PDA

Bekijk de volledige versie : Filmdiscussie: 8 Mile



Robert F.
17-01-2003, 10:00
De Film
Rabbit (Eminem) is een jongen die een nogal treurig bestaan leidt in Detroit, een industriestad waar je ook niet echt vrolijker van wordt. Hij woont bij zijn moeder in een trailer, zijn ex is zwanger van 'm en hij moet rond komen van uitzichtloze baantjes in fabrieken. Het is dus niet zo gek dat Rabbit nogal wat woede in zich heeft. Z´n enige uitweg uit dit trieste leven is de hiphopmuziek. Aangemoedigd door zijn trouwe vrienden doet hij mee aan zogenaamde hiphop-battles, wetende dat een platencontract z´n enige mogelijkheid is om te ontsnappen…


Hij draait sinds gisteren in de bioscoop en in de krant staan bijna alleen maar positieve dingen over de film, dus ik dacht een thread (als er niet nog een is:D) hierover kan geen kwaad.:)
Dus wat vind je ervan? Ga je hem kopen op dvd?

Heb hem zelf nog niet gezien, maar ga waarschijnlijk maandag.


DVD
Als het goed is, komt de regio 1 dvd uit op 18 maart. Specifieke details worden nog aangekondigd.

Ghast
17-01-2003, 10:26
Verrassend goede film, goed acteerwerk, maar toch een beetje te sprookjesachtig.

Christiaan Sauer
17-01-2003, 12:11
Best een goeie film idd. Ook leuk in het begin zoals B Rabbit voor de spiegel staat te rappen, dat gaat goed, en on stage gaat ie dan af als een gieter .
En wat te denken van de laatste battle? Pure hardcore rap man, klonk echt goed. Fantastisch zoals ie Pappa Doc van het podium rapte!.
Enige GROTE nadeel: in de video van Lose Yourself zie je heeeeeeel veel beelden waarvan ze de indruk wekken dat die beelden ook in de film voorkomen, en dat gebeurd dan niet:( Zoals wanneer die met zijn vette SUV bij dat vette huis aankomt. Had er wel bijgemogen, of het had niet in de clip moeten zitten.
En waarom draaien ze Lose Yourself niet in de film zelf? Zo'n geweldig nummer moet je gewoon in bioskwaliteit horen (eigenlijk ook de reden dat ik ernaar ben geweest), en dan zit het alleen in de aftiteling..... Pure domper op de film.

MattDVD
17-01-2003, 12:20
Originally posted by Christiaan Sauer

En waarom draaien ze Lose Yourself niet in de film zelf? Zo'n geweldig nummer moet je gewoon in bioskwaliteit horen (eigenlijk ook de reden dat ik ernaar ben geweest), en dan zit het alleen in de aftiteling..... Pure domper op de film.

het zat wel in het stuk waar hij in de trailer dat liedje zat te schrijven alleen komt ie dan in een andere versie eruit... wat trager, maar klinkt wel vet

Bartjess
17-01-2003, 12:24
Goeie film inderdaad, wil em ook op DVD ook mede omdat ik Lose Yourself een briliant nummer vind, en omdat Eminem me wel aanstaat.

Vond alleen het einde een beetje afgeraffeld, maar verder een lekkere film.

Hanna
17-01-2003, 17:56
ben erg benieuwd naar de acteerprestaties van Eminem.
wil deze film dan ook zeker zien en verwacht er best veel van(y)!

Berry vd Pluijm
17-01-2003, 18:23
"De Rocky van de Rap"

Schitterende film.. Ik had zo mijn twijfels.. Snoop Dogg.. Vanilla Ice :P .. Allemaal van die rappers die niet echt super acteren.. Eminem daarentegen levert een topprestatie af!

Livin' home in a trailer! Demn wat een topfilm!

Kan niet wachten op de DVD..

Bart de Graaf
17-01-2003, 18:39
De films was echt super. Goed geacteerd en er zat ook echt een hele goeie sfeer in. En het einde was alles behalve afgeraffelt. Het einde kwam als een verrassing en ik ben ook echt tevreden de bios uitgelopen.

Martijntje
17-01-2003, 23:30
Heb m gister ook gezien, en was er ook wel redelijk van onder de indruk ja! Je moet wel een beetje een liefhebber van rap zijn, anders zul je er waarschijnlijk geen hol aanvinden...

En t einde van de film is idd redelijk vet ja!

Zien dus!

Bartjess
17-01-2003, 23:47
Je moet wel een beetje een liefhebber van rap zijn, anders zul je er waarschijnlijk geen hol aanvinden...

nou ik ben zelf die-hard hardcore-liefhebber (nee geen meeloper) maar petje af hoor voor eminem, redelijk goede muziek die hij maakt (ook al is het niks om op te feesten)... en het gaat bij een film als deze naar mijn mening naar de leefwijze die neergezet wordt - en dat is goed gelukt.

Bahamut
19-01-2003, 02:16
Ben net terug van 8 Mile en ik vond het echt een heerlijke film.
Goed acteerwerk, lekkere humor en het eind was zeker indrukwekkend. Het biospubliek applaudisseerde zelfs en dat heb ik niet meer meegemaakt sinds Jurassic Park.

Ik ben dus geen rap of hip-hop liefhebber, maar (de muziek van) Eminem vind ik geweldig. :D
(Lose Yourself is inderdaad een briljant nummer).

Great!! kom maar op met die DVD!! :D

Hanna
19-01-2003, 11:52
Ben net terug van 8 Mile en ik vond het echt een heerlijke film.
Goed acteerwerk, lekkere humor en het eind was zeker indrukwekkend. Het biospubliek applaudisseerde zelfs en dat heb ik niet meer meegemaakt sinds Jurassic Park.

Ik ben dus geen rap of hip-hop liefhebber, maar (de muziek van) Eminem vind ik geweldig. :D
(Lose Yourself is inderdaad een briljant nummer).

Great!! kom maar op met die DVD!! :D

Nu ben ik overtuigd(y).. wil die film heel snel zien :)

Bahamut
19-01-2003, 13:11
Nu ben ik overtuigd(y).. wil die film heel snel zien :)

Absoluut snel doen!
Zoals ik al zei, het publiek gisteren was echt te gek en omdat de film net draait denk ik dat het grotendeels uit echte fans bestond, vandaar die geweldige reacties.
Heel leuk! :D

Zaltman
19-01-2003, 13:44
Ik zou het niet kopen op dvd, maar als je die niet in de bioscoop wilt zien dan huur je hem gewoon. Ik dacht dat 8 Mile over het leven van Eminem ging, dus niet. Maar volgens mij zijn er sommige situaties in de film die werkelijk in zijn leven zijn gebeurt.

Bahamut
19-01-2003, 13:58
Ik dacht dat 8 Mile over het leven van Eminem ging, dus niet. Maar volgens mij zijn er sommige situaties in de film die werkelijk in zijn leven zijn gebeurt.

Er zijn een heleboel overeenkomsten tussen de film en zijn echte leven. Eminem heeft in het echte leven ook een "Future", alleen luistert hij naar de naam "Proof". hij schreef zijn songteksten ook op kladjes papier en ook de Battles zijn echt gebeurd (alleen werd hij toen tweede geloof ik :D).

Rob P.
19-01-2003, 17:42
alleen luistert hij naar de naam "Proof". hij schreef zijn songteksten ook op kladjes papier en ook de Battles zijn echt gebeurd (alleen werd hij toen tweede geloof ik :D).

Sterker nog, Proof waarmee hij nu vaak live optreed en ook deel uitmaakt van D12, was Eminem's Papa Doc in het echte leven..

Martijntje
19-01-2003, 19:16
en ook de moeder van Eminem is alcohol- en gokverslaafd, en in de film is ie erg zorgzaam voor zn kleine zusje, in t echt voor zn dochtertje van ongeveer dezelfde leeftijd...

Wel ff een ander vraagje: In de film heeft Eminem geen tatoeages, terwijl hij in real life er toch aardig wat heeft.. Weet iemand of dit met make-up effecten of de digitale gum is gedaan? Of heeft ie ze echt laten weglaseren?! ;)

Ghast
19-01-2003, 19:26
Kom nou .... weglaseren !!!
ten eerste geeft dat een heel slecht resultaat (blijft een soort brandwond zichtbaar), heb zelf een aardige collectie tattoos en die zou ik nooi weg laten halen (tattoos zijn voor life).

Eminem heeft in het echt ook een klein zusje waarvoor hij moest zorgen omdat zijn moder alcohol verslaafde was.


Eigenlijk is die eminem wel een KOELE ghast.

Buscemi
19-01-2003, 20:48
Ik ben een "ouwe zak" van 42, voorheen absoluut geen Hip-Hop liefhebber maar terwijl ik dit schrijf luister ik naar de soundtrack van 8 MILE...
Ik ben er gisteren naar toe geweest met mijn zoon van 13 (EMINEM-fan). Ik verwachtte er echt helemaal niets van maar ik moet toegeven dat ik genoten heb van deze prachtfilm: Super acteerwerk van Eminem (Oscar©-waardig?), maar ook van de rest van de cast. Vooral Mekhi Phifer als Future maakte diepe indruk op mij.
Muziek, aktie, humor, drama, een vleugje sex. Deze film heeft het...
En zoals ik al zei, zelfs de muziek en z'n teksten met een boodschap begin ik te waarderen:D
Dus ook al ben je geen liefhebber van rap / hip hop....
ZIEN die film;)

Bahamut
19-01-2003, 21:47
Sterker nog, Proof waarmee hij nu vaak live optreed en ook deel uitmaakt van D12, was Eminem's Papa Doc in het echte leven..

En die Proof speelt weer Lil'Tic in 8Mile :)

van der velden
20-01-2003, 14:23
weet niet wat ik van de film moet denken lijkt me wel leuk maar wil hem eerst een x zien voor dat ik hem koop

King Dingeling
20-01-2003, 14:42
weet niet wat ik van de film moet denken lijkt me wel leuk maar wil hem eerst een x zien voor dat ik hem koop


ik wist eerst ook niet wat ik moest denken.... ik had zoeist van Eminem in een film ? zal wel een beetje een flop worden zoals je dat vaker hoort.....

maar kben er gister geweest en was zeer onder de indruk..... vond em erg goed.....

Rob P.
20-01-2003, 22:33
En die Proof speelt weer Lil'Tic in 8Mile :)

klopt inderdaad ja..:) Maar ff serieus..Oscar waardig acteren??
We moeten wel met de beide beentjes op de grond blijven. Want Marshall Mathers speelt gewoon Eminem en soms Slim Shady niks meer en niks minder. Ik wil hem nog wel een keertje zien acteren in een rol die misschien wat verder van zijn vaste hiphop-act ligt...

Bahamut
20-01-2003, 22:58
Oscar waardig?...wanneer heb ik dat gezegd dan?:confused:

Ik vind ook niet dat hij oscar waardig heeft geacteerd, alleen dat hij absoluut beter presteerde dan ik verwacht had.
Dat veel dingen overeenkwamen met dingen uit zijn eigen leven oke, maar ik vind Rabbit niet echt lijken op Eminem, daar is hij veel te verlegen en terughoudend voor, en dus al zeker niet op Slim Shady.

Buscemi
20-01-2003, 23:50
Oscar waardig?...wanneer heb ik dat gezegd dan?:confused:
Nee, dat was ik. En het was meer een opmerking om reakties los te maken. En zie... mijn doel is bereikt:D .

Bahamut
20-01-2003, 23:55
Ja, dat is dus duidelijk :D
maar een discussie komt geloof ik niet echt los :)

Rob P.
21-01-2003, 11:08
Nee, dat was ik. En het was meer een opmerking om reakties los te maken. En zie... mijn doel is bereikt:D .

klopt..ik wilde alleen even melden dat je niet zo maar een Oscar verdient, met deze 'toevalstreffer'. Daarom moet mijnheer Mathers maar eerst 's even laten zien wat hij in huis heeft. Ondertussen laat de oude meester Jack Nicholson in 'About Schmidt' even zien hoe het moet.:)

Buscemi
21-01-2003, 14:09
Daarom moet mijnheer Mathers maar eerst 's even laten zien wat hij in huis heeft.
Jullie moeten toch toegeven dat hij heel wat in huis heeft...
maar inderdaad, laat hem zich maar eerst eens bewijzen in zijn eventuele volgende rol!!!

GiLa
21-01-2003, 16:34
Super Film , heb hem al 4 keer gezien. En dat ze Lose Yourself er niet helemaal in doen in de film is omdat ie op dat moment in de film dat nummer aan het schrijven is ......... als je het een beetje heb gevolgd had je dat wel doorgehad.

Christiaan Sauer
22-01-2003, 19:41
het zat wel in het stuk waar hij in de trailer dat liedje zat te schrijven alleen komt ie dan in een andere versie eruit... wat trager, maar klinkt wel vet

weet ik, maar toen had ik zo iets van vet, dit gaat zometeen geweldig klinken. Ik zag het dan ook meer als voorbereiding op hoe die een optreden zou doen, dat dus blijkbaar nooit kwam.... Doodzonde. Maarja, ik heb de cd, en ik heb TMF/MTV/THE BOX, en daar draaien ze hem ook helemaal kapot. En ooit kan ik em wel op een goeie stereoinstallatie horen.

Christiaan Sauer
22-01-2003, 19:43
De films was echt super. Goed geacteerd en er zat ook echt een hele goeie sfeer in. En het einde was alles behalve afgeraffelt. Het einde kwam als een verrassing en ik ben ook echt tevreden de bios uitgelopen.

einde was vet genieten geblazen! Echt een vette battle die laatste. Schitterend zoals die Pappa Doc onder de tafel rapt (volgens mij herhaal ik me nu bijna letterlijk uit mijn eerste post hier in deze thread :D )

Rob P.
22-01-2003, 19:55
Jullie moeten toch toegeven dat hij heel wat in huis heeft...
maar inderdaad, laat hem zich maar eerst eens bewijzen in zijn eventuele volgende rol!!!

dat bedoel ik idd..:)

Jaded
22-01-2003, 20:34
dat bedoel ik idd..:)
Was Madonna haar eerste film ook geen 'schot in de roos'?
Een blockbuster dus ....
En daarna is het heel vlug, heel hard bergaf gegaan.

Tot Evita kwam. Maar die heb ik nog niet gezien omdat ik de hype errond niet te pruimen vond.

Jaded
22-01-2003, 21:07
Even een toevoeging:

Misschien was het niet duidelijk, maar wat Eminem doet vind ik heel goed.
Alleen meet hij zichzelf wel een heel hoog profile aan ... hopelijk kan hij dat nog vele jaren waarmaken.

Berry vd Pluijm
22-01-2003, 22:29
Oscar Waardig.. Demn.. moeilijk.. Het is wel zo dat hij de kijker laat vergeten dat je naar "de rapper Eminem" kijkt.. Althans, dat is mijn ervaring.. Zeker met dat zwarte haar :)

In vergelijking met alle andere rap-acteurs is dit een Oscar waardige performance, maar ik denk niet dat de Academy het hoge fuck-gehalte fijn vindt..

Buscemi
23-01-2003, 10:46
Het is wel zo dat hij de kijker laat vergeten dat je naar "de rapper Eminem" kijkt.. Althans, dat is mijn ervaring..
Dit is een hele mooie omschrijving van hetgeen ik voelde bij het kijken naar deze film. Ik kwam niet op deze juiste woorden....
Ik ga vanavond voor de tweede keer naar 8 MILE en dit keer op een laat tijdstip. Wil hem nog wel eens in alle "rust" bekijken. Zonder ergerlijke "kinderen" in de zaal. GVD wat erger ik me toch iedere keer weer aan rumoerige, kletsende mensen tijdens een film. En waarom houden ze zich niet aan die minimumleeftijd. Zitten kinderen van 8 of 9 jaar in de bioscoop die zich na een half uur al gaan vervelen...
Sorry, dit hoort niet in deze thread, maar moest het even spuien.

Bahamut
23-01-2003, 13:10
Eminem heeft mij in ieder geval aangenaam verrast met deze film. Vooral zijn eigen interpretatie van Sweet Home Alabama vond ik erg grappig. En je vergeet inderdaad een beetje dat je naar Em kijkt. In ieder geval tot aan de laatste rap battle.:D

Ik heb me trouwens rot gezocht op het net voor wat info over de tattoo´s (zie eerdere post van Martijntje), maar er wordt nergens wat over gezegd. :(
Is er misschien iemand die hier iets meer over kan vertellen?

Timothy
23-01-2003, 13:50
Ja die is er!

Timothy
23-01-2003, 13:57
Oh, of ik dat dan ook wil doen. Vooruit dan :D

Is gedaan met Make-Up. Weet niet meer waar ik het heb gelezen, maar zal wel hetzelfde zijn gedaan als met Angelina Jolie in Tombraider...

Ik heb het in ieder geval ergens gelezen.

Martijntje
25-01-2003, 15:54
Lijkt me ook t meest voor de hand liggende wel.. [make-up effect dus..]

Maar dan hebben ze toch wel een behoorlijke sh*tload aan make-up moeten smeren, want die gast zit toch behoorlijk onder de plakplaatjes volgens mij!

Bahamut
25-01-2003, 16:01
Ja, hij heeft er 8 in totaal geloof ik.

Martijntje
25-01-2003, 16:01
Veel Bazooka Joe kauwgom gegeten dan!! :D

René Groen
29-01-2003, 08:29
Ik ben hem afgelopen zaterdag gaan checken en was zeer onder de indruk. Vond zijn muziek altijd al goed, maar ook in deze film brengt hij het er heel goed vanaf. Je leeft naar een bepaald punt toe, maar de ruimte ertussen wordt zeer goed opgevuld.

Enige wat altijd zo jammer is dat er van die kinderen zijn die erdoorheen lopen te bléren en als mensen een baby (!!!) meenemen en voor je zitten dan is dat wel jammer, maar dat is even wat irritatie die ik van me af typ en nix met de film te maken hebben :D

Buscemi
29-01-2003, 10:01
Enige wat altijd zo jammer is dat er van die kinderen zijn die erdoorheen lopen te bléren en als mensen een baby (!!!) meenemen en voor je zitten dan is dat wel jammer, maar dat is even wat irritatie die ik van me af typ en nix met de film te maken hebben :D
Dat gaf ik dus ook al aan. Blijkbaar kun jij dat makkelijk van je afzetten. Ik heb daar iets meer moeite mee;)
Ik trek meestal mijn "grote mond" open, vaak helpt het, soms moet ik na afloop rennen voor mijn leven:D :D

Gabriel B.
02-02-2003, 17:46
Eminem werkt in een fabriek maar eigenlijk wil hij optreden.
Is dat niet het plot van Flashdance ? ;)

verry
03-02-2003, 11:31
ik heb m gister gezien en ik moet eerlijk zeggen dat ik m tegen vondt vallen, ik ben wel eminem-fan:), maar ik vondt de film gewoon geen topper wel leuke scene's maar thats it:( ik had er véééééél meer van verwacht(misschien is dat t probleem)

mazzel!:D

GiLa
03-02-2003, 18:06
Denk dat je dan gewoon niet van het freestyle Battle houdt want daar draait heel de film om.

Tommy Brok
03-02-2003, 18:25
Eminem heeft in het echt ook een klein zusje waarvoor hij moest zorgen omdat zijn moder alcohol verslaafde was.En hij heeft ook nog een broertje! De basis van zijn leven wordt weergegeven in de film, maar hij wilde persé geen film doen wat echt zijn leven zou voorstellen! De basis is er, maar de rest is er rondom verzonnen!

Vind de film zelf erg goed, kan ook niet wachten tot de DVD want die muziek in de film is zo vet!

Wat betreft Lose yourself, dat nummer hebben ze gewoon als voorbeeld genomen zodat je kunt zien dat ie een nummer aan het schrijven is! Dat ie in plaats van batllen ook echt in de muziek wereld verder wil komen door het rappen van nummers! Maar de film gaat over het batllen, waardoor je hem ook het nummer niet op het podium ziet zingen!

Tommy

Bahamut
11-02-2003, 15:26
en ondanks alle Oscar speculaties toch 1 nominatie voor:
Music - Best Song

van der velden
11-02-2003, 15:37
zal hem alleen maar kopen voor de muziek en niet voor het verhaal en wat ik heb begrepen valt de muziek een beetje tegen

GiLa
11-02-2003, 19:25
Waarom een film kopen voor de muziek????????????

Koop dan de soundtrack DaMn

GalO
11-02-2003, 19:37
En die Proof speelt weer Lil'Tic in 8Mile :)

en Future is ook iemand die nu in D12 zit ... Mekhi Phifer speelt iemand die nu bekend is als Denuan Porter die ook vele rap platen produceerd...

Tommy Brok
12-02-2003, 15:58
Waarom een film kopen voor de muziek????????????

Koop dan de soundtrack DaMn Omdat in de film de muziek centraal staat, de soundtrack heb ik al, wacht nu alleen nog op de film!

GiLa
12-02-2003, 17:56
Dan gaat het toch om de film en niet alleen om de muziek !

Bahamut
12-02-2003, 19:16
Dan gaat het toch om de film en niet alleen om de muziek !

Ik moet zeggen dat ik het hier inderdaad mee eens ben. De muziek staat zeker niet centraal in 8Mile, meer dat een blanke kan meedraaien en zich kan bewijzen in een wereld die over het algemeen toch gedomineerd wordt door "gekleurden" en daarmee een uitweg zoekt uit het deprimerende ghetto wereldje.

Als het je om de muziek van Eminem gaat, koop dan een muziek DVD of z'n Slim Shady DVD ofzo. :rolleyes: