PDA

Bekijk de volledige versie : De Tweeling



Tim Weisselberger
23-01-2003, 12:36
Ik mis op deze site een discussie over De Tweeling (http://www.detweelingfilm.nl).

Synopsis:
Naar het geweldige gelijknamige boek van Tessa de Loo!
Het ontroerende verhaal over een tweeling die op jonge leeftijd wordt gescheiden en uit alle macht probeert elkaar te vinden.
Na de dood van hun ouders groeien de tweelingzusjes Lotte en Anna Bamberg gescheiden op. Anna blijft in Duitsland en moet haar hele leven hard werken voor anderen. Lotte verhuist naar een Nederlandse familie die haar op het eerste gezicht alle kansen biedt. Aanvankelijk missen de zussen elkaar en proberen ze alles om weer bij elkaar te zijn. Omstandigheden en de tijd waarin ze leven zorgen echter voor obstakels die groter zijn dan de band die ze altijd voelen. Anna trouwt met een SS-officier die aan het einde van de oorlog sneuvelt. Lottes verloofde wordt vermoord in Auschwitz. Vijftig jaar na hun laatste, pijnlijke ontmoeting probeert Anna nog één keer in contact te komen met haar tweelingzus.

Geweldige acteer prestaties van; Nadja Uhl, Thekla Reuten en Ellen Vogel. Zeer mooi neergezet door Ben Sombogaart, en het mooie verhaal van Tessa De Loo.

Deze film zal bij menig mens zorgen dat ze bij deze film een brok in hun keel krijgen, de sombere sfeer van de WW2 wordt heel goed neergezet, een film die jong en oud gezien moet hebben.

Dit is naar mijn mening één van de betere nederlandse films die ooit gemaakt is, nu de dvd release afwachten (helaas van RCV).

mvg. Tim

Renny Collard
23-01-2003, 14:08
Mijn vrouw gaat nooit met me mee naar de bios, maar deze wil ze graag zien. Zelf ben ik ook heel benieuwd. Mijn vrouw is trouwens ook één van een tweeling:D

Miguel Tavares
23-01-2003, 22:45
Ik heb me alleen gestoord aan het grote verschil in uiterlijk tussen de jonge en oude Anna. Hierdoor waren de scenes tussen de oude Anna en Lotte voor mij niet geloofwaardig, omdat het voor mijn gevoel niet om dezelfde persoon ging.

Maar afgezien van deze castingfout vond ik het een goede film en zeker de beste Nederlandse film sinds Karakter.

Robert F.
23-01-2003, 23:48
Ik ben vanavond geweest en heb echt 'genoten'. Wat een mooie film. Het is een poos geleden dat een Nederlandse film indruk maakte, maar dit keer is het hun goed gelukt. Goed geacteerd, door iedereen.


Dit is naar mijn mening één van de betere nederlandse films die ooit gemaakt is, nu de dvd release afwachten (helaas van RCV).

RCV, shit waarom nou. :mad: :mad:

Tim Weisselberger
24-01-2003, 00:12
Maar afgezien van deze castingfout vond ik het een goede film en zeker de beste Nederlandse film sinds Karakter.

ach, oude vrouwtjes krimpen nou eenmaal.. :D

Gabriel B.
26-01-2003, 19:59
Deze komt zeker om pijn "te zien"-lijstje.

Gabriel B.
26-01-2003, 20:00
Of nog beter... op mijn "te zien"-lijstje.
(keyboard-dyslexie). :)

Tim Weisselberger
26-01-2003, 23:58
beter nog.. ook nog eens op mijn dvd wanted lijstje ;)

Richard B.
13-07-2003, 14:33
Erg goeie film. Ik vond wel dat het verhaal wat moeizaam op gang kwam, maar het ontwikkeld zich naar verloop van tijd toch wel in een heel boeiend en ontroerend vertelling. NIET mijn favoriete Nederlandse film van de laatste paar jaar (dat is De Grot) maar wel eentje die erg de moeite waard is.

AlexandervanDongen
15-07-2003, 17:48
Inderdaad een uitmuntend goede film. Weet nog goed hoe ik hem de eerste keer zag: Ik kwam net terug van het sporten en ging nog even langs mijn werk (Bioscoop). Bijna in mijn eentje in de donkere zaal met een kopje thee: De perfecte situatie om De Tweeling van het begin tot het eind in je op te nemen. Het fijne was echt dat ik weinig van de film (en het boek = schaam :oops: ) af wist. Hierdoor kwam de film echt tot zijn recht. Ik ben er daarna nog een keer met mijn vriendin en haar vader naatoe gegaan en nog een keer met mijn mam en paps. Echt een zeer goede Nederlandse film. Zo moeten ze gemaakt worden!

Alexander