PDA

Bekijk de volledige versie : Zelf thread sluiten



MAD
18-01-2003, 11:48
Waarom is het niet mogelijk om zelf ofwel je eigen gestarte thread te sluiten ofwel te verwijderen (optie is wel aanwezig maar werkt niet)?

Regelmatig zie ik dat dat mensen (wijsneuzen) een thread vervuilen en discussie blijven voeren over verkoopprijzen (nieuwprijzen) in bijv. een verkoopthread die allang (of bijna) gesloten is (DVD verkocht).

Degene die die DVD koopt voelt zich belazerd en de verkoper kan alleen maar hopen dat de crew de thread snel sluit om verdere discussie te stoppen.

Zo had ik onlangs een wijsneus die zelfs mijn koper als een "niet zo'n slim mannetje" bestempelde, omdat hij van mening was de de koper te veel had betaald. Ik vind dit gewoon ronduit beledigend naar beiden partijen.

Ik begrijp best dat de crew niet 24 uur per dag aanwezig kunnen zijn op dit forum om een oogje in het zeil te houden en overal maar slotjes op te plaatsen als iemand daar om vraagt.

Vandaar dat ik pleit voor meer rechten in met name bijv. het verkoop-, ruil- en veilinggedeelte. Een threadstarter zou hier het recht moeten hebben om een verkoop te kunnen sluiten of wissen als hij vindt dat dit niet de goede kant op gaat of vindt dat voor hem de deal rond is en geen verdere discussie wil. Eventuele verdere discussie kan dan via de PM gevoerd worden, zoals dat hoort.

Isis
18-01-2003, 12:22
Ik ben 't helemaal met je eens; gisteren bedacht ik opeens dat 't wel leuk zou zijn om een thread over "Gangs of N.Y." te openen...maar er bleek er allang één te zijn...foutje..:o
Ook ik wilde m'n thread meteen wegmieteren, maar dat lukte dus niet!:mad:

MAD
18-01-2003, 12:30
Ook drukken mensen (incl. ik zelf ook wel eens) regelmatig op "new thread" ipv. "post reply" en kunnen deze thread dan niet verwijderen.

jokey
18-01-2003, 12:32
In principe ben ik het met je eens, het valt mij op dat met name in het koop/verkoop/ruil gedeelte heel veel threads open blijven terwijl er (soms al meerdere keren) gevraagd is om een slot.
Nou is dit misschien meestal niet zo heel erg, maar soms krijg je dan het eerdergenoemde:

Regelmatig zie ik dat dat mensen (wijsneuzen) een thread vervuilen en discussie blijven voeren over verkoopprijzen (nieuwprijzen) in bijv. een verkoopthread die allang (of bijna) gesloten is (DVD verkocht).

Maar als iedereen zijn eigen threads op slot doen, krijg je vroeg of laat ook te maken met misbruik. Bv. dat mensen de thread maar even sluiten en 'm een paar dagen later weer open doen ofzo... Toch zou dit in het "handel"gedeelte van dit forum misschien wel een oplossing zijn.
Als je zelf je threads kunt verwijderen verdwijnen er een ook een hoop informatieve threads van het forum. Als iemand bv. een vraag gesteld heeft van: "hoe moet ik mijn ht apparatuur precies aansluiten?" en hij heeft daar antwoord op, zal hij de thread verwijderen, terwijl deze voor anderen ook erg handig kan zijn.

Lex v/d Moolen
18-01-2003, 12:37
Er kleven ook risico's aan om personen de mogelijkheid te geven om threads te verwijderen. Daar kan ook misbruik van gemaakt worden. Stel je begint een veiling op verschillende forum en degene die je niet bevalt verwijder je dan. Niet echt leuk.

Als je een eigen thread wil laten sluiten, kan je dat middels een PM aan een van de crewleden gewoon met gegronde reden vragen?

Nathan Strik
18-01-2003, 14:20
Ik ben 't helemaal met je eens; gisteren bedacht ik opeens dat 't wel leuk zou zijn om een thread over "Gangs of N.Y." te openen...maar er bleek er allang één te zijn...foutje..:o
Ook ik wilde m'n thread meteen wegmieteren, maar dat lukte dus niet!:mad: In dat geval: PM-etje naar de crew. :)

We hebben die optie ooit wel gehad voor leden, maar uitgeschakeld omdat het misbruik teveel in de hand zou werken. Een thread-starter kan zo een heel interessante thread weghalen omdat hij/zij het niet meer zint en dat is niet eerlijk tegenover de andere leden, dus vandaar dat Eric deze optie heeft voorbehouden aan crewleden.

Maar val ons gerust lastig daarmee hoor. ;)

Martin de Goeij
18-01-2003, 15:49
In dat geval: PM-etje naar de crew. :)

We hebben die optie ooit wel gehad voor leden, maar uitgeschakeld omdat het misbruik teveel in de hand zou werken. Een thread-starter kan zo een heel interessante thread weghalen omdat hij/zij het niet meer zint en dat is niet eerlijk tegenover de andere leden, dus vandaar dat Eric deze optie heeft voorbehouden aan crewleden.

ik weet t;)http://smiliez.de/img.php/2440.gif