PDA

Bekijk de volledige versie : Muziek LOTR & Requiem for a dream



Pepijn Wildbret
19-01-2003, 19:07
FF een vraagje,

In de 2e trailer van LOTR TTT zit een stukje klassiek achtige muziek. Nu zit volgens mij datzelfde stukje ook in de muziek van Requiem for a dream. Ik weet het niet zeker maar heb het idee dat het een bekend klassiek stukje is, maar dan steeds anders uitgevoerd. Volgens mij komt het namenlijk vaker terug in films en tv programma's.

Tis jammer dat ik het niet voor kan zingen :D, maar weet iemand wat ik bedoel, en dan met namen hoe het heet? Zit namenlijk al vanaf de het zien van de trailer in m'n hoofd (niet constant, maar komt steeds terug)

Help!! :D

Jaap22
19-01-2003, 19:09
Ik heb Requiem For A Dream net besteld, maar nog nooit gezien, dus ik zou het je over een week ofzo pas kunnen vertellen. Er zijn vast wel mensen die weten. :)

Sander Dubbeldam
19-01-2003, 19:14
er zijn diverse mp3 sites waar de soundtrack van TTT op staat, misschien kan je daar even kijken hoe dat nummer heet, alvorens tot de koop over te gaan. :bier:

Frank
19-01-2003, 19:36
De website van SoundtrackNet (http://www.soundtrack.net/trailers/) heeft een onderdeel waar je van een groot aantal films kunt zien welke muziek er in de trailer te horen is. Bij The Two Towers staat het volgende:

- The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001) - Howard Shore
- Original Trailer Music - Dan Nielsen - Based on "Requiem for a Dream" by Clint Mansell
- The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001) - Howard Shore

De trailer van TTT heeft dus muziek uit FOTR en originele trailermuziek gebasseerd op Requiem for a Dream.

VdB
19-01-2003, 19:47
Inderdaad, het gaat hier gewoon om muziek uit Requiem for a dream.

Filmmaatschappijen doen dit wel vaker, maar ik had het bij deze film wel niet verwacht aangezien dat er al muziek van de eerste film was.

Maar de muziek van Requiem is natuurlijk wel fantastisch en het past wel in deze trailer.

Soms wordt muziek uit andere films gebruikt als leiddraad bij de montage en wordt er achteraf specifieke muziek voor gecomponeerd in de lijn van de al bestaande muziek. Of dat hier ook de oorspronkelijke bedoeling was weet ik echter niet, het zou kunnen dat de trailer met de muziek van Requiem echt juist zat en dat ze het daarom zo gelaten hebben en niet te veel van het origineel zijn afgeweken.
Maar misschien was het van begin af aan al zo gepland.

Pepijn Wildbret
19-01-2003, 20:06
OK,

Bedankt allemaal!
Alleen staat dit stukje muziek (zover ik kan zien) dus niet op de orginele TTT soundtrack. jammer (of kijk ik verkeerd :D)

Zal in ieder geval wel even van de week de Requiem for a dream soundtrack kopen.

Daan de G.
19-01-2003, 21:13
euhm dat nummer is uit Requim for a dream ja ,maar anders uit gevoerd , zoek ff op kazzaa lite en je zult vinden...

Pepijn Wildbret
19-01-2003, 21:16
euhm dat nummer is uit Requim for a dream ja ,maar anders uit gevoerd , zoek ff op kazzaa lite en je zult vinden...

Reeds gevonden :D !

Menno
20-01-2003, 08:34
Clint Mansell & Kronos Quartet: Summer Overture. Is de laatste tijd wel erg vaak gebruikt idd. LOTR trailer en One Hour Photo. Die Mansell is wel lekker bezig. Zijn muziek voor Pi was ook behoorlijk goed...