PDA

Bekijk de volledige versie : Verzendduur Play.com



Peedeepee
10-01-2003, 06:09
Wat is bij jullie de gemiddelde verzendduur van PLAY? Dit zou ik graag willen weten aangezien mijn zending 2 weken geleden als verstuurd is...:(

andrebin
10-01-2003, 07:19
Mijn advies is om ff aan de bel te trekken bij play ..normaal is 5 tot 7 werkdgn.

Léon Bolweg
10-01-2003, 08:06
Nou bij mij geen vijf a zeven werkdagen hoor. Gemiddeld anderhalve week. Maar eersgister the rock binnengehad, en die had ik dus precies twee weken gelden besteld. Waarschijnlijk duurde het iets langer door de kerstdrukte. Ik zou als ik jou was nog effe een paar dagen wachten.

erikvandienst
10-01-2003, 08:22
Bij mij zeker twee weken hoor (en drie weken voor DVD's besteld net voor de kerstdagen)...:(

Leon van Stijn
10-01-2003, 08:41
Bij mij gemiddeld 2,5 week, maar ik heb wel uitschieters tot 3,5 week (TPG :( ). Maar ik krijg ze vaak op dezelfde dag binnen, ongeacht op welke dag ze verstuurd worden. Ik heb het idee dat het toch ergens in het verzendproces blijven hangen; miscchien dat de zendingen verzameld worden (in Engeland ofzo) en op bepaalde dagen worden doorgestuurd.

Charley Baak
10-01-2003, 08:52
Het is heel verschillend. De ene keer 5 dagen, de andere keer 3 weken. Het gebeurt ook wel eens dat verzendingen elkaar kruisen. Ook heb ik het idee dat ze in Nederland op bepaalde dagen bezorgen. Bij mij vaak op maandag.

Peter Schrijver
10-01-2003, 08:57
Gisteren mijn eerste zending van Play binnengehad, op 2 januari verzonden dus precies 5 werkdagen (ondanks de eindejaarsperikelen)

Nero
10-01-2003, 09:18
Gladiator op 2 Januari verstuurd en gisteren ook binnen. Dus ook binnen de 5 werkdagen. Wel duurt de 'packing' bij Play meerdere dagen. 'Usually dispatched within 24 hours' lijkt me dus een marketing kreet. Verder erg tevreden over Play.

Eddy
10-01-2003, 09:24
Ik krijg mijn bestellingen van Play altijd op dinsdag binnen ongeacht op welke dag ik iets bestel. Rond Kerst is het altijd drukker, maar in de rest van het jaar is het bij mij altijd één week en dan tot de eerste dinsdag. Ik reken altijd wel vanaf het moment dat het gepost wordt en niet vanaf het moment van bestellen.

Peedeepee
10-01-2003, 09:40
:o Nou dan wacht ik het nog maar even af. Zal je net zien, post ik vandaag deze thread heb ik hem vanmiddag in de bus...ik hoop dat dit voorgevoel juist zal zijn... *zucht*:(

Rha
10-01-2003, 09:46
Moet zeggen dat het bij mij ook erg verschillend is. In de begin dagen had ik de bestellingen ook binnen een week binnen, maar nu duurt het vaker anderhalve week of nog iets langer. Ik heb trouwens ook al eens meegemaakt dat twee DVD's op dezelfde dag verstuurd waren maar dat er bij de levering 3 dagen tussen zaten. :(

Maar ja nog altijd sneller dat uit Amerika bestellen. Zit nu al ongeveer 3 weken te wachten op mijn Disney Treasures :(

patje
10-01-2003, 10:00
Het hangt er helemaal vanaf. Regio 2 dvd's gemiddeld 5-7 dagen.
Regio 1 hebben ze niet op voorraad liggen op Jersey. Deze worden eerst vanuit de VS naar Jersey verstuurd. Daarom duurt dat snel 2 weken

R. Schaap
10-01-2003, 15:28
ongeveer 7 tot 10 dagen voor alle regio's

Robert F.
10-01-2003, 15:35
Vandaag een dvd die er voor het eerst 5 dagen over deed. Normaal zijn de dvd's altijd na 8 dagen. Nog geen een keer gehad dat het langer duurde.

Pepijn Wildbret
10-01-2003, 15:40
Het hangt er helemaal vanaf. Regio 2 dvd's gemiddeld 5-7 dagen.
Regio 1 hebben ze niet op voorraad liggen op Jersey. Deze worden eerst vanuit de VS naar Jersey verstuurd. Daarom duurt dat snel 2 weken

Ik heb zowel m'n regio 2 als m'n regio 1 bestellingen tot nu toe altijd binnen 5 dagen gekregen. Alleen tijdens kerst is de eerste "24" box zoek geraakt. De 2e duurde wel langer, maar kwam wel netjes binnen.

Nu ik dat zeg, Ik kreeg vandaag American Beauty binnen van play, Maar die heeft er 8 dagen over gedaan :D , zal nog wel een kerst uitloper zijn hier in A'dam.

Marcel Berghuis
10-01-2003, 18:02
Op 30-12-2002 heb ik 2 DVD's R2 besteld. Vandaag beide binnen gehad.

Johan van den D.
10-01-2003, 21:02
Wat is bij jullie de gemiddelde verzendduur van PLAY? Dit zou ik graag willen weten aangezien mijn zending 2 weken geleden als verstuurd is...:( Bij mij heeft het ook ongeveer een week langer geduurd dan normaal
Ik heb ze deze week binnen gehad
Het kan dus wel kloppen dat het de laatste weken iets langer is dan anders

Peedeepee
14-01-2003, 15:51
niks aan de hand!! Heb hem gisteren binnen gehad!!! (y)!!

Oudgebruiker3
29-01-2003, 12:47
Ik heb op 15 januari de director's cut van 'lock, stock and two smoking barrels' besteld, en op 23 januari lag-ie op de deurmat. 't Duurde dus acht daagjes.

De dvd was overigens 'in stock', dus ik vind 't best netjes.

Peedeepee
29-01-2003, 16:46
Ik heb op 15 januari de director's cut van 'lock, stock and two smoking barrels' besteld, en op 23 januari lag-ie op de deurmat. 't Duurde dus acht daagjes.

De dvd was overigens 'in stock', dus ik vind 't best netjes.

Toch wel vaag als je bedenkt dat ik 15 januari ook een dvd heb besteld, tevens in stock... en pas vandaag binnengehad? :( Zou dat dan aan onze Koninklijke TPG liggen? Kan het me niet voorstellen.....

Nou ja, hij is binnen iig....maar het blijft vaag!

Niels Simons
29-01-2003, 16:52
ik wacht al zeker 8 dagen op 2 dvdtjes...

niels

Thomas 32PW9527
29-01-2003, 17:03
Ik krijg ze zo binnen 8 a 10 dagen binnen meestal.

Peedeepee
29-01-2003, 17:04
is toch vaag...als ze allemaal In Stock besteld zijn?

Peedeepee
29-01-2003, 17:05
Misschien dat play een paar containers opspaart en dan pas verzend..

T'Pol
29-01-2003, 19:35
Ik denk eerder dat de TPG de pakketjes expres lang vasthoudt. Een tijdje geleden moest ik een harddisk versturen naar Ierland. Ik kon kiezen uit supersnel (volgende dag bezorging), minder snel (binnen een paar dagen bezorgd) of een extra langzaam (één tot drie weken). Gezien de kosten en het feit dat ik geen haast ermee had, koos ik voor de laatste optie.
Ik vermoed dat play de extra langzame variant gebruikt. Daar staat natuurlijk wel tegenover dat de verzending gratis is (althans zo laag dat de uiteindelijke prijs van de DVD vaak een stuk onder de prijs in Nederland ligt).

Thijssie
29-01-2003, 19:42
Heb laatst 3dvd box van elvis besteld.

Besteld op 8 januari en kwam vandaag binnen.

Had echter al contact met play opgenomen want in een voorwaarden staat dat het binnen 2 weken bij je binnen moet zijn.

Ze zouden hem opnieuw opsturen, nu krijg ik hem waarschijnlijk nog een keer.

Deze zal ik dan maar terugsturen, weet iemand hoe?

Kost dit je weer zoveel, of kan het gratis.

GJB
29-01-2003, 19:46
Heb laatst 3dvd box van elvis besteld.

Besteld op 8 januari en kwam vandaag binnen.

Had echter al contact met play opgenomen want in een voorwaarden staat dat het binnen 2 weken bij je binnen moet zijn.

Ze zouden hem opnieuw opsturen, nu krijg ik hem waarschijnlijk nog een keer.

Deze zal ik dan maar terugsturen, weet iemand hoe?

Kost dit je weer zoveel, of kan het gratis.

Je moet deze aangetekend terugsturen en zodra Play hem heeft ontvangen vergoeden ze de verzendkosten weer via je CC.

Tommy Brok
29-01-2003, 19:46
De vorige, en gelijk ook de eerste, keer dat ik DVD's besteld heb heeft het precies 5 werkdagen geduurd vanaf het moment dat ze gepost waren! Zaterdag en zondag dus niet mee gerekend!
Heb afgelopen zaterdag een bestelling gedaan en zijn zondag al gepost, dus hoop ze nog deze week binnen te hebben, laat het hier wel weten!

Tommy

Bo2
29-01-2003, 20:06
Ik heb eens 4 dvd's tegelijk besteld die alle 4 in stock waren.
De eerste kwam na een dag of 5
De tweede en derde samen na 10
De vierde was er na 3 weken nog niet, gemaild, en er zou een nieuwe gestuurd worden.
vervolgens lag dvd4 2 dagen later in de bus, ik mailen dat 'ie alsnog binnen was, maar 3 dagen later later toch nog eentje.

Ik heb de dubbele niet teruggestuurd, het was een aanbieding waarvan de verzendkosten bijna hoger waren dan de aanschafprijs. Play.com lijkt daar hetzelfde over te denken want ik heb na mijn laatste mail niets meer gehoord.

Peedeepee
30-01-2003, 16:38
Heb laatst 3dvd box van elvis besteld.

Besteld op 8 januari en kwam vandaag binnen.

Had echter al contact met play opgenomen want in een voorwaarden staat dat het binnen 2 weken bij je binnen moet zijn.

Ze zouden hem opnieuw opsturen, nu krijg ik hem waarschijnlijk nog een keer.

Deze zal ik dan maar terugsturen, weet iemand hoe?

Kost dit je weer zoveel, of kan het gratis.

Of gewoon weigeren bij ontvangst...wordt ie door de post retour verzonden...

R. Schaap
31-01-2003, 01:25
Of gewoon terugsturen, play vergoedt dan alle verzendkosten. Dat heb ik ook ooit gehad.

Dennis V.
24-02-2003, 12:49
Rekent Play verzendkosten voor verzenden naar Nederland. Op de site staat volgens mij dat het gratis is ....

GJB
24-02-2003, 17:14
Rekent Play verzendkosten voor verzenden naar Nederland. Op de site staat volgens mij dat het gratis is ....

Nee, Play rekent nooit geen verzendkosten!

Dennis V.
25-02-2003, 17:08
Bedankt voor het antwoord. Toevallig vandaag Spiderman ontvangen. Perfecte verpakking en daadwerkelijk zonder P&P. Echt klasse !
Ze hebben er een klant bij !

SLASH
20-03-2003, 15:02
meestal duurt het rond de tien dagen bij mij. Meestal komt alles tegelijk binnen al zijn sommige dan twee dagen eerder verstuurd op zich best vaag :)

blueberry
21-03-2003, 00:26
Tot nu toe telkens 'exact' 10 dagen. Heb nu ongeveer 30 bestellingen gedaan. Telkens keurig en per stuk verpakt. Een tevreden klant dus!

Charley Baak
25-03-2003, 17:04
Als jullie je ervaringen willen delen met andere forum gebruikers,
post je ervaringen dan hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=12871).

De_Schaduw
16-06-2003, 16:28
Vandaag (16-6) een R1 DVD van play.com ontvangen die 12-6 verzonden is! Hij is First Class verstuurd vanuit België via Airmail in een soortgelijke maar steverige envelop.
Is dat nieuw voor regio 1 of gaan ze dat nu bij regio 1 en 2 doen?
En België als afzender?!? Ze bezorgen niet eens aan België :?:

Paulus
16-06-2003, 16:50
Bij mij was de vorige R1 disc van Play ook anders dan "normaal" (R2) ingepakt. Wellicht dat ze een opslagruimte in Belgie geopend hebben als doorvoerkanaal vanuit Amerika of zo. Ik zal het eens in de gaten houden, vorige week Seizoen 1 van Futurama als R1 besteld. Ik laat wel weten waar 'ie vandaan komt. Hopelijk uit Belgie, want dat is zo te zien een stuk sneller en wellicht doet de douane niet moeilijk.... :bier:

Paulus
20-06-2003, 16:18
Vandaag binnengekregen!
De 13e besteld, de 20e in mijn brievenbus, zonder moeilijkheden met de douane. En inderdaad, het ding lijkt uit Belgie te komen:

if undelivered, return to:
Key mail, b/141
1934 Brussels X
Airport
Belgique

Mijn gok is dat ze een krat/container vol met dvd's naar Belgie sturen en dan met de gewone post doorsturen. Overigens: er staat ook "A prior First Class' en "air mail" op. Heel vreemd dat ze dan niet in belgie leveren :?

X
25-06-2003, 15:59
19de besteld, vandaag 1 titel binnen, op 1 titel is nog het wachten.

Vrij snel dus :)

De_Schaduw
04-07-2003, 19:52
play.com de levering begint een beetje traag te worden. Van 7 naar 10 dagen :?
Maar gelukkig is het gratis :)

Prekip
07-07-2003, 21:56
Even een vraagje. Ik heb zojuist Citizen Kane 2disc SE besteld (eindelijk :D). Deze komt 21 juli uit. Versturen ze hem dan 21 juli of zorgen ze ervoor dat hij er 21 juli is? Zoiets heb ik namelijk wel ooit eerder gehoord geloof ik...

Paulus
07-07-2003, 22:30
Ze doen hem wel vaak iets eerder de deur uit (dagje of 2-3), maar ik heb het nog niet meegemaakt dat een DVD-tje dan ook binnen was op de dag van de echte release. En het is best vervelend als de rest op het forum hier zit te ouwehoeren over die disc, terwijl jouw schijfje zich halverwege Jersey en hier bevindt :(. Maar ja, die betalen dan ook flink meer :mrgreen:
Terzijde: Ezydvd wist het vanuit Assieland zo te timen dat ik Monsters Inc ook echt op de releasedatum kreeg. Hulde voor Ezy!

Ricochan36
10-07-2003, 08:59
Ze doen hem wel vaak iets eerder de deur uit (dagje of 2-3), maar ik heb het nog niet meegemaakt dat een DVD-tje dan ook binnen was op de dag van de echte release. En het is best vervelend als de rest op het forum hier zit te ouwehoeren over die disc, terwijl jouw schijfje zich halverwege Jersey en hier bevindt :(. Maar ja, die betalen dan ook flink meer :mrgreen:
Terzijde: Ezydvd wist het vanuit Assieland zo te timen dat ik Monsters Inc ook echt op de releasedatum kreeg. Hulde voor Ezy!

Ik heb wel eens een film binnen gehad 1 dag voor de officiele release date, maar dat was in de tijd dat er andere eigenaren en/of personeel was, want tegenwoordig zijn ze (Play) veel langzamer en de service is ook achteruitgegaan, tegenwoordig bestel ik mijn R1/R2 dan ook meestal bij cd-wow, hun service is veel beter...

Rico
:D

SLASH
08-11-2003, 17:10
Ik heb dit ook in een andere thread gepost oops

Zijn er meer mensen waarbij de levertijd bij play wat langer is dan normaal. Mn bestelling is 27 oktober de deur uitgegaan maar ik heb nog niks ontvangen
Hoe lang kan je het beste wachten voordat je aan de bel trekt ? Ik heb nooit problemen met play gehad, ik denk dat het eerder met de drukte of zo te maken heeft. Vroeg me alleen of er meer mensen zijn waarbij de bestellingen langer duren dan normaal.
Alvast bedankt

GJB
08-11-2003, 18:05
Ik heb dit ook in een andere thread gepost oops

Zijn er meer mensen waarbij de levertijd bij play wat langer is dan normaal. Mn bestelling is 27 oktober de deur uitgegaan maar ik heb nog niks ontvangen
Hoe lang kan je het beste wachten voordat je aan de bel trekt ? Ik heb nooit problemen met play gehad, ik denk dat het eerder met de drukte of zo te maken heeft. Vroeg me alleen of er meer mensen zijn waarbij de bestellingen langer duren dan normaal.
Alvast bedankt

Ja het duurt op het moment nog al wat langer, zie ook mijn antwoord in de andere thread. Dit komt mede door de stakingen bij de Britse post. Maar als ik juist geinformeerd ben zijn deze nu over.