PDA

Bekijk de volledige versie : Vraagje voor Denon 1803 bezitters



Erikro
18-01-2003, 11:51
Hallo,

Ik dacht voor de toekomst aan deze receiver en wilde daar eventueel 2 goede hifi fronts op A en de fronts van mijn huidige DD51 set op B zetten. Nu heb ik op internet even de handleiding van de Denon bekeken, maar ik kan helemaal geen A/B switch vinden. Ook geen aanluitingen. Klopt dit?

MAD
18-01-2003, 12:24
Ik heb een Denon 1803 en zover ik heb kunnen zien kun je maar 1 set front speakers aansluiten (geen A en B). Wel kan je kiezen voor een A of B aansluiten voor de back center speaker, maar dat gaat dan over 1 of 2 back center speakers. Als je A en B zou aansluiten dan heb je 2 (back surround) speakers die hetzelfde geluid produceren (geen onafhankelijke kanalen -het is immers een 6.1 set geen 7.1 set-), maar dan ook het vermogen (denk ik) moeten delen.

Je zou dus in principe nog er een 5.1 set van kunnen maken en je 2e set front speakers op je back surround kunnen aansluiten (maar dan heb je hier denk ik wel dubbel mono ipv. stereo -?-). En hoe je dit qua instelling moet regelen (hoe stuur je ALLEEN de back surround aan) zou ik ook niet weten. En het is natuurlijk ook een beetje zonde dat je geen 6.1 set meer hebt zo.

Ik speel al mijn CD's via de modus: 6 channel stereo af (de bas komt hierbij wel uit de sub) wat erg mooi klinkt door de hele huiskamer.

Frank J.
18-01-2003, 13:35
Hallo,

Ik dacht voor de toekomst aan deze receiver en wilde daar eventueel 2 goede hifi fronts op A en de fronts van mijn huidige DD51 set op B zetten. Nu heb ik op internet even de handleiding van de Denon bekeken, maar ik kan helemaal geen A/B switch vinden. Ook geen aanluitingen. Klopt dit? Klopt als een bus, de 1803 heeft geen A/B aansluiting ik dacht dat de 1603 dit weer wel had maar die heeft weer geen 6.1......

grTZ Frank (aankomend 1803 bezitter(y) )

Erikro
18-01-2003, 14:54
Komisch altijd heb ik die dingen erbij gekregen, maar nooit had ik er nut voor. Nu heb ik er eindelijk nut voor en dan .......
Het leven kan af en toe zo oneerlijk zijn :)

Na ja dan maar wat anders zien te bedenken.

Frank J.
18-01-2003, 15:58
Komisch altijd heb ik die dingen erbij gekregen, maar nooit had ik er nut voor. Nu heb ik er eindelijk nut voor en dan .......
Het leven kan af en toe zo oneerlijk zijn :)

Na ja dan maar wat anders zien te bedenken. Net even gekeken en de 1603 en de 2802 hebben allebei wel A/B Front aansluitingen. Dus als je echt in de toekomst wilt investeren de 2802 maar als je genoegen neemt met 5.1 zou ik voor de 1603 gaan. 3802/3803 hebben geen A/B Front aansluitingen d8 ik te zien net....

GrTZ

JCL
18-01-2003, 16:25
Ja als je persee dus een Denon wilt hebben dan word het moeilijk als je OOK 6.1 wilt.

Die denon is ongeveer €550, een Sony STR-DB780QS en 1080QS zijn 570 en 650 per stuk. Beide hebben ze een A/B speaker schakeling. Je moet van de Denon sound houden maar ook zeker wel van die van Sony.

Als jij vind dan de Denon veel beter klinkt dan zou ik trouwens het niet laten aankomen op die A/B schakling.

Erikro
18-01-2003, 22:19
Ach die 6.1 is voor mij niet belangrijk dan zou ik namelijk de 6e box in de deuropening moeten plaatsen. 5.1 is goed genoeg bovendien hoeveel dvd 's ondersteunen meer dan 5.1


Ik moet toch eerst achter speakers aan dus ik heb nog even :)
thanks allemaal.

Frank J.
19-01-2003, 00:38
Ach die 6.1 is voor mij niet belangrijk dan zou ik namelijk de 6e box in de deuropening moeten plaatsen. 5.1 is goed genoeg bovendien hoeveel dvd 's ondersteunen meer dan 5.1


Ik moet toch eerst achter speakers aan dus ik heb nog even :)
thanks allemaal. Dan zou ik voor de 1603 gaan, DPLII etc etc..... Maar je kunt ook andere merken beluisteren.....