PDA

Bekijk de volledige versie : volumeverschil speakers Onkyo TX-NR900



Martin de Goeij
12-01-2003, 19:52
Hoi,

Zoals wellicht sommige van jullie weten ben ik sinds kort de trotse bezitter van de Onkyo TX-NR900 en de DV-SP800. Nu heb ik een vraagje: bij het afspelen van cd's in de "studio-mix" of "orchestra" mode is het geluid uit de achterluidsprekers (surround l/r) soms bijna niet hoorbaar, maar uit de front l/r en center des te meer. Ik heb de speakers al gecallibreerd volgens de handleiding, speaker Ohm staat goed ingesteld, speakerafstanden ook. Alleen in de "all channels stereo" modus hoor ik uit alle vijf de luidsprekers "evenveel" geluid komen. Toch denk ik dat in de andere 2 genoemde modi het geluid ook evenwichtig verdeeld zou moeten zijn. Weliswaar met een andere klankkleur (het blijft tenslotte DSP), maar toch. Bij dvd's is er geen probleem. Weet iemand hier meer van?

Frank J.
14-01-2003, 14:43
Gebruik je nu de stereo naar mulit channel standen van Onkyo receiver zelf of gebruik je DTS neo 6 of dolby prologic 2?
Kan zijn dat als je 1 van de laatste 2 gebruikt dat het dan mooier klinkt

Martin de Goeij
14-01-2003, 17:41
Gebruik je nu de stereo naar mulit channel standen van Onkyo receiver zelf of gebruik je DTS neo 6 of dolby prologic 2?
Kan zijn dat als je 1 van de laatste 2 gebruikt dat het dan mooier klinkt Dolby Prologic II gebruik ik alleen (dwz: de receiver "kiest"deze) als een dvd in dolby digital 2.0 is opgenomen. DTS neo 6 kan alleen bij 6.1 kanaalsbronnen of analoge bronnen die 2 kanalen hebben. Bij het beluisteren van cd's luister ik vooral naar via de studiomix- of orchestramode:)