerkt aangezien hij de thread 'al een tijdje volgde'...
Daarna wordt er alleen over de technische aspecten van het maken van VCD gesproken... en dat vond hij dus een beetje te ver gaan.... :confused:
Deze mening kon en kan ik dus niet echt plaatsen... In dat geval had hij de thread onmiddelijk moeten sluiten of zelfs verwijderen!

Wat mij betreft... Alle begrip, maar wees de volgende keer consequent... :D

Als iemand meldt dat hij een film geeft gedownload en vervolgens niet vermeld waar hij dat heeft gedaan en welke film het omgaat dan sta ik echt niet gelijk klaar met het 'close-thread' knopje, temeer omdat het forum ook een zelfregulerende functie dient te hebben in mijn ogen. Aan de hand van de discussie die daarop volgde heb ik echter besloten dat eea niet wenselijk is voor ons forum. Het ging nu over het maken van VCD's, maar iedereen snapt dat dit soort 'how-to' verhalen (wat de thread begon te worden) zeer snel verzandt in een handleiding tot het rippen van DVD's en dat willen we gewoon niet. Buiten het feit dat dat niet goed is voor de reputatie van de site is dat namelijk ook illegaal en om duidelijk te maken dat we dat niet willen heb ik deze draad gesloten. Onder het motto 'voorkomen is beter dan genezen' :)

Ik snap best dat niet iedereen het ermee eens is, maar dit was gewoon een statement om aan te geven dat we dit niet op ons forum willen. Er zijn genoeg andere fora, nieuwsgroepen en websites waar het maken van (S) VCD's tot in detail wordt uitgelegd.

Alex van den Berg
14-10-2001, 14:27
Sorry Eric, maar ook van jou kan gezegd worden dat je overreageerd...

Voorkomen is beter dan genezen... ben ik in sommige gevallen met je eens... Maar je moet ook niet paranoide worden.
Wees wat consequenter en sluit de threads de volgende keer onmiddelijk wanneer de woorden 'CD-brander' of 'Film downloaden' vallen...

O.k.... Ik leg me er bij neer, maar ik vrees dat er nogal problemen zullen ontstaan wanneer de DVD-recorder betaalbaar wordt...

Jeroen Klaassen
15-10-2001, 13:38
Als allereerste wil ik graag laten weten dat ik me volledig aansluit bij Open Mind. We hadden het gewoon over hoe je simpele MPG bestanden om kan zetten en je ze zo op VCD kan zetten! :cool: Dit heeft dus helemaal nix te maken met het rippen van DVD's, want als je alles goed leest, komt dat woord geen enkele keer voor! Ik wilde enkel weten hoe ik een VCD'tje kon maken. Daarop kan ik videoclips zetten enzo en als ik het goed heb, zijn daar geen auteursrechten op toch? Ik bedoel, zijn er winkels die CD's verkopen met deze clips?? Zo ja, dan wil ik dat graag weten, want dat lijkt me wel wat! ;) Trouwens, voor de goeie orde, dankzij de thread (waarbij het onderwerp later eigenlijk werd veranderd) is het me wel gelukt om een VCD te maken! ALLEMAAL ONWIJS BEDANKT!!! :D

Jeroen
Who needs reasons when you've got heroin? (Trainspotting)

Marty vanluit
17-10-2001, 12:30
Om maar even op de reacties hier in te haken:

Als over een tijdje de DVD-brander in beeld komt, ga je dus geheid krijgen dat er film worden gekopieerd... Dat valt niet te voorkomen, behalve weer met van die kopieerbeveiligingen, die met een simpel programaatje toch weer te omzeilen zijn...

Nu komt mijn probleem: Als de FRS (free record shop) en andere winkels met woekerprijzen de DVD's zo duur blijft prijzen, zal de belangstelling voor gekopieerde DVD's alleen maar stijgen. Net zoal bij de CD. Want wat is de reden voor kopieren: de DVD's zijn te duur, het is veel goedkoper om ze zelf te "maken"...

Zou het misschien niet handig van de fimindustrie zijn om hierop in te springen in plaats van het te bestrijden?

Ik maar hier denk ik een Thread met een Poll van.... Ben wel benieuw naar de wat meer professionele mening van members hier....


Marty :cool: