PDA

Bekijk de volledige versie : Spiderman 2 (The Lizard & Dr. Octopus Vs Spiderman)



M Balje
12-01-2003, 13:27
Er is nu meer bekend om het verhaal van Spiderman 2.

De film gaat geen Spiderman 2 heten maar The Amazing Spiderman.

Naast de vaste speler's speelt ook James Franco in deze film.

Het verhaal:

Sequel to the major 2002 hit adaptation of the famous comic. As Peter Parker begins college, he must face off with two deadly enemies - former friend Dr. Curt Conners whose become The Lizard, and Dr. Octopus - a man with giant robotic arms.

Bron: http://www.darkhorizons.com/index2.html

Edit: ik heb de zoek machiene eerst gebruikt.

Geert Jan Alsem
12-01-2003, 13:40
Enkele van deze dingen zijn nog niet zeker geloof ik.

De titel The Amazing Spider-Man gaat inderdaad rond, maar er is nog geen officieel besluit genomen over wat de titel gaat worden.

Dr. Octopus komt inderdaad sowieso in de film. Ze zijn al bezig met kijken wat de beste manier is om deze bad guy tot leven te brengen.
The Lizard is nog maar de vraag. Kirsten Dunst heeft dit op een gegeven moment in een interview gezegd, maar aangezien het script nog niet eens af is, is het maar de vraag hoe groot de rol van The Lizard wordt in de film, als hij er uberhaupt al in zit.

Daan de G.
12-01-2003, 13:41
waarom nog geen shocker? :(
die ownt het meeste vinnik :D

Yi-Long
12-01-2003, 13:43
Persoonlijk vind ik deze 2 vijanden toch wat minder interressant als bijvoorbeeld Venom of Hobgoblin (de zoon van de Green Goblin, Harry Osmond).
Ook zou The Punisher wel interressant zijn als tegenstander van Spidey.

James Franco speelde toch ook al in Spidey 1, nl de rol van de eerder genoemde Harry Osmond.

Zal The Black Cat ook nog eens voorkomen in de Spidey verhalen!?

Geert Jan Alsem
12-01-2003, 13:48
James Franco speelde inderdaad Harry Osborn, Yi-Long. ;)
Ik neem aan dat hij gewoon terugkeert in dezelfde rol. Misschien wordt hij ook nog een keer een supervillain, wie weet.

Er gaan ook geruchten over een nieuwe love-interest in Spider-Man 2, misschien zelfs The Black Cat. Maar nogmaals, het script is nog niet af dus niemand weet het zeker.

Yi-Long
12-01-2003, 13:48
Hey...misschien kunnen ze Ben Kingsley vragen om The Vulture te spelen :).

Yi-Long
12-01-2003, 13:49
James Franco speelde inderdaad Harry Osborn, Yi-Long. ;)
Ik neem aan dat hij gewoon terugkeert in dezelfde rol. Misschien wordt hij ook nog een keer een supervillain, wie weet.

Er gaan ook geruchten over een nieuwe love-interest in Spider-Man 2, misschien zelfs The Black Cat. Maar nogmaals, het script is nog niet af dus niemand weet het zeker.

Ow ja...OsBORN...sorry :)
Ik ben in de war met die andere superschurk, Donnie. :p

Geert Jan Alsem
12-01-2003, 13:53
Ow ja...OsBORN...sorry :)
Ik ben in de war met die andere superschurk, Donnie. :p
Haha :D
En good call on Ben Kinsley als The Vulture trouwens. :)
Alhoewel hij er dan wel ook als een jongeman uit moet kunnen zien.

Niels Simons
12-01-2003, 13:54
tja,het zou prachtig zijn om Venom en Carnage in de film te hebben. Dat moet toch topentertainmentopleveren!

alleen eh,hoeveel films denken(liever gezegd hopen) jullie dat er komen.

Meer als 3 moeten het er niet worden,want dan krijg je net zon jurassic parc 'afkeer',tis dan niet meer vernieuwend en interessant.


dus om kort te gaan: hierna nog een deel 3 met de 2 favo schurken.en dan nokken.

ander kan je net zo goed een hulk vs spiderman gaan maken,black cat erin,sinister six, cloak and dagger en ga zo maar door...

het zou alleen maar afbreuk doen aan de film...

niels

M Balje
12-01-2003, 14:44
tja,het zou prachtig zijn om Venom en Carnage in de film te hebben. Dat moet toch topentertainmentopleveren!

alleen eh,hoeveel films denken(liever gezegd hopen) jullie dat er komen.

Meer als 3 moeten het er niet worden,want dan krijg je net zon jurassic parc 'afkeer',tis dan niet meer vernieuwend en interessant.


dus om kort te gaan: hierna nog een deel 3 met de 2 favo schurken.en dan nokken.

ander kan je net zo goed een hulk vs spiderman gaan maken,black cat erin,sinister six, cloak and dagger en ga zo maar door...

het zou alleen maar afbreuk doen aan de film...

niels

3 verwacht ik er zeker.
Maar meschien komen er wel 5.

Niels Simons
12-01-2003, 14:47
dat zou ik echt heel erg vinden...

mazzel,niels

René Groen
12-01-2003, 15:20
Zolang ze er nieuwe elementen in weten te stoppen vind ik het prima. Deel 1 was leuk, maar een beetje over de top (overal Amerikaanse vlaggen, dat soort shit) en dat mag van mij wel wat minder.

Niels Simons
12-01-2003, 15:24
deel 1 in de bioscoop gezien,viel me toen beetje tegen...
ik heb em nog steeds in de seal staan hier...

mazzel,niels

Geert Jan Alsem
12-01-2003, 16:07
(overal Amerikaanse vlaggen, dat soort shit)
Haha echt ook alleen in die laatste scene 1 seconde. :D

René Groen
12-01-2003, 16:22
Haha echt ook alleen in die laatste scene 1 seconde. :D

Moet je je ogen eens open doen gedurende de hele film ;)

Geert Jan Alsem
12-01-2003, 17:51
Ja poeh nou ok er zitten vast nog wel meer Amerikaanse vlaggen in de film. Ik denk dat Spider-Man niet de enige film is waarin dat gebeurt.
Ik vind het ook nauwelijks een reden om een film slecht te vinden. In een oorlogsfilm waarin Amerika superoverdreven wordt verheerlijkt is het misschien storend, maar een paar vlaggen op de achtergrond doen mij vrij weinig.

Milan
12-01-2003, 18:30
Haha echt ook alleen in die laatste scene 1 seconde. :D


Erm....tijdens dat festival zie je meer vlaggen dan mensen...zeg maar....

Gr. Milan

mjlfadriaans
12-01-2003, 18:38
Overigens .... logisch wel dat deze twee villans gekozen worden .... Venom vind ik zelf ook erg stoer .... maar die komt wel een beetje erg laat in de reeks aan bod. Die moet je niet te vroeg brengen. Dit soort villands en Vulture, Scorpion, Shocker .... we kunnen wel ff doorgaan .... films genoeg te maken. Octopus vind ik een logische keuze eigenlijk. In tegenstelling tot X-men 2 waar ze weer met Magneto gaan .... daar had ik toch een anders verwacht. Het verfilmen van Age of Apocolypse zal wel te veel gevraagd zijn, het beste van Marvel .... zou tegen LOTR aankomen gok ik.

Marco

Niels Simons
12-01-2003, 18:46
later in de serie,dus latere vervolgfilm.
dat klinkt wel logisch idd.

maar als er maar 3 komen,dan mogen ze t al in deel 2 gooien van mij hoor!

niels

René Groen
12-01-2003, 18:48
Ja poeh nou ok er zitten vast nog wel meer Amerikaanse vlaggen in de film. Ik denk dat Spider-Man niet de enige film is waarin dat gebeurt.
Ik vind het ook nauwelijks een reden om een film slecht te vinden. In een oorlogsfilm waarin Amerika superoverdreven wordt verheerlijkt is het misschien storend, maar een paar vlaggen op de achtergrond doen mij vrij weinig.

Voor het genre film is het overdreven, zoals bij dat festival idd.
Ik heb echter niet gezegd dat het de film slecht maakt, want ik heb hem zelf ook op DVD :)

Rochan
12-01-2003, 19:00
Er is nu meer bekend om het verhaal van Spiderman 2.

De film gaat geen Spiderman 2 heten maar The Amazing Spiderman.

Naast de vaste speler's speelt ook James Franco in deze film.

Het verhaal:

Sequel to the major 2002 hit adaptation of the famous comic. As Peter Parker begins college, he must face off with two deadly enemies - former friend Dr. Curt Conners whose become The Lizard, and Dr. Octopus - a man with giant robotic arms.

Bron: http://www.darkhorizons.com/index2.html

Edit: ik heb de zoek machiene eerst gebruikt.

Amazing Spiderman is een geschikte titel. Wat de supervillians betreft, vindt ik Dock Ock wel een goede keuze, maar The Lizard, niet zo. Vind hem eigenlijk maar een zielige villian. Het beste verhaal van Lizard is door Todd Mc Farlane gemaakt. Maar deze is van de jaren 90. Hoop dat ze het verhaal van waar Dock Ock gaat trouwen met Aunt May gaan gebruiken in de film;) Een andere supervillian, die ook heel belangrijk is geweest in Spiderman leven is Kraven the Hunter. Ik hoop dat in deel 3 erbij gaat komen:rolleyes:

Geert Jan Alsem
12-01-2003, 19:10
Voor het genre film is het overdreven, zoals bij dat festival idd.
Ik heb echter niet gezegd dat het de film slecht maakt, want ik heb hem zelf ook op DVD :)
Nou ok je hebt ook wel gelijk. Maar aan de andere kant denk ik dat het nog best realistisch is. Als je echt zo'n festival zou meemaken in Amerika durf ik te wedden dat er ook aardig wat vlaggen te zien zijn. :)

Maargoed, misschien zal het in deel 2 wat meevallen wat dat betreft. Vergeet niet dat ze deel 1 aan het maken waren tijdens de aanslag op het WTC. Niet zo gek dus eigenlijk dat ze hier en daar een Amerikaanse vlag gebruik hebben. :)

Over The Lizard... het interessante aan deze "bad guy" is natuurlijk dat Spider-Man hem eigenlijk geen kwaad wil doen, omdat hij weet dat The Lizard eigenlijk zijn vriend Dr. Conners is.
Tenminste, ik ken de comic niet echt, maar ik maak dit op uit de tekenfilm.

Bahamut
12-01-2003, 19:46
De Amerikaanse vlaggen vond ik nog het minst irritante aan de eerste film, ik stoorde me meer aan het hoge Power Ranger gehalte van The Green Goblin en de sappie uitstraling van Peter Parker.
Het eerste uur van de film vond ik leuk, maar de balkonscene vond ik echt een aanfluiting.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut een liefhebber van Marvel animatie zoals Spidey en X-men, maar ik hoop echt dat ze het qua SFX en VFX een beetje beter aanpakken in de tweede film.

Sander Dubbeldam
13-01-2003, 10:35
tja,het zou prachtig zijn om Venom en Carnage in de film te hebben. Dat moet toch topentertainmentopleveren!


hier gaan inderdaad geruchten over om deze in deel 3 te laten verschijnen. misschien dat vin diesel de rol van Venom op zich zal nemen.


maar ik vindt Dr. Octopus toch een betere vijand dan "hobbie". Octopus is een echte aardsvijand van spidey die je in vele avonturen van spidey tegenkomt. Je zou in deel 2 ook Hobgoblin JR. kunnen tegen komen die wraak wilt op spidey vanwege de dood van zijn vader. Ook al hoop ik dat niet :(

M Balje
13-01-2003, 10:40
Ik kan mij Herhinderen van vroeger in de tekenfilms dat Spiderman het tegen The Kingpin moest opnemen of ben ik in de war met een andere teken film comic.

Sander Dubbeldam
13-01-2003, 10:43
vijanden van spidey :)

king pin
Scorpion
Venom
Carnage
Hunter
Dr. Octopus
Green goblin
Hobgoblin
Rhino
Sandman


pfffffffff en nog vele andere :D

Geert Jan Alsem
13-01-2003, 14:53
Maar Kingpin zit al in de Daredevil film, dus die zullen ze wel niet meer gebruiken voor Spider-Man.

Niels Simons
13-01-2003, 14:54
dan denk ik dat daredevil goeeeeeed wordt!

alleen kan ik me affleck nog niet zo voorstellen als blinde met een rood pak aan...

mazzel,niels

Geert Jan Alsem
13-01-2003, 15:45
Heb je de trailer nog niet gezien dan?

http://www.apple.com/trailers/fox/daredevil/

Trailer 2 ziet er best hip uit moet ik zeggen. :)

Gabriel B.
13-01-2003, 19:42
The Juggernaut heeft als tegenstander van Spidey één van de meest memorable gevechten uit de comic-geschiedenis opgeleverd.


Originally posted by Yi-Long
[b]Ook zou The Punisher wel interressant zijn als tegenstander van Spidey

"Punny" is altijd een leuk karakter geweest voor interactie met Spidey omdat ze op alle vlakken lijnrecht tegenover elkaar staan.


Maar ik meen ooit gelezen te hebben dat crossovers tussen Marvel-personages in films, hoewel niet onmogelijk, veel te ingewikkeld zijn op gebied van rechten om uit te voeren.

Niels
19-01-2003, 17:43
'Spider-Man' viel mij ook best tegen. Het werd al gelijk gedoopt als één van de beste superhelden films, maar dit is op zich niet eens zo'n bijzondere prestatie. Voor mensen die niet te hoge verwachtingen hebben is de film heerlijk om na te kijken, maar ik vind het jammer dat een film met zo'n indrukwekkende cast & crew niet een beter produkt konden leveren. De film zit vol vreselijke dialogen "It is you who's out Gobby, out of your mind" & "We're not so different, you and I...". De CGI is onder de maat. The Green Goblin ziet er niet uit. Mary Jane komt over als een huppelk*tje, die gaat waar de wind haar naar toe waait. De scene waar Peter Flash in elkaar slaat is ongeloofwaardig, aangezien iedereen die een beetje kan nadenken tot de conclusie moet komen dat Peter Spidey is. De muziek van Danny Elfman viel amper op. Jonah is nu compleet lachwekkend ('Full Metal Jacket's' R. Lee Ermey was een veel betere keus geweest). De humor is vaak te flauw. En de actiescenes vielen ook zwaar tegen.

Maar niet alles was slecht. Hoewel Tobey niet mijn eerste keus was (nadat ik 'October Sky' had gezien, vond ik Jake Gyllenhaal ideaal voor de rol en ook Jesse Bradford ('King of the Hill', 'Romeo + Juliet' & 'Hackers') vond ik een erg interessante optie), houdt zijn performance de film bij elkaar. Hoewel hij voorlopig nog niet helemaal een perfecte Spidey is (hij mist de slimme humor), maar wel een geloofwaardige Peter Parker, ben ik blij dat Raimi voor hem heeft gekozen. Raimi heeft gelukkig ook weinig dingen veranderd. Zelf ben ik tevreden met de zogenaamde organic webshooters. Ook het feit dat de timeline is veranderd vind ik niet erg (MJ was niet Peter's buurmeisje, ze zaten niet bij elkaar in de klas, Harry ook niet). Wel had ik liever The Death of Gwen Stacy storyline gezien. Ach, je kunt niet alles hebben.
Ik ben ook blij dat er veel menselijkheid in de film zit. Zonder twijfel het belangrijkste van de comics. Er zitten enkele scenes in die niet mis zouden staan in een verdomd goeie drama film. Veel vaste personages komen ook terug in de film (Robbie Robertson, Dr. Stromm), hoewel ze soms alleen maar genoemd worden (Eddie Brock, Curt Connors). Dit kan een beetje continuiteit geven in de serie.
Leuk is ook dat May en Ben door twee gerenomeerde acteurs gespeeld zijn (Oscar-genomineerde Rosemary Harris & Oscar-winnaar Cliff Robertson). James Franco en Willem Dafoe waren erg geloofwaardig als zoon en vader. Het costuum van 'Spider-Man' zag er prima uit. Kirsten Dunst was prima als MJ (hoewel haar rol niet goed geschreven was en Kate Hudson, Raimi's eerste keus, misschien wel beter was geweest).

Nu maar hopen dat Pulitzer Prize winnaar Michael Chabon met de hulp van Oscar winnaar Alvin Sargent ('Ordinary People') al deze fouten hebben opgemerkt en voor 'The Amazing Spider-Man' een fantastisch script schrijven. Hopelijk hebben ze dan ook geleerd van de fouten die de 'Batman'-serie maakte. Als Raimi zich een beetje kan inhouden met zijn typische visuals (de droom scene nadat Peter gebeten is), zich beter kan concentreren op de kwaliteit van de CGI en niet teveel vriendjes in zijn film laat spelen (Bruce Campbell, Lucy Lawless, Ted Raimi) dan kan 'Amazing' zonder moeite het origineel overtreffen.

RobW
19-01-2003, 18:05
Flash als Hydro-Man en Harry Osbourne als Goblin zullen qua continuiteit het beste in de film kunnen. Het lijkt mij wel cool als die in deel het ''Zwarte Pak'' krijgt, en het dan aan het eind van zich afschud. In deel 4 komt dan Venom... Een goede titel voor deel 3 zal dan zijn ''The Black Spiderman''.

Gabriel B.
19-01-2003, 18:16
Wel had ik liever The Death of Gwen Stacy storyline gezien.

Eerlijk gezegd, ik ook. Maar anderzijds was ik wel blij met het einde dat alleszins als "happy" kan ervaren worden en waarin toch wel getoond wat een tragische figuur Peter Parker eigenlijk is.
Het is duidelijk dat men met dit eerste verhaal vooral de origine wou vertellen. Misschien krijgen we Gwen Stacy later wel eens te zien.
Het zou nog leuker zijn mocht men Peter in zijn mid-twenties plaatsen en de Death Of Jean Dewolf storyline gebruiken.


[B]De film zit vol vreselijke dialogen "It is you who's out Gobby, out of your mind" & "We're not so different, you and I...".
"Vol" vind ik een beetje overdreven maar je hebt natuurlijk gelijk over bepaalde dialogen. Als verdediging hier moet ik aanvoeren dat, eenmaal geanalyseerd, de dialogen in de meeste SF-en fantasy-films als geforceerd overkomen.
(Laat ik maar meteen zeggen dat LOTR zeker een uitzondering is vordaat ik de hele LOTR-schare op mijn dak krijg ;) )


[B]zich beter kan concentreren op de kwaliteit van de CGI
Ik ben in dit departement zo partijdig als het maar zijn kan omdat Raimi mijn favoriete regisseur is. Persoonlijk vind ik de "iets mindere" CGI en SFX die Raimi in zijn films gebruikt best leuk.

Gabriel B.
19-01-2003, 18:19
Even een correctie voor ik mezelf tegenspreek ;)

Eerlijk gezegd, ik ook. Maar anderzijds was ik wel blij met het einde dat alleszins NIET als "happy" kan ervaren worden en waarin toch wel getoond wat een tragische figuur Peter Parker eigenlijk is.

Niels
19-01-2003, 18:33
Ik ben niet echt voor het idee dat Flash Hydroman wordt. Ten eerste vind ik Hyrdoman een onbelangrijke schurk (visueel interessant, maar we hebben soortgelijke effecten ook al gezien in "The Abyss" & "Terminator 2"). Ten tweede vind ik het beter als Flash Spidey's grootste fan wordt. Ik vond dat altijd een leuk feitje in het Spider-Man universum.

Harry gaat vast en zeker zijn vader opvolgen. Als The Green Goblin of misschien als The Hobgoblin. Ook lijkt het mij leuk als Harry verantwoordelijk blijkt te zijn voor de symboït (het zwarte levende materiaal wat zich vormt tot Spider-Man's nieuwe kostuum), zodat hij Peter Parker's leven ermee kan saboteren. Dit zou ideaal zijn voor de derde film ('Peter Parker: The Amazing Spider-Man'). Peter's gedrag begint meer en meer door toedoen van het symboït te veranderen. Dit heeft o.a. gevolgen voor zijn relatie met MJ. Peter moet uiteindelijk het kostuum proberen te weerstaan (als een soort drug) en tegelijkertijd de strijd aan gaan met Harry als Green Goblin/ Hobgoblin. Het climax zal zich afspelen op de toren van de grootste kerk van NY. In een subplot kun je Eddie Brock laten zien die zijn baan bij The Daily Bugle door toedoen van Peter Parker heeft verloren. Hij is getuige van de strijd tussen Peter en Harry en komt er achter dat Peter Spider-Man is. Peter weet de verleiding van de symboït te weerstaan en door het geluid van de kerkklokken valt het kostuum van zijn lichaam. Dan vind het symboït Eddie Brock, zodat in het vierde deel van 'Spider-Man' ('Web of Spider-Man') Eddie Brock de slechterik kan zijn.

JCL
19-01-2003, 18:35
hmmz,

Als je kijkt naar het einde van deel 1 waarin een erg goede scene word neergezet met Harry dan snap ik niet waarom je dan niet b.v. The Return of the Goblin maakt met Harry!

Hij zegt ook:" Spiderman wil pay, I promis, if it's the last thing I do, Spiderman WILL pay"

helaas dus. maar Black Cat zou ook komen volgens commingsoon.net.

Dare Devil lijkt mij ook een goede film!

Niels
19-01-2003, 18:41
Maar anderzijds was ik wel blij met het einde dat alleszins NIET als "happy" kan ervaren worden en waarin toch wel getoond wat een tragische figuur Peter Parker eigenlijk is.
Over het einde ben ik zeker te spreken. Zonder twijfel één van de sterkste punten van de film. Ik snap ook wel dat ze niet Gwen Stacy hebben laten zien. Had graag zowel Gwen als haar vader willen zien in de film. Maar ja, ben nu eenmaal een Spider-Man oude stijl liefhebber. Met die veranderingen kon ik op zich wel mee leven

Ik ben een groot voorstander van Raimi en hij was ook één van mijn eerste keuzes voor de film. Hij heeft het best goed gedaan. Hoop alleen dat hij met 'Amazing' een beter script in handen heeft. Comicbook dialogen kunnen soms best lachwekkend zijn, maar 'Spider-Man' was over het algemeen een goed geschreven comic. Zelfs daar zou je niet snel dit soort dialogen tegen komen. Zoiets als 'It is you who's out Gobby' vind ik echt onder de maat. Helemaal omdat 'Spider-Man' toch een geloofwaardige wereld probeert te creeren, niet zozeer een comicbook wereld.

Elessar
19-01-2003, 18:44
Nou ik hoop dat ze Dr. Octopus goed in beeld brengen. Qua kostuum en effecten enzo. Want dr is een grote kans dat ze het erg kunnen verklooien. En dat zou zonde zijn.

Niels
19-01-2003, 18:51
maar Black Cat zou ook komen volgens commingsoon.net.
Ten eerste, leuk dat Coming Soon genoemd wordt, aangezien het de site is van een goeie vriend van mij; Mirko Parlevliet.

Ten tweede, Black Cat vind ik leuk om te zien. Ze kan in Peter's prive leven een goeie concurrent zijn voor MJ en tegelijkertijd een bondgenoot zijn tegen zowel Lizard als Ock. Ben benieuwd of 'Amazing' niet dezelfde fouten gaat maken als de Batman films die te veel slechterikken in één film probeerde te stoppen. Hoeft niet per se slecht te zijn, zolang het script maar goed in elkaar zit ('Batman Returns' vond ik bijvoorbeeld nog wel goed in elkaar gezet, zelfs met meerdere slechterikken. Helaas ging het met 'Batman Forever' mis).

JCL
19-01-2003, 19:07
commingsoon is een geweldige site!! Daar kun je nou nog eens echt trailers vandaan halen! Perfect! Geef die vriend van je maar mijn complimenten!

En eh misschien is dit een dommem vraag maar, wie is gwen stacy???

Rochan
19-01-2003, 19:13
commingsoon is een geweldige site!! Daar kun je nou nog eens echt trailers vandaan halen! Perfect! Geef die vriend van je maar mijn complimenten!

En eh misschien is dit een dommem vraag maar, wie is gwen stacy???

Gwen Stacey, is de eerste serieuze vriendin van Peter Parker geweest. Zij is toen vermoord door de Green Goblin, volgens mij:o Dus daarom is het best wel vreemd, dat ze in deel 1 van de film, niet ter sprake is geweest.:(

JCL
19-01-2003, 19:14
Gwen Stacey, is de eerste serieuze vriendin van Peter Parker geweest. Zij is toen vermoord door de Green Goblin, volgens mij:o Dus daarom is het best wel vreemd, dat ze in deel 1 van de film, niet ter sprake is geweest.:(

Oh ja, daar heb ik wel wat over gehoort ja, nou je het zegt. Maar ik keek altijd alleen maar de tekenfilm en daar voor zou dat wel te schokkend zijn geweest dus heb ik dat nooit mee gekregen

Geert Jan Alsem
20-01-2003, 03:21
Ten eerste, leuk dat Coming Soon genoemd wordt, aangezien het de site is van een goeie vriend van mij; Mirko Parlevliet.
Huh is commingsoon.net van een Nederlander?

Niels
22-01-2003, 13:25
Klopt ja. Mirko is geboren in Nederland. Zijn ouders waren verhuisd naar Amerika toen hij in zijn tienerjaren was. Nu woont en werkt hij in Houston Tx.

Geert Jan Alsem
22-01-2003, 15:11
Gheh cool wist ik niet. Ken jij hem nog van voor hij daarheen verhuisde?

Timothy
24-01-2003, 11:14
Er werd opgemerkt, dat Hobgoblin, Harry de zoon van Green Goblin zou zijn. Dit is niet waar! Hobgoblin is een volledig losstaand karakter, waarvan Flash nog even verdacht werd. Haary neemt gewoon de identiteit over van Green Goblin.

En er wordt trouwens wel een hommage gegeven aan Gwen Stacy. De manier waarop MJ door Green Goblin naar beneden wordt gegooid op die brug... alleen overleeft Gwen dit niet!

Verder ben ik het er mee eens, dat het Venom-pak eerst geintroduceerd moet worden bij Peter Parker, en pas in een volgende film bij Eddie Brock als Venom moet komen.

En iemand zei dat in X2 Magneto weer als vijand wordt gebruikt, maar hij is hier een noodzakelijk bondgenoot van de X-men

Niels
24-01-2003, 11:32
Er werd opgemerkt, dat Hobgoblin, Harry de zoon van Green Goblin zou zijn. Dit is niet waar! Hobgoblin is een volledig losstaand karakter, waarvan Flash nog even verdacht werd. Haary neemt gewoon de identiteit over van Green Goblin.
Ik weet dat Hobgoblin los staat van The Osborns. Maar er ging een gerucht rond dat Harry inplaats van The Green Goblin te worden, zich zelf in de film Hobgoblin ging noemen. De reden hiervan was waarschijnlijk omdat Sony het idee niet aanstond dat The Green Goblin twee keer in de serie zou verschijnen (kunnen ze o.a. minder speelgoed en merchandising verkopen als het karakter exact hetzelfde is als al eerder uitgebrachte toys). Aangezien het karakter verder bijna exact hetzelfde is, vind ik het niet een heel groot bezwaar.

M Balje
04-04-2003, 15:42
Laaste nieuws:

Spider-Man vertraagd.
Enige tijd was het onduidelijk of Tobey Maguire terug zou keren voor de
hoofdrol in Spider-Man 2. Hij is immers nog druk bezig met de opnames van
Sea Biscuit. Er werd al druk gespeculeerd over eventuele opvolgers. Columbia
heeft besloten alle geruchten uit de wereld te helpen door de releasedatum
van Spider-Man 2 te verschuiven. Maguire heeft zo tijd genoeg voor beide
projecten. Overigens betreft het een vertraging van slechts 2 maanden en zal
de premiere dus nog steeds in de zomer van 2004 plaatsvinden.

Bron: Moviestore Zwolle (04-04-03)

Dit betekent waarschijnlijk dat de film dus niet in Juli 2004,maar in begin September 2004 uitkomt.

Paul_Knoop
10-04-2003, 07:14
Ik vind dat ze niet aan spiderman hadden moeten beginnen.
Ik heb echt meer dan 500 strips van spiderman ( ik ben niet de enige! )
en je ziet teveel dingen die in 3 minuten worden gepropt en teveel dingen die worden over geslagen. Wat het verhaal niet ten goede komt. De ellende is alleen dat er meer fans zijn van de film nu dan fans die de strips hebben gelezen :(

Ik las bijvoorbeeld de suggestie om de symbiont eerst naar peter parker te laten gaan zoals in de strip en hem daarna naar eddie brock te sturen.

Dit zal waarschijnlijk in pakweg 15 minuten gedaan worden wat de strip ook weer geen eer aandoet. Als je het verhaal goed wil vertellen krijg je een lotr idee, wat natuurlijk ook funest is voor een actiefilm, dus iets in de trant van een mini-serie voordat de film kwam was denk ik handig geweest.

Als laatste klacht zou ik willen zeggen dat ik denk dat als je carnage, een seriemoordenaar met een kwaadaardige symbiont, in een film stopt, je hem gewoon op het witte doek verkracht. Er zijn vele jonge fans van de film en dan kan je carnage geen gruwelijke dingen laten doen. Terwijl hij daar wel om bekend stond.

Nu als laatste vraag aan de fans: Kent iemand het verhaal van de symbiontenplaneet?

Want dat zouden ze nou es moeten verfilmen :twisted:

Rochan
10-04-2003, 10:44
Edit


Nu als laatste vraag aan de fans: Kent iemand het verhaal van de symbiontenplaneet?

Want dat zouden ze nou es moeten verfilmen :twisted:
Je bedoelt Secret Wars/Geheime Oorlogen? Ken ik zker, topverhaal in de geschiedenis van Marvel Comics 8) Zker een goed verhaal om te verfilmen 8)

Paul_Knoop
10-04-2003, 12:50
Ja, die bedoel ik ja :D

Ik zie het al voor me : The Secret Wars, Spiderman 3

DTS:ES 7.1
3-disc LE
7 uur extra's

ach, dromen is ook niet alles :(

Erwin_W
10-04-2003, 19:28
Ben benieuwd wanneer er een film komt met: Spiderman (Toby), Batman (George Clooney/Val Kilmer), The Hulk, Dare Devil (Ben Affleck), The X-Men, etc, etc.... Dat zou pas vet zijn: alle helden in 1 film (mogen ze wat mij betreft zelfs zo'n LOTR Trilogy van maken!!!!

Verder lijkt het me wel leuk als Spidey in deel 2 het opneemt tegen Venom of weer samen met IceMan en FireWoman (zoals die tekenfilmserie toen) ach ja die goeie ouwe tijd :wink:

Gabriel B.
25-04-2003, 18:22
Ben benieuwd wanneer er een film komt met: Spiderman (Toby), Batman (George Clooney/Val Kilmer), The Hulk, Dare Devil (Ben Affleck), The X-Men, etc, etc.... Dat zou pas vet zijn: alle helden in 1 film (mogen ze wat mij betreft zelfs zo'n LOTR Trilogy van maken!!!!
Leuk idee... maar licentiegewijs vrijwel onmogelijk.

Mobie
26-04-2003, 16:03
Heeft hij dat zwarte pak eens niet uit een machine gekregen in de ruimte, zo soort superhelden strip ofzo, of slaag ik de bal nu helemaal mis :oops:

Jaded
26-04-2003, 16:43
Heeft hij dat zwarte pak eens niet uit een machine gekregen in de ruimte, zo soort superhelden strip ofzo, of slaag ik de bal nu helemaal mis :oops:
Heb je het nu over Venom?

Ik dacht dat dat een soort alien wezen was met een eigen identiteit dat een gastheer nodig heeft om te kunnen overleven/functioneren?

Mobie
26-04-2003, 17:35
Heeft hij dat zwarte pak eens niet uit een machine gekregen in de ruimte, zo soort superhelden strip ofzo, of slaag ik de bal nu helemaal mis :oops:
Heb je het nu over Venom?

Ik dacht dat dat een soort alien wezen was met een eigen identiteit dat een gastheer nodig heeft om te kunnen overleven/functioneren?

Ja, maar ik dacht dat ie eens na een superhelden ( die specials die ze uitbrachten ) gevecht in de ruimte dat uit een machine kreeg ( omdat zen gewone pak aan flarden was door een gevecht )

Rochan
26-04-2003, 18:57
Heeft hij dat zwarte pak eens niet uit een machine gekregen in de ruimte, zo soort superhelden strip ofzo, of slaag ik de bal nu helemaal mis :oops:
Heb je het nu over Venom?

Ik dacht dat dat een soort alien wezen was met een eigen identiteit dat een gastheer nodig heeft om te kunnen overleven/functioneren?

Ja, maar ik dacht dat ie eens na een superhelden ( die specials die ze uitbrachten ) gevecht in de ruimte dat uit een machine kreeg ( omdat zen gewone pak aan flarden was door een gevecht )
Jullie hebben beiden een beetje gelijk. Het verhaal waarin hij deze pak heeft gekregen is de Geheime Oorlogen I. Dit verhaal gaat over dat een groepje Superhelden en Superschurken op een of andere planeet worden gehaald om een partijtje tegen elkaar te gaan vechten. Spiderman zijn pak gaat kapot en krijgt een andere pak (ik weet niet meer of het uit een of andere machine kwam). Later op de aarde blijkt het dus wat Jaded zegt een soort alien wezen te zijn. En in Eddy Lebrock vindt hij een nieuwe gastheer. Later splits het zich en wordt Carnage, die een stuk harder is als Venom. Dit is even kort het verhaal van het zwarte pak

Drexl
27-04-2003, 19:13
Tja, als Sam Raimi- fan hoop ik dat zijn tweede Spider-Man wat meer van zijn trademark stijl bevat (een beetje meer Darkman please) zoals de scènes in de eerste film waarin Peter Parker zijn kostuum ontwerpt... vintage Raimi!

Anyway, Alfred Molina gaat Dr. Ock vertolken en ik ben zeer tevreden met deze casting. Zijn vertolking in Frida was schitterend en het is zo'n acteur die ik al lang overal zie opduiken sinds zijn rol in Species.
Verder werd ook Dylan Baker (advocaat Rance in Road To Perdition en ook te zien in Happiness) gecast als de man die later Lizard wordt. Ik ben niet zo thuis in de US comics dus ik kan al die namen niet onderscheiden but I'm catching up!

Bye!

Drexl

Marco
30-04-2003, 14:10
Niet echt bijzonders. Op deze site http://www.geoffrossisfamous.com/infodump/index.php kan je enkele set foto's van Spiderman II zien.

Erwin_W
24-07-2003, 19:07
Hadden jullie deze al gezien?

http://www.spiderman.sonypictures.com/images/doc_800.jpg

Tommy Brok
24-07-2003, 19:23
Hadden jullie deze al gezien?

http://www.spiderman.sonypictures.com/images/doc_1024.jpgJa!
:D

Elessar
25-07-2003, 00:14
ziet er iig beter uit dan de Green Goblin. Maar daar is niet veel voor nodig :) Maaruhm jah afwachten maar hoe ie er in actie uitziet.

RobW
25-07-2003, 14:06
My god...ik geloof dat het niet veel beter kan! Dit is kort gezegd echt super!!

Nog even ook mijn mening over deel 1: het is echt gewoon goed verfilmd. Het is logisch dat Gwen Stacy niet voorkomt, omdat MJ immers zijn vrouwtje wordt, dus is dit allemaal heel logisch.

Over de andere delen: ze moeten in ieder geval één film Spiderman in zijn zwarte pak laten rondlopen, en in het deel erop Venom. Carnage zal ik niet doen, filmisch niet echt verantwoord, net zoals de Lizzard. Ik vind wel dat ze tich echt iets moeten doen met Harry Osborne die wraak neemt als Goblin(één van de 2) en Flash(liefste als Hydro-Man). Secret Wars lijkt me niet echt te verfilmen. Het verhaal met de Space Shuttle waarmee de symbiont kwam is wel goed, spectaculair en een goede opening van de 3e film. Alleen, als je het als opening doet, zal die waarschijnlijk eerst 20 minuten Space Shuttle doen, dan 40 minuutjes in zijn zwarte pak rondlopen en één vijandje verslaan(The Shocker of iemand anders, Hydro Man om alles tegelijk te combineren) terwijl ook Eddie wordt geïntroduceerd. Na een uurtje raakt hij zijn pak kwijt, en gaat over op Eddie. Dan krijg je de finale met Venom. Waarschijnlijk zal het zo gaan, hoewel ik toch hoop op doorlopende verhaallijnen.

Van mij mogen er nog heel veel Spiderman-films komen, en van X-Men ook!

Predator
25-07-2003, 14:21
Eh was Sam Niell(jurassic Park) niet al gestrikt voor de rol van dr. octopus.Lijkt mij een goede keus.
En deel 2 kan voor mij alleen maar beter worden want deel 1 vond ik weinig aan.Geef mij maar X-Men dat vind ik toffer.

Amelink
30-08-2003, 18:52
Nieuwe website voor deel 2 online:

http://spiderman.sonypictures.com/

met onder andere 2 wallpapers. (DR. Octopus :P)

Pinhead
02-09-2003, 12:25
Ik hoop niet dat de Spider-Man reeks gaat lijken op die van Batman.
Deel 1, 1 vijand. Deel 2, 2 Vijanden...
Daar werdt Batman 3 al saai. Ik hoop dat Spider-Man in goede handen blijft.

Ezykeyal
02-09-2003, 20:28
Persoonlijk vind ik deze 2 vijanden toch wat minder interressant als bijvoorbeeld Venom of Hobgoblin (de zoon van de Green Goblin, Harry Osmond).
Ook zou The Punisher wel interressant zijn als tegenstander van Spidey.

James Franco speelde toch ook al in Spidey 1, nl de rol van de eerder genoemde Harry Osmond.

Zal The Black Cat ook nog eens voorkomen in de Spidey verhalen!?

Is Venom niet Eddy Brock een stevige gozer die mr. Parker niet echt mag van school ?
Harry Osborne wordt later door een experiment een soort duivel.

Pinhead
02-09-2003, 21:58
Persoonlijk vind ik deze 2 vijanden toch wat minder interressant als bijvoorbeeld Venom of Hobgoblin (de zoon van de Green Goblin, Harry Osmond).
Ook zou The Punisher wel interressant zijn als tegenstander van Spidey.

James Franco speelde toch ook al in Spidey 1, nl de rol van de eerder genoemde Harry Osmond.

Zal The Black Cat ook nog eens voorkomen in de Spidey verhalen!?

Is Venom niet Eddy Brock een stevige gozer die mr. Parker niet echt mag van school ?
Harry Osborne wordt later door een experiment een soort duivel.

Eddie Brock is volgens mij net als Parker een fotograaf.

Gabriel B.
08-09-2003, 09:11
Persoonlijk vind ik deze 2 vijanden toch wat minder interressant als bijvoorbeeld Venom of Hobgoblin (de zoon van de Green Goblin, Harry Osmond).
Ook zou The Punisher wel interressant zijn als tegenstander van Spidey.

James Franco speelde toch ook al in Spidey 1, nl de rol van de eerder genoemde Harry Osmond.

Zal The Black Cat ook nog eens voorkomen in de Spidey verhalen!?

Is Venom niet Eddy Brock een stevige gozer die mr. Parker niet echt mag van school ?
Harry Osborne wordt later door een experiment een soort duivel.

Eddie Brock is volgens mij net als Parker een fotograaf. Dacht ik ook. Zijn naam wordt tevens ook even genoemd in Deel 1 door JJJ als zijnde een van zijn incompetente werknemers.

Pinhead
08-09-2003, 11:01
Eddie Brock is volgens mij net als Parker een fotograaf.



Dacht ik ook. Zijn naam wordt tevens ook even genoemd in Deel 1 door JJJ als zijnde een van zijn incompetente werknemers.

Hey cool, dat wist ik niet. Zal ik eens op letten.

JCL
08-09-2003, 12:04
Persoonlijk vind ik deze 2 vijanden toch wat minder interressant als bijvoorbeeld Venom of Hobgoblin (de zoon van de Green Goblin, Harry Osmond).
Ook zou The Punisher wel interressant zijn als tegenstander van Spidey.

James Franco speelde toch ook al in Spidey 1, nl de rol van de eerder genoemde Harry Osmond.

Zal The Black Cat ook nog eens voorkomen in de Spidey verhalen!?

Is Venom niet Eddy Brock een stevige gozer die mr. Parker niet echt mag van school ?
Harry Osborne wordt later door een experiment een soort duivel.

harry word gek omdat hij zijn vader kwijt is, als hij dan gaat zoeken komt hij ook in aanraking met het gas en word hij ook de hob goblin.

Brock is idd een fotograap voor de krant war Peter ook werkt.

Eddie Brock is volgens mij net als Parker een fotograaf.

Raymond187
08-09-2003, 12:26
Eddie Brock WAS een fotograaf.
Parker had ooit een verhaal voor zijn neus ontvreemd waardoor Brock een HAAT creeerde jegens Parker.
Venem(Het symbiont) werdt verstoten door parker.
vandaar hun gezamelijke haat TEGEN parker :d

Maar voor deel III pleit ik Spiderman VS Carnage

Die is pas super hehehe

Carnage is off spring van het symbiont van venom :D

Maar voor het 2e deel vind ik Doc Ock ook een goede tegenstander aangezien hij 1 van Spidy oudste enemy's is :D


kortom

Ik kijk naar het 2e deel uit ;)

Marco
30-10-2003, 16:15
Goh weer een nieuwe poster van Spider-Man 2 :)

http://spiderman.sonypictures.com/downloads/wallpapers/images/im_onesheet.jpg

Bron:Spider-Man website (http://spiderman.sonypictures.com/downloads/wallpapers/newsletterdownload.php)

JCL
30-10-2003, 16:49
nog steeds geen trailer, teaser ofzo? Of zijn ze nog aan het opnemen?

Geert Jan Alsem
15-12-2003, 11:06
De eerste trailer staat online. Volgens mij is ie echt supervet, alleen jammer dat je het niet goed kan zien dankzij de CRAPPY lage resolutie streaming video. Waar is de hoge resolutie Quicktime versie!?! :(

http://advision.webevents.yahoo.com/sony/spiderman2/


EDIT: En kan niet even iemand The Lizard uit de titel van deze thread halen?

Cinemaniac
15-12-2003, 15:19
Erg fraaie teaser! Dr. Octopus ziet er gaaf uit!

Peter -1984-
15-12-2003, 15:45
Erg fraaie teaser! Dr. Octopus ziet er gaaf uit!

inderdaad ziet er beter uit als die goblin !

Je kan hem aardig goed bekijken (je kan ook inzoomen) de kwaliteit is idd. niet zo.

Elessar
15-12-2003, 16:01
Dr komt nog een quicktime versie :)

Het was wel een goede teaser maar ook niet meer dan dat.

Coen Vermeer
15-12-2003, 16:19
Ja poeh nou ok er zitten vast nog wel meer Amerikaanse vlaggen in de film. Ik denk dat Spider-Man niet de enige film is waarin dat gebeurt.
Ik vind het ook nauwelijks een reden om een film slecht te vinden. In een oorlogsfilm waarin Amerika superoverdreven wordt verheerlijkt is het misschien storend, maar een paar vlaggen op de achtergrond doen mij vrij weinig.

de vlaggen waren nog geen eens zo erg. Nee weet je wat erg was die mensen die op die brug stonden (een dwarsdoorsnede van de amerikaanse bevolking) en die spidey toe schreeuwden. Ik vond de film erg tegenvallen. De actie was goed. Maar ik miste vooral de grappen van spidey. Ik had meer verwacht van de regiseur van evil dead. Damn hoeveel coole quotes heeft ash wel niet.

Erwin_W
15-12-2003, 17:32
Eén woord: VET!!!!

B.O.B.B.Y.
15-12-2003, 20:13
De eerste trailer staat online. Volgens mij is ie echt supervet, alleen jammer dat je het niet goed kan zien dankzij de CRAPPY lage resolutie streaming video. Waar is de hoge resolutie Quicktime versie!?! :(

http://advision.webevents.yahoo.com/sony/spiderman2/


EDIT: En kan niet even iemand The Lizard uit de titel van deze thread halen?

Je kan um ook in 300 K bekijken, klik op tools rechts. Deze teaser doet mijn verwachtingen hoog oplopen. Errug cool gedaan, die Doc Ock en hopelijk meer beelden van een slingerende Spidey in dit deel, zoals in deze teaser.

Jeroen C
16-12-2003, 17:02
:arrow: Hogere resolutie trailer in Quicktime formaat:

Click (http://playlist.yahoo.com/makeplaylist.dll?id=1249560&sdm=web&qtw=480&qth=300)

Enjoy 8)

Sam Van Ghelder
17-12-2003, 09:57
Ik kreeg kippenvel tijdens de trailer. Gewoonweg prachtig!

Reginald
18-12-2003, 09:18
ja kan niet wachten tot die uitkomt, je kunt teasers met een hogere resolutie downloaden op een site van spiderman 2 maar ben effe adres vergeten maar je kan er wel geraken via http://www.apple.com/trailers
en daar klik je dan op spiderman 2

Dave
18-12-2003, 09:56
:shock: :o 8) :D SUPERTRAILER !!!!!!!!!!!!!!!!

Jeroen C
21-01-2004, 17:35
http://spiderman.sonypictures.com/downloads/wallpapers/thumbnails/spidey_02_thumb.jpg

http://spiderman.sonypictures.com/downloads/wallpapers/thumbnails/spidey_03_thumb.jpg

http://spiderman.sonypictures.com/downloads/wallpapers/thumbnails/petemj_thumb.jpg

http://spiderman.sonypictures.com/downloads/wallpapers/thumbnails/doc2_thumb.jpg

:arrow: Nieuwe wallpapers... (http://spiderman.sonypictures.com/downloads/wallpapers)

:arrow: Spiderman caught... (http://superherohype.com/cgi-bin/imageFolio.cgi?action=view&link=Spider-Man/Spider-Man_2/Movie_Stills&image=spidey2arms.jpg&img=&tt=)

Jeroen C
09-04-2004, 10:49
.
..
...

New trailer!!! (http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/spider-man_2/trailer/)

Wow, wat een coole trailer :D

http://images.countingdown.com/images/countdowns/movies/590369/1011/3331692_main.jpg

Daan de G.
09-04-2004, 10:54
vind het er nogal nep uitzien alleen :s

El-Jorge
09-04-2004, 12:33
zag er idd af en toe wel nep uit, maar ik vond het toch wel een vette trailer.

The_Cure
09-04-2004, 13:21
Ziet er echt niet verkeerd uit, en tis nep... maar tis gebaseerd op een comic die schieten er kwa realisme nauw ook niet echt uit :D

Daan de G.
09-04-2004, 21:47
bedoel met nep de special effects...
duhhh :rolleyes:

Reginald
10-04-2004, 08:11
ik weet het ni goed maar ga hem zeker zien want ben nu toch wel meer geïntresseerd

Tom L.
10-04-2004, 10:13
Ruige trailer ook coole muziek op het einde, zal leuk zijn als dat ook in de soundtrack zit...

Weet iemand wat voor nr dit is?

Remco87
10-04-2004, 10:28
Heb even de Fullscreen versie gedownload, en moet zeggen ziet er indrukwekkend uit.

Milamber
11-04-2004, 10:32
Als de film net zo goed is als deel 1 ben ik al tevreden. Denk overigens niet dat in deel 3 er een Spiderman vs Venom komt. Denk eerder Lizard en dan misschien Scorpion erin verwerkt. Omdat deze verhaallijnen raak vlakken hebben.

freaky
11-04-2004, 10:42
Als de film net zo goed is als deel 1 ben ik al tevreden. Denk overigens niet dat in deel 3 er een Spiderman vs Venom komt. Denk eerder Lizard en dan misschien Scorpion erin verwerkt. Omdat deze verhaallijnen raak vlakken hebben.

Ik denk dat de Hob Goblin in 3 zal te zien zijn

JCL
11-04-2004, 11:37
Als de film net zo goed is als deel 1 ben ik al tevreden. Denk overigens niet dat in deel 3 er een Spiderman vs Venom komt. Denk eerder Lizard en dan misschien Scorpion erin verwerkt. Omdat deze verhaallijnen raak vlakken hebben.

Ik denk dat de Hob Goblin in 3 zal te zien zijn

Ze hebben ook al green goblin, dat zou wel erg saai worden

MiguelTegen
12-04-2004, 14:13
Ik zeg: Mysterio als super-villain in deel3!!! :)

Trailers zien er goed uit, vooral die eerste. Ik ben wel benieuwd wat ze er deze keer van gebrouwen hebben; die eerste was behoorlijk goed...

Elessar
13-04-2004, 17:30
Dit zijn nou egt films waarvan ze zo veel mogelijk delen mogen maken van mij :) En dat geldt nog meer voor xmen. Zolang t inhoudelijk maar boeiend blijft.

Voor deel 3 verwacht ik Hobgoblin, Lizard of iets met de Kingpin ofzow. Ik denk niet dat de symbionts in de 3e film al aan bod zullen komen. Dat moet opbouwt worden denk ik.

freaky
13-04-2004, 17:54
Als de film net zo goed is als deel 1 ben ik al tevreden. Denk overigens niet dat in deel 3 er een Spiderman vs Venom komt. Denk eerder Lizard en dan misschien Scorpion erin verwerkt. Omdat deze verhaallijnen raak vlakken hebben.

Ik denk dat de Hob Goblin in 3 zal te zien zijn

Ze hebben ook al green goblin, dat zou wel erg saai worden

Waarom saai ??? zou net cool zijn als je zou zien dat Harry verandert in de Hobgoblin en de dood van z'n vader wilt wreken.

JCL
13-04-2004, 19:46
Als de film net zo goed is als deel 1 ben ik al tevreden. Denk overigens niet dat in deel 3 er een Spiderman vs Venom komt. Denk eerder Lizard en dan misschien Scorpion erin verwerkt. Omdat deze verhaallijnen raak vlakken hebben.

Ik denk dat de Hob Goblin in 3 zal te zien zijn

Ze hebben ook al green goblin, dat zou wel erg saai worden

Waarom saai ??? zou net cool zijn als je zou zien dat Harry verandert in de Hobgoblin en de dood van z'n vader wilt wreken.

wordt toch al gedaan?! In deel 2 is hij daar al mee bezig. Ik denk ook niet dat Harry deel 2 overleefd, je ziet in de trailer ook al [spoier]dat hij zijn identiteit ontdekt[/spoiler]

Milamber
13-04-2004, 23:16
Aan de Hobgoblin had ik inderdaad niet gedacht...maar ik denk dat in deel 3 dan als de Hobgoblin hierin voor gaat komen er nog minimaal een andere bad guy moet zijn.

Rut
14-04-2004, 07:21
De trailer ziet er goed uit, jammer dat we nog zo lang moeten wachten!!!

Berry vd Pluijm
14-04-2004, 07:42
De eerste vond ik in de bios echt super.. Op DVD viel ie me zwaar tegen.. Kweet niet wat het is.. Daarom ga ik deel 2 ook alleen in de bios kijken waarschijnlijk.. Hoe dan ook moet ik hem gezien hebben, en ik ga deze zomer eens niet naar het buitenland, en je moet toch wat gedaan hebben in je vakantie :)

Werner
14-04-2004, 08:43
Heb dit weekeinde de trailer ook over het grote scherm zien passeren, bij de voorstelling van Timeline; ik ben met de release net met vakantie, maar ik weet al wel welke film ik eerst ga zien als ik terug ben... :D

Jeroen C
29-04-2004, 10:02
.
..
...

http://spiderman.sonypictures.com/bugle/photos/popup/images/sacrafice.jpg

http://spiderman.sonypictures.com/bugle/photos/popup/images/destiny.jpg

http://spiderman.sonypictures.com/bugle/photos/popup/images/choice.jpg

June 30, 2004...

Reginald
29-04-2004, 10:18
:o proper

Jeroen C
19-06-2004, 13:03
.
..
...

Spider-Man 2 Clips online (http://movies.yahoo.com/movies/feature/spiderman2.html) | Spoiler warning!

http://us.ent4.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/columbia_pictures/spider_man_2/kirsten_dunst/mj.jpg

http://us.ent4.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/columbia_pictures/spider_man_2/tobey_maguire/hands.jpg

http://us.ent4.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/columbia_pictures/spider_man_2/alfred_molina/spiderman3.jpg

http://us.ent4.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/columbia_pictures/spider_man_2/j_k__simmons/spiderman3.jpg

Crash20
19-06-2004, 13:41
toch wel frustie dat die film hier pas 14 juli uitkomt en in america al 2 juli snappen ze nou nog niet dat je vertraging met dit soort films moet zien te voorkomen.

El-Jorge
19-06-2004, 14:57
Het is maar 12 dagen hoor.....

Werner
20-06-2004, 00:03
Op 4 juli draait de film ook op de American Movie Day in Metropolis Antwerpen. Ik heb al kaartjes gereserveerd, want de 14de ben ik met vakantie en ik wil Spidey 2 ASAP zien. Zeker na de bovenstaande foto's van Kirsten Dunst ;)

Jeroen C
20-06-2004, 10:28
.
..
...

Final Spider-Man 2 Poster

http://images.countingdown.com/images/countdowns/movies/590369/1011/3496454_main.jpg

Reginald
20-06-2004, 11:32
proper, ben wel benieuwd

dominique van den hoek
20-06-2004, 12:16
hier nog 1

Bart de Rechter
20-06-2004, 15:23
Ziet er heel goed uit. Dit wordt De Film van de zomer.
Heb er hoge verwachtingen van.

Kevie87
20-06-2004, 22:29
Ik heb 7 nieuwe TV-Spots naar mijn site geupload ze zijn in .wmv formaat en je kunt ze ook downloaden (aantal Mb's varieerd van 1 t/m 4)

TV Spot 1 (http://www.moviearea.nl/Spider-man2_spot1.wmv)
TV Spot 2 (http://www.moviearea.nl/Spider-man2_spot2.wmv)
TV Spot 3 (http://www.moviearea.nl/Spider-man2_spot3.wmv)
TV Spot 4 (http://www.moviearea.nl/Spider-man2_spot4.wmv)
TV Spot 5 (http://www.moviearea.nl/Spider-man2_spot5.wmv)
TV Spot 6 (http://www.moviearea.nl/Spider-man2_spot6.wmv)
TV Spot 7 (http://www.moviearea.nl/Spider-man2_spot7.wmv)

In Amerika kunnen ze hem vanaf volgende week al bewonderen (30 Juni) en wij Pas 14 Juli :cry:

baltar
27-06-2004, 12:30
De eerste 12 internetreviews zijn ALLEMAAL enorm positief:


http://www.rottentomatoes.com/m/SpiderMan2-1133520/

Ik heb me tot nu toe nog niet zo bezig gehouden met deze films maar deze reviews maken mij toch wel zeer nieuwsgiering

Bart de Rechter
29-06-2004, 12:39
Weet iemand of the Soundtrack van Spider-man 2 al uit is?
Heb een paar stukjes op internet gehoord en het klonk zeer goed (y) .

Kevie87
29-06-2004, 13:22
Ja, de soundtrack is al uit.

Zie: http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?ProductID=448269

Bart de Rechter
29-06-2004, 15:27
Ja, de soundtrack is al uit.

Zie: http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?ProductID=448269

Bedankt, morgen ga ik een bezoekje brengen aan de Free Record Shop :D

Kars
30-06-2004, 11:22
Zoals velen al op imdb gelezen zullen hebben, de film doet het goed bij de recensenten:

Movie Reviews: 'Spider-Man 2'

Critics seem to agree: Spider-Man 2 (which opens at midnight tonight in most cities) is a marvel. Most of their reviews are packed with apparently shameless hyperbole. For example, Roger Ebert writes in the Chicago Sun-Times: "Spider-Man 2 is the best superhero movie since the modern genre was launched with Superman. It succeeds by being true to the insight that allowed Marvel Comics to upturn decades of comic-book tradition: Readers could identify more completely with heroes like themselves than with remote godlike paragons." Lou Lumenick writes similarly in the New York Post: "Sequels don't get much better -- or smarter -- than the action-, drama-, romance- and comedy-packed Spider-Man 2, which miraculously improves on the webslinger's hugely popular first screen adventure in every imaginable department." Glenn Whipp's judgment in the Los Angeles Daily News: "Best comic book movie -- ever. Really nothing comes close, which is both a commentary on the empty-headed manner with which the genre is generally approached and on the amazing achievement of [director] Sam Raimi's sequel." A.O. Scott in the New York Times observes that the film provides a striking example "of what vibrant, intelligent and sincere popular filmmaking looks like." Mark Caro in the Chicago Tribune even admits to being wrong when he remarked in his review of the original Spider-Man that a sequel was a dubious proposition since by the end of the first movie, "the tank seems nearly empty." Says Caro: "Spider-Man 2 gives comic book movies, sequels and summer popcorn flicks a good name." Mike Clark in USA Today calls it simply, "an uncommonly entertaining movie"

Ik denk nog steeds niet dat dit mijn type film is, maar voor de fans is dit natuurlijk goed nieuws.

raymond koene
30-06-2004, 11:44
Ik vond deel 1 leuk en afgaande op de recensies denk ik dat deel 2 mij ook wel kan bekoren...

Fafa
02-07-2004, 09:50
Tussenstand in belangrijke graadmeters:

Rottentomatoes: 95% fresh / rating 8,4 (149 reviews)

IMDB: rating 8,5 (1,504 votes)

Moet haast wel een topfilm zijn als je deze cijfers ziet! Deel 1 vond ik ietsje tegenvallen omdat ik het verhaal al door en door kende en niks een verassing was (met dank aan Foxkids :lol:).

Bart de Rechter
02-07-2004, 10:35
Financieel zit het ook niet tegen.
Het heeft weer een openingsrecord gebroken 40.5 miljoen dollar :shock:

http://www.comingsoon.net/news.php?id=5383

stefan2004
02-07-2004, 10:35
Echt een topfilm heb hem 30 juni gezien echt een topfilm ! hij is beter als deel 1

Bart de Rechter
02-07-2004, 15:41
Echt een topfilm heb hem 30 juni gezien echt een topfilm ! hij is beter als deel 1

Lucky You!!

Werner
04-07-2004, 16:09
Ik ga zodadelijk kijken in Metropolis Antwerpen. Heb voor alle zekerheid al een week kaartjes in huis :D

netfox
04-07-2004, 22:11
Hij draait al in Metropolis? Interessant. Misschien maar weer eens een uitstapje maken naar onze zuiderburen....

freaky
04-07-2004, 22:22
Hij draait al in Metropolis? Interessant. Misschien maar weer eens een uitstapje maken naar onze zuiderburen....

Het was vandaag in Metropolis Antwerpen "The Wilkinson American Movie Day" en daar speelden ze Spider-Man 2, anders zullen ze denk ik in Antwerpen Spider-Man 2 niet spelen tot 14 juli

Werner
04-07-2004, 23:08
Okee, ik ben terug. Mijn indrukken:

* 3 trailers vooraf van Hellboy en 2 (dezelfde) van Catwoman zijn zelfs voor mij er teveel aan.
* Aan de ingang toch een mooi trailer-dvdtje gekregen met The Incredibles, Home On The Range (in een afschuwelijk Vlaams gedubde versie), The Village en King Arthur. Plus nog wat pseudo-romantische prutfilms met Richard Gere, Jennifer Lopez en consoorten.
* In tegenstelling tot vaak: zeer ordelijke rijen om aan te schuiven (yep, ik stond er weer als eerste), maar heel weinig dringen. De zaaloperatoren lieten zelfs een zwangere vrouw eerst binnengaan opdat ze geen last zou hebben van het gedrum, en niemand mopperde. Zo zou het elke keer moeten zijn.

Oh ja, de film zelf:

Er is inderdaad een grote overlap met deel 1 (zelfde stunts, zelfde situaties), maar ik heb me vanavond toch kostelijk geamuseerd. De openingsscène was wel wat over de top: [spoiler:409afbeac3]Spider-man levert pizza's![/spoiler:409afbeac3] Alfred Molina doet (vooral geholpen door de CGI) zijn best als Doctor Octopus, maar [spoiler:409afbeac3]het diabolische van the Green Goblin en zijn eveneens gespleten persoonlijkheid komen toch niet echt tot uiting.[/spoiler:409afbeac3] Ik was ook wat verrast dat [spoiler:409afbeac3]in deze film al de ware identiteit van Spidey onthuld wordt aan MJ; aan Osborn jr, dat had je al in de trailer kunnen zien, maar MJ? Quite a twist, eh? En nu Harry Osborn op de geheime bergplaats van zijn vader heeft gevonden - de scène waarin Willem Dafoe zijn opwachting maakt, is hallucinant - staan natuurlijk alle poorten open voor een derde deel: Spidey vs. de Goblin jr.[/spoiler:409afbeac3] Een mooie mix van romantiek en actie, [spoiler:409afbeac3] de scène met de ontsporende trein was echt wel de moeite, en natuurlijk ook het gevecht tussen Octopus en Spiderman, wanneer die eerste Aunt May heeft overvallen[/spoiler:409afbeac3]. De emotionele kronkels zijn wat minder mooi uitgewerkt dan in de eerste film, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de knappe actiesegmenten.

Wat The Lizard in de subjectregel van deze topic doet weet ik niet, geen Lizard Man gezien. Aan Doc Ock had Spidey zijn handen al meer dan vol!

stefan2004
05-07-2004, 22:05
Supergoede film ! echt alles is er vet aan ! tenminste vind ik.

www.spider-man.nl

Drexl
08-07-2004, 16:43
Ik ga hier niet te veel inleiden want dit is een gigantische lange review waaruit jullie zullen afleiden dat ik het zelf nog niet goed weet. Ik heb hier een paar dagen op zitten broeden en feit is: Spider-Man 2 is een verschrikkelijk moeilijke film voor mij om te bespreken. Zoveel dat ik goed vond, wordt naar beneden gehaald door wat ik slecht vond. Read on...

Spider-Man 2

“De beste superheldenfilm ooit!”, “Een triomf!”, “Beter dan z’n voorganger!”…

Deze drie citaten zijn slechts een handgreep uit het ontelbare aantal (vooral van Amerikaanse critici en filmliefhebbers) dat ik onder ogen kreeg en die ervoor zorgen dat deze Spider-Man 2, toch de langst verwachte zomerfilm van dit jaar, niet alleen de meest positief gerecenseerde film van het zomerseizoen (of misschien zelfs van het jaar) maar ook de meest winstgevende prent lijkt te worden (als de boxoffice van Shrek 2 nog overstegen wordt zal het door deze film zijn).

Ik was van plan om dit tweede avontuur van de spinnenman op het witte doek nogmaals te bekijken vooraleer ik mijn mening op papier zou zetten maar hoewel ik vastbesloten ben om de film bij zijn officiële release – ik zag hem in exclusieve avant-premiere tijdens de Wilkinson American Movie Day) - een tweede keer te zien besloot ik toch om mijn bespreking al te schrijven, terwijl de film al dagen als een steeds aanwezige schim door mijn gedachten waart, meer nog dan het oprecht harde maar manipulerende en uiteindelijk overschatte Fahrenheit 9/11 (mijn recensie volgt later).

Laat ik maar eerst duidelijk maken waar ik sta ten opzichte van de mythologie rond Spider-Man en diens regisseur, Sam Raimi.

De laatste jaren ben ik me steeds meer gaan interesseren voor comic books. Ik ben altijd verzot geweest op strips maar heb me nooit eerder in de Amerikaanse cultuur van de stripboeken verdiept. De laatste tijd doe ik dat wel omdat ik wil weten hoe het bronmateriaal is vooraleer ik er een interpretatie van zie op het witte doek (zo ben ik quasi-verliefd geworden op Mike Mignola’s Hellboy en ik hoop dat Guillermo Del Toro’s film – bij ons schandelijk tot in oktober uitgesteld – die duistere, originele strip alle eer aandoet).

Over Spider-Man wist ik niet veel behalve de geruchten over de jarenlange heisa om het personage naar het witte doek te brengen (wat we nu eigenlijk ook meemaken met Superman en later misschien, de Lord Of The Rings prequel – om het met een ‘trendy Hollywood term’ uit te drukken - The Hobbit).

Toen de eerste film werd aangekondigd was ik in de wolken. Als ik vertel dat ik zowel het eerste deel als dit vervolg ging bekijken met een Evil Dead T-shirt aan (Bruce Campbell op de voorkant, de in bloederige letters geschreven monoloog van op de bandrecorder op de achterkant) dan hoef ik hier mijn mening over Sam Raimi niet te verduidelijken. Hij is, samen met goed volk zoals Tim Burton, Peter Jackson en Terry Gilliam om er maar een paar te noemen, een van die regisseurs die films maakt zoals ik ze zou willen maken en hij is, meer nog, iemand wiens werk ik in mijn jeugd al de hoogte in prees. Zo is mijn liefde voor Army Of Darkness waarschijnlijk angstaanjagend, heb ik een ruimte in mijn filmliefhebbend hart voor The Quick And The Dead en Darkman, en koos ik tijdens mijn teleurstellende jaar filmschool toen een leraar me naar mijn favoriete films vroeg A Simple Plan als een van hen. Ik was dus niet in paniek toen Raimi de regisseur van Spider-Man bleek te zijn (en niet James Cameron) en ik hoopte maar dat hij die vreemde, eigenaardige ideeën en visuele waanzin die hem zo typeren zou bewaren.

Toen ik uiteindelijk in de vroege zomer van 2002 Spider-Man zag was ik licht teleurgesteld in de beperkingen die hij zichzelf schijnbaar had opgelegd (naast de koortsdroom van Peter Parker na de spinnenbeet en een paar shots en montages hier en daar is de film vrij braaf) maar ik vind nog steeds het eerste uur van die film; het origineverhaal met de erg grappige worstelscène (Bruce Campbell, “Bone Saw is reeeeeeaaaaaady!!”…), de look en de acteerprestaties van de hele cast zeer goed. Raimi lijkt enkel zijn zelfvertrouwen te verliezen tijdens de middelmatige actiescènes en de ontknoping met de Green Goblin. Ook het Amerikaans nationalistische post-11 september sfeertje is overbodig maar lijkt haast onvermijdelijk in een superheldenfilm die in New York speelt, zo kort na de ramp.

Met alle positieve besprekingen en de hype rond de tweede film waren mijn verwachtingen dan ook immens hoog. Te hoog blijkt nu. Ik dacht dat Raimi en scenarist Alvin Sargent (met de hulp van Alfred Gough en Miles Millar – de bedenkers van Smallville – en auteur Michael Chabon, de man achter o.a. Wonder Boys) een sterk gestructureerd scenario zouden verfilmen dat de inhoud van deel een verenigt met spectaculaire actie en nooit eerder vertoonde momenten. De makers lijken aanvankelijk in hun opzet te slagen en deze prent kent dan ook een aantal opmerkelijke scènes met nooit eerder vertoonde gevechten, steeds met de menselijkheid van de personages in het achterhoofd, maar net die inhoud en overdadig beklemtoonde emotionaliteit maken de film soms onevenwichtig, melodramatisch, soapopera-achtig en, erger nog, saai.

Maar wacht, ik vrees dat ik op de zaken vooruit loop en erg pretentieus begin te klinken. Laat ik maar eerst eens bij het begin beginnen. WARNING: HERE BE SPOILERS!

[spoiler:3d399582fe] Het verhaal speelt twee jaar na de gebeurtenissen uit deel een en het leven is niet bepaald eenvoudiger geworden voor Peter Parker (Tobey Maguire). Hij heeft problemen met zijn studies, woont in een krottig appartement, slaagt er niet in een job te houden en heeft amper tijd voor zijn vrienden, Mary Jane Watson (Kirsten Dunst) en Harry Osborn (James Franco). Die laatste koestert een hardnekkige wrok tegen Spider-Man omdat die verantwoordelijk is voor de dood van zijn vader Norman (Willem Dafoe) en hij neemt het Peter kwalijk dat hij, als Spidey’s ‘fotograaf’, hem niet wil helpen bij zijn wraakactie. Verder gaat het Harry best voor de wind; hij is nu de baas van Oscorp en financiert het energieopwekkende project van de briljante wetenschapper Dr. Otto Octavius (Alfred Molina). Dat is althans, tot de machine van Octavius tijdens een voorstelling op hol slaat. Door omstandigheden worden de vier armen die Octavius gebruikt om de machine te bedienen aan zijn ruggengraat gekoppeld en als hij later op spectaculaire wijze uit het ziekenhuis ontsnapt is hij Doc Ock, een door waanzin gedreven genie dat, gecontroleerd door de vreemde mechanische armen, het pad van de misdaad opzoekt.
Ondertussen kampt Peter met heel wat stress. Hij kan de druk van het superheldenleven niet langer verenigen met de problemen van de dagelijkse sleur, is steeds in twijfel over hoe hij met Mary Jane moet omgaan en kampt met een schuldgevoel over de dood van zijn oom Ben.
Terwijl dit alles ervoor zorgt dat de krachten van Spider-Man gestaag afnemen sluit Doc Ock een overeenkomst met Harry. Een deal die wel eens de hele stad New York zou kunnen bedreigen…[/spoiler:3d399582fe]

Waar het in de eerste Spider-Man nog om “with great power, comes great responsibility” ging, verschuift Spider-Man 2 Peter Parkers interne conflict naar de problemen die ontstaan bij het combineren van het dubbelleven. Raimi vestigt enorm veel aandacht op zijn personages en hun bekommernissen en hoewel ik dit natuurlijk toejuich, valt de film opmerkelijk vaak in herhaling waarbij flinke segmenten bestaan uit een haast vervelende reeks scènes die enkel ter bevestiging dienen van wat we al wisten!

Het blijft wachten op Spider-Man en de actiescènes die trouwens veel te gering in aantal zijn. Hoewel Raimi duidelijk geleerd heeft uit de fouten die hij maakte bij deel een, blijven de actiescènes te voorzichtig en meer nog, te kort. Een hoogtepunt in de film is [spoiler:3d399582fe] de bankoverval: Doc Ock heeft geld nodig om zijn wetenschapsproject te financieren en hij breekt ongestoord door de kluis op het moment dat Parker en zijn tante May in de bank aanwezig zijn. Wat volgt is een intense sequentie waarbij Ock het opneemt tegen Spider-Man, met het leven van May in de waagschaal. Er volgt later nog zo’n spectaculair moment, als Ock Mary Jane ontvoert en Spidey het met de ‘octopusman’ uitvecht op een klokkentoren en uiteindelijk op een voortrazende trein. Deze scène is erg knap en toont nooit eerder vertoonde gevechten die zo uit een stripverhaal komen. De ontknoping van het avontuur op de trein is echter zo geforceerd en overbodig dat het een fout getimed post-11 september eerbetoon lijkt (te vergelijken met het “you mess with one of us, you mess with all of us”- moment uit de eerste Spidey), niet verstoken van katholieke symboliek en moeilijk verteerbare suspension of disbelief.

Het komt er gewoon op neer dat teveel mensen te weten komen wie onder het masker zit. Dat dit aan Harry Osborn onthuld wordt is een goede beslissing. Maar aan Mary Jane en vooral de passagiers op de trein (die beloven het aan niemand te zullen vertellen?!) hoefde Spider-Man’s identiteit nog niet bekend gemaakt te worden.

Verder wordt de film geplaagd door heel wat herhaling (net als in deel een wordt MJ ontvoerd en is er een heldendaad in een brandend huis, om maar twee voorbeelden te noemen) en loopt het ‘soapachtige’ bijna volledig uit de hand, met overdadige close-ups, melige dialogen en een epiloog die – na een, alweer, teleurstellende finale – een bijna misselijkmakend gevoel achterliet. [/spoiler:3d399582fe]

Het is nooit leuk om een film, die duidelijk door zo veel filmliefhebbers gewaardeerd en geprezen wordt, af te kraken en ik begrijp zelf niet goed waarom ik me aan zoveel ergerde bij het zien van deze sequel. Het is inderdaad zo dat je als kijker bereid moet zijn om je te laten meevoeren naar deze stripverhaalwereld want als je ertegen gaat vechten, als je toelaat om het cynisme dat onze tijd zo eigen maakt de overhand te laten halen, wordt het moeilijk – althans naar mijn mening – om dit echt te appreciëren. Het vreemde is dan ook dat ik zelden problemen heb om me te laten meevoeren (zelfs bij een draak als Van Helsing wist het tienjarige jongetje in me zich een half uur lang te amuseren!) en het is dan ook belangrijk voor me dat ik Spider-Man 2 nog eens terugzie, om me ervan te vergewissen dat wat ik over deze film denk echt mijn mening is en dat die niet zo is omdat het publiek in de zaal op mijn zenuwen werkte of omdat mijn twee vrienden (waarvan een er een echte Spider-Man-fan is) de film niet echt goed vonden (de Spidey-fan vond hem ‘te genieten’, de andere stak weinig subtiel zijn middelvinger naar het scherm omhoog en verkondigde – tot mijn ergernis - luid genoeg zodat iedereen in de zaal het kon horen dat hij dit een echte ***film vond). Vooraleer ik het over ‘het goede’ in deze film ga hebben wil ik er wel bij vertellen dat ik binnenkort (als ik Spidey na zijn officiële release nog eens onder ogen heb gekregen) mijn definitieve mening zal neerschrijven.

Als ik bovenstaande commentaar allemaal teruglees lijkt het erop dat ik Spider-Man 2 een verschrikkelijk slechte film vond. Niets is minder waar en ik ben dan ook opgelucht dat ik het eindelijk over de positieve punten kan gaan hebben, want die zijn er gelukkig ook nog.

Als er een reden is om deze film te gaan bekijken dan is het wel Alfred Molina als Doc Ock. Molina is langzaam maar zeker een van mijn favoriete karakteracteurs aan het worden. Ik werd me voor het eerst van hem bewust in Species en zag hem later in diverse films zoals Maverick, The Man Who Knew Too Little, Chocolat, Magnolia en Identity. Ik realiseerde me ook dat hij de onfortuinlijke gids is van niemand minder dan Indiana Jones tijdens de openingsscène van Raiders Of The Lost Ark (ironisch genoeg wordt hij daarin overspoeld door spinnen :D ) en zag hem recent in Coffee And Cigarettes en in Boogie Nights, waarin hij onvergetelijk is als de geschifte junkie Rahad Jackson (nu al bij mijn favoriete filmscènes ooit). Zijn sterke rol in Frida heeft er ongetwijfeld mee voor gezorgd dat hij Doc Ock tot leven mocht brengen en hij stelt niet teleur. Elk moment dat we met dit personage krijgen (en dat zijn er overigens veel te weinig) is een hoogtepunt. [spoiler:3d399582fe] De menselijke kant van Octavius, het tragische falen van het experiment, het gruwelijke Sam Raimi-esque ontwaken van Ock (een scène die elke fan van Raimi’s werk doet zinderen en een heerlijke Evil Dead hommage waarbij Raimi zich volledig laat gaan – prachtig!) en de zinderende actiescènes zorgen ervoor dat Molina de ster van de film wordt. De acteur speelt hem ingetogen, wreed, grappig en tragisch, als een man die het besturen van de vier mechanische armen niet langer onder controle heeft en hoewel de revelatie aan het eind een beetje jammer is, zorgt Molina ervoor dat je aan het personage gelijmd bent. Ik kon gewoon niet van hem wegkijken. Het is een visueel perfect weergegeven, goed geanimeerde (de armen zijn fantastisch en lijken een Terminator-versie van de tentakels van het zeemonster uit Deep Rising), interessante schurk. Ik wou gewoon meer! [/spoiler:3d399582fe]

De acteerprestaties zijn over de hele lijn goed te noemen. Tobey Maguire voelt zich duidelijk meer op zijn gemak in de rol van Peter Parker/Spider-Man en ondergaat alle kwellingen die Raimi het personage laat overkomen zoals het hoort. Hij slaagt erin de complexiteit van het volwassen worden te combineren met de kwajongenstreken van zijn alter ego en dat alles gedrenkt in de intriges van een hopeloze liefde en een gigantisch schuldgevoel. Het is zeker niet de meest eenvoudige rol maar Maguire slaagt erin om het naar een hoger niveau te tillen.

Kirsten Dunst is misschien niet de beste actrice die er momenteel in Hollywood rondloopt maar ik apprecieer haar in de rol. Er zijn momenten in de eerste Spider-Man waarin ik haar erg goed vind en dat is hier niet anders. Het is alleen jammer dat haar rol vrij clichématig geschreven is en toch nog te weinig dat van de ‘damsel in distress’ overstijgt.

James Franco, door velen een moderne James Dean genoemd (hij speelde hem in een aardige televisiefilm), brengt Harry Osborn als een [spoiler:3d399582fe] uiterlijk pompeuze, maar innerlijk getormenteerde, op wraak beluste, emotioneel labiele dronkelap en biedt uitstekend weerwerk voor Maguire en Molina (de scène waarin hij zijn beste vriend Peter Parker in een dronken bui op het gezicht slaat is een haast even grote shock voor de kijkers als voor Parker zelf). [/spoiler:3d399582fe]

J.K. Simmons steelt nog maar eens de show als J. Jonah Jameson en krijgt meer te doen dan in deel een. Hoewel in essentie een bordkartonnen personage dat – als hij Spider-Man niet zwart maakt uit is op winstbejag – weet Simmons hem een ziel mee te geven en hij krijgt probleemloos de lachers aan zijn kant.

Rosemary Harris komt iets teveel aan bod als tante May maar ze is een degelijke actrice en weet zelfs de [spoiler:3d399582fe] veel te lang uitgesponnen “hero” speech te verkopen. De scène waarin Ock haar meesleurt is fantastisch en, op het ontwaken van de armen van Ock na, mijn favoriete actiemoment. [/spoiler:3d399582fe]

Regisseur Sam Raimi heeft opmerkelijk meer zelfvertrouwen en laat in deze film vaak de teugels los. Toch lijkt hij zich soms nog in te houden en de invloed van de studio en de opdracht om de gewenste doelgroep te bereiken spelen hier vast mee. Om een echte strip-tot-film à la Raimi zoals hij in zijn beginperiode was te zien raad ik Darkman aan (niet echt gebaseerd op een strip maar door Raimi verzonnen omdat hij de rechten van The Shadow – later door Russel Mulhacy gemaakt met Alec Baldwin – niet kon krijgen).

Voor Raimi-fans zijn er echter veel leuke cameo’s (Bruce Campbell!!) en herkenbare gebeurtenissen [spoiler:3d399582fe] (een kettingzaag bij de slachtpartij in het ziekenhuis!) en ook Spider-Man liefhebbers zullen met veel plezier alle verwijzingen naar de strips en toekomstige vervolgfilms opmerken. Zo is Dylan Baker Curt Connors, een leraar van Peter Parker die later The Lizard wordt en brengt Raimi enkele tekeningen uit de strip tot leven (het Spider-Man pak in de vuilnisbak). [/spoiler:3d399582fe]

De fotografie van Bill Pope (Army Of Darkness, The Matrix Trilogy) leunt goed aan bij de hyperkinetische, visuele flair van Raimi (hoewel ze jammer genoeg soms bijdraagt aan het hoge soapgehalte), de effecten zijn veel beter dan de vaak te cartooneske mannetjes in Spider-Man (de CGI valt hier enkel op omdat we weten dat het CGI is, hoewel ik bij de computergeanimeerde Ock soms enkele foutjes opmerkte – hij leek soms te dun ten opzichte van Molina) en de muziek van Danny Elfman is een weinig opvallend maar geslaagd vervolg van de thema’s en motieven uit deel een, met een dreigend Doc Ock thema erbij.

Of Spider-Man 2 beter is dan het eerste deel laat ik voorlopig in het midden. Ik hou namelijk nogal van de charme van het origineverhaal en ondanks het feit dat de actie hier heel wat beter en overzichtelijker is, voelde ik me niet zo betrokken bij de personages als ik had gewenst.

Ik moet deze film NU opnieuw zien!!

Drexl

Geert Jan Alsem
09-07-2004, 22:48
Oh man, wat STOM nou weer! Volgens mij verraadt de reclame voor Spider-Man 2 die ik vandaag op TV zag gewoon het einde van de film, voor de oplettende kijker.

[spoiler:98f7c47d17]Ik weet het natuurlijk nog niet 100% procent zeker, maar wat ik in de reclame even heel snel voorbij zag flitsen was een shot waarin Harry Osborn zo'n groene cilinder uit een rek pakte. Zo'n zelfde cilinder die er voor zorgde dat zijn vader, Norman Osborn, in deel 1 in The Green Goblin veranderde.
Ik denk nu dus dat op het eind van de film Harry de nieuwe Goblin wordt, wat de set-up is voor Spider-Man 3.

(Graag voor eventuele bevestiging hiervan ook spoilertags gebruiken)[/spoiler:98f7c47d17]

chaos
09-07-2004, 23:47
Wat een prachtige review Drexl, alhoewel ik je spoilers niet heb gelezen ;), mooi verwoord ook. Hoop deze film snel te kunnen gaan zien.

netfox
13-07-2004, 20:13
Voor de fanboys: koop het nieuwste Empire magazine! Aan de voorkant staat spiderman op één soort 3D-prent. Ziet er echt prachtig uit!

"Spectacular Spider-man 2 Collectors' Cover"... Aldus de Empire zelf.

Bart de Rechter
13-07-2004, 20:19
Idderdaad dit is naar mijn mening één van de mooiste covers van de Empire. (Inhoud is ook wel okee :D )

stefan2004
13-07-2004, 23:13
Oh man, wat STOM nou weer! Volgens mij verraadt de reclame voor Spider-Man 2 die ik vandaag op TV zag gewoon het einde van de film, voor de oplettende kijker.

[spoiler:4f61f7bd85]Ik weet het natuurlijk nog niet 100% procent zeker, maar wat ik in de reclame even heel snel voorbij zag flitsen was een shot waarin Harry Osborn zo'n groene cilinder uit een rek pakte. Zo'n zelfde cilinder die er voor zorgde dat zijn vader, Norman Osborn, in deel 1 in The Green Goblin veranderde.
Ik denk nu dus dat op het eind van de film Harry de nieuwe Goblin wordt, wat de set-up is voor Spider-Man 3.

(Graag voor eventuele bevestiging hiervan ook spoilertags gebruiken)[/spoiler:4f61f7bd85]

Je zit helemaal Fout !

stefan2004
13-07-2004, 23:14
Oh man, wat STOM nou weer! Volgens mij verraadt de reclame voor Spider-Man 2 die ik vandaag op TV zag gewoon het einde van de film, voor de oplettende kijker.

[spoiler:9f61ab2ce9]Ik weet het natuurlijk nog niet 100% procent zeker, maar wat ik in de reclame even heel snel voorbij zag flitsen was een shot waarin Harry Osborn zo'n groene cilinder uit een rek pakte. Zo'n zelfde cilinder die er voor zorgde dat zijn vader, Norman Osborn, in deel 1 in The Green Goblin veranderde.
Ik denk nu dus dat op het eind van de film Harry de nieuwe Goblin wordt, wat de set-up is voor Spider-Man 3.

(Graag voor eventuele bevestiging hiervan ook spoilertags gebruiken)[/spoiler:9f61ab2ce9]

Je zit helemaal Fout !

[spoiler:9f61ab2ce9]mary jane trouwt niet maar loopt rechtstreekt naar peter waarna ze gaan kussen. peter hoort sirenes en mj zegt Go get them tiger ! dan zie je Spider-man slingeren met helicopters achter zich aan.[/spoiler:9f61ab2ce9]

www.spider-man.nl

Niels Simons
14-07-2004, 00:02
gelukkig deze thread nog nie eerder gelezen,ik heb zojuist de film gezien!
tja,wat kan ik ervan zeggen...tot de pauze was echt top,beter als deel 1.na de pauze ging t bergafwaarts met als dieptepunt de 'afraffeling' door zoveel actie op mekaar te zetten dat t amper te volgen is.vervolgens weten naar mijn idee veeeeeeeeels te veel mensen wie spidey is,en dan ook nog zon fuck einde(hoe gaan ze die volgende noemen,spiderman 1.5 zeker?)

ik voorzie vele vervolgen en afbraak aan de spidey comics...

beter als deel 1,maar t einde was bagger...

mazzel,niels

captain_eddy
14-07-2004, 10:12
Verhaal is goed jammer dat sommige scene zo bagger zijn geedit.
[spoiler:ce1c4894ea]Ook een beetje jammer dat je op het begin gewoon naar een copy zit te kijken van deel 1 kwa dingen wat er gebeurt zoals die scene met MJ en Peter bij dat hek in hun achtertuin endat hij op die muur gaat wallcrawlen, gewoon regelrecht uit 1 gejat[/spoiler:ce1c4894ea]

JCL
14-07-2004, 11:23
Oh man, wat STOM nou weer! Volgens mij verraadt de reclame voor Spider-Man 2 die ik vandaag op TV zag gewoon het einde van de film, voor de oplettende kijker.

[spoiler:630979b09f]Ik weet het natuurlijk nog niet 100% procent zeker, maar wat ik in de reclame even heel snel voorbij zag flitsen was een shot waarin Harry Osborn zo'n groene cilinder uit een rek pakte. Zo'n zelfde cilinder die er voor zorgde dat zijn vader, Norman Osborn, in deel 1 in The Green Goblin veranderde.
Ik denk nu dus dat op het eind van de film Harry de nieuwe Goblin wordt, wat de set-up is voor Spider-Man 3.

(Graag voor eventuele bevestiging hiervan ook spoilertags gebruiken)[/spoiler:630979b09f]

Je zit helemaal Fout !

[spoiler:630979b09f]mary jane trouwt niet maar loopt rechtstreekt naar peter waarna ze gaan kussen. peter hoort sirenes en mj zegt Go get them tiger ! dan zie je Spider-man slingeren met helicopters achter zich aan.[/spoiler:630979b09f]

www.spider-man.nl

He??? Dit heeft niets met zijn spoiler tag te maken hij heeft juist WEL gelijk!!!

Ik heb de film ongeveer 1 week geleden gezien als TS van internet. Is weer meer van hetzelfde maar wel beter dan eerste deel vind ik. Nu worden de carracters verder utgediept en komt er wat meer vaart in het hele geheel. We zien meer Spiderman en minder geneuzel, goede film!

dominique van den hoek
14-07-2004, 20:04
ik heb deze film vandaag gezien en moet zeggen dat ik hem wel heel heel heel erg goed vind.. alleen.... wat meerdere hebben.. [spoiler:ddc3a73962]ze geheime identiteit word te snel onthuld en aan te veel mensen...[/spoiler:ddc3a73962] en please in deel 3 geen goblin maar VENOM!!!! en molina deed het trouwens wel briljant(goede casting!!!!)

JCL
14-07-2004, 21:04
ik heb deze film vandaag gezien en moet zeggen dat ik hem wel heel heel heel erg goed vind.. alleen.... wat meerdere hebben.. ze [spoiler:44753013fb]geheime identiteit word te snel onthuld en aan te veel mensen...[/spoiler:44753013fb] en please in deel 3 geen goblin maar VENOM!!!! en molina deed het trouwens wel briljant(goede casting!!!!)

Ja je hebt gelijk,[spoiler:44753013fb]iedereen weet het nu en iedereen die zal het ook openbaarmaken "We won't tell anybody" geloof je het zelf???[/spoiler:44753013fb]Als dat zo is dan is het wel super onrealistisch

P.S. ik heb ff spoiler tags geplaatst in jou bericht (de quote dus), misschien handig als je dat zelf ook ff aanpast

dominique van den hoek
14-07-2004, 21:33
P.S. ik heb ff spoiler tags geplaatst in jou bericht (de quote dus), misschien handig als je dat zelf ook ff aanpast


gedaan

John Sital
14-07-2004, 21:44
hm gisteren gezien, veel vaart, doc ock was top, maar dat zijn gezicht te zien was in die trein was bagger, en dat osborn de spullen van zijn pa vindt was ook bagger, gewoon venom of carnage in deel 3. voor de rest was het een aardige film, niks meer niks minder, geen dvd aanschaf overigens.

dominique van den hoek
14-07-2004, 21:57
hm gisteren gezien, veel vaart, doc ock was top, maar dat zijn gezicht te zien was in die trein was bagger, en dat osborn de spullen van zijn pa vindt was ook bagger, gewoon venom of carnage in deel 3. voor de rest was het een aardige film, niks meer niks minder, geen dvd aanschaf overigens.

deze komt zeker wel in mijn collectie... :!: :!: :!: :!:



maar dat zijn gezicht te zien was in die trein was bagger

nie gezien.. hoe bedoel je het???want je zag m helemaal in de trein

Geert Jan Alsem
14-07-2004, 23:08
Ik heb hem nu gezien en ik had dus wel gelijk:

[spoiler:e0e2018394]Over dat Harry op het eind zijn vader opvolgt als de Goblin.[/spoiler:e0e2018394]

Toch belachelijk dat dat gewoon in de reclame op TV te zien was, ook al was het maar voor 1 seconde.
:evil:

Chris W
15-07-2004, 02:47
lol, heb m nog niet gezien, maar als ik t goed begrijp is dus de Hob Goblin geboren :D lauw en idd deel 3 ZEKER VENOM!! *Carnage gaat niet zonder Venom, en vind Venom meer hebben dan Carnage :) maar geheid dat er een mindere komt, Shocker ofzo....

JCL
15-07-2004, 07:30
lol, heb m nog niet gezien, maar als ik t goed begrijp is dus de Hob Goblin geboren :D lauw en idd deel 3 ZEKER VENOM!! *Carnage gaat niet zonder Venom, en vind Venom meer hebben dan Carnage :) maar geheid dat er een mindere komt, Shocker ofzo....

de coledige basis voor deel 3 wordt toch al aan het einde van 2 gegeven?!?!?! Tuurlijk komt Venom of Carnage niet, [spoiler:802d929f13]Harry komt als the green goblin[/spoiler:802d929f13] dat zie je toch op het eind! Anyway, gebruik even spoiler tags voor de mensen die de film nog niet gezien hebben! zo word er veel te veel verteld, mensen kunnen dan iig nog kiezen om het te lezen of niet.

netfox
15-07-2004, 10:06
Gisteren in de bioscoop gezien, en ik vond hem geweldig. Stukken beter dan deel 1. [spoiler:1101ed34b1]Vooral de scene waarin Spidey aan de voorkant van de trein staat en deze probeert te stoppen vond ik erg goed. Na deze scene was het 10 graden warmer in de zaal.[/spoiler:1101ed34b1]

John Sital
15-07-2004, 10:46
hm gisteren gezien, veel vaart, doc ock was top, maar dat zijn gezicht te zien was in die trein was bagger, en dat osborn de spullen van zijn pa vindt was ook bagger, gewoon venom of carnage in deel 3. voor de rest was het een aardige film, niks meer niks minder, geen dvd aanschaf overigens.

deze komt zeker wel in mijn collectie... :!: :!: :!: :!:



maar dat zijn gezicht te zien was in die trein was bagger

nie gezien.. hoe bedoel je het???want je zag m helemaal in de trein

ik bedoel dat het gezicht van spiderman te zien was in de trein, toen ie ff bewusteloos was en de mensen hem droegen en uiteindelijk neerlegden, en dan die snotneuzen roepen dat ze het niet verder zullen vertellen.

JCL
15-07-2004, 10:48
hm gisteren gezien, veel vaart, doc ock was top, maar dat zijn gezicht te zien was in die trein was bagger, en dat osborn de spullen van zijn pa vindt was ook bagger, gewoon venom of carnage in deel 3. voor de rest was het een aardige film, niks meer niks minder, geen dvd aanschaf overigens.

deze komt zeker wel in mijn collectie... :!: :!: :!: :!:



maar dat zijn gezicht te zien was in die trein was bagger

nie gezien.. hoe bedoel je het???want je zag m helemaal in de trein

ik bedoel dat het gezicht van spiderman te zien was in de trein, toen ie ff bewusteloos was en de mensen hem droegen en uiteindelijk neerlegden, en dan die snotneuzen roepen dat ze het niet verder zullen vertellen.

Dat was een RAMP! Bovendien was dat weer een echte 11 september scene! Dat had deel 1 al op die brug maar dit was weer zo iets, zonde, verneukt alles!

scheur
15-07-2004, 11:18
Vond dit een hele goede opvolger, ook dat einde vonde ik cool!!!!! :twisted:
Alleen jammer van dat 11 septembergedoe en dat ik nu nog minimaal 3 jaar moet wachten op het vervolg...... :evil:

netfox
15-07-2004, 14:05
Heb ik iets gemist? Wat bedoelen jullie met dat '11 september gedoe'. Ik ben er niets van tegengekomen in de film. Of was het wat subtieler dan bij 25th Hour?

JCL
15-07-2004, 15:51
Heb ik iets gemist? Wat bedoelen jullie met dat '11 september gedoe'. Ik ben er niets van tegengekomen in de film. Of was het wat subtieler dan bij 25th Hour?

[spoiler:dc0c323db9]Als Spiderman in de metro op handen wordt gedragen als grote held en weet ik wat. We zullen het niemand zeggen,[/spoiler:dc0c323db9] jij bent het goede en Doc oc het slechte, jij bent Bush hij is Osama, afbranden die hap. Het straalt er vanaf. Ook komt dat hele overdreven patriotistische naar boven

netfox
15-07-2004, 16:04
[spoiler:f4a06158f3]Je hebt me niet overtuigd. Ook vind ik dat het kwa 'goed en slecht' helemaal niet zo zwart wit wordt gesteld. Van Doc Ock zien we ook de aardige en goede kanten in de film terug.[/spoiler:f4a06158f3]

netfox
15-07-2004, 16:05
En dat patriotistische zit toch in bijna elk heldenverhaal/comic book?

Puts
15-07-2004, 16:20
Vind het wel kwats om bij alle sentimentele stukjes te zeiken dat het "11 septembergedoe" is. Oke, het was wel een beetje overdreven, maar om nou gelijk te zeggen: Het heeft met 11/9 te maken. Dan kun je bijna geeneen held meer een klopje op zijn schouder geven, want dan wordt het al snel verwezen naar Bush/Terrorisme.

Patriotisch is toch wel iets heel anders dan 11/9. Patriotisme is vaak aanwezig in amerikaanse films, dus daar kijk ik niet echt meer van op. Maar om gelijk te zeggen dat lof voor de held, lof voor Bush betekend en haat tegen Ock, haat tegen Bin Laden betekend.

Beetje heel erg simpel en makkelijk gedacht.

Dit hoor je bij meerdere films en wordt door meerdere mensen gesuggereerd.

dominique van den hoek
15-07-2004, 21:50
ik bedoel dat het gezicht van spiderman te zien was in de trein, toen ie ff bewusteloos was en de mensen hem droegen en uiteindelijk neerlegden, en dan die snotneuzen roepen dat ze het niet verder zullen vertellen.


o ja dat was zeker stom.. ik had begrepen ock zn hoofd... beetje fout gelezen :? sorry.. maar ik geef je helemaal gelijk... dat was egt helemaal nix... we wont tell anybody???,,,,,sure.... :lol:

netfox
15-07-2004, 21:52
En wat zouden ze kunnen vertellen? Dat Spider-man een jonge gozer is. Meer toch niet? Ze kennen Pete voor de rest niet. Lijkt me niet zo interessant of ze het vroeg of laat verder gaan vertellen, in eerste instantie mogen we er vanuit gaan dat ze het niet doen. Boeit eigenlijk niet...

dominique van den hoek
15-07-2004, 21:59
vind ik wel... trouwens... als je de comics kent weet je dat hij niet wil dat iemand zn gezicht ziet...

JCL
16-07-2004, 07:39
En wat zouden ze kunnen vertellen? Dat Spider-man een jonge gozer is. Meer toch niet? Ze kennen Pete voor de rest niet. Lijkt me niet zo interessant of ze het vroeg of laat verder gaan vertellen, in eerste instantie mogen we er vanuit gaan dat ze het niet doen. Boeit eigenlijk niet...

Zulke mensen worden vroeg of laat heus wel herkent. Maar misschien leuk in de 3e film dat hij dan wel bekent wordt gemaakt...

Daan de G.
16-07-2004, 08:49
Gisteren gezien en een stuk beter dan de eerste! komt vooral door Molina die zijn rol perfect speelt! Eindelijk een leuke baddie na de slape Dafoe! Alleen jammer [spoiler:9afb1fe096] van het gemis van een daverende spectaculaire climax![/spoiler:9afb1fe096]

Nu maar hopen dat in deel 3 Shockerz komt ;)

Martijn W.
16-07-2004, 11:41
De titel van dit topic zegt: The Lizard & Dr. Octopus Vs. Spiderman.

Nu is mijn vraag: [spoiler:3d90d88bad]"Komt The Lizzard echt in Spiderman 2 voor?"[/spoiler:3d90d88bad]

Alvast bedankt.

freaky
16-07-2004, 11:57
De titel van dit topic zegt: The Lizard & Dr. Octopus Vs. Spiderman.

Nu is mijn vraag: [spoiler:1208905c5b]"Komt The Lizzard echt in Spiderman 2 voor?"[/spoiler:1208905c5b]

Alvast bedankt.

Antwoord op je vraag [spoiler:1208905c5b]The Lizard zelf zie je niet in Spider-Man 2, maar je ziet wel Dr. Curt Connors. Die hopelijk in de 3de Spider-Man film de Lizard zal worden, maar dat is natuurlijk nog niet zeker :D [/spoiler:1208905c5b]

JCL
16-07-2004, 11:59
De titel van dit topic zegt: The Lizard & Dr. Octopus Vs. Spiderman.

Nu is mijn vraag: [spoiler:3673ff181a]"Komt The Lizzard echt in Spiderman 2 voor?"[/spoiler:3673ff181a]

Alvast bedankt.

Antwoord op je vraag [spoiler:3673ff181a]The Lizard zelf zie je niet in Spider-Man 2, maar je ziet wel Dr. Curt Connors. Die hopelijk in de 3de Spider-Man film de Lizard zal worden, maar dat is natuurlijk nog niet zeker :D [/spoiler:3673ff181a]

Nou, het is dus al WEL zeker dat [spoiler:3673ff181a]Harry niet alleen het bedrijf van de famillie over neemt zeg maar :wink: hij word dus weer The Green Goblin dat suggereert het einde van deel 2 al genoeg[/spoiler:3673ff181a]

WitteGijt?
16-07-2004, 12:00
De titel van dit topic zegt: The Lizard & Dr. Octopus Vs. Spiderman.

Nu is mijn vraag: [spoiler:f9a2e487c0]"Komt The Lizzard echt in Spiderman 2 voor?"[/spoiler:f9a2e487c0]

Alvast bedankt.

Antwoord op je vraag [spoiler:f9a2e487c0]The Lizard zelf zie je niet in Spider-Man 2, maar je ziet wel Dr. Curt Connors. Die hopelijk in de 3de Spider-Man film de Lizard zal worden, maar dat is natuurlijk nog niet zeker :D [/spoiler:f9a2e487c0]

Ik wilde hetzelfde zeggen :D .

Btw over dat Harry Osborn gebeuren : [spoiler:f9a2e487c0] iedereen gaat er nu vanuit dat harry de nieuwe green goblin zal worden. Maar het kan nu ook zo zijn dat doordat harry de spullen van z'n vader vind, hij zich nu gaat beseffen wie z'n vader was (de badguy), en begrip krijgt waarom spiderman hem heeft moeten vermoorden.
Hij keert zich als 't ware ook tegen zijn vader door het mes door de spiegel te gooien. Dus ik denk dat 't einde nog niks zegt over deel 3. [/spoiler:f9a2e487c0]

killik
16-07-2004, 20:16
Ik zag het einde van de treinscene meer als een soort parodie op het hele "passion of the christ' gebeuren. Het is toch meteen duidelijk dat het om een soort tongue in cheeck humor ging? Natuurlijk moet je dat stukje niet helemaal serieus nemen...

stefan2004
16-07-2004, 20:41
Flash als Hydro-Man en Harry Osbourne als Goblin zullen qua continuiteit het beste in de film kunnen. Het lijkt mij wel cool als die in deel het ''Zwarte Pak'' krijgt, en het dan aan het eind van zich afschud. In deel 4 komt dan Venom... Een goede titel voor deel 3 zal dan zijn ''The Black Spiderman''.

uhmzz neej dat lijkt me nou net weer geen goede titel.

Spider-man 3 is gewoon ok :shock:

flash had in deel 2 geen rol. dus ik vind dat ie in 3 ook niet hoort. maar das mijn mening.

stefan2004
16-07-2004, 20:45
De titel van dit topic zegt: The Lizard & Dr. Octopus Vs. Spiderman.

Nu is mijn vraag: [spoiler:00db58f50f]"Komt The Lizzard echt in Spiderman 2 voor?"[/spoiler:00db58f50f]

Alvast bedankt.

Antwoord op je vraag [spoiler:00db58f50f]The Lizard zelf zie je niet in Spider-Man 2, maar je ziet wel Dr. Curt Connors. Die hopelijk in de 3de Spider-Man film de Lizard zal worden, maar dat is natuurlijk nog niet zeker :D [/spoiler:00db58f50f]

Ik wilde hetzelfde zeggen :D .

Btw over dat Harry Osborn gebeuren : [spoiler:00db58f50f] iedereen gaat er nu vanuit dat harry de nieuwe green goblin zal worden. Maar het kan nu ook zo zijn dat doordat harry de spullen van z'n vader vind, hij zich nu gaat beseffen wie z'n vader was (de badguy), en begrip krijgt waarom spiderman hem heeft moeten vermoorden.
Hij keert zich als 't ware ook tegen zijn vader door het mes door de spiegel te gooien. Dus ik denk dat 't einde nog niks zegt over deel 3. [/spoiler:00db58f50f]

Tja... ik zelf vond het helemaal tegek als echt spider-fan er waren mindere dingen maar ik heb er echt van genoten. vond hem stukke beter als deel 1. www.spider-man.nl ____

stefan2004
16-07-2004, 20:46
De titel van dit topic zegt: The Lizard & Dr. Octopus Vs. Spiderman.

Nu is mijn vraag: [spoiler:26d68058e9]"Komt The Lizzard echt in Spiderman 2 voor?"[/spoiler:26d68058e9]

Alvast bedankt.

Antwoord op je vraag [spoiler:26d68058e9]The Lizard zelf zie je niet in Spider-Man 2, maar je ziet wel Dr. Curt Connors. Die hopelijk in de 3de Spider-Man film de Lizard zal worden, maar dat is natuurlijk nog niet zeker :D [/spoiler:26d68058e9]

Ik wilde hetzelfde zeggen :D .

Btw over dat Harry Osborn gebeuren : [spoiler:26d68058e9] iedereen gaat er nu vanuit dat harry de nieuwe green goblin zal worden. Maar het kan nu ook zo zijn dat doordat harry de spullen van z'n vader vind, hij zich nu gaat beseffen wie z'n vader was (de badguy), en begrip krijgt waarom spiderman hem heeft moeten vermoorden.
Hij keert zich als 't ware ook tegen zijn vader door het mes door de spiegel te gooien. Dus ik denk dat 't einde nog niks zegt over deel 3. [/spoiler:26d68058e9]

precies en daar ben ik het mee eens. waarschijnlijk word the lizzard en gg2 in spider-man 3 the villians. met een overlapping naar het john jameson / Symbiot gebeuren. althans das mijn visie.

martini
17-07-2004, 21:14
De titel van dit topic zegt: The Lizard & Dr. Octopus Vs. Spiderman.

Nu is mijn vraag: [spoiler:c63e8e1118]"Komt The Lizzard echt in Spiderman 2 voor?"[/spoiler:c63e8e1118]

Alvast bedankt.

Antwoord op je vraag [spoiler:c63e8e1118]The Lizard zelf zie je niet in Spider-Man 2, maar je ziet wel Dr. Curt Connors. Die hopelijk in de 3de Spider-Man film de Lizard zal worden, maar dat is natuurlijk nog niet zeker :D [/spoiler:c63e8e1118]

Ik wilde hetzelfde zeggen :D .

Btw over dat Harry Osborn gebeuren : [spoiler:c63e8e1118] iedereen gaat er nu vanuit dat harry de nieuwe green goblin zal worden. Maar het kan nu ook zo zijn dat doordat harry de spullen van z'n vader vind, hij zich nu gaat beseffen wie z'n vader was (de badguy), en begrip krijgt waarom spiderman hem heeft moeten vermoorden.
Hij keert zich als 't ware ook tegen zijn vader door het mes door de spiegel te gooien. Dus ik denk dat 't einde nog niks zegt over deel 3. [/spoiler:c63e8e1118]

precies en daar ben ik het mee eens. waarschijnlijk word the lizzard en gg2 in spider-man 3 the villians. met een overlapping naar het john jameson / Symbiot gebeuren. althans das mijn visie.


Heb de film gister gezien en vond m echt wel beter dan deel 1. K kan niet wachten tot ie op dvd uitkomt. En natuurlijk nu wachten op deel 3.

[spoiler:c63e8e1118]Harry wordt toch niet de Green Goblin maar de Hob Goblin??[/spoiler:c63e8e1118] :) :D

FrankGuthrie
17-07-2004, 22:10
[spoiler:d44ddc7cef]Harry wordt toch niet de Green Goblin maar de Hob Goblin??[/spoiler:d44ddc7cef] :) :D

Ja, wel volgens de strip.

Chris W
17-07-2004, 22:25
Dat zei ik dus ook al, maar iedereen doorkakelen over green goblin :? en dat die dokter voorbijkomt is idd wel een subtiele hint :D

ik hoop gewoon zo dat Venom nog in een spidey film tevoorschijn komt :D

k heb m btw. een stuk gedownload (ik weet t, piraterij.. maar 8 euro voor een bios kaartje vin ik toch iets TE aangezien er dan ook Ben&Jerry's nog bijkomen enzo...)maar dat van die vaart erin kan ik niet echt vinden ofzo... :? k vond dat er na meer dan 1 uur nog niet veel gebeurt was eigenlijk :?

martini
19-07-2004, 10:20
Volgens justplay.nl komt de dvd in november.

http://www.justplay.nl/media/68/20040719-spiderman2r2artworkpic.jpg

De film draait pas sinds afgelopen donderdag in de bioscopen (op een aantal plaatsen na waar hij al op dinsdag in premiere ging). Wat weten we dan wel van Spider-Man 2?

We kunnen je wel vertellen dat Spider-Man 2 als 2-disc uitvoering op de markt zal komen. Er zullen een aantal audio commentaar tracks op staan, behind-the-scenes featurettes, een multi-angle feature, trailers en meer.

mike mannot
19-07-2004, 10:50
Gisteren naar de bios geweest. Wat een geweldig vervolg zeg. Ongeloofelijk. Gelukkig is Octopus een stuk overtuigender gemaakt dan de Goblin. Kippevel. Kan niet wachten op de dvd. Voor mij de beste Comic verfilming tot nu toe.

Kevin Baeckelandt
19-07-2004, 12:28
Gisteren naar de bios geweest. Wat een geweldig vervolg zeg. Ongeloofelijk. Gelukkig is Octopus een stuk overtuigender gemaakt dan de Goblin. Kippevel. Kan niet wachten op de dvd. Voor mij de beste Comic verfilming tot nu toe.
Ik deel volledig jouw mening.
Ik vond Spiderman tot nu toe al de beste comic verfilming en deel 2 is zelfs beter. Er zitten grappige stukken in de film die gelukkig niet over the top zijn. Het acteerwerk is prima alsook het verhaal. [spoiler:616424ff17]vooral de verhouding tussen Spiderman en Peter Parker vond ik heel goed.[/spoiler:616424ff17] Een aanrader :wink:

The_Cure
19-07-2004, 12:32
Vanavond ga ik dan eindelijk naar de bios,
ben benieuwd! Heb er eigelijk best hoge verwachtingen van :D

mike mannot
19-07-2004, 13:52
Gisteren naar de bios geweest. Wat een geweldig vervolg zeg. Ongeloofelijk. Gelukkig is Octopus een stuk overtuigender gemaakt dan de Goblin. Kippevel. Kan niet wachten op de dvd. Voor mij de beste Comic verfilming tot nu toe.
Ik deel volledig jouw mening.
Ik vond Spiderman tot nu toe al de beste comic verfilming en deel 2 is zelfs beter. Er zitten grappige stukken in de film die gelukkig niet over the top zijn. Het acteerwerk is prima alsook het verhaal. [spoiler:0cfa6ee9ac]vooral de verhouding tussen Spiderman en Peter Parker vond ik heel goed.[/spoiler:0cfa6ee9ac] Een aanrader :wink:

Ja M@drox, er zaten inderdaad een aantal goede grappen in. Vooral in de lift! (daar verklap ik verder niks mee toch?) En Jameson is ook echt geweldig.

Kevin Baeckelandt
19-07-2004, 14:18
Gisteren naar de bios geweest. Wat een geweldig vervolg zeg. Ongeloofelijk. Gelukkig is Octopus een stuk overtuigender gemaakt dan de Goblin. Kippevel. Kan niet wachten op de dvd. Voor mij de beste Comic verfilming tot nu toe.
Ik deel volledig jouw mening.
Ik vond Spiderman tot nu toe al de beste comic verfilming en deel 2 is zelfs beter. Er zitten grappige stukken in de film die gelukkig niet over the top zijn. Het acteerwerk is prima alsook het verhaal. [spoiler:ecdd761cf6]vooral de verhouding tussen Spiderman en Peter Parker vond ik heel goed.[/spoiler:ecdd761cf6] Een aanrader :wink:

Ja M@drox, er zaten inderdaad een aantal goede grappen in. Vooral in de lift! (daar verklap ik verder niks mee toch?) En Jameson is ook echt geweldig.
idd Jameson is hilarisch :lol: :lol:

Menno Hagendoorn
19-07-2004, 15:34
Jaaaaaaaah hij was zeker lekker! ik ben alleen wel blij[spoiler:70f05d2424]dat zowel m.j. als harry nu weten dat peter parker spiderman is. [/spoiler:70f05d2424] het begon me nu nog net niet te irriteren, maar in de 3e film was dat anders wel vervelend geworden....
[spoiler:70f05d2424] oh ja en hetgeen Harry achter de spiegel vond, beloofd veel leuks voor deel 3, de comic lezers weten wel wat er dan gaat gebeuren... :wink: [/spoiler:70f05d2424]

The_Cure
19-07-2004, 21:49
Zoooooo hey, damn wat heb ik zonet zitten genieten 8)

Beste film tot nu toe dit jaar! Had alles wat een film moet hebben 8)

Misschien niet in alles geslaagd maar het bied wel fun tot en met 8)

Kan niet wachten op deel 3. Alleen [spoiler:c3baf222fc]Goblin revisited?[/spoiler:c3baf222fc] lijkt me wat minder maargoed, Spiderman kan eigelijk niks verkeerds doen :D Wat heb ik genoten van de CGI zeg 8)

Marco Dubbeldam
21-07-2004, 23:42
Aardige film, maar zo cliché. Zoals vele al eerder hebben gezegd weten nu gewoon al veel te veel mensen wie Spider-man is.

Er zaten idd wel een paar leuke grappen in, maar over het algemeen vond ik de film gewoon te voorspelbaar.

Zeker geen dvd aanschaf (net zoals deel 1)

Bravestarr
22-07-2004, 07:10
Al sinds ik de trailer zag van deel 2 hoopte ik erop dat in deel 3 Venom zijn opwachting zal maken. Venom ontstaat immers omdat de zoon van Jameson op een missie in space terigkomt met het symbiot waar Eddie Brock mee samensmelt. En aangezien beide karakters nu geintroduceerd zijn.........

skank
22-07-2004, 09:29
zondag gaan zien, en ik moet zeggen zalige film
meer en gepaste humor, mooier verhaal, betere oogverbluffende special effects... kortom top! beter dan de eerste film zelfs

skank
22-07-2004, 09:29
Gisteren naar de bios geweest. Wat een geweldig vervolg zeg. Ongeloofelijk. Gelukkig is Octopus een stuk overtuigender gemaakt dan de Goblin. Kippevel. Kan niet wachten op de dvd. Voor mij de beste Comic verfilming tot nu toe.
Ik deel volledig jouw mening.
Ik vond Spiderman tot nu toe al de beste comic verfilming en deel 2 is zelfs beter. Er zitten grappige stukken in de film die gelukkig niet over the top zijn. Het acteerwerk is prima alsook het verhaal. [spoiler:f512a13115]vooral de verhouding tussen Spiderman en Peter Parker vond ik heel goed.[/spoiler:f512a13115] Een aanrader :wink:

ga ik ook volledig mee akkoord

The Gr8oNe
22-07-2004, 11:06
Even apart van de onderwerp ik heb gisteren Spiderman: The new animated series gekocht en dus maar ook gelijk even gekeken en het is cool. Een aanrader, het is ook nog in 5.1 geluid en bijna elke aflevering komen er bekende stemmen voorbij.

Woozle
22-07-2004, 15:06
Aardige film, maar zo cliché. Zoals vele al eerder hebben gezegd weten nu gewoon al veel te veel mensen wie Spider-man is.

Er zaten idd wel een paar leuke grappen in, maar over het algemeen vond ik de film gewoon te voorspelbaar.

Zeker geen dvd aanschaf (net zoals deel 1)

Het is eigenlijk toch onzin dat teveel mensen nu weten wie spiderman is. NY telt ongeveer 10 miljoen inwoners, 't lijkt me al sterk dat ze Peter Parker nog eens gaan tegen komen en 'm zelfs dan nog zouden herkennen... En als ze een beschrijving van 'm zouden moeten geven, kan je die beschrijving toepassen op het merendeel van de jonge mannelijke inwoners van de stad ...

JCL
22-07-2004, 16:20
Aardige film, maar zo cliché. Zoals vele al eerder hebben gezegd weten nu gewoon al veel te veel mensen wie Spider-man is.

Er zaten idd wel een paar leuke grappen in, maar over het algemeen vond ik de film gewoon te voorspelbaar.

Zeker geen dvd aanschaf (net zoals deel 1)

Het is eigenlijk toch onzin dat teveel mensen nu weten wie spiderman is. NY telt ongeveer 10 miljoen inwoners, 't lijkt me al sterk dat ze Peter Parker nog eens gaan tegen komen en 'm zelfs dan nog zouden herkennen... En als ze een beschrijving van 'm zouden moeten geven, kan je die beschrijving toepassen op het merendeel van de jonge mannelijke inwoners van de stad ...

Zeker 30 mensen weten het, denk je dat 30 man allemaal hun bek gaan houden?

netfox
22-07-2004, 19:28
Zeker 30 mensen weten het, denk je dat 30 man allemaal hun bek gaan houden?
Ik heb het al eerder gezegd, maar het is vast niet gelezen. Wat zouden ze kunnen zeggen over Peter Parker/Spider-Man?

"Ik weet wie Spider-man is!"

"Wie is Spider-man dan?"

"Een jonge gozer!"

Snap je wat ik bedoel? Ze kunnen hem omschrijven, maar niemand zal hem herkennen. New York bestaat uit miljoenen mensen! Hoogstens die 30 mensen kunnen hem later herkennen, als ze Pete tegenkomen, echter omdat die stad zo groot is; is die mogelijkheid te verwaarlozen imo.

JCL
22-07-2004, 19:35
Zeker 30 mensen weten het, denk je dat 30 man allemaal hun bek gaan houden?
Ik heb het al eerder gezegd, maar het is vast niet gelezen. Wat zouden ze kunnen zeggen over Peter Parker/Spider-Man?

"Ik weet wie Spider-man is!"

"Wie is Spider-man dan?"

"Een jonge gozer!"

Snap je wat ik bedoel? Ze kunnen hem omschrijven, maar niemand zal hem herkennen. New York bestaat uit miljoenen mensen! Hoogstens die 30 mensen kunnen hem later herkennen, als ze Pete tegenkomen, echter omdat die stad zo groot is; is die mogelijkheid te verwaarlozen imo.

Die kop komt nog wel eens ergens hoor :roll: Maar het hele "We won't tell a thing" is gewoon cliche.

netfox
22-07-2004, 19:41
Waarom is het een cliché?

chiwaicheung
23-07-2004, 10:25
De zin "We won't tell a thing" is volgens mij geen cliche.
Waarschijnlijk bedoelt hij dat de reactie van die mensen cliche is (de bescherming van een held door het publiek).

Maar als je een beetje nuchter erover denkt, dan zal ik als Peter Parker denken: " Yeah, right" of "Do you speak for the rest of the people here ?".
Het is vrij naief om te denken dat er niet 1 rotte appel tussen het publiek zit die een zakcentje achteraf wel goed kan gebruiken.

Wat ik goed vind van deze twee Spiderman films is dat de grote lijn van de verhalen overeenkomt met de comic(s) , terwijl er hier en daar kleine aanpassingen zijn toegevoegd die het wel weer verfrissend maken.
De vele kleerscheuren van Spiderman in de films (halve masker etc.) is trouwens afkomstig van de latere Spiderman comics. Zo tot ca. 1980 zag je bv. slechts een kleine snee in zijn pak na een gigantische explosie. Toen maakten ze kennelijk nog goeie pakken.

mark t
23-07-2004, 17:02
Waarschijnlijk bedoelt hij dat de reactie van die mensen cliche is (de bescherming van een held door het publiek).Dat is over het algemeen juist omgekeerd. Ook hier is dus niet echt sprake van een cliché. Ik denk dat JCL een beetje in de war is en bedoeld dat hij dat stuk klef, ongeloofwaardig of sentimenteel vind. Maar clichématig, d.w.z. het komt onderhand in elke tweede film voor, is het zeker niet.

Webby
23-07-2004, 17:44
Afgelopen week Spider-Man 2 gezien. Leuk filmpje met prima (oogverblindende!!!, dat moet ik wel toegeven) SFX, maar dat overacting van Tobey Maguire en Kirsten Dunst in een aantal scènes is echt vreselijk!!! En het einde.... wordt weer een hele reeks films ben ik bang, maar ik weet niet of die mij nog kunnen boeien.

The Gr8oNe
23-07-2004, 19:13
[/b]Webby schreef:[/b]

[/quote]En het einde.... wordt weer een hele reeks films ben ik bang, maar ik weet niet of die mij nog kunnen boeien.[quote]



Als het goed is is de derde de laatste.

JCL
23-07-2004, 19:16
[/b]Webby schreef:[/b]

En het einde.... wordt weer een hele reeks films ben ik bang, maar ik weet niet of die mij nog kunnen boeien.




Als het goed is is de derde de laatste.

als de opbrengst goed is niet!

stefan2004
26-07-2004, 01:12
okeejz zou ik jullie even allemaal op weg helpen er zijn 6 films aangekondigd.

spider-man 3 draait 6 mei 2007 in de bioscopen worldwide

www.spider-man.nl

Bravestarr
26-07-2004, 06:48
[/b]Webby schreef:[/b]

En het einde.... wordt weer een hele reeks films ben ik bang, maar ik weet niet of die mij nog kunnen boeien.




Als het goed is is de derde de laatste.

als de opbrengst goed is niet!

En aangezien de lijst van bad-guys bij spider-man haast onuitputtelijk is, kunnen ze nog tot vervelens toe doorgaan.

mark t
26-07-2004, 07:49
[/b]Webby schreef:[/b]

En het einde.... wordt weer een hele reeks films ben ik bang, maar ik weet niet of die mij nog kunnen boeien.




Als het goed is is de derde de laatste.

als de opbrengst goed is niet!

En aangezien de lijst van bad-guys bij spider-man haast onuitputtelijk is, kunnen ze nog tot vervelens toe doorgaan.De belangrijkste hoofdrolspelers hebben een contract voor 3 films, waarbij een aantal al hebben aangegeven dat het 3e deel voor hen ook echt het laatste zal zijn. Bovendien zal Raimi zich ook niet eeuwig willen blijven herhalen. Het lijkt erop dat hij een min of meer samenhangend verhaal met de drie delen wil vertellen. Daarna zal voor hem waarschijnlijk ook de koek op zijn.
Dus na 3 delen wordt het waarschijnlijk hoogstens nog 'Spiderman Forever' & 'Spiderman & Robin'.

Bravestarr
26-07-2004, 08:14
[/b]Webby schreef:[/b]

En het einde.... wordt weer een hele reeks films ben ik bang, maar ik weet niet of die mij nog kunnen boeien.




Als het goed is is de derde de laatste.

als de opbrengst goed is niet!

En aangezien de lijst van bad-guys bij spider-man haast onuitputtelijk is, kunnen ze nog tot vervelens toe doorgaan.De belangrijkste hoofdrolspelers hebben een contract voor 3 films, waarbij een aantal al hebben aangegeven dat het 3e deel voor hen ook echt het laatste zal zijn. Bovendien zal Raimi zich ook niet eeuwig willen blijven herhalen. Het lijkt erop dat hij een min of meer samenhangend verhaal met de drie delen wil vertellen. Daarna zal voor hem waarschijnlijk ook de koek op zijn.
Dus na 3 delen wordt het waarschijnlijk hoogstens nog 'Spiderman Forever' & 'Spiderman & Robin'.

Kevin Smith zou ook een goed Spider-man verhaal kunnen vertellen.....

Erwin_W
27-07-2004, 23:43
ok ook net gezien: toppertje weer.. ben alleen bang dat ik doordat ik de comic heb gelezen af en toe beetje teleurgesteld ben.. de special effects zijn heel mooi en zo.. maar Peter Parker is een btje TE nerderig.. maar ja dat zal wel aan mij liggen.. verder klopt het wel met de comic dat met die [spoiler:ccc1a3f5f6]spiegel en de goblin..[/spoiler:ccc1a3f5f6] toen ik dat buurmeisje zag dacht ik even wordt hier nu de [spoiler:ccc1a3f5f6]black-cat[/spoiler:ccc1a3f5f6] geintroduceerd?? ANYWAY.. ik was bang dat ze het hele verhaal gingen verneuken.. maar dit hebben ze op het eind dus helemaal goed gemaakt :) jammer van die rondrennende koters in de bios... leek wel kindercreche :(

basset
28-07-2004, 13:46
ok ook net gezien: toppertje weer.. ben alleen bang dat ik doordat ik de comic heb gelezen af en toe beetje teleurgesteld ben.. de special effects zijn heel mooi en zo.. maar Peter Parker is een btje TE nerderig.. maar ja dat zal wel aan mij liggen.. verder klopt het wel met de comic dat met die [spoiler:247a44a841]spiegel en de goblin..[/spoiler:247a44a841] toen ik dat buurmeisje zag dacht ik even wordt hier nu de [spoiler:247a44a841]black-cat[/spoiler:247a44a841] geintroduceerd?? ANYWAY.. ik was bang dat ze het hele verhaal gingen verneuken.. maar dit hebben ze op het eind dus helemaal goed gemaakt :) jammer van die rondrennende koters in de bios... leek wel kindercreche :(

Die koters in de Bios zullen de film ook wel minder goed vinden doordat er meer drama inzit...Wat IMHO de film net dat extra's gaf wat weinig actiefilms hebben.

Over die tram en die mensen die niks zullen zeggen: Het is een utopie ja, maar een film mag van mij best idealen uitdragen. Het hoeft allemaal niet z\oals in het echt te zijn.

Leuk hoe ze Jonah neerzetten als een blaaskaak met een klein hartje! Fantastisch. Zoals ie op een gegeven moment over Spiderman praat!

Leuke rol van Bruce C. ook.

Deel 1 was alleen de eerste helft echt de moeite en de rest mwa wel aardig
Deel 2 is tot het eind boeiend.
Gaat toegevoegd worden aan de collectie en ik wacht met smart op deel 3!

Elessar
28-07-2004, 14:24
Al sinds ik de trailer zag van deel 2 hoopte ik erop dat in deel 3 Venom zijn opwachting zal maken. Venom ontstaat immers omdat de zoon van Jameson op een missie in space terigkomt met het symbiot waar Eddie Brock mee samensmelt. En aangezien beide karakters nu geintroduceerd zijn.........

Is Eddie al geintroduceerd? Ik heb deel 1 maar 2x gezien dus ik kan t vergeten zijn :?

Drexl
30-07-2004, 19:52
Wie zich mijn lange recensie over Spider-Man 2 nog voor de geest kan halen (anders even teruglezen :wink: ), komt tot de vaststelling dat ik daarin beloofd had om mijn definitieve mening over Spidey neer te schrijven nadat ik de film een tweede keer had gezien.

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik Spidey 2 herzag (op de officiële openingsdag) en ik moet eerlijk gezegd toegeven dat mijn eerdere mening niet echt herzien moet worden. Wat wel is, is dat ik de film iets soepeler beoordeel en het uiteindelijk best een goede superheldenfilm vind. Dat heeft ook te maken met het feit dat de hype nu weg is en ik wist wat voor film ik die tweede keer zou gaan zien. Hype kan een bioscooppubliek zo in de greep houden dat het een film kan verpesten. Dat gebeurde niet bij Spidey maar de vraag is of ik ook zo streng had gereageerd, indien de film middelmatige, realistischere kritieken had gekregen (hoewel goed, is de globale lof voor deze prent me nog steeds een klein raadsel).

Maar, de film is in orde… enkele scènes laten me nog steeds met mijn ogen rollen (en bedenk dat ik die verdraaide cynisme-knop altijd afzet als ik een film bekijk!) maar al bij al is het een geheide DVD aankoop en dat moet toch wel iets zeggen.

Er is trouwens schitterend materiaal hier. Ik ga het nog maar eens over Alfred Molina als Doc Ock hebben. Fantastische schurk. [spoiler:dfd53fb937] Misschien een beetje jammer dat hij ineens ‘goed’ wordt op het eind maar Molina weet het te verkopen.

Ik vond trouwens de scène waarin hij het experiment voorstelt erg goed. In mijn ogen wordt hij ‘psychologisch’ Ock als hij – met de camera close op zijn achter ‘goggles’ verscholen ogen – “the power of the sun in the grasp of my hand” zegt. Dat besef van macht en wat hij er mee zou kunnen doen maakt dat al in hem wakker. Mooi werk van de scenaristen en Raimi. [/spoiler:dfd53fb937]

Ik ga het hier bij laten. Mijn eerdere review geldt nog steeds, hoewel mijn mening iets soepeler en genuanceerder is. Ik kan het niet voor iedereen een aanrader noemen, maar genreliefhebbers (en dat ben ik ook hoor, heb nu Frank Miller’s Batman: The Dark Knight Returns voor me liggen – meesterwerk van comic book art!) zullen hier veel plezier aan beleven.

Greetings,

Drexl

BrownB
01-08-2004, 16:44
Ja, wel volgens de strip.

Nee, helemaal niet. In de strip wordt Harry ook gewoon de green goblin.

En alsjeblieft geen Venom in S3, dat is echt een vreselijk product van de jaren 90 en past absoluut niet in de sfeer die de films neerzetten. (de vrij rationele wetenschappelijke benadering met een kleine laag suspension of disbelief)

Flabmaster2000
03-08-2004, 10:28
Hele mooie film...hoop alleen dat in het vervolg Misterio een keer opduikt.
Of Venom...of....of.....die andere gast,die op Iron Man lijkt,maar dan dikker en kleiner.Met zo een hele rare staal helm op zijn hoofd....oh ja Juggernaut!!!Maar goed mijn fantasie slaat op hol....
Spiderman 2 mooie film!!!! :lol:

El-Jorge
04-08-2004, 10:08
Gisteren deze film gezien.
Ik vond hem echt veel beter dan de 1e.
Ik vond dat alle karakters goed werden uitgewerkt, waardoor ik me betrokken voelde bij de film, je zat er meer in laat maar zeggen dan bij de 1e. Dit vond ik echt een enorm pluspunt t.o.v. de 1e. Waar de uitwerking van de karakters ook zeker niet slecht was, maar toch anders.
Wat ik nog wel steeds vind, is dat ik de computer spidey nog steeds er erg nep uit vind zien. Maar Doc. Ock was dan wel weer een stuk beter dan The Green Goblin, qua acteerwerk waren ze beiden wel goed, maar ik vond The Green Goblin er zo nep uit zien.

Erwin_W
10-08-2004, 22:28
maar ik vond The Green Goblin er zo nep uit zien.

Heb ik ook... de eerste film deed me een beetje aan een kinderfilm denken.. deel 2 was stukken beter...
Ik vind wel dat Peter Parker iets te veel 'nerd' is in vergelijking met de comics.. en het verhaal met Mary-Jane gaat me veel te snel.. maar ja dat zal wel zo z'n 'hollywood' redenen hebben. Ik ben bang dat ik een btje verpest ben doordat ik vroeger de comics las.. jammer .. maar spidey is in deze deel 2 wel stukken beter!!! Deel 3 wordt een toppertje denk ik...
ow ja iemand zei beste comic-verfilming... X-Men zeker vergeten???

gafietsuh
11-08-2004, 00:06
Geluid, beeld en special effects waren allemaal super :D , maar het verhaal vond ik af en toe wel overdreven... beetje Spiderman gekruist met Superman

Maar toch een dikke voldoende voor deze film, vraag ik mijn eigen wel af of er deel 3 komt :wink:

Laurens-Jan
11-08-2004, 00:57
Deel 1 vond ik niet echt bijzonder, waardering: 6.0.

Deel 2 heb ik vandaag in de bios bekeken en en ik vond hem een stuk beter, waardering: 8.0.

En gafietsuh, deel 3 komt in juli 2007 zeker weten in de bios.

PS: Hulde voor de liftscene!

Deniz
11-08-2004, 01:07
PS: Hulde voor de liftscene!

:lol: Die is echt geweldig!!!

Geert Jan Alsem
11-08-2004, 01:36
PS: Hulde voor de liftscene!

:lol: Die is echt geweldig!!!
Die gast in de lift is trouwens Zoltan uit Dude, Where's My Car. :lol:

Laurens-Jan
11-08-2004, 02:21
Hij staat als "Elevator Passenger" in de credits :P.

de_12
11-08-2004, 19:25
goede film...met goede vechtscenes

Een waardige opvolger van deel 1

Bart de Rechter
20-08-2004, 19:40
DVD komt in US op 30 Nov. uit.

http://www.comingsoon.net/news/topnews.php?id=6069

Ziet er goed uit. (y)

mark maris
10-10-2004, 12:10
weet iemand hier al meer over ?? :

Spider-Man 2 Giftbox L.E. (http://www.dvdshop.nl/Website/Product.asp?CategoryID=1&WebsiteID=2&ProdID=13110)

hoe hij eruit gaat zien enzo :?

Mark de Jong
12-10-2004, 09:27
Er staat al een Spider-Man 2.5 geplanned... 8)
Extended edition (y)

The Scratcher
28-11-2004, 12:09
Er staat al een Spider-Man 2.5 geplanned... 8)
Extended edition (y)

Waar heb je die info vandaan? Heb deel 2 gisteravond eens gehuurd en moet toegeven een erg mooie en zeer goede film, boven m`n verwachting zelfs! (y)

Als er zo`n 2.5 extended versie komt (hoeveel langer wordt ie dan?) heb ik daar wel interesse in. :bier:

Maick Werner
30-11-2004, 00:20
Om toch even te reageren op de wat oudere posts:

Ik vond de CGI juist een van de minder sterke punten van de film. Vooral enkele webslingermomenten van onze spinneman zagen er beroerd uit in vergelijking met andere films en/of deel 1. Maar dit was meer zichtbaar op het grote witte doek, dan op dvd (lees: normale breedbeeld tv :wink: )
Doc Oc vond ik dan wel weer ontzettend cool.
Voor de rest een puike film: Niet een van mijn toppers van het afgelopen jaar, maar zeker ook geen blopper.

Ron kars
30-11-2004, 08:07
Deel 1 vond ik tegenvallen, was niet veel bijzonders, 6.5/10
Deel 2 wasd een stuk beter en mooier, 8/10/

Nu mar wachten op deel 3.

Cinemaniac
19-12-2006, 22:56
ff 'n oude topic omhoog halen...


It appears that the long standing rumors of an extended edition are finally true. Sony Pictures Home Entertainment will be releasing Spider-Man 2: Extended Edition in late April, timed to coincide with the web-slinger's latest big-screen adventure "Spider-Man 3." No details about the disc are available yet, but we anticipate more information in about a month (if that).

Bron: davisdvd.com

Lorre
20-12-2006, 01:15
Idd en volgende maand zou hij in de USA op TV zijn.

DVD Watcher
03-01-2013, 11:19
Concept art van Sam Raimi's Lizard in 'Spider-Man 2'

In de Spider-Man-reboot van Marc Webb (http://www.filmtotaal.nl/persoon.php?id=111400), The Amazing Spider-Man (http://www.filmtotaal.nl/film.php?id=15236) was Lizard de grote tegenstander van onze spinachtige superheld. Het blijkt nu dat het in eerste instantie de bedoeling was dat deze slechterik ook een rol zou spelen in Sam Raimi (http://www.filmtotaal.nl/persoon.php?id=18509)'s Spider-Man 2 (http://www.filmtotaal.nl/film.php?id=5451), en daarvan is nu concept art vrijgegeven. De concept art, die destijds gemaakt werd door Constantine Sekeris, laat Dr. Curt Connors ná zijn transformatie in de Lizard zien.

http://www.filmtotaal.nl/images/newscontent/e8ccc2e.jpg

http://www.filmtotaal.nl/images/newscontent/0133677.jpg

Het is bijzonder in hoeverre deze concept art gelijkenis draagt met de versie van Lizard zoals deze in The Amazing Spider-Man te zien was. Net als in Webbs film heeft deze bijvoorbeeld geen laboratoriumjas aan. Hieronder een beeld uit de film waarin een tot Lizard getransformeerde Rhys Ifans (http://www.filmtotaal.nl/persoon.php?id=15169) te zien is.

http://www.filmtotaal.nl/images/newscontent/b4f293d.jpg

Webb begint later dit jaar met de opnames van The Amazing Spider-Man 2 (http://www.filmtotaal.nl/film.php?id=21962), waarvoor Andrew Garfield (http://www.filmtotaal.nl/persoon.php?id=98827), Emma Stone (http://www.filmtotaal.nl/persoon.php?id=97801), Sally Field (http://www.filmtotaal.nl/persoon.php?id=884) en Martin Sheen (http://www.filmtotaal.nl/persoon.php?id=1760) opnieuw gecast zijn. ook aan boord zijn Jamie Foxx (http://www.filmtotaal.nl/persoon.php?id=15454) als de slechterik van de film, Dane DeHaan (http://www.filmtotaal.nl/persoon.php?id=140306) als Harry Osbourn en Shailene Woodley (http://www.filmtotaal.nl/persoon.php?id=21537) als Mary-Jane Watson. De film is vanaf 24 april 2014 in de Nederlandse bioscopen te zien.

Bron : Filmtotaal.nl

Pieter R.
03-01-2013, 11:37
Waarom is het bijzonder dat die conceptart zoveel op de uiteindelijke versie in amazing spiderman lijkt? Ik bedoel: Sony heeft de rechten, dus is het concept art van Riaimis films ook van Sony. Die hebben gewoon gedacht: waarom het wiel opnieuw uitvinden?