PDA

Bekijk de volledige versie : Klein vraagje over kabels (coax/cinch)

scorpion69
17-01-2003, 13:01
Ok, het zal wel een heel stomme vraag zijn maar ik ben niet zo technisch. Here it comes:

Ik heb nu een receiver en die heb ik d.m.v. coax verbonden met mijn dvd-speler. Stel dat ik nu een stereo-versterker aanschaf en die receiver de deur uit doe. Kan ik dan mijn coax-kabel blijven gebruiken voor de verbinding tussen dvd-speler en versterker of moet ik dan weer van die cinch-kabeltjes(?!) gan aanschaffen?

Alvast bedankt voor de tijd te nemen om dit door te nemen. :)

garmtz
17-01-2003, 14:57
Je coax kabel zal altijd bruikbaar blijven, ook met een andere receiver. De stereo cinch kabels heb je alleen nodig als je de DVD-speler analoog aan wilt sluiten.

Paul Ranft
17-01-2003, 16:44
Je coax kabel zal altijd bruikbaar blijven, ook met een andere receiver. De stereo cinch kabels heb je alleen nodig als je de DVD-speler analoog aan wilt sluiten.

zorg dan wel dat je nieuwe versterker/receiver neemt met een coaxiaal aansluiting :D

scorpion69
17-01-2003, 19:08
zorg dan wel dat je nieuwe versterker/receiver neemt met een coaxiaal aansluiting :D

Hahaha daar zou ik zelf ook nog op hebben komen! :) Maar ik dacht dat alleen een receiver een coaxiaal-aansluiting heeft en een stereo-versterker nooit. Maar goed, weet nu dus dat het wel kan.

Een vraagje nog: maakt het uit of je je dvd-speler analoog of coaxiaal aansluit op een stereo-versterker (dus geen receiver)? Iets met DACS ofzo?!

Bedankt voor je reacties! (y)

Paul Ranft
17-01-2003, 20:53
In een "gemiddelde" configuratie zal het op zich niet veel uitmaken. Het verschil zal niet direct hoorbaar zijn. Dan maakt het op zich ook niet zoveel uit welke connectie je gebruikt.
Uitproberen is vaak de beste methode om uit te vissen of een verschil voor jouw audioset is waar te nemen.

Maar heb je een high end configuratie dan krijgt meestal de analoge verbinding vaak de voorkeur boven de digitale. De verbinding wordt dan veelal middels een bi-wired interlink tot stand gebracht.

scorpion69
18-01-2003, 15:57
Ok, thx again! :)

garmtz
19-01-2003, 06:18
Shit, niet goed gelezen... Als je nu naar een stereo setup gaat, zul je hoogst eaarschijnlijk inderdaad de stereo uitgangen moeten gebruiken. Tenzij de stereo versterker een D/A convertor heeft en dat hebben ze vrijwel nooit.

scorpion69
19-01-2003, 11:10
Shit, niet goed gelezen... Als je nu naar een stereo setup gaat, zul je hoogst eaarschijnlijk inderdaad de stereo uitgangen moeten gebruiken. Tenzij de stereo versterker een D/A convertor heeft en dat hebben ze vrijwel nooit.

Bedankt voor de info! Ik meende al zoiets gelezen te hebben in de handleiding van de HK670 maar wilde het ff zeker weten. :)