PDA

Bekijk de volledige versie : Divx-films



Paul_Knoop
08-01-2003, 19:48
Wie van jullie download geregeld van bijvoorbeeld kazaa divx-films??

En welke divx-films vinden jullie het beste qua beeld en geluid?
Ikzelf d8 vooral aan a beautiful mind ( 2 x 800 mb ) en panic room (720 mb )

Niels Simons
08-01-2003, 19:51
sommige mensen snappen t echt niet...

dit is een DVD forum,en niet geschikt voor illegale activiteiten ofwel het bespreken hiervan.

slot.

mazzel,niels

rkrijger
08-01-2003, 19:53
sommige mensen snappen t echt niet...
dit is een DVD forum,en niet geschikt voor illegale activiteiten ofwel het bespreken hiervan.


Het downloaden van DivX is niet illegaal. Het aanbieden wel. Heb ik eens gehoord...

Zelf download ik af en toe een film om te kijken of ik de DVD ga kopen. Zo wist ik na 5 minuten Monsters Inc. DivX dat ik de DVD moest hebben...

Nick G
08-01-2003, 20:05
downen mag al helemaal niet mits je het orgineel hebt en als de aanbieder de divx zelf heeft gemaakt (en orgineel in bezit hebt) is er niks aan de hand en is het slechts een backup als jij een film koopt betaal je niet voor de film maar voor de rechten op de film

Camille
08-01-2003, 20:21
Hier zijn al talloze threads over geweest.:(

Ik weet niet of de crew deze toelaat, maar ik denk het niet.

Nick G
08-01-2003, 20:22
pcies

Digger
08-01-2003, 20:32
En welke divx-films vinden jullie het beste qua beeld en geluid?
Ikzelf d8 vooral aan a beautiful mind ( 2 x 800 mb ) en panic room (720 mb )

Beetje een onzin vraag, want als ik een rip maakt van 5 cd's is het zeker van perfecte kwaliteit en geluid. Ten tweede, een rip van 2 x 800 mb past niet op een normale cd en zou dus genuked moeten worden of te wel gewoon een slechte rip. En een rip van 1 cd (panic room) kun je gelijk wel een vraagteken bij zetten qua kwaliteit.

Paul_Knoop
08-01-2003, 20:55
Ok ff alle reacties afgaan...

Ikzelf gebruik divx om te kijken of een film het waard is om op dvd te kopen. Het woord rippen heb ik dan verkeerd gebruikt waarschijnlijk want de divx versie die ik van panic room hebis wel degelijk scherp.

Deze thread was voor mij bedoelt om erachter te komen of er nog een paar films de moeite waard waren om te downloaden en dan miss. te kopen op dvd. Het duurt gemiddeld een uurtje of 10 12 om zon film binnen te halen dus ik zou het daarom wel handig vinden om te horen wat een goede film is.

En tsjah wat verder....

Is iedereen hier zo anti divx??:( :(

Andries Kooijman
08-01-2003, 21:03
Ik download zelf ook wel Divx films. Als ik het inderdaad een goeie film vind koop ik hem vervolgens. Ik huur ook wel dvd's. Ik koop echter nooit een film voordat ik hem gezien heb. Dus door het downloaden van Divx films, wordt de verkoop van DVD's wel degelijk gestimuleerd.
Deze discussie is in het verleden ook al gevoerd over mp3's en de verkoop van cd's.
Echte DVD fanaten (zoals mij) kopen een film toch wel op DVD als ze hem goed vinden. Dan ga je toch voor de beste beeld en geluidskwaliteit, die DivX op dit moment niet kan bieden.

Paul_Knoop
08-01-2003, 21:05
KIJK !!

Dat zijn de reacties die ik verwachtte te krijgen met deze thread.
een echte dvd gek zoals hij en ik ook zijn kopen hem uiteindelijk toch op dvd dus wat is nou het grote probleem/?

Mark de Jong
08-01-2003, 21:17
Beetje een onzin vraag, want als ik een rip maakt van 5 cd's is het zeker van perfecte kwaliteit en geluid. Ten tweede, een rip van 2 x 800 mb past niet op een normale cd en zou dus genuked moeten worden of te wel gewoon een slechte rip. En een rip van 1 cd (panic room) kun je gelijk wel een vraagteken bij zetten qua kwaliteit.

Hangt uiteraard af van de totale duur van de film. Er zijn trouwens nog genoeg films die op 1CD worden uitgebracht. De kwaliteit hiervan is goed tot perfect.

Richard B.
08-01-2003, 21:21
Ok ff alle reacties afgaan...

Ikzelf gebruik divx om te kijken of een film het waard is om op dvd te kopen.

Je kunt toch ook de dvd huren? Lijkt me sowieso wat beter vergelijkingsmateriaal dan divx en het is tenminste legaal (dwz: alle rechten worden netjes betaald).



Is iedereen hier zo anti divx??:( :(

Nee, maar zoals iemand anders al postte: het heeft maar zijdelings met dvd te maken en het is in ieder geval in strijd met de huisregels van dit forum.

NightScape
08-01-2003, 21:22
... dus wat is nou het grote probleem?

Het grote probleem is dat als jij een DivX downloadt en vervolgens besluit de film niet te kopen hier de filmmaatschappijen niets aan verdienen. Terwijl je hem wellicht wel had gekocht als er niet zoiets als DivX zou bestaan. Het toeval wil dat er steeds meer DivX wordt aangeboden en dus ook wordt gedownload en je kan het gevolg daarvan wel raden.....

Paul_Knoop
08-01-2003, 21:24
Daar heb je gelijk in maar aan de andere kant kan divx je wel weer behoeden van een eventuele miskoop toch??

Maar uiteindelijk gaat deze thread toch over iets wat richting illegaal neigt dusis hetdenk ik beter als deze thread weg wordt gehaald:)

Rob P.
08-01-2003, 21:35
Je kunt toch ook de dvd huren? Lijkt me sowieso wat beter vergelijkingsmateriaal dan divx en het is tenminste legaal (dwz: alle rechten worden netjes betaald).

Ja, of:

Je loopt naar de FRS bv. dan pak je zo'n gesealde DVD. Die laat je in je binnenzak glijden. Vervolgens loop je nonchalant naar buiten. Als je dan thuis de DVD gekeken hebt en je vind 'm goed, ga je terug en betaal je de verkoper de prijs voor de dvd.

:D :D

Thomas 32PW9527
08-01-2003, 21:36
Heb van de week de screener van Die Another Day (dvd kwaliteit) gedownload. Ik ben niet zozeer tegen DivX, omdat ik niet verwacht dat mensen er minder door naar de bios gaan, als ze een film willen zien gaan ze echt wel naar de bios. Ook zal de verkoop er niet onder lijden, aangezien voor de meeste een dvd echt wel meer meerwaarde heeft dan een Divx (SVCD's zijn weer een ander verhaal). Wel denk ik dat het verhuur hier onder lijdt.

Paul_Knoop
08-01-2003, 21:40
THE BIG QUESTION REMAINS....

Blijft deze thread bestaan want op zich vind ik dit nog vrij onschuldig moet ik zeggen en een dvd heeft in tegenstelling tot een cd vind ik toch echt wel een meerwaarde...

Waar blijven de webmasters met hun visie??:D

HaNZ
09-01-2003, 01:32
Echte DVD fanaten (zoals mij) kopen een film toch wel op DVD als ze hem goed vinden. Dan ga je toch voor de beste beeld en geluidskwaliteit, die DivX op dit moment niet kan bieden. Helemaal mee eens... alleen dan wel "zoals ik" :D

René Groen
09-01-2003, 08:02
Beetje jammer dat je het excuus van downloaden gaat gebruiken om een film te kunnen beoordelen. Deze kan je dan net zo goed (zoals eerder ook gezegd werd) huren en hem daarna kopen.
DIVX downloaden is illegaal, of je moet de originele video / DVD in bezit hebben, maar zoals jij het brengt is dat dus niet het geval.



...maar aan de andere kant kan divx je wel weer behoeden van een eventuele miskoop toch??


Als je hem huurt ook, als hij dan tegenvalt hoef je hem ook niet te kopen

Paul_Knoop
09-01-2003, 08:44
Tuurlijk weet ik dat divx illegaal is en dat als je uiteindelijk na het downloaden van de film de dvd niet koopt filmmaatschappijen er op verliezen.

Maar ondanks het illegale luchtje wat er aan hangt is het toch ontzettend handig als middel om een voorproefje van een dvd te krijgen. Want uiteindelijk koop je de dvd toch voor de film.

Een divx-film blijft toch een film zonder alle extra's van dvd, zonder het fantastische geluid en vooral zonder het goede beeld.

Dus waarom zou je het niet gebruiken als middel om een filmpje te testen?? Puur omdat het illegaal is?

Want zoals eerder gezegd..als je na het downloaden de film koopt is er toch niks aan de hand:)

Digger
09-01-2003, 09:00
Een divx-film blijft toch een film zonder alle extra's van dvd, zonder het fantastische geluid en vooral zonder het goede beeld.



Niet helemaal waar hoor, het fantatische geluid is meestal ook meegenomen, de dolby digital geluidsstroom is vaak meegekopieerd dus er is niks verloren gegaan. Zie divx films met ac3. En als de ripper er helemaal zin in had zitten de extra's er ook nog bij. http://smilies.sofrayt.com/%5E/r/dance.gif

Paul_Knoop
09-01-2003, 09:05
Dat wist ik dus niet

Maar jah ikzelf heb die hele goede rips nog nooit op mijn harde schijf gehad want anders zou het inderdaad bijna niet meer nodig zijn om zelf een dvd aan te schaffen...(6)

En hoe groot zouden die bestanden wel niet zijn dan??
En hoe wil je bij de extra's komen want er zit nooit een menu bij de divx-rips?

Digger
09-01-2003, 09:08
Ik weet niet of deze discussie is toegestaan maar goed, ik zal me inhouden. :D

Meestal zijn divx met ac3 2 cd's groot en bij langere films 3 cd's.

En die extra's kun je idd niet met een menu openen maar goed, je kan ze natuurlijk ook met windowsverkenner openen :D :D

Paul_Knoop
09-01-2003, 09:10
Of deze discussie word toegelaten weet ik niet maar het gaat gewoon over een steeds groter wordend probleem van de filmmaatschappijen.

En via verkenner was ik niet opgekomen...(6)

Alleen eer dat je 3 ceedeetjes binnenhebt..

René Groen
09-01-2003, 09:11
En wat komt er strax, vragen waar we ze kunnen downloaden? (6)

Paul_Knoop
09-01-2003, 09:13
Nee :mad:

Dit gaat gewoon over divx en de details van de rips.

Iedere boerenlul weet waar je ze kan downloaden en ook bijna iedereen zal dit ook zeker doen.

Maar blijkbaar is dit onderwerp taboe ofzo want ik krijg veel negatieve reacties:(

René Groen
09-01-2003, 09:15
Nee :mad:

Dit gaat gewoon over divx en de details van de rips.

Iedere boerenlul weet waar je ze kan downloaden en ook bijna iedereen zal dit ook zeker doen.

Maar blijkbaar is dit onderwerp taboe ofzo want ik krijg veel negatieve reacties:(

Eén woord: Illegaal

Het forum van deze site is legaal

En nee, niet iedere boerenlul zal dit doen.
Alleen de 'boerenlul' die goedkoop aan zijn films wil komen, daarbij de filmmaatschappijen wil benadelen en schijnbaar geen reet om kwaliteit geeft.

Paul_Knoop
09-01-2003, 09:19
:( :( :(

Mag er dan geen discussie over gevoerd worden??

Iedereen weet dat het bestaat en niemand weet er echt veel van.. en de mensen die deze thread nu volgen weten al wat meer plus dat ze door jongens als jij wordt ingestampt dat het illegaal is dus wat is nou het grote probleem??

Die illegale kant bestaat niet eens zolang je maar films hebt staan op je comp. die je zelf ook hebt.

En zolang hier geen adressen van sites en details van rips worden gegeven is het nog steeds een hele nette discussie (6)

René Groen
09-01-2003, 09:22
www.doom9.org

Een legale site, waarbij je zelf je DVD's kan rippen als backup.
Heb jij divx'jes op een legale manier en zijn we allemaal blij.
Kan je meteen alles lezen, zijn we daar ook vanaf.


Die illegale kant bestaat niet eens zolang je maar films hebt staan op je comp. die je zelf ook hebt.

En je zegt zelf dat het om films gaat die je wilt beoordelen voor aanschaf ervan. Dus jij hebt ze niet eens als film thuis.

Paul_Knoop
09-01-2003, 09:22
Plus dat deze thread nu teveel een welles nietes verhaal wordt dus kunnen de mensen die het met het onderwerp divx niet eens zijn zich er gewoon buiten houden..?

Want het is nu genoeg gezegd dat divx downloaden illegaal is..:mad:

Als er gewoon normaal over gepraat wordt is deze thread gelijk een stuk leuker ..:)

René Groen
09-01-2003, 09:23
Ja, weet je wat, als we nou in een thread over moord gaan praten, dan is het op de eerste pagina een taboe, op de tweede pagina beginnen we het langzaam te begrijpen en op de vijfde pagina doen we er allemaal aan mee :D

Paul_Knoop
09-01-2003, 09:25
Klopt Rene daar heb je helemaal gelijk in.

Ik HAD ze niet thuis want na het kijken van ik zal eerlijk zijn..10 films op rij heb ik maar liefst 7 op dvd nu.

En ik zei ook helemaal niet dat ik de films die ik had staan ook op dvd had dat maak jij er weer van.

Ik zei alleen dat het niet illegaal was als je de dvd's ook daadwerkelijk had staan...(6)

Paul_Knoop
09-01-2003, 09:26
We hoeven in deze thread divx niet te accepteren :mad:

We moeten er gewoon over kunnen praten zonder dat de negatieve kant de hele tijd boven komt want die is nu al genoeg besproken

René Groen
09-01-2003, 09:26
Dat klopt, maar daar ging dit thread natuurlijk niet over :)
Als je in andere threads op dit forum kijkt met een soortgelijk onderwerp dan zal je er ook een slotje op vinden.

Dit is een DVD forum, geen DIVX forum.
Als je een thread over het backuppen van je DVD's had geopend was er niets aan de hand en had ik je met alle liefde geholpen, maar hiermee benadeel je enkel de filmmaatschappijen.

Eric van Ballegoie
09-01-2003, 09:28
Beste mensen,

Ik ga een slotje aan deze thread hangen. DivX is niet illegaal, maar het downloaden van films wel. Aangezien deze thread niet gaat over het converteren van home video's naar DivX, maar slechts gaat over het 'evalueren' van hollywood films in DivX formaat hebben we te maken discussies over illegale activiteiten, en dat hebben wij liever niet (lees: daar tegen treden wij op).