PDA

Bekijk de volledige versie : Sony sa-s55x Subwoofer PROBLEEM



jpschouten
15-01-2003, 08:10
Ik heb de volgende dringende vraag.

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een Pioneer DTS reciever. Ik heb alle boxen aangesloten en het werkt allemaal goed, behalve mijn subwoofer. Ik heb een sony subwoofer en deze heb ik aangesloten op het subwoofer-kanaal achterop mijn reciever. Het probleem is dat de subw het doet en dan spontaan eruitknalt.... als ik dan de test tonen door de speakers laat gaan dan doet hij het soms weer. Ik heb gelezen op internet dat dit misschien te maken kan hebben dat sony subwoofers niet constant signalen ontvangen en automatisch uitschakelen als er geen signaal binnenkomt. DAAROM DEZE DRINGENDE VRAAG ! hoe kan ik dat oplossen. :(

jpschouten
15-01-2003, 22:47
Even een tussenstand.

Het gaat hier over de SONY SA-W55X en ik ben al zover dat de subwoofer het gewoon doet via de frontspeakers maar als ik hem rechtstreeks aansluit op de subwoofer out op de reciever dan valt hij na +- 1 min uit. Als ik dan het volume VER openzet komt hij weer uit ze standby mode en gaat hij weer +- 1 min verder.


HOE KAN DIT OPGELOST WORDEN !?:(

Raskel
16-01-2003, 07:34
De schakelaar van standby misschien omzetten op de woofer?

Ramon
16-01-2003, 18:07
Je moet even kijken of er een power-save knop zit achterop de sub, als die op "auto" staat dan schakelt hij zelf uit als er geen signaal meer aangeboden wordt. Oplossing: power-save gewoon "off" zetten! Succes

jpschouten
16-01-2003, 21:28
heb nog verder onderzoek gedaan ! er zit geen switch aan de achterkant of waar dan ook. De subwoofer is redelijk oud en in de tijd gemaakt van dolby surround. toen kon je hem dus via de speakers of center uitgang aansluiten. waarschijnlijk is het probleem dat de reciever een te HARD SIGNAAL naar de subwoofer stuurd waardoor deze uit uit beveiliging de subwoofer op standby zet. De vraag is.... hoe kan ik dit signaal verminderen.....

Alvast bedankt