PDA

Bekijk de volledige versie : JVC RX 7020R met bijbehorende speakers of Denon AVR1803 zond



Sjaak
25-01-2003, 15:41
Het dvd geluid tot nu toe is voor mij beperkt tot een Creative 5300 setje. Voor in de woonkamer is dit toch wel errug licht, dus komt er een receiver. Nu heb ik een beetje rondgeluisterd en de JVC RX-7020R in een set compleet met de speakers klinkt niet verkeerd.

Maar de Denon AVR 1803 klint weer stukken beter, in combinatie met een Canton Movie 22-X II setje. Probleem is alleen dat deze set zo'n 500 euro boven budget zou zijn. :D

De Denon 1803 los is echter wel te betalen, met m'n budget van zo'n 600 euro, dan moet ie alleen op een allegaartje aan speakers draaien voorlopig, want ik wil wel 5.1 houden. Dit zouden dan de speakers van m'n oude Sony-midiset (DPL-setje) zijn als center en surround, met als frontspeakers de speakers van een Philips FW570C midiset. Deze combinatie zit er dan minimaal een half jaar tot driekwart jaar op en zal wellicht beter klinken dan die pc-speakertjes, maar of het net zo goed klinkt als de kant en klaar jvc-set...

Wat zouden jullie doen? De Denon AVR 1803 los halen en later de speakers upgraden, of de kant en klaar JVC-set nemen? Nu doorsparen is geen optie, want ik erger me kapot aan die pc-speakertjes :(

Sjaak
26-01-2003, 17:36
Niemand?

Waar het mij dus om gaat is: wat zou jij doen?

- Een complete set (receiver + speakers) nemen die aardig goed klinkt
of
- Een beter klinkende receiver nemen met speakers die wel kunnen, maar niet 100% op elkaar afgestemd zijn (200W front, 120W center en 85 W rears) en later upgraden. Dit zal dus waarschijnlijk tot de upgrade van speakers minder klinken.

Johan van den D.
26-01-2003, 17:41
Optie 2 als je toch wilt gaan up-graden;)

jokey
26-01-2003, 18:19
Zeker de 2de optie!

Je zegt zelf al: "Een complete set (receiver + speakers) nemen die aardig goed klinkt"
Wel aardig, dus niet helemaal naar tevredenheid. Terwijl als je nu alleen even een (goede) receiver koopt en later de speakers, heb je er gewoon veel langer plezier van en je hebt veel meer mogelijkheden qua speakers en evt. uitbreiding. Plus je kunt nog even sparen/rondkijken/luisteren voor echt goede speakers.

Van de andere kant, als je bijna nooit muziek luistert en maar 1 keer per week een filmpje kijkt, kun je misschien veel geld besparen door een simpel alles-in-een setje te kopen. Maar als je er over een tijdje spijt van krijgt moet je hier niet komen klagen/huilen... ;)

Sjaak
26-01-2003, 19:05
Een simpel alles-in-een setje trok me nooit echt. Anders had ik wel een HT-set van 300-450 euro gehaald, nu kostte alleen de dvd-speler al (iets) meer. Het is meer dat ik me niet weer dezelfde ellende op de nek wil halen als met aanschaf van de dvdspeler. Het budget was toen ook al beperkt, maar toch goed spul willen, dus dan maar dvd + pc-speakertjes. Klonk de eerste week leuk, daarna 8 1/2 maand ergernis. Met een goede receiver en slecht te combineren speakers erop ben ik bang dat ik hetzelfde krijg, of kan de Denon 1803 wel zoveel compenseren met instellingen?

Ik heb nu al zeker 20 recievers in de klasse van de Denon gehoord en de Denon valt me écht positief op. Ik neig zelf oook nogal naar de Denon, maar ik vrees dat ik me ondanks de kosten nog verschrikkelijk ga ergeren aan de onbalans in het geluid. door de (tijdelijke) speakers, die toch een bijgeraapte zooi zijn.

Muziek luister ik inderdaad niet veel, maar dat is meer van ergernis over het brakke geluid. :( De autoradio (Pioneer 4*40 watt, standaard speakers, peugeot 406) klinkt nog beter! Dat gaat dus weer veranderen na de aanschaf. :)

Sjaak
26-01-2003, 19:11
Optie 2 als je toch wilt gaan up-graden;)

[Hap-modus] :D

Doel van optie 1 is om meteen een lekkere set te hebben, optie 2 is een set die een upgrade hard nodig zal hebben, vrees ik. ;)

[/hapmodus]
Maar inderdaad, optie 2 biedt meer mogelijkheden... :)

jokey
26-01-2003, 19:51
Ik heb je in eerste instantie verkeerd begrepen: ik dacht dat je een alles-in-een setje van JVC op het oog had, maar je bedoelde een losse JVC-receiver.

Dan wordt het een ander verhaal. Je vindt dus dat de JVC icm je huidige speakers wel goed klinkt, en de Denon heb je alleen gehoord icm die andere speakers?
Dan moet je proberen of je de Denon mag testen icm je eigen speakers, maw: vraag of je de Denon (en evt. ook de JVC) een week thuis mag proberen. Dan kun je een goede vergelijking maken tussen de JVC en de Denon.
Als dit echt niet gaat, kun je ook nog even wachten/sparen tot je die 500 euro meer hebt voor de Denon en de Cantonspeakers.

Erikro
26-01-2003, 20:23
Ga voor wat je het mooiste vind klinken ;)
En in de tussentijd zullen zelfs je oude speakers beter gaan klinken met je nieuwe Denon.

Sjaak
26-01-2003, 20:45
Ik heb je in eerste instantie verkeerd begrepen: ik dacht dat je een alles-in-een setje van JVC op het oog had, maar je bedoelde een losse JVC-receiver.

Dan wordt het een ander verhaal. Je vindt dus dat de JVC icm je huidige speakers wel goed klinkt, en de Denon heb je alleen gehoord icm die andere speakers?
Dan moet je proberen of je de Denon mag testen icm je eigen speakers, maw: vraag of je de Denon (en evt. ook de JVC) een week thuis mag proberen. Dan kun je een goede vergelijking maken tussen de JVC en de Denon.
Als dit echt niet gaat, kun je ook nog even wachten/sparen tot je die 500 euro meer hebt voor de Denon en de Cantonspeakers.
Je had het bijna goed begrepen. De JVC reciever + speakers (in een set) vallen binnen het budget & klinken aardig (beste van de beluisterde sets), de Denon receiver klinkt met Canton speakers veeeel beter, maar met de mijne naar verwachting minder goed dan de set van JVC. Wachten / sparen? Da's heel erg :nono: Ik baal veel te veel van wat ik nu heb. Of het moet echt 100-den euro's gaan schelen door setvoordeel, dan probeer ik me wel er doorheen te slepen. :p



Ga voor wat je het mooiste vind klinken ;)
En in de tussentijd zullen zelfs je oude speakers beter gaan klinken met je nieuwe Denon.
Da's dan een makkie: De Denon. Veel voller, warmer geluid. 128 kbps mp3-tjes op cd gebrand klinken beter op de Denon dan een gekochte CD op de jvc. :) Dus dat wordt dan toch de Denon... :D

Erikro
26-01-2003, 21:19
En nog een tip als je mp3 maakt/zoekt probeer altijd voor 160kps gaan of hoger 160kps beschouw ik toch als een ondergrens (liefst vbr).
128kps vind ik persoonlijk te plat/dof klinken. Maar soms heb je geen keuze :)