PDA

Bekijk de volledige versie : Regisseur Bond 21?



Niels
24-01-2003, 23:54
Wie moet de volgende Bond regisseren? Sinds Brosnan de rol heeft overgenomen, verandert EON met elke aflevering de regisseur. Er zijn vast genoeg mensen die tevreden waren met het werk dat Campbell, Spottiswoode, Apted en Tamahori geleverd hebben, maar de kans is groter dat de volgende Bond film weer door een andere regisseur zal worden gemaakt. Wie zou daarvoor ideaal zijn?

Net als de Bond acteurs, zijn de mannen achter de camera altijd van Engelse, Ierse, Schotse, Australische of Nieuw-Zeelandse afkomst. De volgende aflevering zou daar vast geen uitzondering op zijn. Ook valt het op dat de regisseurs bereidt zijn veel van hun creativiteit in te leveren aan de producent. Hierdoor vallen regisseurs met een sterke persoonlijke visie al af.

De vijf meest logische keuzes lijken mij:

Michael Caton-Jones (Rob Roy, The Jackal & City by the Sea)
Schot Jones is één van de weinige regisseurs die gewerkt heeft met enkele van de beste acteurs en nog steeds niet is omgedoopt tot een auteur filmmaker. Zijn films zijn erg verschillend in zowel stijl als onderwerp. Hij kan een Bond film makkelijk aan. Zie The Jackal, een techno actie thriller, in de beste stijl van Bond. Rob Roy laat duidelijk zien dat hij prima met acteurs overweg kan.

Roger Donaldson (Thirteen Days, No Way Out & The Recruit)
Australier Donaldson is ook zo'n voorbeeld van een regisseur waarvan te weinig mensen zijn naam kennen. Toch heeft hij een flink aantal toppers geregisseerd. Zijn nieuwe actie thriller The Recruit is een spionage film over een CIA recruut. Een goeie Bond film zou hij zeker kunnen afleveren. Heeft al eerder gewerkt met Brosnan in zijn eerste grote film na GoldenEye; Dante's Peak.

Stephen Hopkins (The Ghost and the Darkness, Blown Away & 24)
Actie expert Hopkins, geboren in Australie, is weer helemaal hip na de hit serie 24. Heeft al veel goeie actie films geregisseerd en is geboren om een Bond film te maken. Zie Under Suspicion als je niet zeker bent over zijn talent met acteurs.

Bruce Beresford (Double Jeopardy, Driving Miss Daisy & Evelyn)
Deze Australische regisseur heeft al een Oscar winnaar op zijn naam staan en heeft al twee keer met Brosnan gewerkt (Mister Johnson en Evelyn). Hoewel de meerderheid van zijn films in het genre drama passen, liet hij met Double Jeopardy zien ook zijn mannetje te kunnen staan als actieregisseur.

Phillip Noyce (Rabit Proof Fence, Dead Calm & Clear And Present Danger)
Wederom een Australische regisseur, timmert al jaren aan de weg in Hollywood. Heeft met de grootste sterren gewerkt en heeft twee Jack Ryan films op zijn naam staan (Tom Clancy's antwoord op James Bond). The Saint bewees dat Noyce zeker het genre interessant vind.

M Balje
25-01-2003, 00:37
Martin Campbell
Graag zou ik hem terug zien als Regiseur.
Bij Goldeneye leverde hij geweldig werk.
Vertical Limit was ook van hem.

Eventueel samen met Lee Tamahori,die Die Another Day Regiseerden.

Tony Scott
Het begin van Die Another Day lijkt op het werk van Tony Scott,dat komt omdat het mij aan Spy Game doet denken.
Het zit er ook erg realisties uit.

M Balje
25-01-2003, 00:57
Wie moet de volgende Bond regisseren? Sinds Brosnan de rol heeft overgenomen, verandert EON met elke aflevering de regisseur. Er zijn vast genoeg mensen die tevreden waren met het werk dat Campbell, Spottiswoode, Apted en Tamahori geleverd hebben, maar de kans is groter dat de volgende Bond film weer door een andere regisseur zal worden gemaakt. Wie zou daarvoor ideaal zijn?

Net als de Bond acteurs, zijn de mannen achter de camera altijd van Engelse, Ierse, Schotse, Australische of Nieuw-Zeelandse afkomst. De volgende aflevering zou daar vast geen uitzondering op zijn. Ook valt het op dat de regisseurs bereidt zijn veel van hun creativiteit in te leveren aan de producent. Hierdoor vallen regisseurs met een sterke persoonlijke visie al af.

De vijf meest logische keuzes lijken mij:

Michael Caton-Jones (Rob Roy, The Jackal & City by the Sea)
Schot Jones is één van de weinige regisseurs die gewerkt heeft met enkele van de beste acteurs en nog steeds niet is omgedoopt tot een auteur filmmaker. Zijn films zijn erg verschillend in zowel stijl als onderwerp. Hij kan een Bond film makkelijk aan. Zie The Jackal, een techno actie thriller, in de beste stijl van Bond. Rob Roy laat duidelijk zien dat hij prima met acteurs overweg kan.

Roger Donaldson (Thirteen Days, No Way Out & The Recruit)
Australier Donaldson is ook zo'n voorbeeld van een regisseur waarvan te weinig mensen zijn naam kennen. Toch heeft hij een flink aantal toppers geregisseerd. Zijn nieuwe actie thriller The Recruit is een spionage film over een CIA recruut. Een goeie Bond film zou hij zeker kunnen afleveren. Heeft al eerder gewerkt met Brosnan in zijn eerste grote film na GoldenEye; Dante's Peak.

Stephen Hopkins (The Ghost and the Darkness, Blown Away & 24)
Actie expert Hopkins, geboren in Australie, is weer helemaal hip na de hit serie 24. Heeft al veel goeie actie films geregisseerd en is geboren om een Bond film te maken. Zie Under Suspicion als je niet zeker bent over zijn talent met acteurs.

Bruce Beresford (Double Jeopardy, Driving Miss Daisy & Evelyn)
Deze Australische regisseur heeft al een Oscar winnaar op zijn naam staan en heeft al twee keer met Brosnan gewerkt (Mister Johnson en Evelyn). Hoewel de meerderheid van zijn films in het genre drama passen, liet hij met Double Jeopardy zien ook zijn mannetje te kunnen staan als actieregisseur.

Phillip Noyce (Rabit Proof Fence, Dead Calm & Clear And Present Danger)
Wederom een Australische regisseur, timmert al jaren aan de weg in Hollywood. Heeft met de grootste sterren gewerkt en heeft twee Jack Ryan films op zijn naam staan (Tom Clancy's antwoord op James Bond). The Saint bewees dat Noyce zeker het genre interessant vind.

Deze zij jij ook nog in een ander topic over Jamesbond.

Martin Campbell is een regisseur die ik zeker wel terug wil zien. Mijn eerste keuze zou zijn John McTiernan ('The Thomas Crown Affair'). Andere regisseurs die ik interessant vind zijn Stephen Frears ('The Grifters'), Anthony Minghella ('The Talented Mr. Ripley'), John Boorman ('Deliverance') en Alan Parker ('Mississippi Burning') maar de kans is klein dat deze regisseurs een Bond film zouden willen maken. Misschien dat regisseurs Tony Scott ('Top Gun'), Antonia Bird ('Face'), Stephen Hopkins ('The Ghost and the Darkness'), Ian Softley ('K-PAX'), Adrian Lyne ('Jacob's Ladder'), Barbet Schroeder (' Reversal of Fortune') en/of Bruce Beresford ('Double Jeopardy') wel bereid zullen zijn.

Philippe
25-01-2003, 17:48
Jan de Bont zou ook een leuke optie zijn. Heeft hij misschien opnieuw een hit te pakken na Speed.

GalO
25-01-2003, 17:53
Lijkt me ook eens leuk om een zeer grote reggiseur gekozen werd zoals Steven Spielberg of Martin Scorcesie of James Cameron... :D

Alleen hopen dat ze het geen pure Computer Generated Film maken zoals Minority Report :P

Niels
25-01-2003, 18:42
Ik had al verwacht dat de namen Campbell en Tamahori weer zouden opduiken. Er bestaat een kans dat één van deze regisseurs misschien weer achter de camera's komt te staan, maar de kans is denk ik groter dat een nieuwe regisseur gekozen wordt. De kans dat ze samen één film regisseren is 0 % aangezien regisseurs vrijwel nooit samen werken. Laat die droom dus maar varen.

Tony Scott heeft Bond al afgewezen. Een eis was namelijk dat Quentin Tarantino (een groot Bond fan) het script zou schrijven. Producent Michael Wilson ontkent met Scott gesproken te hebben, dus misschien dat Scott met MGM heeft onderhandeld. Hij zou zeker een goeie keus zijn, maar een realistische??

Ben het tussenhaakjes niet ééns dat Die Another Day, afgezien van de sobere locaties, iets met Scott's stijl gemeen heeft. Scott heeft een veel meer opvallende stijl. Kijk maar naar films als Enemy of the State. Zou het niet leuk vinden als Scott deze stijl mee zou nemen naar Bond.

John McTiernan zou fantastisch zijn, maar aangezien EON nu eenmaal geen Amerikanen inhuurt, denk ik dat hier niet op hoef te wachten.

De volgende regisseurs van Engelse/ Australische afkomst zijn waarschijnlijk niet bereidt een groot deel van hun creative vrijheid in te leveren. Erg jammer dat EON zo streng is want de volgende regisseurs zouden een waanzinnige Bond film maken; Stephen Frears ('The Grifters'), Adrian Lyne ('Jacob's Ladder'), Anthony Minghella ('The Talented Mr. Ripley'), John Boorman ('Deliverance') en Alan Parker ('Mississippi Burning').

Regisseurs die ik nog niet heb genoemd die zeker in de toekomst potentie hebben; Antonia Bird ('Face'), Ian Softley ('K-PAX') & Barbet Schroeder (' Reversal of Fortune').

Helaas zullen regisseurs als Spielberg, Cameron & Scorsese nooit een Bond film maken. Maar wist je dat Spielberg na successen in de late jaren 70 interesse toonde om een Bond film te regisseren? MGM wees hem af waarna Spielberg de Indiana Jones films ging regisseren (die samen meer opbrachten dan 15 Bond films bij elkaar opgeteld). Ook Cameron wou een Bond film regisseren, maar wist dat hij geen kans maakte. Inplaats daarvan maakte hij True Lies, een film waar veel knipogen naar Bond zitten.

Matt D
26-01-2003, 14:10
John Woo ;) :D

Philippe
26-01-2003, 17:02
Michael Mann zou ook een schitterende film afleveren.

Gabriel B.
26-01-2003, 18:08
Ik ben er zeker van dat Kevin Smith (Clerks - Dogma) Bond aankan.
Kans is wel groot dat Bond & Q een conversatie hebben over de bouw van de Death Star en de aanwezige werknemers ;)

Kathryn Bigelow (Point Break) is mijn keuze.

Niels
28-01-2003, 23:47
Originally posted by Philippe & Gabriel B.
Michael Mann zou ook een schitterende film afleveren.
[B]Kathryn Bigelow (Point Break) is mijn keuze.
Jammer dat er vrijwel alleen Amerikanen worden genoemd. Niet dat het slechte keuzes zijn, maar omdat de Broccoli's nu eenmaal geen Amerikanen inhuren om Bond te regisseren. Heeft iemand misschien nog een suggestie die realistisch is?

Art
28-01-2003, 23:49
Ik heb het eerder al genoemd maar Quentin Tarantino wil ook eens een James Bond-film gaan regisseren :D

Yi-Long
28-01-2003, 23:51
Ik las vorige maand ofzo een gerucht dat Tsui Hark misschien de volgende Bond zou gaan regiseren.
Ik heb gemengde gevoelens hierover mocht dit waar zijn. Time and Tide is een érg goede film, andere films zijn weer een stuk minder geslaagd.

Simon
29-01-2003, 01:17
van mij mag Tamahori zeker terug komen, maar mbt nieuwe regiseurs :

Kathryn Bigelow (blue steel, strange days) (en vrouw, dat lijkt me ook wel wat!)
Ang Lee (sense & sensibility, crouching tiger hidden dragon)
Rob Bowman (x-files)
Brian de Palma (scarface, carlito's way, untouchables)

M Balje
29-01-2003, 10:08
van mij mag Tamahori zeker terug komen, maar mbt nieuwe regiseurs :

Kathryn Bigelow (blue steel, strange days) (en vrouw, dat lijkt me ook wel wat!)
Ang Lee (sense & sensibility, crouching tiger hidden dragon)
Rob Bowman (x-files)
Brian de Palma (scarface, carlito's way, untouchables)

Ang Lee,was een van de eerste remours voor de regiseur van Die Another Day.
Maar ik denk niet dat hij geschikt is of je wilt een MI 2 (John Woo)gehalte.
Brian de Palma maakte deel 1 van Missionimpossible,maar zou eventueel nog kunnen.

Een vrouw als regiseur voor Bond 21 zou moeten kunnen,maar er moet dan niet teveel emotie in zitten.
Het probleem met haar ze is Amerikaans en ik weet niet of Eon Amerikanen aan neemt als regiseur.

Niels
29-01-2003, 10:31
...en ik weet niet of Eon Amerikanen aan neemt als regiseur.
Nee dat doen ze dus niet. Nu hoop ik echt dat er iemand hier is die wel een realistische keuze kan bedenken. Vrijwel alle suggesties (met uitzondering van Tony Scott) zijn of van Amerikaanse afkomst of Aziatische. Ze nemen echter alleen regisseurs aan die van Engelse, Ierse, Schotse, Australische of Nieuw-Zeelandse afkomst zijn.

Met dit in gedachte; zou iemand hier dan een regisseur kunnen bedenken die een kans heeft om een Bond film te regisseren?

Gils
29-01-2003, 10:34
John Woo ;) :D

Ben ik helemaal met je eens (y)

Yi-Long
29-01-2003, 10:42
Staat dat ergens op een website ofzo, dat ze geen amerikanen en aziaten enzo aannemen!?
Dat zou ik erg raar vinden.

M Balje
29-01-2003, 12:04
Nee dat doen ze dus niet. Nu hoop ik echt dat er iemand hier is die wel een realistische keuze kan bedenken. Vrijwel alle suggesties (met uitzondering van Tony Scott) zijn of van Amerikaanse afkomst of Aziatische. Ze nemen echter alleen regisseurs aan die van Engelse, Ierse, Schotse, Australische of Nieuw-Zeelandse afkomst zijn.

Met dit in gedachte; zou iemand hier dan een regisseur kunnen bedenken die een kans heeft om een Bond film te regisseren?

Canadesen ook.
Roger Spottis Woode voor TMND bv.

GalO
29-01-2003, 12:09
Me wants Paul Verhoeven as a 007 director!

Niels
29-01-2003, 12:32
Staat dat ergens op een website ofzo, dat ze geen amerikanen en aziaten enzo aannemen!?
Dat zou ik erg raar vinden.
Het is nu eenmaal de werk ethiek van Eon. Albert R. Broccoli was altijd van mening dat de regisseur van een Bond film van Britse afkomst moet zijn omdat alleen dan het typisch Engelse van James Bond werd gewaarborgd. Er heeft ook nog niet een regisseur een Bond film gemaakt die niet van Engelse, Ierse, Schotse, Australische of Nieuw-Zeelandse afkomst is.

Raar maar waar.



Canadesen ook.
Roger Spottis Woode voor TMND bv.
Spottiswoode is inderdaad in Canada geboren, maar hij is echter wel getogen in Engeland.

Simon
29-01-2003, 20:22
Spottiswoode is inderdaad in Canada geboren, maar hij is echter wel getogen in Engeland.

ik vind het allemaal maar raar klinken: alleen die, maar ook die, die niet, tenzij....hmmm, het lijkt me allemaal half regel, half toeval. maar op zich niet slecht. bond moet wel engels blijven.

ik denk echter wel dat ze niet zo snel voor een echte grote naam zullen kiezen. groot in de zin van een bekende a-regiseur.
wat dat betreft zullen caton-jones en roger donaldson zeker een kans maken....peter medak misschien?

het is wel een idee om een vast aantal regiseurs vaker terug te laten komen, zoals ze altijd gedaan hebben. campbell en tamahori mogen van mij daar bij horen.

Niels
29-01-2003, 21:59
Het is inderdaad een beetje vreemd. Ik weet zeker dat een regisseur als John McTiernan een fantastische Bond film zou kunnen maken. Ze doen er nu eenmaal moeilijk over. Maar Eon maakt het ons op zich wel makkelijk om te raden wie kans maken.

Ben het eens dat Eon inderdaad niet bekende A regisseurs zoekt. Niet alleen zodat Eon dan meer controle heeft over de film, maar ook omdat ze dan goedkoper af zijn.

Peter Medak is zeker een interessante suggestie. Hoewel hij geboren is in Hongarije, werkte hij voornamelijk in Engeland. Heeft al eerder samen gewerkt met Pierce Brosnan (in Remington Steele), werkte met MGM (Species 2), werkte met Bond schrijvers Neal Purvis en Robert Wade (Let Him Have It) en heeft met films als The Krays, Romeo is Bleeding & Let Him Have It bewezen zeker zijn mannetje te kunnen staan. Zeker een goeie keus en absoluut een realistische. Sterker nog. Ben erg geneigd om hem in mijn eerdere top vijf te zetten.

Ik wil meer ;)

HiddeV
22-02-2003, 13:03
John Woo :D

Felix
22-02-2003, 23:09
De laatste James Bond films hebben helemaal geen Britse stijl meer en zijn doorsnee popcorn films geworden. Leuk voor een avondje bioscoop, maar veel meer bieden ze niet. Dan maakt het ook niet meer uit wat voor nationaliteit de regisseur heeft.

se7en
23-02-2003, 03:14
Gorge Lukas ..??? :roll: :roll:

of een van die Disney gasten :D:D :P

Buscemi
24-02-2003, 15:08
Ik heb het eerder al genoemd maar Quentin Tarantino wil ook eens een James Bond-film gaan regisseren :D
Ik zag net op tijd dat hij al genoemd was :)
Tarantino lijkt mij inderdaad top voor een Bond-film, zou ik 100% toejuichen

HiddeV
24-02-2003, 16:23
Ik heb het eerder al genoemd maar Quentin Tarantino wil ook eens een James Bond-film gaan regisseren :D
Ik zag net op tijd dat hij al genoemd was :)
Tarantino lijkt mij inderdaad top voor een Bond-film, zou ik 100% toejuichen

ik 250 % :P