PDA

Bekijk de volledige versie : Ik heb 'm "The Phantom Menace", maar..............



Emperor
15-10-2001, 19:46
Hai Folks,

Ik heb 'm dan eindelijk Star Wars The Phantom Menace op DVD!!!!:D :D :D :D

ik heb alleen alle menu's in het Frans en kan ze ook niet op engels zetten:confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Heb ik de verkeerde schijffies, of hoort het zo
ALSJEBLIEFT NIET:eek: :mad: :( :o :eek: :mad: :o :(

Eric van Ballegoie
15-10-2001, 20:06
Ik heb ditzelfde probleem wanneer ik de DVD via mijn PC afspeel met PowerDVD. Op mijn Sony DVD speler bij de TV krijg ik de menu's gewoon in het Engels. Zorg ervoor dat je DVD speler staat ingesteld op Nederland of Engeland, dan zou het geen probleem mogen zijn.

Emperor
15-10-2001, 20:19
Ik heb het menu op Nederlands staan
Ik ga 'm NU even op Engels zetten en kijken wat het effect is.....

Emperor
15-10-2001, 21:04
:D :D :D
Menu op Engels et Voilá....


dus een goeie tip
dank je wel Eric!!;:p

Alex van den Berg
15-10-2001, 22:15
Op mijn Sony had ik het probleem niet met Phantom Menace, maar wel met Ghostbusters... Ook alles in het Frans... Blijkt mijn menu instelling dus inderdaad op NL i.pv. EN te staan...

Bedankt voor de hint Eric!! :cool:

Nathan Strik
16-10-2001, 00:27
Ik heb bij DVD´s altijd alles op Engels staan. Dan krijg je ook niet die ellenlange Video-veilig filmpjes voor de film. Vooral bij Columbia DVD´s een ware plaag.

Alex van den Berg
16-10-2001, 00:38
altijd alles op Engels staan... niet die ellenlange Video-veilig filmpjesTot nu toe vond ik Nederlands wat 'persoonlijker' overkomen... Nee, nee... mijn DVD-speler heeft nog geen naam :D .... Maar vanaf vandaag staat ze... eeuh... de speler volledig op Engels!

Emperor
16-10-2001, 00:46
Tot nu toe vond ik Nederlands wat 'persoonlijker' overkomen... Nee, nee... mijn DVD-speler heeft nog geen naam :D .... Maar vanaf vandaag staat ze... eeuh... de speler volledig op Engels!

Kan ik me volledig bij aansluiten. Behalve dan de ondertiteling die staat nog op Nederlands uiteraard. Je kan 'm natuurlijk op Engels zetten dan kan je lekker mee lullen met de dialoog:rolleyes:

Doen ze toch ook in de Boiler Room als ze naar de film Wallstreet kijken:D

aetjansen
16-10-2001, 15:27
De ondertiteling bij StarWars TPM vind ik rampzalig als die Jar Jar Binks praat. Ik snap best dat ze zijn gekke taaltje op de een of andere manier moeten ondertitelen, maar dit vind ik echt een ramp, doet gewoon pijn aan mn ogen man...

jan jacobs
18-10-2001, 10:34
nog betreft nog maar eens de starwars-dvd !

de dvd-spelers zijn al van hun "menu à la française' verlost....nu de pc-dvd nog......
heeft er iemand suggesties ?????
en doet dit probleem zich op alle regio 2 dvd's voor, of alleen op de 'belgische' uitgave ?

Emperor
18-10-2001, 10:37
Originally posted by jan jacobs
[B]nog betreft nog maar eens de starwars-dvd !

de dvd-spelers zijn al van hun "menu à la française' verlost....nu de pc-dvd nog......
heeft er iemand suggesties ?????
en doet dit probleem zich op alle regio 2 dvd's voor, of alleen op de 'belgische' uitgave ?

Raar in tegentelling tot Jan en Eric heb ik gewoon Engelse menu's in PowerDVD

Henk Heideveld
18-10-2001, 12:34
Moet ik me bij aansluiten.
Op PC met Power DVd krijg je engels menu.
Niks Frans.

Nathan Strik
18-10-2001, 18:24
Jan, misschien is het handig om een ander DVD-afspeelprogramma te gebruiken. Welke software gebruik je nu eigenlijk?!?

jan jacobs
19-10-2001, 07:23
ik heb het reeds uitgetest zowel met de compaq dvd, als met pc friendly & interactual......rien à faire...!
ook heb ik via m'n configuratiescherm de landinstelling 'nederlands belgie' in 'nederlands algemeen' gewijzigd, aangezien jullie er in nederland blijkbaar geen problemen mee hebben, maar 'nothing really happens'
jan

Emperor
19-10-2001, 11:34
Het zou ook nog aan de taal van het OS kunnen liggen:rolleyes:
zelf gebruik ik een engelse versie van windows:p

jurgen
19-10-2001, 15:31
Wie zit er nou in godsnaam te wachten op een Franstalig menu met daarin ook nog eens een keer de introductie van de film in het Frans (de bekende schuine letters)! Om zo iets naast het engelse menu mogelijk te maken moest deze schijf waarschijnlijk een multibranching versie worden die alleen maar ruimte en kwaliteit kost (oftewel: geen engels 2.0 signaal).
Al met al mag regio 2 wel steeds beter zijn geworden, het kan nog steeds niet tippen aan regio 1 en 4!

jan jacobs
19-10-2001, 19:59
yesyesyesyes,
eindelijk gevonden.....
heb je op je computer een franse intro & franse menus, ga naar configuratiescherm-landinstellingen-aanduiden ==> engels groot brittanie-toepassen...........computer herstart zichzelf

et voilà.............the phantom menace !!!!!


met dank aan alle meedenkende forummers, emperor & erik
'you made my life worth livin' again'

jan j.