PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe tv technologie Philips



The Scratcher
09-01-2003, 16:09
Ik las net op de Philips site dat men weer een nieuwe technologie ontwikkeld heeft voor een betere breedbeeld kwaliteit: LCOS. Deze toestellen zullen begin dit jaar in de VS op de markt komen en vervolgens in de rest van de wereld. De eerste modellen zullen 44 en 55 inch zijn. Volgens Philips kunnen zij op de huidige produktie lijnen geproduceerd worden waardoor de kosten erg laag zullen blijven.
Ben ik misschien dan toch nog te snel geweest met m`n pixel plus toestel? :(

Hier de link: Philips LCOS technologie (http://www.philips.nl/InformationCenter/NO/FArticleDetail.asp?lArticleId=2827&lNodeId=13&channel=13&channelId=N13A2827&bPopup=False)

Tommy Brok
09-01-2003, 16:20
Klinkt allemaal erg goed, ben benieuwd wat de kosten dan nog zullen worden! We wachten af!

Tommy!

Ronald Dassen
09-01-2003, 16:53
Ziet er zeker veelbelovend uit. Maar ook ik ben benieuwd wat de vanaf prijzen zullen zijn.

Wat verstaat philips onder "betaalbaar"? Het zou leuk zijn als ze er ook een prijsindicatie bij hadden gezet.

Maar wie weet, als de prijs niet al teveel hoger gaat worden dan een breedbeeld, is dit voor velen een optie ;)

Matthijs de Graaf
09-01-2003, 16:59
als het echt zo helder en scherp is en een beetje betaalbaar is dan koop ik er volgend jaar 1

Niels Simons
09-01-2003, 17:08
reken maar dat zon 44 inch zal beginnen bij 8000 euro...

tis vergelijkbaar met plasma als ik dat zo zie...

nou vooruit,7000 euro...
mazzel,niels

bryan
09-01-2003, 17:16
scratcher dit blijf je altijd houden en iki bestel vanavond even zo goed de pixelplus 36 inch want ik durf te wedden dat zo'n tv toch wel ruim twee keer zo duur zal zijn als een pixelplus toestel.
Het ziet er wel veelbelovend uit maar vergeet niet dat dit weer het begin is van een nieuwe techniek en zal zo ook zijn kinderziektes meebrengen.

Thomas 32PW9527
09-01-2003, 18:01
Ziet er heel mooi uit, maar wat betrefd de prijs zullen we denk toch ermee rekening moeten houden dat het een vergelijkbare tv als een plasma tv wordt. Ik heb toen ik mijn pixelplus beeldbuis aanschafte ook gekeken of het misschien verstandiger was om over een jaar een plasma te kopen, maar kwam tot de conclusie dat ik toch beter de pixelplus kon kiezen. Denk dat dit soort tv's toch echt pas over een jaar of 5 aantrekkelijk aan worden.

Matthijs de Graaf
09-01-2003, 19:51
ik zie het over een jaar wel en als de prijs me aan staat koop ik er 1

Thomas 32PW9527
09-01-2003, 19:58
Heb net nog ff op de Philips website zitten kijken, maar ze zijn toch wel een stuk dieper dan de plasma's.

Zie ook op dit plaatje (http://www.philips.com/Assets/IntroVisualPicture/en_com_theme_lcos-1984.jpg)

The Scratcher
09-01-2003, 21:27
Heb net nog ff op de Philips website zitten kijken, maar ze zijn toch wel een stuk dieper dan de plasma's.

Zie ook op dit plaatje (http://www.philips.com/Assets/IntroVisualPicture/en_com_theme_lcos-1984.jpg)

Nou dit valt toch wel reuze mee hoor! Zoveel vind ik het toch niet schelen. Al met al vind ik het ook een mooi design wat ik zo op het eerste oog zie. Ben echt eens benieuwd wat deze toestellen zoal gaan brengen en ben nog meer benieuwd wat de prijzen zullen zijn. Wan wat verstaat Philips onder "betaalbaar"? Ik kan me ook niet voorstellen dat de prijzen rond de huidige bb toestellen zullen liggen.


Originally posted by bryan
[B]scratcher dit blijf je altijd houden en ik bestel vanavond even zo goed de pixelplus 36 inch want ik durf te wedden dat zo'n tv toch wel ruim twee keer zo duur zal zijn als een pixelplus toestel.


I know, de techniek staat nu eenmaal niet stil en er zullen altijd weer nieuwe dingen blijven uitkomen. Maar ik heb heus geen spijt van m`n pixel plus hoor ;)
Ik dacht trouwens dat je die 36 inch pixel plus al besteld had?

Thomas 32PW9527
10-01-2003, 10:22
Nou er zit toch best wel een stuk achter vergeleken met een plasma, maar goed. Ik denk dat we deze toestellen ook niet kunnen vergelijken met een pixelplus beeldbuis, maar met andere TFT's en Plasma's.
Wat ik me dan weer wel afvraag is of er op deze tv's dingen zitten zoals natural motion enz. Zitten dat soort technologien eigenlijk wel op de huidige plasma's?

Rolf
10-01-2003, 10:34
Deze toestellen zullen begin dit jaar in de VS op de markt komen en vervolgens in de rest van de wereld.

Waarom altijd de VS? Philips is toch een Nederlands merk?:(

bryan
10-01-2003, 15:54
Originally posted by The Scratcher

I know, de techniek staat nu eenmaal niet stil en er zullen altijd weer nieuwe dingen blijven uitkomen. Maar ik heb heus geen spijt van m`n pixel plus hoor ;)
Ik dacht trouwens dat je die 36 inch pixel plus al besteld had?


Nee ik moest bijna elke dag overwerken dus had ik geen tijd om dit te doen en op zaterdag werk ik meestal ook.
Iemand probeerde mij no te overtuigen dat het beeld van een loewe mooier was dus was ik ook eerst langs geweest en bekeken.De keuze is toch gevallen op de 36pw9527 en heb ik gisteravond besteld.
Wat ik wel minder vind is dat ik 3 weken moet wachten maarja je kan niet alles hebben.

Groeten

Bryan

Ettepet
10-01-2003, 22:15
De keuze is toch gevallen op de 36pw9527 en heb ik gisteravond besteld.
Wat ik wel minder vind is dat ik 3 weken moet wachten maarja je kan niet alles hebben.

Nog een beetje schappelijke prijs? Ik zoek zelf de 32 inch, maar zie weinig beneden de 2000 euro..

Alex van den Berg
10-01-2003, 23:41
reken maar dat zon 44 inch zal beginnen bij 8000 euro...Uit de informatie van Philips blijkt juist dat de produktiekosten van een dergelijk scherm veel lager zullen zijn, omdat er gebruikt gemaakt kan worden van bestaande halfgeleider produktielijnen...


Ik denk dat we deze toestellen ook niet kunnen vergelijken met een pixelplus beeldbuis, maar met andere TFT's en Plasma's.De technologie is enigszins te vergelijken met TFT, maar de beeldpunten zijn zo'n 90% kleiner (zo goed als onzichtbaar). Het is een rear-projectiesysteem maar heeft als belangrijk verschil met de huidige TFT-panelen slechts 1 laag (i.p.v. 3 voor de hoofdkleuren). Hierdoor zullen de beelden vele malen scherper zijn, omdat er geen positie-afwijkingen tussen de rode, groene en blauwe punten bestaat.

bryan
11-01-2003, 09:14
Nog een beetje schappelijke prijs? Ik zoek zelf de 32 inch, maar zie weinig beneden de 2000 euro..

voor de 36 inch betalli ik 2668 euro en dit is inclusief 6 jaar garantie.
de 32 inch kon ik krijgen voor 1829 euro maar dit is zonder die 5 jaar garantie extra.
deze laatste vind ik een zeer schappelijke prijs voor een 32 inch met pixelplus.
Deze prijs zie bijna nergens maar je moet natuurlijk ook flink zeiken en bij de juiste winkels komen.

bryan
11-01-2003, 09:16
.
De technologie is enigszins te vergelijken met TFT, maar de beeldpunten zijn zo'n 90% kleiner (zo goed als onzichtbaar). Het is een rear-projectiesysteem maar heeft als belangrijk verschil met de huidige TFT-panelen slechts 1 laag (i.p.v. 3 voor de hoofdkleuren). Hierdoor zullen de beelden vele malen scherper zijn, omdat er geen positie-afwijkingen tussen de rode, groene en blauwe punten bestaat.


eerst zien dan geloven.

Johan van den D.
11-01-2003, 09:32
eerst zien dan geloven. Inderdaad ja
Maar verders zijn alle nieuwe technieken meer dan welkom mits het er maar op vooruit gaat
http://www.smilies.org/basesmilies/1035030427.gif

Ettepet
11-01-2003, 12:38
de 32 inch kon ik krijgen voor 1829 euro maar dit is zonder die 5 jaar garantie extra.
deze laatste vind ik een zeer schappelijke prijs voor een 32 inch met pixelplus.
Deze prijs zie bijna nergens maar je moet natuurlijk ook flink zeiken en bij de juiste winkels komen.
Is dat bij een grote keten? Want dan ga ik er gelijk kijken..

bryan
11-01-2003, 17:09
Is dat bij een grote keten? Want dan ga ik er gelijk kijken..

Je moet gewoon even naar appollo gaan of megapool.
dit zijn niet mijn favoriete winkels omdat ze ook heelveel knaken spullen hebben staan.
Maar op het gebied van televisies kan je daar best een tv halen en heb je ook 9 van de 10 keer de laagste prijs garantie.
Je moet de winkels een beetje op elkaar uitspelen op deze manier heb ik du ruim 500euro van de prijs af gekregen.
Bij RAF was mijn tv in de uitverkoop 2799 en kon zeiken wat ik wilde maar kreeg hem niet goedkoper toen naar megapool gegaan en heb hem besteld voor 2600 plus 68 euro voor 5 jaar garantie.
ik weet niet waar je woont maar als je het bij jou niet voor elkaar krijgt moet je even naar Almere rijden.

Ronald Stiebolt
11-01-2003, 17:19
voor de 36 inch betalli ik 2668 euro en dit is inclusief 6 jaar garantie.
de 32 inch kon ik krijgen voor 1829 euro maar dit is zonder die 5 jaar garantie extra.
deze laatste vind ik een zeer schappelijke prijs voor een 32 inch met pixelplus.
Deze prijs zie bijna nergens maar je moet natuurlijk ook flink zeiken en bij de juiste winkels komen.

Ik heb de 32" gehaald bij www.budgethouse.nl voor zo'n 1730 euro......

Alex van den Berg
11-01-2003, 17:28
eerst zien dan geloven. Ik speel al 25 jaar steeds met de nieuwe elektronische technologieën... Ik geloof er wel in!! :D

Eén ding is zeker... Wil je een beetje bij blijven... Koop dan in ieder geval de laatste technologie wanneer je aan iets nieuws toe bent... en wanneer het financieel verantwoord is. Op die manier heb je in ieder geval niet binnen vijf jaar last van compatibilieteitsproblemen. ;)

bryan
11-01-2003, 17:36
Ik heb de 32" gehaald bij www.budgethouse.nl voor zo'n 1730 euro......

via het internet is altijd goedkoper maar ben altijd een beetje bang voor de after sale service die meestal ik zeg meestal heel erg slecht is.

Jaded
08-05-2003, 11:10
Is er al wat meer bekend over een release date en prijs?

*TIMMIE*
08-05-2003, 11:16
ik vernam een prijs van $ 3000,= advies. ik hou het in de gaten, indien ik meer hoor, laat ik het weten (natuurlijk ook uit eigen belang:D).

Jaded
09-05-2003, 00:05
Adviesprijs van $ 3000 ... dan zou het toestel in theorie iets van een € 2500 - 3000 kosten?
Over welke grootte hebben we het hier, 44 of 55 inch?

Enig idee wanneer hij zou uitkomen in ons gedeelte van de aardkloot?

The Scratcher
13-05-2003, 20:38
Adviesprijs van $ 3000 ... dan zou het toestel in theorie iets van een € 2500 - 3000 kosten?
Over welke grootte hebben we het hier, 44 of 55 inch?

Enig idee wanneer hij zou uitkomen in ons gedeelte van de aardkloot?

Ben eigenlijk ook wel eens benieuwd hiernaar. Heb weinig nieuws meer vernomen sinds de bekendmaking.

patrol
13-05-2003, 22:16
Philips heeft net 3 nieuwe plasma's geintroduceerd:
PF9965 in 32, 37 en 42". Dit keer MET pixel plus.

Maakt dat nu echt zoveel uit? Ik hoor hier nl. iedereen over pixel plus roepen.

Alexander de Mol
14-05-2003, 07:47
Maar nog geen enkel teken van de LCOS schermen.... :(

Jaded
18-05-2003, 13:06
het beeld trilt en maakt ergerlijke geluiden), vandaag valt die leentv toch wel uit zeker ... gewoon een wit scherm met wat horizontale lijnen, meer krijg ik niet.
:evil:!

Jaded
19-05-2003, 18:10
Dat er nu niemand afkomt dat deze nu te krijgen zijn, want ik wring ze de nek om! :)

Heb net een tv gekocht, een 82 cm Pixel Plus beest.

Betamax
19-05-2003, 18:19
De reparatie-afdeling van Philips is zich al aan het voorbereiden.

Ja ik was vroeger erg pro Philips maar het moest mij toch iets te vaak terug voor problemen.
Nu op Sony overgestapt en dat bevalt prima.

The Scratcher
19-05-2003, 20:39
Heb net een tv gekocht, een 82 cm Pixel Plus beest.

Van harte proficiat! 8)
Tip: laat hem ISF cailbreren en je weet niet wat je ziet!

Jaded
21-05-2003, 19:05
het beeld trilt en maakt ergerlijke geluiden), vandaag valt die leentv toch wel uit zeker ... gewoon een wit scherm met wat horizontale lijnen, meer krijg ik niet.

Nieuwe tv is er ..... MAAR DIE HEEFT HETZELFDE PROBLEEM ALS DE OUDE!!!!!!


G O D V E R D O M M E MILJAARDE NONDEDJU DAT ZE NU EVEN ALLEMAAL MIJN KLOTEN KUSSEN bij wijze van spreken.

Hier word ik echt niet goed van, iemand raad? :cry: :cry: :cry: :evil:!

The Scratcher
04-06-2003, 10:48
het beeld trilt en maakt ergerlijke geluiden), vandaag valt die leentv toch wel uit zeker ... gewoon een wit scherm met wat horizontale lijnen, meer krijg ik niet.

Nieuwe tv is er ..... MAAR DIE HEEFT HETZELFDE PROBLEEM ALS DE OUDE!!!!!!


G O D V E R D O M M E MILJAARDE NONDEDJU DAT ZE NU EVEN ALLEMAAL MIJN KLOTEN KUSSEN bij wijze van spreken.

Hier word ik echt niet goed van, iemand raad? :cry: :cry: :cry: :evil:!

Ik denk dat de tv zelf kaduuk is en dat je er zelf weining aan kunt doen verder. Benader je leverancier en meldt de klacht gewoon, je hebt toch gewoon garantie? Ik zou niet zelf gaan lopen prutsen anders vervalt je garantie ook nog als je pech hebt.

Maarre, tis wel behoorlijk off-topic. Open een nieuw topic voor je probleem heb je ook meer kans op hulp. Of is het intussen al opgelost?

conqubite
15-07-2003, 14:14
Heeft er iemand nog nieuws over de LCOS tv's van Philips. Ik ben geïntereseerd in deze tv's en wil graag weten wanneer ze hier leverbaar worden en wat ze moeten kosten. De info hierboven is toch allemaal behoorlijk speculatief.

Iemand recente en betrouwbare info????????? Laat het weten.

Conqubite

The Scratcher
13-03-2004, 23:10
Intussen is het nog steeds angstvallig stil rond dit produkt. Iemand misschien al iets meer info gevonden?

Falch
15-03-2004, 16:04
Waar Philips mee bezig is, weet ik niet, maar ik vond dit over Intel en LCOS (http://www.audioholics.com/ces/ces2004/CES_2004_day3e.html).

Eerlijk gezegd lijkt me dit van alle tv technieken wel de meest veelbelovende.