PDA

Bekijk de volledige versie : Wat vinden jullie van The Phantom Menace?



Emperor
15-10-2001, 23:18
IK heb 'm net gekeken
en hij is super:cool: :cool: :cool:

Wat een beeld en geluid echt te gek:( (vooral het geluid is ECHT TOP)
Ik had de koopvideo ook al maar dit is echt goed

Heb de docu ook al gekeken ook errug leuk

Afgezien van een klein talenprobleempje in het menu
(Opgelost dankzij Eric v B;) ) PERFECT

Wat vinden jullie ervan?
Niet over de film zelf want dat weten we zo langzamerhand wel. maar van de DVD zelf........
Ik vind de film wel TOP overigens

Cenobite
16-10-2001, 00:08
Mijn regio 1 versie ( fl 46,= ) komt pas over 2 weken of zo... dus ik moet nog effe wachte :D :D

Henk v. Beek
16-10-2001, 00:19
Ik heb de R-1 versie, TOPPER!!

Beeld, Geluid en extra's zijn PERFECT!!

Cenobite
16-10-2001, 10:35
Ik heb de R-1 versie, TOPPER!!

Beeld, Geluid en extra's zijn PERFECT!!


dan wil ik wel eens weten waar jij hem vandaan hebt gehaald :confused: Hij komt vandaag pas uit :confused:

starbuck
16-10-2001, 10:35
Zeker een topper, als ik het gemiddelde van het beeld, het geluid en de extra's neem dan is dit de mooiste dvd in mijn collectie.

Weet iemand waar de geheime bloopers ( easteregg ) op dvd 1 zich bevinden. Zowel in de dvd bespreking hier op deze site als in verschillende dvd bladen lees ik dat deze easteregg zich op dvd 1 bevind maar ik kan hem echt niet vinden...

Cenobite
16-10-2001, 10:47
Met dank aan The Digital Bits :D :D


Easter egg Instructions

Disc One

To access the Naboo menu scheme, during the Attention warning screen, press "Audio".

To access the Tatooine menu scheme, during the Attention warning screen, press "2".

To access the Coruscant menu scheme, during the Attention warning screen, press "10+", "2", "2".

To access the outtakes reel, go to the Options menu page and press "10+", "1" and wait for the pause as the player accepts the input. Then press "3" and wait for the pause. Finally, press "8".

Disc Two

To access a behind-the-scenes video clip on the making of the Podrace, go to the Deleted Scenes and Documentaries menu page. Select Deleted Scenes Only. On the Complete Podrace Grid Sequence page, highlight Doc Menu. Then select "Right" to highlight a small box and press "Enter".

To access a behind-the-scenes video clip on the Podrace's second lap, go to the Deleted Scenes and Documentaries menu page. Select Deleted Scenes Only. On the Extended Podrace Lap Two page, highlight Doc Menu. Then select "Right" to highlight a small box and press "Enter".

Look also for additional outtakes during the credits of the Deleted Scenes Documentary. You don't have to do anything to access them other than watch the documentary.


U vraagt en wij draaien :D :D

starbuck
16-10-2001, 11:59
Thanx thanx

helaas heb ik geen 10+ toets wel een -/-- toets maar daar werkt het niet bij.

Ik heb trouwens ook regio 2. Mischien dat het daarom niet werkt.

Maar de eggs op dvd 2 heb ik nu wel gevonden, Leuk.

:D

Robert van den Hanenberg
16-10-2001, 12:03
Ik heb mijn vriendin deze ochtend een exemplaar laten oppikken bij de plaatselijke DVD-store (das pas conditioneren!!) en kan dus bij thuiskomst direct in mijn favoriete hoek van de bak duiken.
Ben benieuwd wat me te wachten staat.
Een miskoop zal het wel nooit worden....

aetjansen
16-10-2001, 13:01
WHOAH! Ik heb de DVD vanmiddag gehaald (zie ook de thread over verwachte schaarste) en meteen een stukje gekeken. Niet alles, maar een stukje podrace en een stukje begin en dit is echt kicken! Nog niets van DVD 2 gezien, maar dat zal vast ook wel goed zitten.

Hee, en heb ik het nou goed gezien dat de menuanimatie en de menuachtergrond naar het hoofdmenu iedere keer verschillende gekozen worden? Ik heb nl. tot drie keer toe naar het hoofdmenu gezapt en ik kreeg 2 verschillende intro animaties en achtergronden bij het hoofdmenu. Eentje met een landend schip en eentje bij de tribunes van de podrace... SUPERTITEL!

Emperor
16-10-2001, 13:06
Is jullie ook al opgevallen dat er wat beeld in zit wat niet in de bioscoop of op de video te zien was?

o.a. bij de podrace verliest Anakin een slang van 1 van de motoren, begint te spinnen en maakt ;m onderweg weer vast

Dennis
16-10-2001, 13:18
Hoe de DVD is hoor je morgen ik ga hem straks kopen bij mediamarkt. ze hebben nog 1000 stuks op voorraad en voor een leuke prijs 54,95 NLG.

Jason Bourne
16-10-2001, 15:29
Ik heb hem vanmiddag gekocht en meteen van alle twee de discs een stukje gekeken (effe de trailers die op disc 2 staan want dat is altijd leuk voor de film als opwarmertje) Ook disc 1 zag er goed verzorgd uit. Ik ga hem in ieder geval vanavond meteen kijken.
Hoop dat de hele film goed is maar dat zit zekers te weten goed.

:D :D :D

Deef
16-10-2001, 18:17
Ik heb em NET gekeken!!!! en hij is echt SUPER COOL :D
Et beeld en geluid is ECHT PERFECT gewoon, heel de film door worden de surrounds gebruikt, vooral bij de PotRace :) en de tegenaanval aan et einde.
Ook de menu's zijn heel mooi met de soundtrack op de achtergrond.
Tot nu toe heb ik alleen nog maar de 1e disc gekeke, ik ga nu maar een paar xtras bekijke :p
enne die scene had ik zeker nog nie gezien Edwin (was me vast nie opgevalle als je et nie gezegd had :) )
Al vin je de film nie zo bijzonder net als ik, raad ik je TOCH aan deze DVD te kope, zeker de moeite waard!

Dave

Kobe_t
16-10-2001, 18:54
"Afgezien van een klein talenprobleempje in het menu
(Opgelost dankzij Eric v B ) PERFECT "

Hoe heb je dit opgelost ??
Ik heb namelijk ook alleen maar Frans menu !!!
:( :( :(

Emperor
16-10-2001, 20:57
Daar loopt ook al een thread over/
ik gok dat je een marantz/philips/loewe dvd-speler hebt (is allemaal 1 pot nat nl:D :D :D )

gewoon in de setup van je dvd-speler de taal van de menu's op Engels zetten ipv Nederlands

SpaceWolve
16-10-2001, 21:10
damn het ik op het verkeerde gevote, op driving miss daisy (niks mis met die film behalve de actie :p ), effe rechtzetten ik bedoelde mhoa...:D

Emperor
16-10-2001, 21:18
Hoe kan het toch dat ge per ongeluk gaat?:D :D :D
Kan het me haast niet voorstellen
volgens mij vind je Driving Miss Daisy de beste film die er is...

:rolleyes: :rolleyes:

Martin van Tuijl
17-10-2001, 00:28
Topper! De film op zich vind ik zowiezo ok (daar zijn we het niet allemaal over eens :p) , maar vooral ook een topper qua uitvoering. Beeld, geluid (podrace geluid is subliem) , extras, alles bij elkaar genomen de mooiste dvd release tot nu toe denk ik. In ieder geval een perfect voorbeeld hoe je 'grote films' op DVD uitbrengt. Je mag over Lucash denken hoe je wilt, maar dit is klasse.

Edwin V
17-10-2001, 06:42
Ik heb 'm gisteren voor het eerst gezien. Ontzettend veel beeldinformatie, een beetje overdone. Gelukkig kan ik hem meerdere malen bekijken om alles in me te kunnen opnemen. Het verhaal op zich is niet zo bijzonder. Het geluid is goed maar niet het beste wat ik heb gehoord.

Film (verhaal): 7
Plaatjes: 9.5
Geluid: 8

De extra's moet ik nog bekijken (18-10 cijfer: 9.5)

aetjansen
17-10-2001, 07:26
Edwin, ook de extra's zijn okee hoor! Ik heb gisteren een docu zitten kijken van ongeveer een uur. "The Making Of" achtig. En verder staat er gewoon ontzettend veel op en voor mij persoonlijk is het de eerste DVD met een aantal multi-angle scenes, deze zitten alleen niet in de film, maar dus alleen als extra's.

Ook de extra's zijn dus aanraders!

Robert van den Hanenberg
17-10-2001, 11:06
This is my kind of movie!:D
Zo'n film om even lekker te ontsnappen uit mijn dagelijkse beslommeringen.
OK, we hebben allemaal wel iets aan te merken op TPM (ik kan bijv. met mij verstand niet bij de keuze van Jake Loyd als Anakin :confused: ) maar bij een film als deze ga je niet muggeziften. Je laat je gewoon lekker meenemen naar een Galaxy far, far away!

Voor mij is dit een topper!

Jason Bourne
17-10-2001, 11:26
Ik heb hem gisteren gekeken en ik vond het een topfilm, ook de kritiek van het blad dvdreport dat jar jar irritant zou zijn vind ik niet rechtvaardig. Deze film is gewoon een uitblinker.

By the way emperor, ik heb nog nooit problemen gehad met marantz.:D

Emperor
17-10-2001, 11:33
Originally posted by Jason Bourne
[B]By the way emperor, ik heb nog nooit problemen gehad met marantz.:D

Ik ook niet moet ik eerlijk bekennen, Echt een tevreden met mijn dv-4100
alleen als je nederlands (dat had ik dus) in stelt voor de menu's dan pakt ie de preferred-taal van de dvd op het moment dat daar geen nederlands in staat. Dat is dus voor TPM blijkbaar frans. Waarschijnlijk stond ie bij jou al op engels in de instellingen van je dvd-speler!

Bij andere film had ik er nog nooit last van gehad dmaar bij TPM dus wel.
Verder goed apparaat :D :D

Cenobite
17-10-2001, 12:25
This is my kind of movie!:D
Zo'n film om even lekker te ontsnappen uit mijn dagelijkse beslommeringen.
OK, we hebben allemaal wel iets aan te merken op TPM (ik kan bijv. met mij verstand niet bij de keuze van Jake Loyd als Anakin :confused: ) maar bij een film als deze ga je niet muggeziften. Je laat je gewoon lekker meenemen naar een Galaxy far, far away!

Voor mij is dit een topper!


Jake LLoyd als Anakin :confused: , deze keuze zal voor altijd een van de ( grootste ) mysteries van TPM blijven ... :confused:

terwijl er zoveel goede jonge acteurs zijn die de rol veel meer diepgang hadden kunnen geven...

Haley Joel Osment , Spencer Treat Clarke , Trevor Morgan om er maar een paar te noemen :D .

SpaceWolve
17-10-2001, 13:24
Jake LLoyd als Anakin :confused: , deze keuze zal voor altijd een van de ( grootste ) mysteries van TPM blijven ... :confused:

terwijl er zoveel goede jonge acteurs zijn die de rol veel meer diepgang hadden kunnen geven...

Haley Joel Osment , Spencer Treat Clarke , Trevor Morgan om er maar een paar te noemen :D .

Precies maar als we Jake LLoyd in the Sixth Sense hadden laten spelen en Haley Osment in Star Wars hadden we allemaal kritiek gehad op the Sixth Sense, dus hieruit blijkt maar weer dat niemand een honderd procent meesterwerk kan maken ;)

Edwin V
18-10-2001, 06:37
Ik heb gisteren de extra's bekeken maar het is zoveel dat ik nog niet alles heb bekeken. De documentaires zijn echt steengoed. Bij de meeste making off documentaires geven de producer, regiseur en acteurs elkaar alleen maar pluimen (hij is de beste en zo) en krijg je geen beeld van hoe een film tot stand komt. Bij deze documentaire is dit gelukkig anders. Zoiets kwam ik tot dusver alleen maar tegen bij de making of van The Twelve Monkies. Top!

Ook dat de geschrapte scenes helemaal zijn afgemaakt geeft extra waarde (soms, zoals bij Disney, leten ze alleen ruwe schetsjes zien).

Goed gedaan van Luca$

Robert van den Hanenberg
18-10-2001, 08:44
Ik vind het ook een hele beste daad van Lucas om de deleted scenes te voltooien.
Het viel me op hoeveel materiaal er van de Pod Race is. Hadden ze dat allemaal gebruikt dan hadden ze het waarschijnlijk "Star Wars: Pod Race" genoemd.

BrianB
19-10-2001, 14:47
Ik had over de dvd twee vraagjes:
1 hoeveel keer moet je de dvd opstarte wil je een andere achetrgrond krijgen?
en 2 kun je bij de audiocommentaar ook nederlandse ondertiteling krijgen (da's mij namelijk niet gelukt)

Harry stadman
28-10-2001, 19:20
Ik heb de film in een tijdsbestek van 2 dagen 3x bekeken. zegt voldoende denk ik.
ben zowiezo wel een star wars fan.

Martin van Tuijl
29-10-2001, 01:45
Ik had over de dvd twee vraagjes:
1 hoeveel keer moet je de dvd opstarte wil je een andere achetrgrond krijgen?
en 2 kun je bij de audiocommentaar ook nederlandse ondertiteling krijgen (da's mij namelijk niet gelukt)
1----> Das moelijk te zeggen maar als je de drie menus gelijk wil oproepen kijk dan eens hiero: http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=9#Star
2----> Nee. of ik ben gek.. ;)

Alex van den Berg
29-10-2001, 01:48
2----> Nee. of ik ben gek.. ;) Hmmm... Toch nog maar even een keer goed kijken dus.... Met zo'n antwoord verdwijnt de twijfel niet snel.... :D

Martin van Tuijl
29-10-2001, 01:58
Hmmm... Toch nog maar even een keer goed kijken dus....
Hmmmmm, ben ik dan echt gek? :D Help eens ff, want ik kan het ook niet vinden! :confused: Niet dat ik er wakker van lig, maar nu moet ik het wel ff weten! ;)

Alex van den Berg
29-10-2001, 02:11
Hmmmmm, ben ik dan echt gek? :DTja... da's nou juist de vraag... :D
Als een ander nou ook zegt dat die ondertitels niet bestaan, dan kun je wel aannemen dat je toch niet zo gek bent als het lijkt... :D :D

C-Jtje
29-10-2001, 15:52
kom jongens (en Meiden???) nu weer
even over de dvd.

het is gewoon een must-have op dvd
it's as simple as that!

Later Flater