PDA

Bekijk de volledige versie : Filmdiscussie: Gangs of New York



Rogier Burghout
14-01-2003, 08:39
Gisteren deze in de sneak gezien.
Lange film (2,5 uur) maar o-zo-mooi in beeld gebracht.
Daniel Day Lewis wordt terecht getipt voor een Oscar want deze gast speelt echt fenomenaal. Het is niet zomaar de zoveelste bad-guy waar iemand wraak op neemt. Hij speelt echt iemand met en hart en eer, zelfs met humor. Hoewel hij teneinde wel corrupt is natuurlijk en Leo wraak op hem neemt, blijft hij wel een mens. Leo speelt ook goed. Hij is erg volwassen geworden en speelt z´n want meer ingetogener. Cameron Diaz speelt ook goed, maar heeft niet echt een grote rol.
De gevechten zijn hard, bloederig, maar erg realistisch in beeld gebracht. De omgeving van Ne York is adembenemend mooi gedaan, de art direction verdient ook een nominatie wat mij betreft.
Wie heeft em nog meer gezien en zo ja, wat vond je ervan?

Jaap22
14-01-2003, 08:52
Ik heb hem nog niet gezien, maar de titel spreekt me wel aan. Ik wil hem dan binnenkort ook maar even een keer in de bios kijken.

Robert F.
14-01-2003, 08:57
Ik heb hem zondag ook in de sneak gezien.
Het was inderdaad een lange zit, maar zeker de moeite waard. Gevechten waren lekker bloederig en hard en daar hou ik wel van. Leo was goed en Daniel Day Lewis was ook behoorlijk aanwezig.
Een aanrader. (y)

Patrick Deckard
14-01-2003, 09:31
Een aanrader. (y)

Natuurlijk! Het is een film van Martin Scorsese!!! Altijd kwaliteit! (behalve misschien Bringing out the Dead. Al moet ik die nog 's opnieuw bekijken om zeker te zijn)

Renny Collard
14-01-2003, 10:27
Natuurlijk! Het is een film van Martin Scorsese!!! Altijd kwaliteit! (behalve misschien Bringing out the Dead. Al moet ik die nog 's opnieuw bekijken om zeker te zijn)

Maar het is natuurlijk wel een gewaagde genre voor hem. We hebben van hem immers nog niet zo'n historische film gezien. Daarom doet het me deugd dat het een geslaagde film is. Ik ga 'm ook zeker in de bios zien.

Patrick Deckard
14-01-2003, 10:30
Maar het is natuurlijk wel een gewaagde genre voor hem. We hebben van hem immers nog niet zo'n historische film gezien. Daarom doet het me deugd dat het een geslaagde film is. Ik ga 'm ook zeker in de bios zien.

The Age of Innocence was toch ook historisch. Mja, eigenlijk meer kostuumdrama... maar toch...
Ach, GONY combineert zijn favoriete thema's: maffia (bendes) en geschiedenis. Zie ook Goodfellas: echt gebeurd trouwens!

Renny Collard
14-01-2003, 10:43
The Age of Innocence was toch ook historisch. Mja, eigenlijk meer kostuumdrama... maar toch...
Ach, GONY combineert zijn favoriete thema's: maffia (bendes) en geschiedenis. Zie ook Goodfellas: echt gebeurd trouwens!

Als je het zo bekijkt is Raging Bull ook historisch. Ik bedoelde eigenlijk meer grootschalig zoals b.v. Ben Hur, Braveheart, Spartacus, Gladiator, Patriot....enz.. ;)

Jelger
14-01-2003, 11:51
Als je het zo bekijkt is Raging Bull ook historisch. Ik bedoelde eigenlijk meer grootschalig zoals b.v. Ben Hur, Braveheart, Spartacus, Gladiator, Patriot....enz.. ;)

Ik vind grootschalig niet per defenitie historisch. Vaak wel, maar zou de patriot nou niet echt een historische film willen noemen:o

Art
14-01-2003, 12:00
Gangs of New York is een goede film van Martin Scorsese. De film staat als een huis en ondanks zijn lengte blijft ie boeien. Vooral Daniel Day Lewis vond ik een prachtrol spelen maar de andere acteurs spelen ook naar behoren. Ook vind ik het gebruik van de illustraties in de film perfect gedaan. Dit is echt een absolute aanrader (y)

Jelger
14-01-2003, 12:04
Gangs of New York is een goede film van Martin Scorsese. De film staat als een huis en ondanks zijn lengte blijft ie boeien. Vooral Daniel Day Lewis vond ik een prachtrol spelen maar de andere acteurs spelen ook naar behoren. Ook vind ik het gebruik van de illustraties in de film perfect gedaan. Dit is echt een absolute aanrader (y)

Ik geloof je graag, maar ik zie er een beetje tegenop om naar een film met diCaprio te gaan:(

Art
14-01-2003, 12:09
Ik geloof je graag, maar ik zie er een beetje tegenop om naar een film met diCaprio te gaan:(
Hoezo dan? :) Ga er heen voor Cameron Diaz, zou ik zeggen :D

Jelger
14-01-2003, 12:16
Hoezo dan? :) Ga er heen voor Cameron Diaz, zou ik zeggen :D

Om kort te zijn: ik mag hem niet!:D Slechte acteur, verpest films waar hij in speelt.

Maar in deze film is dat dus niet het geval? Ach, en anders moet ik er inderdaad maar voor Cameron heengaan:)

Renny Collard
14-01-2003, 12:28
Ik geloof ook dat je di Caprio de voordeel van de twijfel moet geven (hij wordt ook ouder). Ook ik ben nooit gecharmeerd geweest van hem, alhoewel hij in Titanic en W.E. Gilbert Grape goed werk laat zien. Maar iets zegt me dat dit voor hem een goed jaar gaat worden (we gaan hem immers ook in Catch Me If You Can zien).

FrenkieB
14-01-2003, 13:50
Hoezo dan? :) Ga er heen voor Cameron Diaz, zou ik zeggen :D

Ja hoe is zij...ik ben niet zo'n fan van haar dus ik ben benieuwd hoe ze het doet in de film. Dat is het enige waar ik een beetje mee zit....voor de rest lijkt mij het een megafilm!

Art
14-01-2003, 13:56
Ja hoe is zij...ik ben niet zo'n fan van haar dus ik ben benieuwd hoe ze het doet in de film. Dat is het enige waar ik een beetje mee zit....voor de rest lijkt mij het een megafilm!
Ze speelt aardig en is absoluut geen storende factor voor de film :) Mijn mening over Cameron Diaz als serieuse actrice is na Being John Malkovich totaal veranderd :)

Jaap22
14-01-2003, 14:05
Ja, ik heb Di Caprio ook nooit echt geweldig gevonden en dat is zelfs een understatement. Titanic en the beach vind ik dus 10 x keer niks, maar goed misschien mag ik hem wel in deze film.

Patrick Deckard
14-01-2003, 14:13
Als je het zo bekijkt is Raging Bull ook historisch. Ik bedoelde eigenlijk meer grootschalig zoals b.v. Ben Hur, Braveheart, Spartacus, Gladiator, Patriot....enz.. ;)

Bedoel je "episch"?

monstar
14-01-2003, 14:22
Wanneer is de premiere in nederland?

Rogier Burghout
14-01-2003, 14:25
Wanneer is de premiere in nederland?

26 januari

Art
14-01-2003, 14:25
Wanneer is de premiere in nederland?
23 Januari ;)

Hanna
14-01-2003, 14:32
26 januari

lijkt me niet?! das op een zondag..:o

Rogier Burghout
14-01-2003, 14:40
23 Januari ;)

whoops...hehehehe....:o(6)

Patrick Deckard
14-01-2003, 16:28
Wanneer is de premiere in nederland?

Kom toch gezellig naar België. Hier draait ie al 2 weken!

Rochan
14-01-2003, 17:37
Ik geloof je graag, maar ik zie er een beetje tegenop om naar een film, met diCaprio te gaan:(
Dan ga je toch alleen;) En weer on topic. heb de trailer gezien van de film en lijkt me toch een goede film:o En Di Caprio vind ik zo slecht nog niet, vond hem in Titanic, The Beach ook al goed:o

Rochan
14-01-2003, 17:39
Ik geloof ook dat je di Caprio de voordeel van de twijfel moet geven (hij wordt ook ouder). Ook ik ben nooit gecharmeerd geweest van hem, alhoewel hij in Titanic en W.E. Gilbert Grape goed werk laat zien. Maar iets zegt me dat dit voor hem een goed jaar gaat worden (we gaan hem immers ook in Catch Me If You Can zien).

En wat dacht je van Alexander the Great van Baz. Lijkt me ook een klapper te gaan worden (maar die komt natuurlijk pas volgend jaar :o )

Art
14-01-2003, 17:49
En wat dacht je van Alexander the Great van Baz. Lijkt me ook een klapper te gaan worden (maar die komt natuurlijk pas volgend jaar :o )
December 2002 was in de USA de DiCaprio-maand. Twee films van hem gingen in premiere, The Gangs of New York en Catch Me If You Can :) Als het goed is doet ie dat in 2004 dunnetjes over en wederom in de Decembermaand :) Dan komen als het goed is The Aviotor, een film van Martin Scorsese en de hoofdrol voor DiCaprio, en The Good Shepherd uit. Die laatste film is geregisseerd door Robert DeNiro en ook geacteerd door DeNiro en daar speelt DiCaprio ook in mee :) Maar ik zie dat ik een beetje begin door te draven :D Laten we weer terug gaan naar Gangs of New York ;)

Rochan
14-01-2003, 17:54
December 2002 was in de USA de DiCaprio-maand. Twee films van hem gingen in premiere, The Gangs of New York en Catch Me If You Can :) Als het goed is doet ie dat in 2004 dunnetjes over en wederom in de Decembermaand :) Dan komen als het goed is The Aviotor, een film van Martin Scorsese en de hoofdrol voor DiCaprio, en The Good Shepherd uit. Die laatste film is geregisseerd door Robert DeNiro en ook geacteerd door DeNiro en daar speelt DiCaprio ook in mee :) Maar ik zie dat ik een beetje begin door te draven :D Laten we weer terug gaan naar Gangs of New York ;)

Dus we kunnen nog volop gaan genieten van Di Caprio:D Leuke info Art, vind het altijd wel leuk om te weten welke films er gaan komen(y)

Renny Collard
14-01-2003, 18:24
Bedoel je "episch"?

Dat is het woord:D :D

Pepijn Wildbret
14-01-2003, 23:13
Kom net uit de sneak in Amsterdam, en heb zeer genoten. Erg mooie film, met uitstekend acteerwerk van zowel dicaprio als day lewis. Voor de rest weer erg mooie plaatjes van de groot meester scorsese. Erg veel oog voor detail en decor.

Echt een aanrader! (y)

Martijntje
15-01-2003, 01:04
Ook ik kom net terug uit de Sneak met GONY [draait ie overal deze week in de sneak?!!? ;)], en had er meer van verwacht, moet ik eerlijk zeggen. Maar desalniettemin vond ik het absoluut geen lange zit, DD Lewis was FAN-TAS-TISCH, Leo is inderdaad een stuk volwassener gaan acteren [al zal ie zn niveau van W.E. Gilbert Grape nooit halen, maar das slechts mijn mening], en visueel gezien is de film echt een waar genot!

Daar kan de niet echt enorm sterke verhaallijn mijns inziens niets aan afdoen... Zeker Oscar-materiaal, ZIEN DUS!! (Y)

Kasper P.
15-01-2003, 20:26
Denk dat k er vrijdag avond maar eens heen gaan ..... moet ik toch wel zeker zien! (y)

Mich
15-01-2003, 20:27
op basis van de trailer heb ik al besloten dat die DVD in de collectie mag komen ...

mark t
15-01-2003, 22:22
En net als in Lord of the Rings draait de grappigste scène van Gangs of New York om een dood konijn.

Goede film verder. Ik sluit me wel aan bij de meeste recensies die ik tot nu toe in de pers gezien/gelezen/gehoord heb: Een dijk van een film, al is het niet het beste werk van Scorcese. Hoort in ieder geval in de top 10 van 2002 terecht.

Absolute hoogtepunten waren het overdonderende spel van Daniel Day Lewis (die zich helaas weer uit het filmwereldje wil terugtrekken) en de finale in het algemeen, waarin een interessante en niet zo fraaie voetnoot uit de Amerikaanse geschiedenis wordt belicht. De opzwepende muziek in de openingsscène en in de finale is ook een schot in de roos.

Cameron Diaz en Leonardo DiCaprio speelden naar behoren. Geen topprestaties, maar voldoende voor deze film.

Richard B.
15-01-2003, 23:02
Damn. Ik wist dat ie maandag hier in Zwolle in de sneak draaide, maar ik heb hem dus gemist. Dat wordt nog een weekje wachten dus.

Paul IJsendijk
15-01-2003, 23:27
Ik heb zojuist ook deze film in de Sneak gezien in Heerhugowaard.
Een zeer goede film maar net ff te lang.

Voor de rest alleen maar genieten!!!!!!!!!!!!!!

:D :D :D :D :D :D :D

Marcel den Haan
16-01-2003, 18:34
Ben zeer benieuwd naar deze film omdat ik graag wil zien dat Scorcese zich herstelt van zijn capitale blunder door zo'n wanstaltig gedrocht van een film te maken als Bringing out the Dead, wat een film brrrrrr, rillingen lopen me nog over mijn rug als ik eraan denk (Mark Anthony :eek: )

Johan van den D.
16-01-2003, 21:20
[B]ZIEN DUS!! (Y) Dat ben ik zeker ook van plan
Heb m nog niet gezien maar dit lijk me toch een hele goede film na het zien van de trailer

Kasper P.
17-01-2003, 23:11
Ben net terug maar wat een gewelige film! Zeker in mijn top 10 aller tijden! Prachtig (y) Veel beter dan LOTR 2!

Rochan
18-01-2003, 00:45
Ben net terug maar wat een gewelige film! Zeker in mijn top 10 aller tijden! Prachtig (y) Veel beter dan LOTR 2!

Dan dan ben ik wel heel benieuwd naar de film:rolleyes:

Hanna
18-01-2003, 09:29
Dan dan ben ik wel heel benieuwd naar de film:rolleyes:

ik ook :eek:

Remco Out
18-01-2003, 11:54
Gangs of New York staat op mijn lijstje "moet zien in bios", dus ik denk dat ik deze volgend weekend maar eens een bezoekje ga brengen. Van wat ik in de trailer heb gezien lijkt het me een zeer goede film, maar dat moet ik dus nog maar even afwachten.

Kasper P.
18-01-2003, 16:07
Dan dan ben ik wel heel benieuwd naar de film:rolleyes: Ik vond hem echt goed. En op het einde is het niet eens echt patrionistisch :) ! Mooi verhaal, geen gigantisch spektakel (wel spektaculaire scenes) maar een mooi verhaal en prachtig verteld :o

Rochan
18-01-2003, 22:36
Ik vond hem echt goed. En op het einde is het niet eens echt patrionistisch :) ! Mooi verhaal, geen gigantisch spektakel (wel spektaculaire scenes) maar een mooi verhaal en prachtig verteld :o

Ik ga er volgende week wel naar toe. maar eerst morgenavond naar Die another Day:)

Jaded
18-01-2003, 22:53
Die another Die:)
Day ... :)

1 keer sterven is voor de meeste wel genoeg.

Johan van den D.
19-01-2003, 08:39
Day ... :)

1 keer sterven is voor de meeste wel genoeg. Voor de meeste wel maar Rochan gaat voor zekerheid

Rochan
19-01-2003, 09:29
Day ... :)

1 keer sterven is voor de meeste wel genoeg.

Ik geloof in reincanratie:D

Rochan
19-01-2003, 09:30
Voor de meeste wel maar Rochan gaat voor zekerheid

Hebben jullie helemaal gelijk in:D Wilde weer eens te snel typen, en niet meer gekeken wat ik getyped had:)

Johan van den D.
19-01-2003, 09:59
Hebben jullie helemaal gelijk in:D Wilde weer eens te snel typen, en niet meer gekeken wat ik getyped had:) Beter twee keer dood dan een enkele keer
Je weet het immers nooit in die bond films;)

Maar we zaten hier toch bij Gangs of New York

Rickje
19-01-2003, 11:07
Heb geld al klaar liggen voor Gangs.... ga er zeker naartoe.
En zo te horen is het een geweldige film.
In de bioscopen was het personeel wel zo te spreken over deze film... dus toen dacht ik al ... dat moet een goeie film zijn

Isis
19-01-2003, 11:17
Ik heb zojuist ook deze film in de Sneak gezien in Heerhugowaard.
Een zeer goede film maar net ff te lang.

Voor de rest alleen maar genieten!!!!!!!



Ik kan 't alleen maar met je eens zijn!!(y)
(Alleen...ik heb 'm in Den Haag gekeken!:p(6) )

Wat een heerlijk foute vent, die Daniel Day-Lewis, met die constante sarcastische grijns op z'n smoel!(y)

Isis
19-01-2003, 11:18
Ben net terug maar wat een gewelige film! Zeker in mijn top 10 aller tijden! Prachtig (y) Veel beter dan LOTR 2!


Nou...smaken verschillen...(en genres ook;) !)

DaniL
23-01-2003, 23:02
een erg mooie film. ik was vooral overdonderd door het prachtige new york van ca 1850, en dan bedoel ik niet alleen de set, gewoon de hele stad, de mensen, de gebruiken etc. Verder speelde DD lewis natuurlijk errug goed. Ook was Leo erg goed, ik begin waarachtig sympathie voor hem te krijgen :p
Gewoon een aanrader!

Bob Hiemstra
23-01-2003, 23:14
Ik heb zowel GONY als Catch Me If You Can gezien en kan je vertellen dat Leonardo Di Caprio wel degelijk kan acteren, hij is volwassener en beter geworden.

Vroeger zou ik ook nooit naar een film kijken waarin hij speelde maarja, als een grote fan van Scorsese moest ik die natuurlijk zien, en na de trailer van Catch Me If You Can gezien te hebben wou ik die ook zien en ik vond hem in allebei goed.

Splatterhead
24-01-2003, 06:24
Ik heb GONY gisteren in de bios gezien.

Kort maar krachtig: Saai.

Het geheel kon mij niet echt boeien.
Enig verwandschap met de personages voelde ik niet, hoewel er best wel redelijk geacteerd werd.
Ook door een DiCaprio.

De film ziet er wel mooi uit, maar dat doen zoveel films.

Een maat van me, die mee was naar deze film heeft dezelfde mening en hij is een Martin Scorsese fan.

Positief punt: Ik heb weer een stempel erbij op mijn bioskaart.
Nog een paar stemels en ik kan weer naar een gratis film :D

Jelger
30-01-2003, 00:38
Ben net terug maar wat een gewelige film! Zeker in mijn top 10 aller tijden! Prachtig (y) Veel beter dan LOTR 2!

Klinkklare onzin!:nono:

Was een aardige film, maar zeker geen topper, daarvoor was het net te weinig verhaal, teveel vechten en een te slap acterende DiCaprio:o

Neemt niet weg dat ik me best vermaakt heb:)

Kasper P.
30-01-2003, 06:53
Klinkklare onzin!:nono:

Was een aardige film, maar zeker geen topper, daarvoor was het net te weinig verhaal, teveel vechten en een te slap acterende DiCaprio:o

Neemt niet weg dat ik me best vermaakt heb:) Klinklare onzin? Zeg dan dat je mijn mening niet deelt......... :D Want dit vind ik toch echt een beledeging jegens mijn persoon!

Jelger
30-01-2003, 11:16
Klinklare onzin? Zeg dan dat je mijn mening niet deelt......... :D Want dit vind ik toch echt een beledeging jegens mijn persoon!

Oh ja, sorry IK VIND het klinklare onzin:D Natuurlijk geen belediging jegens jouw persoon, jij kan het ook niet helpen dat je geen smaak hebt;)

Maar weer even serieus, ik vond de film prachtig vormgegeven, het was ook best leuk om naar te kijken, maar op de een of andere manier konden de personages me niet echt boeien. Daniel Day-Lewis speelde wel aardig, maar Leonardo diCaprio (maar ik ben negatief bevooroordeeld over hem) vond ik niet overtuigen. Maar ieder zijn mening natuurlijk:D

Art
30-01-2003, 11:54
Gangs of New York is een goede film van Martin Scorsese. De film staat als een huis en ondanks zijn lengte blijft ie boeien. Vooral Daniel Day Lewis vond ik een prachtrol spelen maar de andere acteurs spelen ook naar behoren. Ook vind ik het gebruik van de illustraties in de film perfect gedaan. Dit is echt een absolute aanrader (y)
En hier blijf ik bij :D

Rochan
01-02-2003, 00:01
Heb de film vanavond gezien en vind het ook een toppertje.(y)
goede massascenes, goed verhaal en goed acteerwerk.
Daniel speelde goed, en Leonardo ook. En last but not least Cameron is een aangename verschijning tussen al het bruut geweld en de rauwe bonken:D Viel me een beetje tegen dat als ik de reacties lees van bovengenoemde posts, dat haar naam niet zo veel is genoemd:( en ze deed het ook leuk in de film:D

madelon
01-02-2003, 23:32
Kom ook net uit de bioscoop. Prachtige film. Ben blij dat ik ben gegaan. En ja Cameron speelt goed net als de andere acteurs.
Dik tevreden.

Jeroen Denissen
02-02-2003, 11:19
Heb ém ook gekeken.
De saaiste film die ik in tijden heb gezien. Duurt veel te lang...............gaap.....

Beloved
02-02-2003, 16:40
ik vond m fantastisch. ik had alleen niet in de gaten dat hij zo gruwelijk lang duurde. ik wist wel dat hij langer duurde dan james bond want t kaartje was duurder (€9,50!!!! ander topic...) dus de film werd aangekondigd en er werd verteld dat hij rond kwart over 1 de bioscoop zouden verlaten. ik moest al gelijk naar de wc bij de gedachte (de eerste keer dat ik blij ben met een pauze...) natuurlijk weer flink wat geërgerd aan mobiele telefoons en gegrinnik op verkeerde momenten en hele volksverhuizingen tijdens de film, maar verder viel het mee.
de film zelf had wat trage momenten, cameron diaz had er wel helemaal uit gemogen eigenlijk. wat zij nou ronddwaalde weet ik nog steeds niet. daniel day lewis is echt fantastisch. hij was beter dan dat ik ervan verwacht had.

John Sital
02-02-2003, 17:35
Mooie beelden, maar verhaal was slap, als iemand je vader heeft gemold wil je toch echt zo snel mogelijk wraak nemen lijkt mij en ga je hem niet behoeden voor een kogel en laat je het zeker niet aankomen op een laatste gevecht tussen twee bendes mewt de kans op een hoop slachtoffers. Nou ja, als regisseur moet je ok wat, zal ik het daar maar op houden, maar ik raad hem niemand aan.

Tommy Brok
02-02-2003, 17:41
Ik vond het op zich wel een aardige film om een keer gezien te hebben, maar hij kon me niet echt boeien! Kan me ook niet voorstellen dat het vroeger allemaal zo was, daardoor werd het ook al moeilijker om me in te kunnen leven, wat dus ook niet gelukt is!
Iedereen spreekt hier dat er zoveel in gevochten wordt, vind het op zich wel mee vallen! Er worden eigenlijk maar iets van 3 echte gevechten gehouden, de rest is een beetje opvulling!
Ga 'm zeker niet aanschaffen op DVD!

Tommy

Johan van den D.
02-02-2003, 17:43
We hebben hier dus duidelijk twee groepen
De ene vind het 100% een goede film
De andere vind het 100% niks

Rochan
02-02-2003, 18:17
Edit
de film zelf had wat trage momenten, cameron diaz had er wel helemaal uit gemogen eigenlijk. wat zij nou ronddwaalde weet ik nog steeds niet. daniel day lewis is echt fantastisch. hij was beter dan dat ik ervan verwacht had.

Ben ik het niet mee eens. Vond zelf dat Cameron, de film zelfs een beetje van de traagheid afhield, met haar speelse gedrag. en in bepaalde scenes kwamen ook haar emoties goed naar voren. Maar het kan zijn dat ik misschien een beetje zwak heb voor mooie vrouwen;) En ik vond Daniel ook heel goed:D

Daan de G.
02-02-2003, 19:45
ik moet hem nog zien, ga dat binnenkort ook wel doen!!!



ps. weet iemand hoe ik mijn nickname op het forum verander? :)

Johan van den D.
02-02-2003, 20:22
ps. weet iemand hoe ik mijn nickname op het forum verander? :) Ja, met een pm aan een crewlid

Jelger
02-02-2003, 21:18
Ben ik het niet mee eens. Vond zelf dat Cameron, de film zelfs een beetje van de traagheid afhield, met haar speelse gedrag. en in bepaalde scenes kwamen ook haar emoties goed naar voren. Maar het kan zijn dat ik misschien een beetje zwak heb voor mooie vrouwen;) En ik vond Daniel ook heel goed:D

Ik zei niet dat ik het een slechte film vond, maar er is vooraf zoveel ophef over gemaakt, dat hij me toch tegenviel. Iedereen in Nederland noemde het al een van de beste films ooit zonder dat ze hem uberhaupt gezien hadden. Ik vond het een aardige film, maar niet iets bijzonders wat je lang bijblijft:o

Rochan
02-02-2003, 21:48
Ik zei niet dat ik het een slechte film vond, maar er is vooraf zoveel ophef over gemaakt, dat hij me toch tegenviel. Iedereen in Nederland noemde het al een van de beste films ooit zonder dat ze hem uberhaupt gezien hadden. Ik vond het een aardige film, maar niet iets bijzonders wat je lang bijblijft:o

Ik zeg niet dat het de beste film is die ooit gemaakt is. Ik had de trailer van de film al 2001 gezien, en toen zei een collega van mij, dat de film haar niks zou lijken. En ik hoorde afgelopen, steeds meer slechte kritieken over de film, van mensen die de film niet eens gezien hadden. Ik ben toen op internet wat gegevens over de film gaan opzoeken, en mij leek het juist wel een goede film. En nu ik de film gezien heb, moet ik gewoon toegeven, dat ik het een goede film vind. En of er wel of geen ophef over is gemaakt, dat doet mij niks, totdat ik een film zelf heb gezien, en dan beoordeel ik zelf:) :rolleyes: Maar ik geeft toe af en toe heb ik best wel een vreemde smaak;)

Jelger
02-02-2003, 21:49
Maar ik geeft toe af en toe heb ik best wel een vreemde smaak;)

Nee hoor, lijkt me praachtig al die Bollywood films:rolleyes::rolleyes:

;)

Rochan
02-02-2003, 21:51
Nee hoor, lijkt me praachtig al die Bollywood films:rolleyes::rolleyes:

;)

Jij bent best wel scherp met je opmerkingen zeg:D Soms vraag me ik me weleens af , hoe je erop komt(y)

Jelger
02-02-2003, 21:54
Jij bent best wel scherp met je opmerkingen zeg:D Soms vraag me ik me weleens af , hoe je erop komt(y)

Goh, dankjewel, ik oefen dan ook flink:D

En om eerlijk te zijn heb ik nog nooit een film uit India gezien, dus wie weet vind ik ze wel echt leuk:)

Rochan
02-02-2003, 21:59
Goh, dankjewel, ik oefen dan ook flink:D

En om eerlijk te zijn heb ik nog nooit een film uit India gezien, dus wie weet vind ik ze wel echt leuk:)

Ik vond ze vroeger ook niks aan, maar dat kwam ook omdat ik de taal niet machtig ben, maar sinds de komst van dvd (de meeste Bollywood dvd's hebben dan ook Engelse subs), ben ik de films toch gaan waarderen. Vaak eenvoudige verhalen, maar vaak uit uit het leven gegrepen, en natuurlijk voor de mooie vrouwen:)

En weer on topic, ik hou van films met massascenes, en dat heeft Gangs of New York ook :cool:

Jelger
02-02-2003, 21:59
en natuurlijk voor de mooie vrouwen:)


Waar koop je zo'n film?:o

Rochan
02-02-2003, 22:04
Meestal bij speciaalzaken, en geef mijn bronnen niet prijs:D

DaniL
18-02-2003, 11:24
Weet iemand al iets van de DVD van GONY? Ik hoorde al wel van iemand dat Martin Scorsese een director's cut heeft gemaakt van 6 uur, en die is zoals hij de film heeft bedoelt. Ik hoop in ieder geval dat er snel een DVD komt, ik vond het zelf een best mooie film.

Art
18-02-2003, 11:49
Weet iemand al iets van de DVD van GONY? Ik hoorde al wel van iemand dat Martin Scorsese een director's cut heeft gemaakt van 6 uur, en die is zoals hij de film heeft bedoelt. Ik hoop in ieder geval dat er snel een DVD komt, ik vond het zelf een best mooie film.
6 uur lang? :D Ik ben nu ook erg benieuwd naar de dvd :)

Milan
18-02-2003, 11:57
Om kort te zijn: ik mag hem niet!:D Slechte acteur, verpest films waar hij in speelt.

Maar in deze film is dat dus niet het geval? Ach, en anders moet ik er inderdaad maar voor Cameron heengaan:)

Wat een gel*l!
Duidelijk voorbeeld van iemand die kennelijk niet tegen de Titanic-hype kon en er daarom voor koos Leonardo DiCaprio te boycotten.

Man in the Iron Mask gezien? Echt een behoorlijke prestatie van DiCaprio, al zeg ik het zelf. En hoewel er natuurlijk over smaak niet te twisten valt, vind ik je behoorlijk be-vooroordeeld.

Gr. Milan

Rochan
18-02-2003, 12:07
6 uur lang? :D Ik ben nu ook erg benieuwd naar de dvd :)

Is zker lang. Dan krijg je volgens mij echt waar voor je geld, en natuurlijk veel kijkplezier:D Hoop dan wel dat we Cameron wat meer in beeld krijgen(6)

Oudgebruiker3
01-07-2003, 17:41
Ik denk dat zes uur GONY íets teveel van het goede is... ik zie overigens op de website van VanLeest dat de DVD pas in september uitkomt?!