PDA

Bekijk de volledige versie : Jim Carrey



Mich
15-01-2003, 20:53
1) Welke vinden jullie de beste film van Jim Carrey of vinden jullie hem maar een stomme bekkentrekker.
2) Welke hebben jullie op DVD.
3) En Cable Guy

1) Ace Ventura en Truman Show omdat ze beiden een andere kant van Jim in het daglicht stellen. En hij doet dat bij beiden zeer goed.

2) Mijn Jim Carrey collectie

Ace Ventura – Pet Detective
Ace Ventura – When Nature Calls
Dumb And Dumber
The Grinch
Man On The Moon
Me Myself & Irene
The Mask
Liar Liar
The Cable Guy
The Truman Show
The Majestic (in bestelling)

3) Een geniale film ten onrechte afgekraakt. En met een boodschap. TV is slecht ;)

Art
15-01-2003, 21:03
Ik heb geen dvd's van hem en ik vind Man on the Moon en The Truman Show zijn beste :) The Cable Guy is een aardige film ;)

Hanna
15-01-2003, 21:06
The Truman Show vind ik eigenlijk de enige, maar dan ook wel meteen een érg goeie, film van Jim. Ik hou niet zo van dat flauwe ge-bekketrek als in Ace Ventura, Maar TTS zette me aan het denken en was dan weer wél erg grappig op zijn eigen manier:)

Marco
15-01-2003, 21:49
De beste komedie films (tot nu toe) van hem

Ace Ventura – Pet Detective
Dumb And Dumber
The Mask

Minder grappig, maar wel goeie films van hem

The Truman Show
The Majestic

Ja, ja, hij kan het wel :)

Ik laat de andere films van hem, maar in "het midden" ;)

Ben toch blij dat Jim weer met Tom Shadyac is gaan samenwerken. Hoewel hun samenwerking met Liar Liar minder is bevallen, heb ik zo'n gevoel dat het Bruce Almighty wel goed zit. Hopelijk haalt deze film het nivo als de 1e Ace V. Lache, giere, brullen :D De trailer van Bruce was al geslaagd, dus laat die film maar komen. Duurt ff (pas deze zomer komt ie in de bios).

Jaap22
15-01-2003, 21:51
Truman Show vind ik heel sterk.

Sander Haarmans
15-01-2003, 21:59
Jim Carey is top(y) ik vind hem echt cool.

De beste film van hem vind ik na 15 x gezien te hebben nog steeds Ace Ventura Petdetective.:D en de tweede die heel dicht op de eerste zit is Dumb & dumber.

Welke ik zelf op dvd heb zijn:

Ace Ventura Petdetective
Ace Ventura when nature calls
The Mask (dts versie)
Me, myself & Irene
The Truman show
Liar liar
Dumb & dumber
The Grinch

De rest moet ik nog een keer aanschaffen maar heb ik niet zo'n haast mee.

Jelger
15-01-2003, 22:01
Dumb and dumber:)

De rest van zijn humorfilms vind ik niet grappig. The truman show is ook goed:)

Peedeepee
15-01-2003, 22:10
The Mask en Me, Myself & Irene... blijf ik om lachen...

mark t
15-01-2003, 22:14
of vinden jullie hem maar een stomme bekkentrekker.Dit dus. Iedere medewerker van Saturday Night Live en aanverwante shows moet tegenwoordig blijkbaar ook een film-carrière ontwikkelen. Carrey is hierin wel een heel stuk voortvarender dan de meesten van zijn generatie, maar ik vind het over het algemeen wat te flauw. Positieve uitzonderingen zijn The Mask en misschien Man on the Moon. Deze laatste heb ik nog niet gezien.

Ludo Keeris
15-01-2003, 22:37
Truman Show vind ik er goed en in Man on the Moon verraste hij me sterk. Andere films van hem vind ik helemaal niks. Vooral in Batman Forever vond ik hem hoogst irritant.

Robert F.
15-01-2003, 22:43
Ik vind Ace Ventura Pet Detective en Dumb and Dumber het leukst.

Ace Ventura: If I'm not back in five minutes... just wait longer!

In mijn collectie heb ik van hem eigenlijk niet zoveel (Man on the moon, Dumb and Dumber en Me, myself & Irene) ondanks dat ik wel een fan van hem ben (weet niet waarom:confused:).

Gabriel B.
15-01-2003, 23:26
Ace Ventura - Pet Detective blijft de grappigste.
Het lijkt wel of Jim Carrey 90 minuten lang mag improviseren.

Nummer 2 was meer van 'tzelfde en daardoor ineens niet om aan te zien.

The Mask viel me een beetje tegen. Enerzijds omdat Jim Carrey beperkt werd door de SFX. Anderzijds omdat de film veel te braaf uitviel ten opzichte van de ronduit psychotische comic-versie.

In Dumb & Dumber vond ik Jeff Daniels de show stelen.het sneeuwballengevecht :D

Man on the Moon is voor mij het bewijs dat Carrey een heel sterke acteur is.

M Balje
15-01-2003, 23:27
1. The Mask en The True man Show
2. The Mask (Dvd en Video) Dumb and dumber (Video) Batman Forever (Video)
3. Gaat wel

VdB
16-01-2003, 00:13
In Man on the Moon acteert Carrey gewoonweg op een heel hoog niveau.
Ook in de Truman show is hij goed, maar mijn voorkeur gaat toch zeker naar het fantastische Man on the Moon.

En als het op bekketrekken aankomt, kan je niet ontkennen dat Carrey bij de absolute top behoort. Maar je moet de films natuurlijk wel kunnen smaken.

Ben wel benieuwd of The Majestic iets waard is. Ik heb deze niet gezien, maar heb wel vernomen dat hij geregisseerd is door de regisseur van Shawshank/Green Mile.
Stel dat je hem zou vergelijken met Man on the Moon, haalt hij hetzelfde niveau??? Aanrader of niet ???

Art
16-01-2003, 00:17
Ben wel benieuwd of The Majestic iets waard is. Ik heb deze niet gezien, maar heb wel vernomen dat hij geregisseerd is door de regisseur van Shawshank/Green Mile.
Stel dat je hem zou vergelijken met Man on the Moon, haalt hij hetzelfde niveau??? Aanrader of niet ???
The Majestic is niet een slechte film maar Carrey haalt in deze film zijn niveau van Man on the Moon niet :) Ik zou zeggen oordeel zelf want je eigen mening is altijd het belangrijkst ;)

frankieboy
16-01-2003, 13:49
1. Ik vind Ace Ventura zijn beste film(s), ik kan niet echt kiezen tussen 1 van deze twee.
2. Ik heb er (nog) geen.
3. Ik vind dat The cable guy ten onrechte zo bekritiseerd is. De zwarte humor van deze film vind ik van top klasse.

Camille
16-01-2003, 15:04
Ik vind hem wel een grappige man.

Ik heb Ace Ventura 1&2 op DVD, ik vind ze toch echt wel mega grappig vooral deel 1.

Van The Truman Show was ik ook onder de indruk maar ik heb hem niet op DVD.

René Groen
16-01-2003, 15:11
1) Welke vinden jullie de beste film van Jim Carrey of vinden jullie hem maar een stomme bekkentrekker.

Liar Liar en z'n Ace Ventura films vond ik erg goed


2) Welke hebben jullie op DVD.

Ace Ventura: When Nature Calls
My, Myself & Irene
The Mask


3) En Cable Guy

Mwha, redelijk.
Te vaak gezien waarschijnlijk.

Pim v. Bree
16-01-2003, 15:22
Ik vind The Cable Guy dus de slechtste van allemaal, iets naargeestigs. Verder een toffe acteur!
Me Myself and Irene is een van de leukste samen met The Truman Show, The Mask en Liar Liar

Skidip
16-01-2003, 15:37
1. Als uitzondering op de menigte vind ik Cable Guy het allerbeste, staat ook in mijn lijstje met 10 meest legendarische films. Kan ik elk half jaar wel kijken. Nog niet op DVD in mijn bezit...
Diverse anderen nog niet gezien, maar zie aanbevelingen voor man on the moon, dus die ga ik kijken.
2. Ik heb Ace Ventura Pet Detective en liar liar (op video). Moet zijn serie uitbreiden...
3. Zie 1, goede herinneringen aan. De achtervolging in de droom door die gang is megamooi.

JeroenDeluxe
16-01-2003, 15:45
the cable guy is zwarte humor met een 'dinsdagavond-dronken-met-je-vrienden-voordat-je-swingers (http://us.imdb.com/Details?0117802)-gaat-kijken-gehalte', en kan dus erg vermakelijk zijn, maar man on the moon en the truman show zijn zeker wel de beste films met jim carrey. :p

overigens kan je hier (http://www.apple.com/trailers/universal/bruce_almighty.html) de bruce almighty-trailer bekijken, waarin meneer jim weer helemaal de oude is als het om jolige humor gaat... ik heb er in ieder geval om gelachen. :D

Camille
16-01-2003, 19:52
Ik heb net even de trailer van Bruce Almighty gezien.
Lijkt me wederom een aparte film.
Een beetje combinatie van alle films van Jim Carrey heb ik het idee.

Mich
16-01-2003, 20:02
knip
overigens kan je hier (http://www.apple.com/trailers/universal/bruce_almighty.html) de [b]bruce almighty-trailer bekijken, waarin meneer jim weer helemaal de oude is als het om jolige humor gaat... ik heb er in ieder geval om gelachen. :D

Het ziet er echt heel goed uit. natuurlijk heb ik de trailer al een aantal keer gezien. Echt veel zeggen doet ie niet, maar die film zal in de collectie komen.

Oh ja ... de meesten vinden Ace Ventura dus wel goed. Ik blijf persoonlijk de 2e beter vinden dan de eerste. Vooral de diavoorstelling is great !!!

rkrijger
23-11-2004, 20:54
Hij kan maar 1 ding. Maar dat kan hij meesterlijk!

Marco Dubbeldam
23-11-2004, 21:01
Mijn absolute nr.1 met Jim Carrey is nu: Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Daarnaast vind ik The Truman show erg sterk. The Truman show heb ik op dvd, ESOTSM ga ik uiteraard nog kopen... :)

Verder vind ik andere films met hem erin niet echt super. Als zijn ze af en toe nog wel eens grappig... :wink:

Jaap22
23-11-2004, 21:02
Hij kan maar 1 ding. Maar dat kan hij meesterlijk!

Wat dan?

Voor mij heeft Jim Carrey zich volledig bewezen als volwaardig acteur met Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Geniaal hoe sterk hij daarin acteert. Ik wist dat hij ook zonder gekke bekken goed kon spelen (Truman Show), maar zo goed als in Eternal Sunshine had ik niet verwacht.

rkrijger
23-11-2004, 21:10
Wat dan?

Gekkebekketrekke!

De film die je noemt heb ik nog niet gezien...

Tom L.
23-11-2004, 21:14
1) Welke vinden jullie de beste film van Jim Carrey of vinden jullie hem maar een stomme bekkentrekker.
2) Welke hebben jullie op DVD.
3) En Cable Guy

1) Truman Show (maar na het zien van Eternal Sunshine ... zal het vast wel deze zijn)
2)
Batman Forever
Bruce Almighty
Dumb & Dumber
Me, myself & Irene
Truman show
3) Vond het een erg flauwe film...

HiddeV
23-11-2004, 21:36
lol Robin heeft er zin in :P allemaal threads omhoog halen :)

freaky
23-11-2004, 21:42
1) Moeilijk om te antwoorden want vind ze allemaal leuk, als ik de beste moet uitkiezen is het Ace Ventura en The Truman Show.

2)

Ace Ventura: Pet Detective
Ace Ventura: When Nature Calls
Batman Forever
Bruce Almighty
The Cable Guy
Dumb and Dumber
The Grinch
Liar Liar
The Majestic
Man On The Moon
The Mask
Me, Myself & Irene
The Truman Show

Joost v.d. Ham
23-11-2004, 22:31
ik heb:

The Eternal Sunshine of the Spotless MInd
The Truman Show
Man on the Moon
Dumb and Dumber

en dat is meteen mn favo lijstje ;)

pretorian22
23-11-2004, 22:53
Jim Carrey vind ik een van de beste comedy acteurs. die kop alleen al hehehe
heb zelf de volgende films waar hij in meespeelt:

Bruce Almighty
Me Myself & Irene
The Mask
Liar Liar
Ace Ventura: Pet detective
Ace Ventura: When nature calls
Batman Forever
Dumb and Dumber
en in Pink Cadillic is hij ook heel even te zien trouwens als stand up comedian ;)

SKMbeat
24-11-2004, 00:41
Ik heb zelf:

-The Truman Show
-The Majestic
-Man onThe moon.

Ik heb een paar weken geleden ESOTSM gezien en vond het een goede film. Ik vind hem persoonlijk het sterkst in Man on the Moon, omdat hij daar 2 van zijn sterke talenten combineert: grappen maken en acteren.

Debbus
24-11-2004, 19:00
1) Welke vinden jullie de beste film van Jim Carrey of vinden jullie hem maar een stomme bekkentrekker.
Ik was aangenaam verrast door The Truman Show en Eternal Sunshine of the Spotless Mind.
Als ik verder zo de commentaren bekijk, dan komt Man on the Moon nog op mijn ToSee-lijstje...

pieter bond
24-11-2004, 19:12
1)Beste film van Carrey is ongetwijfeld:"The Truman show"
al lijkt hij me ook goed in"Eternal sunshine of a spotless mind"aan de zijde van Kate Winslet
2:geen,al ga ik wel"the truman show"kopen
3:Cable Guy was heel grappig.Ik zeg zeker niet nee als ieamand mij vraagt om hem terug te zien(fav scene in Cable guy:Playback :lol: )

Marcel Lahaije
24-11-2004, 19:27
het schijnt dat Jim Carrey the six million dollar man gaat spelen!

Is toch wel jeugdsentinment voor vele van ons. Ik in ieder geval wel. Ik heb zelfs de poppen nog van vroeger... :lol:

Ben benieuwd of Lee Majors een rolletje krijgt...

Maick Werner
26-11-2004, 18:40
Ben benieuwd of Lee Majors een rolletje krijgt...

Inderdaad, dat is wel dé hype is te merken. Ik kan het altijd wel op prijs stellen :wink:

En on-topic:

Ik vond Jim vroeger goed in wat hij deed, vooral grappige rollen. Dit kan ik dan ook zonder meer accepteren van de man en zal ze ook stuk voor stuk kijken en lachen...zow..wat zal ik lachen :lol:
Hij deed mij dan ook versteld staan door Eternal Sunshine, wat ik weer een geweldig stukje acteren vond. Dit bekroon ik dan ook meteen tot het beste werk van Carrey (IMO).

Truman Show vond ik ook sterk en niet zomaar weer een 'gekke bekken film. Verder vind ik de Ace Ventura's altijd een leuk tijdsverdrijf :mrgreen:

martini
27-11-2004, 11:41
Heb gister een voorstukje gezien van Lemony Snicket's A Series Of Unfortunate Events. En daar speelt ie volges mij een stuk of 3 rollen. Het verhaal boeit me niet, maar de make-up ziet er erg goed uit. En t zijn wir typisch Carrey rollen.

Kenneth
27-11-2004, 12:01
Beste: Ace Ventura Pet Detective, vooral de scene met de kartonnen doos :lol:

In mijn collectie:

- Ace Ventura Pet Detective
- Ace Ventura When Nature Calls
- Dumb and Dumber
- Liar Liar
- The Majestic
- The Mask

Cable Guy heb ik nog niet gezien, maar ik heb er ook niog niet veel goeds over gehoord, afwachten dus

T. van Keeken
28-11-2004, 12:09
Z'n beste tot nu toe:

1) Eternal Sunshine of the Spotless mind
2) The Truman Show
3) Batman Forever (zijn rol, niet de film :wink: )

In mijn collectie:

- Ace Ventura: Pet Detective
- Ace Ventura: When Nature Calls
- Batman Forever
- Bruce Almighty
- Dr. Seuss' How the Grinch Stole Christmas
- Dumb & Dumber
- Eternal Sunshine of the Spotless Mind
- Man on the Moon
- The Mask
- Me, Myself & Irene
- The Truman Show

Cable Guy was erg leuk, maar op de één of andere manier heb ik m nog nooit gekocht. Als ik m zie liggen zit ie ook steeds in zo'n jewel case verpakking...

jeffos
03-12-2004, 17:35
Ik ben gewoon een Jim Carrey fan zijn beste vind ik (sorry ken nie kiezen) :D

Roel Vrijman
05-12-2004, 17:54
Zijn beste vind ik toch wel Man on the Moon (y) maar zijn leukste/grappigste is Ace Ventura(was ook de eerste die ik zag van hem :wink: )

Ron kars
05-12-2004, 18:42
Ik vond Bruce Almighty erg leuk :D
SGUUD :D

Lampje
05-12-2004, 19:13
Dumb and dumber ontbreekt niet in mijn collectie!
(Bijna) alles van hem gezien behalve Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Ben eigenlijk sinds kort aan m'n dvd collectie aan het werken en veel films al lang geleden gezien.
Gisteren The Grinch bekeken maar was ik niet kapot van.
Voorlopig nog geen verdere JC aankopen in de planning, maar ik vind hem te gek.

:idea:

Headhunter
05-12-2004, 19:58
Man on the Moon (enige Carrey film in m'n collectie) vind ik vermoedelijk zijn beste film... zoals al eerder gezegd combineert hij daar het grappen maken met zeer sterk acteren. Sowieso een topfilm trouwens. Eternal Sunshine of the Spotless Mind is een goede tweede. Helaas heb ik The Truman Show nog nooit gezien...

Zijn pure comedyfilms zijn niet echt aan mij besteedt. Bij vlagen wel leuk vermaak, maar daar blijft het bij.

Als acteur heeft Carrey zich voor mij in ieder geval wel bewezen. Het is veelzijdiger dan menigeen denkt.

DvDFrEaKy
05-12-2004, 20:14
duidelijk man on the moon ik heb alle dvd's van hem die r2nl zijn
en had nog nooit man on the moon gezien maar in die film prachtig!!

BP87
09-12-2004, 18:21
1) Welke vinden jullie de beste film van Jim Carrey of vinden jullie hem maar een stomme bekkentrekker.
2) Welke hebben jullie op DVD.
3) En Cable Guy

1) Enige zeer goede film met Jim Carrey is The Truman Show, echt een bijzondere film. Daarnaast speelt Jim Carrey ook een fenomenale Andy Kaufman in Man on the Moon, maar dat is helaas het enige geweldige aan die film.

2)The Truman Show, de rest is het niet waard om op DVD te hebben, eventueel Man on the Moon, maar die ga ik niet kopen.

3)Grappige momenten, leuke moraal, maar geen echte goede film, ik zou het een 6,5 geven.

Waar ik trouwens nog steeds niet over uit ben is het feit dat 'Eternal Sunshine of the Spotless Mind zo hoog gewaardeerd wordt. Ik heb de film in de bioscoop gezien, en vond hem goed, maar wel een héél mager einde, en een slappe, typisch Amerikaanse moraal. Wel een pluspunt dat Jim Carrey voor de verandering eens NIET gekke bekken trekt... hij kan het dus wel!

SKMbeat
09-12-2004, 18:33
Wel een pluspunt dat Jim Carrey voor de verandering eens NIET gekke bekken trekt... hij kan het dus wel!

Ik heb vanmiddag de trailer van Carrey's nieuwste film gezien "Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events" waarin volgens mij de fans van Carrey's gekke bekkentrekkerij goed aan hun trekken komen. In deze film speelt hij maar liefst drie verschillende rollen die hij voorziet van de nodige cartooneske grimassen en dergelijke.

Het getuigt van moed dat Carrey die naast filmclown ook graag geaccepteerd wil worden als serieus acteur toch dit soort clowneske rollen blijft spelen. Alsof hij zijn humoristische roots niet wil verloochenen.

Roel Vrijman
17-12-2004, 11:53
Lemony Snicket's A series of unfortunate events (http://www.imdb.com/title/tt0339291/) 10 minuten durendeTrailer (http://movies.channel.aol.com/franchise/10minutesof/lemony_snicket.adp)

HiddeV
10-01-2005, 14:30
Om het maar simpel te vragen: Zijn de Ace Ventura films 3,33 euro p/s de moeite en het geld waard? :)

René Groen
10-01-2005, 14:32
Om het maar simpel te vragen: Zijn de Ace Ventura films 3,33 euro p/s de moeite en het geld waard? :)

Zeker wel, het zijn echt zeer leuke films.

Bert Schaapsmeerders
10-01-2005, 14:52
Jim Carrey heeft wat mij betreft bewezen dat hij zowel comedy (The Mask, Ace Ventura, Me Myself and Irene, etc) als serieuze rollen (The Truman Show, Man on the Moon, etc.) aankan en dus een geweldige acteur is. Hij durft risico's te nemen en verloochent zijn oude comedy stijl niet.

Bovengenoemde DVD's plus Liar, Liar heb ik zelf in mijn bezit.

The Cable Guy heb ik twee keer gezien en ik wilde hem echt leuk vinden, maar dat is me niet gelukt. De grappen waren echt niet leuk en de boodschap dat TV slecht is, die is zo flinterdun dat ik die maar laat voor wat ie is.

Hankster
10-01-2005, 14:57
tsja .. elke acteur speelt wel eens in een slechte film, en de kans op een mislukking is bij comedies nog wel wat groter. Dus als je vooral in comedies speelt, heb je dikke kans dat er een aantal slechte films op je cv staan. DAT plus het gekke-bekken-imago wat Carrey nog bij ontzettend veel mensen heeft, speelt hem parten als serieuze acteur. Maar dat hij echt wel veel meer kan dan Ace Ventura en Liar,Liar heeft hij de afgelopen jaren wel bewezen; ik kan eigenlijk geen enkele andere acteur noemen die mij zo aan het lachen kan maken om zijn komische timing en gekke bekken, EN mij behoorlijk kan raken met een vertolking van Andy Kauffman in Man on the Moon!

Een ondergewaardeerde acteur IMHO m.b.t. zijn serieuze rollen.

woony
10-01-2005, 15:03
Cable Guy en Dumb and Dumber zijn zn beste

deze 2 heb ik op DVD
maar de rest volgt :-)
ben nog niet lang bezig met dvd-collectie
Jim Carrey for president!

Steve Muller
10-01-2005, 15:04
Om het maar simpel te vragen: Zijn de Ace Ventura films 3,33 euro p/s de moeite en het geld waard? :)

Zeker weten 8)

Waar haal je die voor dat bedrag als ik vragen mag :?:

HiddeV
10-01-2005, 15:11
Om het maar simpel te vragen: Zijn de Ace Ventura films 3,33 euro p/s de moeite en het geld waard? :)

Zeker weten 8)

Waar haal je die voor dat bedrag als ik vragen mag :?:

Bij de FRS, zitten in de Crazy Prices actie 3 voor 15, ik heb PJR bon dus wordt het 10 euro voor 3 dvd's :)

Zeeuws Meisje
10-01-2005, 17:22
De enige film die te pruimen is van Jim Carrey is "The Mask".

"Ace Ventura" heb ik van ellende na 15 minuten al afgezet, "Cable Guy" ben ik niet eens aan begonnen.

Hankster
10-01-2005, 18:06
zoals gezegd; hij heeft dus nog veeel meer films gemaakt
hoe kan je nou zeggen dat The Mask de enige goeie film van hem is, terwijl je in totaal 3 films (óók comedies :roll: ) vanhem hebt gezien.. of vond je Truman Show, Eternal Sunshine en Man on the Moon al het noemen niet waard? :P

Zeeuws Meisje
10-01-2005, 18:37
Ik heb inderdaad meer films gezien, maar ook de Truman Show vond ik niet goed. De meeste films zijn te extreem (dumb & dumber, Ace Ventura)en niet grappig in mijn ogen.

Terwijl dat extreme in The Mask juist wel past. Vandaar dat ik dat de beste film vind van hem.

Dat rolletje van hem in Earth Girls Are Easy was ook wel grappig.

Het is maar goed dat smaken verschillen.

HiddeV
10-01-2005, 19:04
Ik heb inderdaad meer films gezien, maar ook de Truman Show vond ik niet goed. De meeste films zijn te extreem (dumb & dumber, Ace Ventura)en niet grappig in mijn ogen.

Terwijl dat extreme in The Mask juist wel past. Vandaar dat ik dat de beste film vind van hem.

Dat rolletje van hem in Earth Girls Are Easy was ook wel grappig.

Het is maar goed dat smaken verschillen.

Heb je The Majestic gezien, vond dat zelf een goede film waar hij ook erg sterk acteerd.

Zeeuws Meisje
10-01-2005, 21:33
The Majestic zegt me niets.

Als die er nog staat in de club, dan wil ik 'm wel een kans geven.

Wizz-Art
10-01-2005, 21:35
The Majestic zegt me niets.

Als die er nog staat in de club, dan wil ik 'm wel een kans geven.

Die heb ik nog liggen hoor, is best een aardige film waarin hij een serieuse rol neerzet :wink:

Zeeuws Meisje
10-01-2005, 21:42
Dan kom ik 'm morgen halen.

Mathieu Ghekiere
10-01-2005, 22:03
Zeer ondergewaardeerd acteur, ik vind zijn komedies vaak wel grappig (oké, niet allemaal, Me myself and Irene vond ik echt slecht, persoonlijk, maar Ace Ventura en Bruce Almighty zijn schitterend) maar zijn serieuze, daar blinkt hij toch uit. The Truman Show vond ik goed, Man on the moon vond ik zééér goed, zeker na het zien van de beelden van de échte Andy Kaufman, hoe Carrey hem imiteerde is gewoon wow. En Eternal Shine of The Spotless Mind is echt schitterend, je herkent hem zelfs niet in het begin bijna!

BTW: ik vond zijn serieuze stukjes in Bruce Almighty (met name de ruzie met zijn vriendin) ook weer erg goed geacteerd en geloofwaardig!

Philippe
11-01-2005, 08:35
Ik kan Carrey erg waarderen als acteur alhoewel ik er niet helemaal wild van ben. Volgende twee scènes vind ik geniaal en telkens lig ik in een breuk van het lachen:

1. De scène uit Liar Liar waarin hij tijdens een meeting zowat het hele kader voor schut zet en ze kunnen er zelf nog mee lachen ook.
2. De sketch op de dvd Saturday Night Live: Best Of Will Ferrell, waarin hij samen met de Butabi broertjes zich helemaal geeft op het nummer "What Is Love " van Haddaway. :lol: :lol:

Zeeuws Meisje
17-01-2005, 22:25
Ik heb inderdaad meer films gezien, maar ook de Truman Show vond ik niet goed. De meeste films zijn te extreem (dumb & dumber, Ace Ventura)en niet grappig in mijn ogen.

Terwijl dat extreme in The Mask juist wel past. Vandaar dat ik dat de beste film vind van hem.

Dat rolletje van hem in Earth Girls Are Easy was ook wel grappig.

Het is maar goed dat smaken verschillen.

Heb je The Majestic gezien, vond dat zelf een goede film waar hij ook erg sterk acteerd.

Ik heb je advies opgevolgd en heb net The Majestic gezien. Ik moet je helemaal gelijk geven, het was een mooie film met een Jim Carrey die erg mooi acteerde.

Misschien dat ik me toch eens moet wagen aan andere films van hem.

HiddeV
17-01-2005, 22:54
Ik heb inderdaad meer films gezien, maar ook de Truman Show vond ik niet goed. De meeste films zijn te extreem (dumb & dumber, Ace Ventura)en niet grappig in mijn ogen.

Terwijl dat extreme in The Mask juist wel past. Vandaar dat ik dat de beste film vind van hem.

Dat rolletje van hem in Earth Girls Are Easy was ook wel grappig.

Het is maar goed dat smaken verschillen.

Heb je The Majestic gezien, vond dat zelf een goede film waar hij ook erg sterk acteerd.

Ik heb je advies opgevolgd en heb net The Majestic gezien. Ik moet je helemaal gelijk geven, het was een mooie film met een Jim Carrey die erg mooi acteerde.

Misschien dat ik me toch eens moet wagen aan andere films van hem.

Leuk dat je de film leuk vond :) Hij had mij ook verrast, nadat ik Truman Show & The Majestic had gezien, wist ik ook dat hij serieuse rollen kon neer zetten.
BTW: hij is vandaag jarig, 43 jaar. Gefeliciteerd! :wink:

H.stadman
17-01-2005, 22:58
De enige films die ik kan kijken met jim carrey zijn the grinch, the mask en the truman show. The truman show is zeker een van zijn beste films.

edit; pet detective op tv gezien: wel aardig.

rene81
18-01-2005, 23:15
Kan over het algemeen wel goed kijken naar Jim Carrey.. kan er ook best om lachen.. heb totaal geen probleem met Jim Carrey... (y)