PDA

Bekijk de volledige versie : Talking Heads - Stop making sense - it doesn't make sense...



Mike Philippens
15-10-2001, 22:27
Eindelijk de film van de Talking Heads binnen...erg lang naar uitgekeken en nu dan in mijn bezit. Uiteraard meteen opgezet en snel erdoorheen geskipped en jawel: alle favo's (van het gelijknamige album) staan erop, maar dan live uitgevoerd. Zag er allemaal piekfijn uit. Door tijdgebrek pas later echt goed naar de DVD gekeken en een aantal zaken vallen me op en stellen me enorm teleur:

*nr.11 (Naive Melodie - this must be the place) is op een gegeven moment (na +/- 2:10) niet meer synchroon. In elk geval in de 5.1 mix. De 2.0 mix klopt wel. Overige nummers zijn wel goed.
*één nummer heeft een kleine (niet vreselijk storende) glitch. Ik denk een mpeg foutje. Niet heel erg, maar toch.
*de verpakking pocht: three audio mixes : DD 5.1 feature film, 5.1 studio mix and 2.0 stereo. Snap dat al niet als ik het lees, en als je 'm opzet al helemaal niet, want hij heeft gewoon 2 audio sporen: DD 5.1 en Dolby 2.0.
*WAAR ZIJN DE EXTRA's GEBLEVEN????!!?!?! Alleen het concert, een trailer (lekker belangrijk) een bio (2 pagina's) en that's it...

Even kijken op Amazon.com:
Edition Details:
• All Regions
• Color, Widescreen, Dolby
• Commentary by all four original members of the band and director Jonathan Demme
• Production notes
• Theatrical trailer(s)
• The 15th Anniversary re-release of the live concert film has been digitally re-mixed and re-mastered, featuring three audio mixes in 5.1 Dolby Digital feature film soundtrack, 5.1 studio mix and linear PCM stereo
• Bonus Tracks: "Cities," "I Zimbra"/"Big Business"
• Storyboard-to-Film Comparison
• Original Promotional Trailer & other clips
• David Byrne Self-Interview
• Widescreen anamorphic format
• ASIN: B000021Y7X
(dingen die vet staan missen dus op de R2 versie)
Opvallend is dat ook Amazon gewag maakt van de 3 audio sporen. Zal wel des-informatie van de producent zijn.
Heel vreemd dat ie volgens Amazon niet region encoded is. Waarom moet Video Film Express BV 'm dan overnieuw doen voor Nederland, en de extra's eraf halen ? En waarom moet ik daar dan wel de volle mep voor betalen ? Kan iemand hier een redelijk antwoord op geven ? Onlang vroeg ik me dit ook af nav speelfilms en de verschillende releases ervan. Toen kreeg ik een antwoord dat het soms met rechten moeilijk ligt. Zal wel, maar dat gaat hiervoor dus niet op, want de film is niet regio-gecodeerd uitgebracht en dus worden we hier weer besodemieterd. Ik denk dat ik mijn geld terug ga vragen en de US versie bestel. Ik wordt hier dus niet goed van...
It doesn't make sense!

Henk Heideveld
18-10-2001, 12:41
Ik heb hem ook, omdat hij ergens f 20,- goedkoper geprijsd lag.
Het concert is goed en voor 'zo'n oudje qua beeld en geluid bepaald niet slecht.
Jammer, helaas en balen dus dat menige muziek DVD nog geen klein beetje extra's meekrijgt.

RDV
18-10-2001, 18:01
Ik heb de UK versie met alle extra's. :)

Imajica
19-10-2001, 20:45
yep ik heb ook de uk editie die heeft inderdaad alle extra's.

dr. blood
29-10-2002, 19:47
Ik had ook de NL editie voor weinig gehaald, maar terug gebracht omdat 'ie volgens mij toch niet 16:9 anamorph is. Het oorspronkelijke beeldformaat is 1,85:1, dat scheelt dus maar een beetje met 16:9, maar dat is toch voldoende om links en rechts een zichtbaar afgesneden rand te hebben.

Netjes gezegd: zonde.

Minder netjes: erg hufterig dat de hoesinformatie (weer eens) niet klopt.

Boze mailtjes sturen?:mad:

Kaplan
29-10-2002, 21:06
Ik kreeg Stop making Sense maandag gratis bij de V&D bij aankoop van 2 andere DVD's. Ik weet niet wat voor versie het is. Maar toch een mooi kadootje.

WitteGijt?
30-10-2002, 15:27
Dit is toch de dvd die je dit keer gratis bij het dvd.nl magazine kreeg?

Dennis
30-10-2002, 15:43
ja

Marco
01-11-2002, 23:49
Ik kreeg Stop making Sense maandag gratis bij de V&D bij aankoop van 2 andere DVD's. Ik weet niet wat voor versie het is. Maar toch een mooi kadootje. Zelfde versie als die van dvd.nl magazine of los verkrijgbaar bij de FRS (zelfde prijs als het magazine).