PDA

Bekijk de volledige versie : DFW: Cube 2 Hypercube en Path To War op DVD



Eric van Ballegoie
22-01-2003, 10:37
DFW: Cube 2 Hypercube en Path To War op DVD



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=708)

van der velden
22-01-2003, 15:09
wat voor soort film is hypercube nou eigenlijk kan me er niets van voorstellen als ik zo de omschrijving lees kan iemand me daar bij helpen met wat uitleg

alvast dank

Rutger
22-01-2003, 15:30
Tsja het is de opvolger van Cube. Die je dan wel niet zal kennen gok ik.

Je moet je voorstellen dat de hoofdrolspelers in een hele grote kubus zitten die bestaat uit allerlei kleinen kubussuen.

Het zijn eigenlijk allemaal kamers in een kubus. Je kan dus op zes manieren uit die kamer komen, boven, voor, links, achter, rechts of onder. Alleen wanneer je naar een andere kamer gaat, loop je de kans op een boobytrap te stuiten, die meestal dodelijk zijn.
En zo moet je proberen met de groep of alleen het einde te bereiken. En daar draait de film omheen.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb weten te omschrijven.

Philippe
22-01-2003, 17:29
Cube vond ik een erg goede film met een orginineel verhaal. Hopelijk wodt Cube 2 net zo'n onverwachte voltreffer.

Surya
23-01-2003, 10:25
Niet meer technische gegevens beschikbaar voor Cube 2? (Anamorphic Widescreen? DD5.1? Ondetitels uitschakelbaar (ik kijk ALTIJD zonder)?

van der velden
23-01-2003, 11:56
Tsja het is de opvolger van Cube. Die je dan wel niet zal kennen gok ik.

Je moet je voorstellen dat de hoofdrolspelers in een hele grote kubus zitten die bestaat uit allerlei kleinen kubussuen.

Het zijn eigenlijk allemaal kamers in een kubus. Je kan dus op zes manieren uit die kamer komen, boven, voor, links, achter, rechts of onder. Alleen wanneer je naar een andere kamer gaat, loop je de kans op een boobytrap te stuiten, die meestal dodelijk zijn.
En zo moet je proberen met de groep of alleen het einde te bereiken. En daar draait de film omheen.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb weten te omschrijven.

bedankt voor de uitleg het is inderdaad nu een stuk duidelijker geworden :D ;) ;) ;)

John
23-01-2003, 18:09
Tsja het is de opvolger van Cube. Die je dan wel niet zal kennen gok ik.

Je moet je voorstellen dat de hoofdrolspelers in een hele grote kubus zitten die bestaat uit allerlei kleinen kubussuen.

Het zijn eigenlijk allemaal kamers in een kubus. Je kan dus op zes manieren uit die kamer komen, boven, voor, links, achter, rechts of onder. Alleen wanneer je naar een andere kamer gaat, loop je de kans op een boobytrap te stuiten, die meestal dodelijk zijn.
En zo moet je proberen met de groep of alleen het einde te bereiken. En daar draait de film omheen.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb weten te omschrijven.

bedankt voor de uitleg het is inderdaad nu een stuk duidelijker geworden :D ;) ;) ;)

probeer voortaan op "QUOTE" te klikken als je iemands antwoord aanhaalt... das wel zo duidelijk :)

Karim
23-01-2003, 23:13
Cube is een meesterlijke verassende en origele film. De hele film speelt zich eigenlijk in een ruimte af, zonder dat je het door hebt. Doordat ze van ruimte naar ruimte gaan, lijkt het alsof ze zichzelf voortbewegen. Een hele aparte film.

Hypercube zal mij daarom ook zeker benieuwen.

van der velden
24-01-2003, 07:20
ok zal ik voortaan doen:D :D

Menno
25-01-2003, 10:57
Ik ben bang dat dit vervolg heftig telleur gaat stellen. Cube was origineel en vernieuwend. De film kwam het beste tot zijn recht als je er zo min mogelijk over had gelezen. Deeltje 2 doet het nog eens allemaal dunnetjes over volgens de synopsis en de screen shots. Iedereen die 1 heeft gezien weet dan dat deze film bij voorbaat al is gedoemd om te mislukken...

(dattie direct to video gaat is ook niet in zn voordeel)

Jeroen Denissen
25-01-2003, 12:10
Gedoemd om te mislukken ?
Waarom ? Als ie net zo als Cube is (1 van de beste films ooit naar mijn mening) met misschien wat nieuwe elementen erin, dan ben ik al tevreden. Zoveel films lijken op elkaar.

Menno
25-01-2003, 13:28
Misschien komt het omdat ik deel 1 geweldig vond omdat daar, voordat ik hem zag, helemaal niks over wist. Daar lag wat mij betreft ook de kracht van de film. Je hebt net als de slachtoffers geen idee waar je bent belandt. Deel twee wordt gewoon een herhalingsoefening met nog gevaarlijkere vallen en een paar andere karakters. Dat noem ik gewoon een cash-in.

Surya
25-01-2003, 19:13
Dattie direct op video komt is omdat hij niet commercieel genoeg is. Ik heb er al heel wat lovende critieken over gelezen, maar ook al heel wat zeer negatieve. Ik zal dus zelf pas een standpunt innemen als ik hem gezien heb...

Joey Lindeman
26-01-2003, 19:22
Cube vond ik een goede film. Een tweede deel van deze film maken was echter een slecht plan. En dan die naam HYPER cube. Hoe afgezaagd kan het?

Ghast
26-01-2003, 23:50
(dattie direct to video gaat is ook niet in zn voordeel)


Hij heeft net als deel 1 op een paar festivals gedraaid en zal net als deel 1 daarna rechtstreeks naar video gaan.

Zelf heb ik hem al gezien en hij is naar mijn mening nog beter dan deel 1.

Peefie
29-01-2003, 19:04
Hij heeft net als deel 1 op een paar festivals gedraaid en zal net als deel 1 daarna rechtstreeks naar video gaan.

Zelf heb ik hem al gezien en hij is naar mijn mening nog beter dan deel 1.

Smaken verschillen: ik vind Hypercube ver-schrik-ke-lijk slecht. Waar in Cube de karakters werden uitgediept én er ook nog leuke effecten waren, bestaat Cube II uit een zootje ongeregeld zonder sfeer. Vooral die seniele oma irriteert me mateloos! Hypercube = AFRADER!! :(

Ik kwam net als iemand voor mij schreef zó in Cube vallen, zonder eerst alle recensies te hebben gelezen. Ik had nog nooit van de film gehoord en vind 'm GEWELDIG!
Cube = AANRADER!! (y)

Jeroen Denissen
13-02-2003, 15:49
Ik heb Cube 2 inmiddels gezien en ik ben het met Peefie eens.
Wat een ontzettend slechte film zeg ! Het concept is leuk gevonden maar er zit totaal geen spanning in en de personages zijn zeer oppervlakkig.
Voor de mij nu al de teleurstelling van het jaar...........

Surya
13-02-2003, 15:54
Ik heb 'm ook net gezien, en, hoewel hij niet zo goed is als de eerste, heb ik me er toch goed mee geamuseerd. De manieren van sterven in deze film zijn minder spectaculair en het einde mocht imo niet zoveel vrijgeven over de mensen achter het project, dat moest meer een mysterie blijven. De karakters waren inderdaad ook minder goed uitgewerkt en dergelijke, maar toch in zijn geheel niet zo slecht als sommige mensen zeggen imo.