PDA

Bekijk de volledige versie : luidruchtige fan!



ThaBrother
14-01-2003, 12:22
hoi,

zeg ff een vraagje, is het normaal dat je fan aanslaat als je een uurtje radio loopt te luisteren?

of een dvd-tje kijkt?

thanx!

Frank J.
14-01-2003, 13:02
hoi,

zeg ff een vraagje, is het normaal dat je fan aanslaat als je een uurtje radio loopt te luisteren?

of een dvd-tje kijkt?

thanx! Uiteraard slaat deze aan maarr ik denk dat je vraag eerder is maakt deze een abnormaal geluid? :)
Om welk prijsklasse dvd-speler/reciever/versterker gaat het(merken)?

GrtZ

PM
14-01-2003, 13:08
Prijsklasse is niet belangrijk.. noem merk en type maar..
BTW niet alle receivers (neem ff aan dat t daarom gaat) hebben een fan.... dus vertel ff iets meer

Threepio
14-01-2003, 13:09
En waar heb je hem staan? Zijn de ventilatieroosters bedekt?

Frank J.
14-01-2003, 13:19
Prijsklasse is niet belangrijk.. noem merk en type maar..
BTW niet alle receivers (neem ff aan dat t daarom gaat) hebben een fan.... dus vertel ff iets meer ik bedoelde ook merk maar daar kwam ik aan het eind pas achter toen het woord merk me te binnen schoot maarja had geen zin om te backspacen :)

GrTZ

ThaBrother
14-01-2003, 15:38
Het gaat om een NAD T 752 receiver. de gaten (aan de bovenkant) zijn vrij. Het geluid is ff hard en mindert dan naar licht gezoem.

ThaBrother
14-01-2003, 15:39
is het trouwens mogelijk een stillere fan in te laten bouwen??

Frank J.
14-01-2003, 15:58
Het gaat om een NAD T 752 receiver. de gaten (aan de bovenkant) zijn vrij. Het geluid is ff hard en mindert dan naar licht gezoem. hoe staat de receiver ingebouwd? je moet ongeveer 10cm aan alle kanten vrij houden voor koeling van de receiver...... Ook de achterkant dus.....
Over inbouwen heb ik geen idee maar misschien weet NAD of je dealer er meer van....

gRtZ

Johan van den D.
14-01-2003, 19:41
is het trouwens mogelijk een stillere fan in te laten bouwen?? Ja
Alleen moet je er wel eentje met dezelfde maten hebben

ThaBrother
15-01-2003, 08:47
Thanx!

zal ff checken. By the way. Hij staat helemaal vrij (alleen DVd staat er boven op pootjes circa 8 tot 10 cm vrij ruimte).

PM
15-01-2003, 10:17
Je kan even in de manual kijken.. soms word aangeraden om hem 30cm vrij te houden!! Het zou verschil kunnen maken..
Je zou ook eens kunnen proberen je dvd-speler eraf te halen..
Verder moet je de fan niet zomaar vervangen.. je moet er namelijk wel een hebben die dezelfde koelcapaciteit heeft... en niet alleen dezelfde maat...

Threepio
15-01-2003, 13:52
Wat je ook kan doen: De fan eruit halen en voorzichtig wat siliconen-olie in de lager spuiten (daar hebben ze spuitbussen voor).
Dat kan een stuk schelen qua luidruchtigheid, en kost niks (als je zo'n spuitbus hebt liggen, natuurlijk).

Johan van den D.
15-01-2003, 15:01
je moet er namelijk wel een hebben die dezelfde koelcapaciteit heeft... en niet alleen dezelfde maat... Uiteraard
Ze hebben echt heel veel verschillende van die fans dus de juiste zal er heus wel zijn

Chickendorp
15-01-2003, 22:57
Als je toch al geen garantie meer hebt, kan je het mooi zelf doen.
Kijk dan naar Papst fans. Die worden veel gebruikt als je een stillere voeding wilt. op gathering.tweakers.net staat hier veel over.

ThaBrother
20-01-2003, 15:54
heb nog garantie, dus ga nog ff bij de dealer langs. Thanx voor de feedback!

Nog enig idee hoe ik te weten kom wat er nu in de receiver zit (behalve natuurlijk de boel openhalen etc)?

Frank J.
21-01-2003, 20:11
heb nog garantie, dus ga nog ff bij de dealer langs. Thanx voor de feedback!

Nog enig idee hoe ik te weten kom wat er nu in de receiver zit (behalve natuurlijk de boel openhalen etc)? Uhm, leverancier bellen en vragen of je de technische dienst mag spreken.... Vraag bij hun gewoon wat je wilt weten en ze zullen je 9 van de 10 keer wel antwoorden....

GrTZ