PDA

Bekijk de volledige versie : apocalypse now special edition?



JeroenDeluxe
24-01-2003, 09:05
ik heb gelezen dat er stemmen gingen dat er in december 2002 een special edition uit zou komen van apocalypse now redux. tot op heden heb ik er niets meer van gehoord, en ook op dvd.nl kan ik er (nog) niets over vinden...

is het al bekend of er sowieso wel een nieuwe versie uitkomt, en zo ja: wanneer?
groet, jeroen

Richard B.
24-01-2003, 09:57
Ik heb er nog niets over gelezen. Lijkt me een beetje foute boel om met deze film die truuk van het opnieuw uitbrengen als een SE uit te halen. Dat zou dan de derde dvd-release zijn van AN en ze hadden net zo makkelijk van die tweede al een mooie set kunnen maken.

Jelger
24-01-2003, 10:40
ik heb gelezen dat er stemmen gingen dat er in december 2002 een special edition uit zou komen van apocalypse now redux.

Ik ga deze versie alleen kopen als het mogelijk is de origenele versie van de film te kijken, ik vind de redux stukken weinig toevoegen, vooral het stuk bij de Fransen aan tafel haalt de vaart uit de film en vind ik niet interessant:o

immz0r
24-01-2003, 10:47
Ben't wel eens met Richard Boon, zo kan je bezig blijven met al die Special Editions, DTS, Extended Versions, etc.. doe et dan gewoon in 1x goed ;)

Overigens vond ik die toegevoegde stukken niet zo irritant (uiteraard, het haalde wel beetje de vaart uit de film), et was toch alleen maar 45 mins meer kijkplezier ;) (hum, hoeveel extra minuten het ook waren, weet niet meer:P)

JeroenDeluxe
24-01-2003, 13:08
Ik ga deze versie alleen kopen als het mogelijk is de origenele versie van de film te kijken, ik vind de redux stukken weinig toevoegen, vooral het stuk bij de Fransen aan tafel haalt de vaart uit de film en vind ik niet interessant:o de toegevoegde stukken, en met name de eettafelscène vind ik subliem en enorm belangrijk voor de film, aangezien hier zonder er omheen te draaien kritiek op de waanzin van amerika wordt geuit ten aanzien van de gehele vietnamoorlog. kan wel begrijpen waarom coppola deze scène in eerste instantie eruit heeft geknipt, want dan was de film door het patriotische amerika behoorlijk uitgekotst...
de film is een enorm succes geworden en daarom is het mogelijk geweest de 'gevaarlijke' scènes alsnog toe te voegen. als meneer coppola me dat in een toegevoegd interview op de dvd nu eens kan gaan vertellen (plus hearts of darkness op dvd 2?), dan ben ik de eerste koper van de beste dvd aller tijden!

Jelger
24-01-2003, 13:20
(plus hearts of darkness op dvd 2?),

Dat vind ik ook wel een vereiste dat die erbij zit. Zal je zien, komen ze anders later met nog een versie uit MET documentaire:(

Jordé den Tenter
14-02-2003, 20:56
Ik zou het wel leuk vinden als ze er een SE of CE van maken met wat mooi beeldmateriaal making of etc.

Jaded
14-02-2003, 21:00
Vanaf het uitbrengen van de Redux versie wist je gewoon dat er een SE van zou komen ...

Daarom dat ik die zeker niet aankoop!
Ik blijf bij de gewone versie.

Richard B.
15-02-2003, 00:29
Vanaf het uitbrengen van de Redux versie wist je gewoon dat er een SE van zou komen ...

Daarom dat ik die zeker niet aankoop!
Ik blijf bij de gewone versie.

Is er nu al echt iets officieels aangekondigt?

netfox
05-07-2004, 19:31
Is er al nieuws omtrend een nieuwe release?

Richard B.
05-07-2004, 23:48
Is er al nieuws omtrend een nieuwe release?
Nope. :(

Ten tijde van het uitbrengen van Redux heeft Coppola het nog wel gehad over een NOG langere versie die hij misschien wou gaan uitbrengen. Misschien dat het wachten daarop is? Ik wacht met smart op een SE waarin ook de dvd van Hearts of Darkness te vinden is.


Vanaf het uitbrengen van de Redux versie wist je gewoon dat er een SE van zou komen ...

Daarom dat ik die zeker niet aankoop!
Ik blijf bij de gewone versie.
Ik vrees dat je nog lang kunt wachten... :oops:

Kees Hoekerd
06-07-2004, 07:41
ik heb gelezen dat er stemmen gingen dat er in december 2002 een special edition uit zou komen van apocalypse now redux.

Ik ga deze versie alleen kopen als het mogelijk is de origenele versie van de film te kijken, ik vind de redux stukken weinig toevoegen, vooral het stuk bij de Fransen aan tafel haalt de vaart uit de film en vind ik niet interessant:o
Ja,die scene vond ik ook echt uitermate saai,echt een hele slechte scene die niks toevoegde. :roll:

netfox
06-07-2004, 08:31
Is er al nieuws omtrend een nieuwe release?
Nope. :(

Ten tijde van het uitbrengen van Redux heeft Coppola het nog wel gehad over een NOG langere versie die hij misschien wou gaan uitbrengen. Misschien dat het wachten daarop is? Ik wacht met smart op een SE waarin ook de dvd van Hearts of Darkness te vinden is.


Vanaf het uitbrengen van de Redux versie wist je gewoon dat er een SE van zou komen ...

Daarom dat ik die zeker niet aankoop!
Ik blijf bij de gewone versie.
Ik vrees dat je nog lang kunt wachten... :oops:
Nog langere versie? Daar zit ik niet speciaal op te wachten. Gewoon de originele film + Heart of Darkness + nog meer extra's. Zo'n release zie ik graag verschijnen.

Richard B.
08-07-2004, 00:26
Nog langere versie? Daar zit ik niet speciaal op te wachten.
Tja, ik ook niet. Maarja: Coppola is vriendjes met Spielberg en George Lucas en bij hunnie is het mode om in meesterwerken te gaan knippen terwijl niemand daar op zit te wachten (Starwars, E.T.). :evil:

Theo B
08-07-2004, 00:38
Hopelijk komt er nog een 2.35:1 editie ipv de 2.00:1 edities van nu

Dennis Kuijper
08-06-2005, 17:56
25 augustus 2005:Apocalypse Now Redux Special Edition
http://www.dvdinfo.be/index-02.php?cat=6&Id=1857

Richard B.
08-06-2005, 18:29
25 augustus 2005:Apocalypse Now Redux Special Edition
http://www.dvdinfo.be/index-02.php?cat=6&Id=1857
Dit zou ook een reissue kunnen zijn van de oude versie. Deze wordt in enkele andere landen namelijk (ten onrechte) een 'Special Edition' genoemd.

Maar goed: ik hoop natuurlijk dat ik het mis heb. :roll:

Erwin de Koning
08-06-2005, 19:06
Ik hou het wel gewoon bij de workprint

:P

Jurgen V
08-06-2005, 19:23
25 augustus 2005:Apocalypse Now Redux Special Edition
http://www.dvdinfo.be/index-02.php?cat=6&Id=1857

Vandaar die quality film versie die binnenkort uitkomt.

Basso
08-06-2005, 19:35
er is ook een erg mooie franse release (in digipack)
onder andere te verkijgen op amazon.fr

helaas alleen franse subs, as usual :?

Dennis Kuijper
08-06-2005, 20:26
25 augustus 2005:Apocalypse Now Redux Special Edition
http://www.dvdinfo.be/index-02.php?cat=6&Id=1857
Dit zou ook een reissue kunnen zijn van de oude versie. Deze wordt in enkele andere landen namelijk (ten onrechte) een 'Special Edition' genoemd.

Maar goed: ik hoop natuurlijk dat ik het mis heb. :roll:

Ik weet het ook niet,maar als hij komt hoop ik dat die docufilm ''Heart of darkness'' erop komt eigenlijk.

Richard B.
08-06-2005, 22:10
er is ook een erg mooie franse release (in digipack)
onder andere te verkijgen op amazon.fr

helaas alleen franse subs, as usual :?
Er bestond ook een hele mooie digipack UK-versie met mooie uitvouw-hoes. Helaas is die OOP. :(

Jurgen V
08-06-2005, 23:02
edit: plaatje werkt helaas niet morgen nog maar proberen.

Codswallop
12-06-2005, 12:25
Van mij mag A-Film hier wel een mooie 5-disc van uitbrengen.

1. Apocalypse Now
2. Apocalypse Now Redux
3. Hearts of Darkness
4. Overige extra's
5. Soundtrack

Maar of dat ooit nog gaat gebeuren :roll: ...

Travis Bickle
04-07-2005, 15:02
Ik weet pas sinds gister eigenlijk dat er een SE aan zit te komen van AN Redux!

Ik wist ook niks over Hearts of Darkness, dus zocht net ff op imdb, ziet er zeker interessant uit!

Maar goed nog niks bekend dus over de extra's wat er nieuw is vergeleken met mijn AN Redux van A-film?

Joris van Laarhoven
04-07-2005, 15:07
Van mij mag A-Film hier wel een mooie 5-disc van uitbrengen.

1. Apocalypse Now
2. Apocalypse Now Redux
3. Hearts of Darkness
4. Overige extra's
5. Soundtrack

Maar of dat ooit nog gaat gebeuren :roll: ...

Dat is echt een schitterend idee!

Een film die zo beroemd is dat dit niet overdreven lijkt/is, is dit wel waard. Bovendien zou ik die film wel eens zonder Frans diner willen zien :S

hare
04-07-2005, 20:56
Van mij mag A-Film hier wel een mooie 5-disc van uitbrengen.

1. Apocalypse Now
2. Apocalypse Now Redux
3. Hearts of Darkness
4. Overige extra's
5. Soundtrack

Maar of dat ooit nog gaat gebeuren :roll: ...

Dat is echt een schitterend idee!

Een film die zo beroemd is dat dit niet overdreven lijkt/is, is dit wel waard. Bovendien zou ik die film wel eens zonder Frans diner willen zien :S

Koop je de Theatrical Cut toch gewoon in Amerika?

hare
04-07-2005, 20:56
Deze film is trouwens binnenkort te zien in Lux Nijmegen 8)

robvanknegsel
16-07-2005, 18:11
Ik zie die Special Edition nog niet komen.

Volgens mij heeft A-film wel op 9 juni 2005 dezelfde oude versie opnieuw uitgegeven. En dat lijkt me geen goed teken wanneer ze van zouden plan zijn een SE uit te brengen.

Frank
16-07-2005, 18:12
Ik zie die Special Edition nog niet komen.

Volgens mij heeft A-film wel op 9 juni 2005 dezelfde oude versie opnieuw uitgegeven. En dat lijkt me geen goed teken wanneer ze van zouden plan zijn een SE uit te brengen.

Hij komt er toch. Hij is alleen een maandje verschoven.

GeeMFrieK
16-07-2005, 18:30
Kan het zijn dat ik ooit eens een foto heb zien voorbij gaan waar deze film als speciale editie in wijnfles zat?
Is al een tijdje geleden hoor, zeker 6 maanden terug.

Richard B.
16-07-2005, 19:44
Kan het zijn dat ik ooit eens een foto heb zien voorbij gaan waar deze film als speciale editie in wijnfles zat?
Is al een tijdje geleden hoor, zeker 6 maanden terug.
Dat klopt. En die wijn komt uit Coppola's eigen wijngaard (die heel hoog aangeschreven staat). Zie https://secure11.nexternal.com/shared/StoreFront/product_detail.asp?CS=niebaum&RowID=673&All=

https://secure11.nexternal.com/niebaum/images/DVDinBottlelarge.jpg

Oh ja: de dvd die er bijzit is gewoon dezelfde als die je nu al kunt krijgen. :(

Ron kars
17-07-2005, 14:51
Haha leuk origineel idee!

robvanknegsel
17-07-2005, 20:22
Ik lees net ergens dat de officiële releasedatum 22 september is.
Nog even geduld dus en maar hopen dat ze er iets moois van maken en de film waardig.

TheGodfather
17-07-2005, 21:37
Ik lees net ergens dat de officiële releasedatum 22 september is.
Nog even geduld dus en maar hopen dat ze er iets moois van maken en de film waardig.
mooiste datum van t jaar :D. gelijk een mooi verjaardagscadeau :lol:

Richard B.
18-07-2005, 06:30
Ik lees net ergens dat de officiële releasedatum 22 september is.
Nog even geduld dus en maar hopen dat ze er iets moois van maken en de film waardig.
mooiste datum van t jaar :D. gelijk een mooi verjaardagscadeau :lol:
Ik neem aan dat Rob niet die fles-editie bedoeld, want die is al minstens een paar jaar verkrijgbaar.

TheGodfather
18-07-2005, 10:34
Ik lees net ergens dat de officiële releasedatum 22 september is.
Nog even geduld dus en maar hopen dat ze er iets moois van maken en de film waardig.
mooiste datum van t jaar :D. gelijk een mooi verjaardagscadeau :lol:
Ik neem aan dat Rob niet die fles-editie bedoeld, want die is al minstens een paar jaar verkrijgbaar.
nee ik bedoelde die SE van A-Film

Daniel1974
20-07-2005, 10:00
Ik zit eigenlijk ook wel te wachten op de SE. Ik vond de Redux versie geniaal, en een stuk beter dan het orgineel. Al dat gejammer over het Franse Diner. Voor mij gaf dit juist heel veel plaatsing in de tijd aan. En gaf het wat meer achtergrond over he historische achtergrond, maar met name een fixe notie van kritiek naar de Fransen en Amerikanen, en dat was alleen al de moeite waard.

Over een SE, ik zou inderdaad wel Hearts Of Darkness willen zien. Volgens mij de enige ducu over een film, die al een legende op zich is. Verder een commentaartrack, zou ook niet verkeerd zijn. Maar ik vraag me af of Coppola het leuk zou vinden om zichzelf onnodig te herrineren aan al die keren dat hij op de set rondliep met zelfmoordneigingen. Daarnaast zijn coppola's commentaartracks erg erg moeilijk om te volgen.

Ik kijk er wel naar uit. Een driedisc, de film verspeid over 2 discs, 2:40:1 shot, DTS geluid, en de rest op de derde disc, te beginnen met Hearts Of Darkness, ook al kan dit moeilijk zijn omdat deze docu misschien rechten heeft via een andere studio.

TheGodfather
20-07-2005, 10:28
. Daarnaast zijn coppola's commentaartracks erg erg
vind ik erg meevallen. De commentaartracks op de dvd`s van The Godfather zijn erg goed en informatief. En helemaal niet moeilijk te volgen

Daniel1974
20-07-2005, 15:37
Hij is zo'n s[raakwaterval. Het is zeker informatief, maar soms is het eerder een 10 uur durend interview over The Godfather trilogie. Het is niet altijd even scenespecifiek, bedoel ik eigenlijk.

TheGodfather
20-07-2005, 21:23
Hij is zo'n s[raakwaterval. Het is zeker informatief, maar soms is het eerder een 10 uur durend interview over The Godfather trilogie. Het is niet altijd even scenespecifiek, bedoel ik eigenlijk.
wat wil je dan? een commentaartrack waarin de regisseur niets te vertellen heeft :roll: ??
lijkt me ook niet nuttig ;)

Daniel1974
20-07-2005, 22:00
Iets meer gericht op dat wat je ziet op het beeld. Scenespecifiek dus. Anders hoeft je het ook niet als audiocommentaar aan te duiden, lijkt mij, dan kun jet ook gewoon lost als audiointerview op de DVD plaatsen.

Tom L.
20-07-2005, 22:14
In Frankrijk komt er een "prestige"-versie uit:
http://www.amazon.fr/exec/obidos/ASIN/B0009X1UWU/qid=1121893975/sr=1-4/ref=sr_1_11_4/402-9610105-5271359

Richard B.
20-07-2005, 22:31
In Frankrijk komt er een "prestige"-versie uit:
http://www.amazon.fr/exec/obidos/ASIN/B0009X1UWU/qid=1121893975/sr=1-4/ref=sr_1_11_4/402-9610105-5271359

Zie http://shop.foxfrance.com/fr/produit_1_dvdnews_23483.php

Deze versie is identiek aan de versie die al in Frankrijk te krijgen was en zelfs iets uitgebreider als de Engelse en de Amerikaanse editie. Zie deze beschrijving op DVD Beaver (http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCompare3/apocalypsenow3.htm) voor een overzicht ervan.

Hmm.. zou dit misschien ook de Nederlandse SE gaan worden? Het zou kunnen natuurlijk.

Travis Bickle
25-07-2005, 23:25
nog steeds geen info over de extra's?

is hearts of darkness niet apart verkrijgbaar ergens met NL subs?

steven van dijk
25-07-2005, 23:37
ik heb gelukkig nog een videoband van hearts of darkness, hoop wel dat ie op dvd komt, zit eigenlijk niet zo te wachten op een se maar eerlijk is eerlijk ben wel benieuwd.
Voor mij is apocalypse now nog altijd mijn favoriete film ooit...

Richard B.
26-07-2005, 00:10
Er gaan geruchten dat Francis Coppola niet zo blij is met bepaalde scenes in Hearts of Darkness (en dan vooral die waarin ie zelf wat minder prettige uitspraken doet). Dit zou er de reden van zijn dat deze docu nog steeds niet op dvd is verschenen of is opgenomen in een SE van Apocalypse Now!

Het is wel een beetje vreemd verhaal aangezien Hearts of Darkness toch voor een groot deel een product is van z'n vrouw Eleanor. :?

hare
26-07-2005, 09:58
Er gaan geruchten dat Francis Coppola niet zo blij is met bepaalde scenes in Hearts of Darkness (en dan vooral die waarin ie zelf wat minder prettige uitspraken doet). Dit zou er de reden van zijn dat deze docu nog steeds niet op dvd is verschenen of is opgenomen in een SE van Apocalypse Now!

Het is wel een beetje vreemd verhaal aangezien Hearts of Darkness toch voor een groot deel een product is van z'n vrouw Eleanor. :?

Na al die verhalen hier ben ik hem nu toch maar eens aan het downloaden. Ben benieuwd 8)

Dennis Kuijper
26-07-2005, 10:23
Er gaan geruchten dat Francis Coppola niet zo blij is met bepaalde scenes in Hearts of Darkness (en dan vooral die waarin ie zelf wat minder prettige uitspraken doet). Dit zou er de reden van zijn dat deze docu nog steeds niet op dvd is verschenen of is opgenomen in een SE van Apocalypse Now!

Het is wel een beetje vreemd verhaal aangezien Hearts of Darkness toch voor een groot deel een product is van z'n vrouw Eleanor. :?

Zal wel in de tijd geweest zijn dat ze een beetje mot met elkaar hadden.
Ik denk dat die docu gewoon gaat komen,is het niet bij de S.E. dan wel los.

Dennis Kuijper
25-08-2005, 12:27
De Franse versie krijgt deze extra,s,ik denk zelf dat wij deze ook gaan krijgen,geen Heart of darkness docu dus :cry:

Audio Commentaries from the Producer
Interviews
"Claude Berri"
Miscellaneous
"Extrait de la conférence de presse de 1979"
Miscellaneous
"Conférence de presse 2001"

robvanknegsel
30-08-2005, 19:37
Ik lees net ergens dat de officiële releasedatum 22 september is.
Nog even geduld dus en maar hopen dat ze er iets moois van maken en de film waardig.
mooiste datum van t jaar :D. gelijk een mooi verjaardagscadeau :lol:

Ineens helemaal niks meer van te bekennen.
We kunnen de special edition dus gewoon op onze buik schrijven.

Of weet iemand meer?

Jordy Willems
28-10-2005, 14:55
Ik heb i.v.m. mijn beschadigde Eternal Sunshine LE een bericht gestuurd, waarin ik ook gevraagd heb naar Apocalypse Now Redux SE. Het antwoord volgt hieronder. Fantastische service overigens van A-Film.

Beste Jordy,

Bedankt voor je e-mail. Uiteraard zullen we je een nieuwe hoes van Eternal Sunshine toe sturen. Ik leg hem vandaag voor je bij de post.

De special edition van Apocalypse Now Redux is voorlopig van de baan. We kunnen niet genoeg interessante extra's bemachtigen om er een mooie editie van te maken. Helaas is 'Hearts of Darkness' niet beschikbaar voor uitgave op DVD. We hebben geprobeert deze rechten te bemachtigen.

Veel plezier met je A-Film DVD's en ik hoop dat ik je voldoende heb geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,

Saskia van Balderen
A-Film Distribution

TheGodfather
28-10-2005, 15:15
kijk dat is dan toch weer goed. jammer dat de SE van de baan is, maar wel goed dat ze `m dan niet uitbrengen omdat er niet genoeg goede extra`s van zijn. kunnen we later tenminste niet zeggen dat er weer zo`n dvd is uitgebracht die ten onrechte de naam SE draagt

Travis Bickle
29-10-2005, 16:41
Hearts of Darkness niet beschikbaar voor dvd?

Hoe moet ik deze ooit zien dan? AN is een van mijn favoriete films en Heart of Darkness staat al jaaaaaaaren bovenaan mijn must-see lijst!!

Richard B.
16-01-2006, 22:15
Ik kwam op DVD Journal nog een interessant artikel tegen over Hearts of Darkness en eventuele dvd-release ervan. Het bevat geen nieuws daarover maar is toch wel interessant. Zie http://www.dvdjournal.com/mia/heartsofdarkness.m.html

Cinemaniac
09-04-2006, 17:29
DVD producer Kim Aubry has revealed to "Home Media Retailing" magazine that he and his team at Zoetrope Aubry Productions have been hard at work for the past 15 months on a upcoming special edition DVD re-release of Francis Ford Coppola's 1979 masterpiece Apocalypse Now. Dubbed "Apocalypse Now: The Complete Dossier," this multi-disc set will include both the original and extended "Redux" versions of the film, along with a patrol boat-load of newly-produced documentaries that will explore the film's troubled production in full detail.

Bron: davisdvd.com

Richard B.
09-04-2006, 17:34
Interessant. Heel interessant. :)

TheGodfather
09-04-2006, 20:46
Interessant. Heel interessant. :)
zeker wel! ben erg benieuwd naar meer details zoals een release datum :D

Joris van Laarhoven
09-04-2006, 20:48
Interessant. Heel interessant. :)
zeker wel! ben erg benieuwd naar meer details zoals een release datum :D

Hearts of darkness: A filmmaker's Apocalypse zal er wel weer niet bij zitten?

Richard B.
09-04-2006, 21:00
Interessant. Heel interessant. :)
zeker wel! ben erg benieuwd naar meer details zoals een release datum :D

Hearts of darkness: A filmmaker's Apocalypse zal er wel weer niet bij zitten?

Het feit dat ie niet expliciet wordt vermeld in het nieuwsitem maakt het wel een beetje twijfelachtig. Maar ach, het is nog vroeg en er moet nog een echte aankondiging gedaan worden van deze uitgave.

*NERAZZURRI*
10-04-2006, 23:34
Interessant. Heel interessant. :)
zeker wel! ben erg benieuwd naar meer details zoals een release datum :D

Hearts of darkness: A filmmaker's Apocalypse zal er wel weer niet bij zitten?

Die wil ik er inderdaad ook wel gewoon bij hebben. Een extra disc ervoor zou geen overbodige luxe zijn.

Dennis Kuijper
12-05-2006, 19:43
Dvd producer Kim Aubry has revealed to ''Home Media Retailing'' magazine that his team at Zoetrope Aubry Productions have been hard work for the past 15 months on an upcoming special edition Dvd re-release of Francis Ford Coppola,s 1979 masterpiece Apocalypse now.Dubbed ''Apocalypse now: The complete dossier,'' this multi-disc set will inclde both the original and extended ''Redux'' versions of the film,along with a patrol boat-load of newly-produced documantries that will explore the film,s troubled productionin full detail.

Bron:DavisDvd

TheGodfather
13-05-2006, 21:06
Ben benieuwd naar nieuws :D
release date etc. 8)

TheGodfather
15-05-2006, 20:25
klik voor de cover (http://www.dvdactive.com/news/releases/apocalypse-now.html) 8)

looking good :D :D

Paul H.
16-05-2006, 10:23
Dat ziet er inderdaad goed uit, benieuwd of wij die versie hier ook gaan krijgen.

riktoepoel
09-06-2006, 21:23
axelmusic heeft um voor 15 augustus in de pre-order staan...

http://www.axelmusic.com/productDetails/097360706840

Beatrice M.
10-06-2006, 12:13
En niet al te duur, geen hearts of darkness er bij dus.

TheGodfather
10-06-2006, 19:41
axelmusic heeft um voor 15 augustus in de pre-order staan...

http://www.axelmusic.com/productDetails/097360706840
op playusa.com is ie goedkoper ;)

Kaplan
11-06-2006, 09:05
Er gaan geruchten dat Francis Coppola niet zo blij is met bepaalde scenes in Hearts of Darkness (en dan vooral die waarin ie zelf wat minder prettige uitspraken doet). Dit zou er de reden van zijn dat deze docu nog steeds niet op dvd is verschenen of is opgenomen in een SE van Apocalypse Now!

Het is wel een beetje vreemd verhaal aangezien Hearts of Darkness toch voor een groot deel een product is van z'n vrouw Eleanor. :?

Maar wel zijn vrouw die hem filmt terwijl hij minder prettige uitspraken doet. Kan me trouwens niet voorstellen dat deze scenes reden zijn waarom het het nog niet op dvd is verschenen. Het is toch ook ooit op video verschenen. Ok hij is wat aan het schelden en is af een toe een beetje down. :wink:
http://www.digg.be/images/movie/heartsofdarkness2.jpg

TheGodfather
05-08-2006, 08:19
Plaatjes van de Apocalypse Now: Complete Dossier:

http://www.minhembio.com/forum/uploads/post-1362-1154760243.jpg
http://www.minhembio.com/forum/uploads/post-1362-1154760278.jpg
http://www1.shellkonto.se/dvdf/fodral/1154760146_pict0034.jpg

ziet er goed uit. wacht nog steeds totdat de mijne wordt verzonden door cdwow

*NERAZZURRI*
05-08-2006, 10:15
Dat duurt volgens mij nog effetjes want het is een pre-order. Volgens mij iets van half augustus komt ie uit.

TheGodfather
05-08-2006, 10:51
Dat duurt volgens mij nog effetjes want het is een pre-order. Volgens mij iets van half augustus komt ie uit.
ja de 15e. maar zal wel later worden, cdwow is niet zo snel met pre-orders :evil:

Kevin Rijm
05-08-2006, 14:39
Bij dvdpacific zijn ze daar heel soepel in, de mijne is vorige week verzonden 8) Bij vorige preorders was dat ook steeds iets vroeger.

Erwin de Koning
05-08-2006, 14:44
Bij dvdpacific zijn ze daar heel soepel in, de mijne is vorige verzonden 8)

Klopt, heb m vanochtend ontvangen

slindenau
05-08-2006, 16:57
Bij dvdpacific zijn ze daar heel soepel in, de mijne is vorige verzonden 8)

Klopt, heb m vanochtend ontvangen
Voor de officiële release dus? Dat is wel heel netjes, jammer dat ik 'em bij cd-wow heb besteld.

TheGodfather
05-08-2006, 20:15
Bij dvdpacific zijn ze daar heel soepel in, de mijne is vorige verzonden 8)

Klopt, heb m vanochtend ontvangen
Voor de officiële release dus? Dat is wel heel netjes, jammer dat ik 'em bij cd-wow heb besteld.
maar goed, hij is wel een paar euro goedkoper bij cdwow. dus daar kan ik wel even op wachten :)

Mik. V
06-08-2006, 16:35
Ik ga over weekje naar USA, en koop um daar wel..
ik zou hem misschien eventueel nog voor mensen kunnen meenemen?

Lex v/d Moolen
06-08-2006, 18:09
Ik ga over weekje naar USA, en koop um daar wel..
ik zou hem misschien eventueel nog voor mensen kunnen meenemen?Dat zou nog tegen kunnen vallen. Ik was begin dit jaar in Florida, maar vond de prijzen over het algemeen vrij duur. Zeker niet goedkoper dan de online-webshops.

Mik. V
06-08-2006, 18:13
hmm, apocalyps ligt daar voor ongeveer 15$
ff kijken hoeveel die in de webshops kost.

* Ja je hebt gelijk, qua prijzen zijn ze eigenlijk wel hetzelfde =) )

Reinbo
13-08-2006, 18:02
Vandaag besteld op CD now voor € 15. (Had het voor € 40 ook nog wel gedaan.) :)

Aerodynamisch
13-08-2006, 18:13
Vandaag besteld op CD now voor € 15. (Had het voor € 40 ook nog wel gedaan.) :)

ik voor 8 bij cdwow

glannestino
13-08-2006, 18:59
HEb hem al een week geleden thuis gekregen, van axelmusic.com
Beste interssante extra's. Alleen jammer dat die docu er niet opzit.

Richard B.
19-11-2006, 13:53
Een mooie set hoor. De extra's zijn niet zo uitvoerig als ik had gehoopt maar ze zijn toch zeer interessant. Eigenlijk ontbreekt enkel Hearts of darkness.

Beeld en geluid lijken er ook weer een stukje op vooruit gegaan te zijn. Voorlopig is dit de ultieme AN-uitgave.

Daniël V.
20-05-2007, 15:28
Even een oudere thread uit de motteballen...

Is er al iets bekend over een SE-release (of iets dergelijks) voor R2UK of NL? Die mooie "Complete Dossier"-set is nu alweer een tijdje uit op R1, en ik ben benieuwd of er nog plannen bestaan voor een R2-release. Lijkt me echt iets voor A-Film, die weten wel hoe ze een goede klassieker eervol moeten uitbrengen.

Frank
20-05-2007, 15:29
Er is volgens mij geen nieuws over een SE in Engeland of Nederland.

Richard B.
20-05-2007, 16:57
Misschien dat een Nederlandse release een probleem gaat worden. De oorspronkelijke dvd van Apocalypse now werd uitgebracht door Paramount terwijl Redux door A-film werd uitgebracht. Zeker weten doe ik het niet maar misschien dat dit betekend dat de rechten op beide versies bij verschillende partijen liggen. Het zou in ieder geval verklaren waarom we hier nog niet die 'complete dossier' set hebben.

Daniël V.
20-05-2007, 17:13
Misschien dat een Nederlandse release een probleem gaat worden. De oorspronkelijke dvd van Apocalypse now werd uitgebracht door Paramount terwijl Redux door A-film werd uitgebracht. Zeker weten doe ik het niet maar misschien dat dit betekend dat de rechten op beide versies bij verschillende partijen liggen. Het zou in ieder geval verklaren waarom we hier nog niet die 'complete dossier' set hebben.
Dat zou eens heel goed kunnen. Zulke conflicterende rechten kunnen inderdaad voor lange vertragingen zorgen. Maar algemeen gesproken voor een film van dit kaliber... dat moet toch kunnen, een mooi complete release hier? Wellicht ook hier zonder die lange docu waar Francis Coppola zelf tegen is, maar dan nog.

In ieder geval een titel die op mijn "vage" wishlist staat. Vaag omdat de release nog onduidelijk is. :razz:

Rob van Kempen
22-05-2007, 23:38
Zojuist heb ik 'Hearts of Darkness: A filmmaker's apocalypse' gezien vanaf mijn pc.
Via www.imdb.com (http://www.imdb.com) ben ik aan een torrent gekomen en het zo kunnen downloaden.

Jammer dat deze docu niet officieel word uitgebracht. Hearts of Darkness is super interessant om te zien, ookal was de beeld-kwaliteit (internet...) matig. Klassieker!

Cinemaniac
17-10-2007, 22:47
Zojuist heb ik 'Hearts of Darkness: A filmmaker's apocalypse' gezien vanaf mijn pc.
Via www.imdb.com (http://www.imdb.com) ben ik aan een torrent gekomen en het zo kunnen downloaden.

Jammer dat deze docu niet officieel word uitgebracht. Hearts of Darkness is super interessant om te zien, ookal was de beeld-kwaliteit (internet...) matig. Klassieker!

Get ready to be happy, Rob :smile:


Paramount Home Entertainment have announced the Region 1 DVD release of Hearts of Darkness: A Filmmaker’s Apocalypse on 20th November 2007.

Hearts of Darkness: A Filmmaker’s Apocalypse is an engrossing, unwavering look back at Francis Ford Coppola’s chaotic, catastrophe-plagued Vietnam production, Apocalypse Now. Filled with juicy gossip and a wonderful behind-the-scenes look at the stressful world of moviemaking, the documentary mixes on-location home movies shot in the Philippines by Eleanor Coppola, the director’s wife, with revealing interviews with the cast and crew, shot 10 years later.

Released theatrically in 1991, the documentary comes to DVD with the following features:

Commentary by Francis and Eleanor Coppola
”CODA: Thirty Years Later” follow-up documentary
Eleanor Coppola introduces CODA: Thirty Years Later
http://img105.imageshack.us/img105/3573/protectedimage4ux7.jpg

Lex v/d Moolen
17-10-2007, 22:49
Ah, geweldig. (y)
Jammer dat ie niet al bij de Complete Dossier uitgave zat, maar beter laat dan nooit. :)

Aloys
17-10-2007, 23:03
Vandaar dat hij niet op The Complete Dossier zat, ze wilden nog extra cashen.

Ik wacht denk ik even de Beeldkwaliteit en subs af.

Martin Z.
18-10-2007, 06:03
Of wachten op een uitgave waarbij de docu wel zit gevoegd ;)

Aloys
18-10-2007, 09:10
Of wachten op een uitgave waarbij de docu wel zit gevoegd ;)

Ik heb The Complete Dossier al :smile:

BrianB
18-10-2007, 09:16
Ik heb The Complete Dossier al :smile:

Hehe, werd tijd. Ga denk ik wel wachten tot The Complete Dossier en Hearts Of Darkness bij elkaar uitgebracht worden. Zal niet al te lang duren.
Maar heeft Coppola er nog wat aan veranderd? Hij liet vaak weten er niet erg blij mee te zijn, en ik dacht dat de docu alleen uitgebracht mocht worden als hij wat aanpassingen had gedaan. Had dat ergens gelezen, in ieder geval.

Melzz
18-10-2007, 09:44
WHOEHAAAAAAAAAA....super goed nieuws!! Die gaat er zeker komen.....eindelijk!!

Hugo R
18-10-2007, 12:10
WHOEHAAAAAAAAAA....super goed nieuws!! Die gaat er zeker komen.....eindelijk!!
Same here :)

steven van dijk
19-10-2007, 17:19
Inderdaad goed nieuws, pas geleden de videoband nogeens bekeken.
Blijft een mooie docu over de film.

MatrixTom
02-09-2008, 16:31
Er is nu een R2UK steelbook van "The Complete Dossier" verschenen, over eventuele subs is me nog niets bekend.

Op hetzelfde moment heeft A-Film zijn oorpsronkelijke uitgave van AN nog eens gerereleased (vobdates: 24/01/2002), zelfde cover, andere UPC en 2008 op de achterzijde. :)