PDA

Bekijk de volledige versie : the abyss op dvd



peter snoeren
13-10-2001, 17:18
Jullie hebben het allemaal wel over een engelse dolby 5.1 versie maar dan zou het wel fijn zijn als jullie mij kunnen vertellen waar ik die kan kopen

StevenTD
13-10-2001, 17:42
zelfde probleem ergert me ook al een tijd mateloos

wou uk edition kopen, maar daar is in genkipt! (rattenscene)

amerikaanse zou dan weer een slechter beeld hebben (ntsc ivm pal)

damn it,
steven

Nathan Strik
13-10-2001, 18:13
Plus het feit dat het geen anamorfische transfer is. Zo mis je inderdaad wel heel wat beeldlijnen.


amerikaanse zou dan weer een slechter beeld hebben (ntsc ivm pal)

Arnold van Oostrum
13-10-2001, 20:13
Sommige winkels (o.a. Van Leest) hebben de DD5.1 versie van The Abyss wel (herkenbaar aan het RODE oortje rechtsboven en een rode waarschuwing dat er geen Nederlandse ondertiteling op staat, de reguliere heeft een geel oortje). Maar de prijs is erg hoog (ongeveer f 80).

Je kunt dezelfde versie ook in Australië bestellen. Deze is regio 2 & 4, dus als je DVD speler niet regiovrij is, geen probleem.
De versie is EXACT gelijk aan de rode versie in ons land, met dit verschil dat het boekje en de cover alleen in het Engels zijn (in ons land Nl en Fr).
Kijk maar eens op www.ezydvd.com. Je bent dan veel goedkoper uit.

StevenTD
14-10-2001, 13:45
mijn vraag is nu: is dat dan niet de gecutte engelse versie? want die moet ik ook niet hebben!

Arnold van Oostrum
14-10-2001, 19:30
De Australische versie is niet in geknipt. Oftewel de bekende rat-scène zit er in al zijn glorie in.

Rogier v Loenen
15-10-2001, 13:30
Ik heb The abbys Regio1

De film origineel is dolby surround of dolby prologic, bij mijn weten is dit niet geremastered. (ze hebben het wel naar 5.1 gezet, maar de achterkanaaltjes zijn gewoon mono)

Helaas is de film niet anamorphic, maar het beeld hebben ze er zo goed opgezet dat je het niet mist.

Regio 1 is THX gecertificeerd, en ondanks dat je hiermee niet veel meer mee sponsort dan het 2e jacht van Dhr Lucas, is dit predicaat wel verdiend!

Ik heb nog nooit een PAL aftreksel gezien dat er beter uitziet dan de regio 1 NTSC mastering. Maarja, dat is het bekende verhaal waarom PAL gewoon nog steeds onderdoet voor NTSC. Zonde! Dus, PAL verdient ook hier niet de aanbeveling als men het beste beeld wil hebben.

Grt Rogier,
en sorry voor mijn denigrerende toon mbt PAL, maar dat is persoonlijk...

Marco
15-10-2001, 21:26
En voor diegene die willen weten waarom The Abyss non-anamorphic is volgt hier een stukje interview met Van Ling (http://www.dvd.reviewer.co.uk/news/interview.asp?Index=3636).

DVD Reviewer: Speaking of anamorphic, The Abyss DVD notably lacked this feature.

Van Ling: Yeah, this was something that came out from the old Fox regime. At the time, Fox hadn't really embraced anamorphic.

I heard a lot of different stories about this when it was first announced that The Abyss wouldn't have an anamorphic transfer. Some people were saying that it was because James Cameron doesn't like anamorphic. That's not true, I mean Aliens was anamorphic!

It was all down to the transfer of the movie, and stuff that had gone on in the past. You see, all of Jim's films require a lot of supervision from him when they're being transfered onto a new format. As with any film, he wants to make sure that we retain the artistic integrity of the original film.

What happened was that there was an approved letterbox version of the movie which we had done for the Laser Disc version of the film. It was a question of either using the [James Cameron] approved letter box edition, or to use a new transfer that would be produced without Jim's supervision.

Jim has it written into his contract that he has to approve all of the transfers of one of his films before they are used, and we didn't have an anamorphic transfer of the film that was good enough to use.

Jim wasn't available to spend time on a new transfer, he was too busy working on other projects at the time. Fox wouldn't have wanted Jim to spend that much more time on an older film as well, they'd obviously be more interested in him working on new project.

Naar eigen zeggen schijnt de PAL DVD gewoon vanaf een NTSC master af te komen (maar of dat waar is laat ik dit even in het midden, trek maar je eigen conclusies hieruit).

Danny
16-10-2001, 09:13
www.ezydvd.com

Beste Arnold, ik kan deze URL niet geopend krijgen...ligt dat aan mij ? Of zit er een fout in de link....

Arnold van Oostrum
16-10-2001, 09:37
Yep, foutje:o

Dit is 'em: www.ezydvd.com.au

Succes.