PDA

Bekijk de volledige versie : Iemand ervaring met dit monster ?



Dutch
25-01-2003, 21:57
Graag jullie mening/ervaring over deze reus van Sony :
de KP61PS2
http://www.sony.de/resources/image/67444_KP-61PS2.gif
http://www.sony.de/view.x?cat=14928&prod=24648&loc=de_DE

Is nu voor een leuke prijs te koop bij Correct.

mvg. Henk

Johan van den D.
26-01-2003, 08:36
Ik heb deze een keertje zien spelen in de winkel
Het beeld was redelijk maar stond vrij slecht afgesteld
Ik denk dat wanneer je zo,n tv de Frank (van het HT forum) onder handen laat nemen (calibreren) dat er toch een vrij goed plaatje uitkomt
Voor een leuk prijsje kan het dus inderdaad de moeite
Bekijk ook eens de rear-pro`s van Thomson
Dit is toch wel een beetje "het" merk als het om rear-pro`s gaat

Ik neem aan dat die Sony een 61" model is
Ik zou dan persoonlijk adviseren om een maatje kleiner te gaan
Of op voldoende kijk afstand gaan zitten
Zit je bij zo,n tv te dicht op dan is het beeld niet mooi;)

Mike Philippens
26-01-2003, 09:04
Ik heb eens een aantal van dit soort monsters op een rijtje gezien. Wat mij opviel is dat het beeld alleen maar mooi was vanaf een bepaalde zitpositie. Zeg maar recht voor de kast met het midden van het beeld op ooghoogte. Zodra je dan omhoog komt, wordt het beeld donkerder en vanaf de zijkanten is het beeld ook niet echt geweldig. Ik weet niet of dit bij allemaal zo is. Bij plasma's wordt er bijvoorbeeld nogal de nadruk op gelegd dat die een grote kijkhoek hebben. Ik denk dat dat een puntje is om op te letten. Het is tenslotte niet niets wat je ervoor betaald.

andrebin
26-01-2003, 09:32
[b]

Is nu voor een leuke prijs te koop bij Correct.



Wat is een "leuke" prijs

Dutch
26-01-2003, 10:48
Ik neem aan dat die Sony een 61" model is
Ik zou dan persoonlijk adviseren om een maatje kleiner te gaan
Of op voldoende kijk afstand gaan zitten
Zit je bij zo,n tv te dicht op dan is het beeld niet mooi;)

De kijkafstand zal zo`n 3,5 m zijn dus ver genoeg denk ik.

Het voordeel van deze tv is (denk ik) dat ook dvdplayback in de 16:9 mode ook nog een mooi groot beeld heeft (143cm) en 4:3 dvd`s en tvuitzendingen onvervormd fullscreen weergegeven kunnen worden.
Nadeel is natuurlijk wel de zwarte balken boven en onder bij 16:9 maar is altijd nog beter dan de balken (grijs bij Thomson) aan de zijkant en het veel kleinere beeld bij 4:3 dvd`s en tvuitzendingen op bbrptv`s.
Uitzoomen dus vervormen is naar mijn mening natuurlijk helemaal geen optie.



Ik heb eens een aantal van dit soort monsters op een rijtje gezien. Wat mij opviel is dat het beeld alleen maar mooi was vanaf een bepaalde zitpositie. Zeg maar recht voor de kast met het midden van het beeld op ooghoogte. Zodra je dan omhoog komt, wordt het beeld donkerder en vanaf de zijkanten is het beeld ook niet echt geweldig. Ik weet niet of dit bij allemaal zo is. Bij plasma's wordt er bijvoorbeeld nogal de nadruk op gelegd dat die een grote kijkhoek hebben. Ik denk dat dat een puntje is om op te letten. Het is tenslotte niet niets wat je ervoor betaald.

Zover ik weet hebben alle rptv`s een wat slechte kijkhoek, je moet er echt een beetje recht voorzitten voor een optimaal beeld.
Afgezien dan misschien van de digitale projectietv van sony (KF50SX geloof ik)

Waaraan ik een beetje twijfel is of de convergentie wel optimaal afgeregeld kan worden.
Dat dus de kleuren goed op elkaar afgesteld kunnen worden, vooral goed te zien bij ondertiteling en andere witte teksten.





Wat is een "leuke" prijs
Mag hier denk ik niet, dus ik heb je een PM gestuurd.

mvg. Henk

Dutch
26-01-2003, 10:58
Voor diegene die het interesseert : hieronder nog een review van het voorgaande model (KP61PS1)
http://www.homecinemachoice.com/testbench/Televisions/Sony/SonyKP-61PS1%20.shtml

mvg. Henk

Jaded
26-01-2003, 11:04
Mag hier denk ik niet, dus ik heb je een PM gestuurd.

Mag wel denk ik .... anyway ben ik ook wel geïnteresseerd.

Acinony
26-01-2003, 11:05
Ik ook best wel ... :D

El SalvaCeppie
26-01-2003, 11:07
Ik wil het NU (:D ) weten!!

Dutch
26-01-2003, 11:18
oke oke..................... 3999 Euro

Acinony
26-01-2003, 11:23
oke oke..................... 3999 Euro
Das idd een hele mooie prijs !!!!

bulldog (bruno)
03-02-2003, 06:52
leuke tv....maar het is een 4/3
ben je niet beter af met een 16/9 -90 % van de uitzendingen(en dvd's) zijn toch in dit formaat...

heb net een 52" thomson gekocht(52JW640S) voor zo'n 2710 euro zonder vevoerskosten.
die is dan nog 50Hz/100Hz omschakelbaar-interessant als je dvd's speelt- en hij ziet er prachtig uit(front is geborsteld inox)
ik heb hem vergeleken met een sony 51"(16/9) en hij kwam er ,voor mij dan toch, veel mooier uit!

nu nog laten calibreren door Frank en ik heb een leuk tv'tje dacht ik zo

Acinony
03-02-2003, 08:41
leuke tv....maar het is een 4/3
ben je niet beter af met een 16/9 -90 % van de uitzendingen(en dvd's) zijn toch in dit formaat...
hebbie daar ook een plaatje of link van... ?

Dutch
03-02-2003, 14:10
leuke tv....maar het is een 4/3
ben je niet beter af met een 16/9 -90 % van de uitzendingen(en dvd's) zijn toch in dit formaat...


Het is inderdaad een 4/3 tv... maar wel eentje met een beelddiagonaal van 61 inch en in de 16/9 stand ruim 57 inch.
Dus je kan er alle kanten mee op : dvd films (16/9 mode) en tvserie dvd boxen (Star trek, Farscape, buffy enz) + natuurlijk gewone tv uitzendingen (NL) volledig beeldvullend zonder vervorming of grijze balken aan de zijkant (thomson)

mvg. henk

Johan van den D.
03-02-2003, 17:24
een 52" thomson gekocht(52JW640S)

nu nog laten calibreren door Frank en ik heb een leuk tv'tje dacht ik zo Dat kun je inderdaad wel zeggen ja
Lekker groot in ieder gevalhttp://www.smilies.org/basesmilies/1033813923.gif

Dutch
03-02-2003, 19:50
hebbie daar ook een plaatje of link van... ?

http://www.thomson-europe.com/images/TNE/pdfcontent/images/l_52jw640s.gif

52-Zoll Rückprojektor
100 Hz / 50 Hz-Digital Vision Mastering: DVM 100 Hz garantiert ein ruhiges, stabiles Bild ohne Großflächen- und Zeilenflimmern. DVM 50 Hz mit Progressive Scan zeigt seine Stärken bei der Wiedergabe detailreicher Szenen, Kinofilmen und bei 60 Hz Quellen
Virtual Dolby Surround - 80 W Musikausgangleistung für Kino-Surround-Sound ohne zusätzliche Lautsprecherboxen
PIP / PAT: Bild im Bild / Bild und Videotext: Sie können ein anderes Programm betrachten, ohne die aktuelle Sendung zu verlassen. In die aktuell laufende Sendung wird ein kleines, aktives Bild eines weiteren Programms eingeblendet
ProgramInfo
3 Euro-AV-Anschlüsse

Familie: TV
Kategorie: Projektionsfernseher
Bildschirmdiagonale (cm / inch): 133
Dolby System: Virtual Dolby
Vertikal-Frequenz: 100 Hz Digital Vision Mastering
Ton: Stereo Nicam
Produktgeneration: ICC21
Fernbedienung: RCT4157S
Musikausgangleistung (W): 2 x 20 + 40
NaviLight: Navilight
Bildröhre: 16:9 Rückprojektor
Farbe: Black / Silver
Benutzerhilfen: ProgramInfo

http://www.thomson-europe.com/images/TNE/pdfcontent/tv/ps/de_52jw640s.pdf

bulldog (bruno)
03-02-2003, 20:01
een kleine opmerking ivm. de hierboven geplaatste afbeelding... dit is een pic van een 52 TW 610s
het gaat hier om de versie mét ingebouwde dvd speler MAAR ook om het oudere chassis(610) die een beetje minder goed beeld zou geven(heeft men mij bij Thomson in Parijs gezegd)
trouwens ter info: als iemand zin zou krijgen om de nieuwe 61" versie te kopen(ALS hij al uitkomt-nog steeds niet zeker?)
deze is ook op het oude chassis gebouwd

gewoon ter aanvulling...

Johan van den D.
03-02-2003, 20:12
http://www.thomson-europe.com/images/TNE/pdfcontent/images/l_52jw640s.gif
Wel een hele mooie rear-pro;)

Dutch
03-02-2003, 20:50
En hier broederlijk naast elkaar:D :D
(in redelijk juiste verhouding)
http://home.kabelfoon.nl/~rivak/compar.jpg

Acinony
04-02-2003, 06:39
Je hebt gelijk Bruno, die Thompson ziet er idd bruut uit.
Helemaal als je ze zo naast elkaar ziet...pfff
Die Sony is wel groot zeg... maar ik zou toch voor het BB gaan, en hij ziet er nog mooier uit ook.

bmateijsen
04-02-2003, 07:08
Er is een groot verschil in rear-pro's door de gebruikte projector, indien deze op CRT-projectie is gebaseerd, dan heb je ook echt zwart...

Indien de rear-pro op LCD of DLP is gebaseerd, zal je nooit echt diep zwart hebben. Dus CRT verdient de voorkeur...

Verder is de switch tussen 50 en 100 hrz wel handig.. dvd op 50 hrz is namelijk mooier dan op 100 hrz (ivm extra digitale artifacten)

Voor 3999 heb je ook een hele mooie projector... zoals de piano die nu te koop staat of evt.. een 2-dehands CRT.

Wat geldt voor projectie geldt ook voor een rear pro, deze functioneert het beste als de kamer volledig verduisterd is.

Groet Bjorn

tingtong5
04-02-2003, 10:37
leuke tv....maar het is een 4/3
ben je niet beter af met een 16/9 -90 % van de uitzendingen(en dvd's) zijn toch in dit formaat...

heb net een 52" thomson gekocht(52JW640S) voor zo'n 2710 euro zonder vevoerskosten.
die is dan nog 50Hz/100Hz omschakelbaar-interessant als je dvd's speelt- en hij ziet er prachtig uit(front is geborsteld inox)
ik heb hem vergeleken met een sony 51"(16/9) en hij kwam er ,voor mij dan toch, veel mooier uit!

nu nog laten calibreren door Frank en ik heb een leuk tv'tje dacht ik zo

WWwaaaaaattttttttttttt?????!!! Ik heb een maand geleden exact dezelfde TV gekocht en daar 3600 euro (inclusief bezorging) voor betaald! Dan had ik al 200 euro afgedingd ! Hoe kan het dat jij hem zo goedkoop hebt kunnen krijgen? Ik zou het graag weten want misschien kan ik nog iets van het geld terugclaimen bij de zaak waar ik hem gekocht heb (laagste prijsgarantie).

Groetjes,

Ronald.

bulldog (bruno)
04-02-2003, 15:18
WWwaaaaaattttttttttttt?????!!! Ik heb een maand geleden exact dezelfde TV gekocht en daar 3600 euro (inclusief bezorging) voor betaald! Dan had ik al 200 euro afgedingd ! Hoe kan het dat jij hem zo goedkoop hebt kunnen krijgen? Ik zou het graag weten want misschien kan ik nog iets van het geld terugclaimen bij de zaak waar ik hem gekocht heb (laagste prijsgarantie).

Groetjes,

Ronald.

tja,je gaat gewoon naar één van de vele duitse prijsvergelijkers en geeft je toestel op...een paar dagen later heb je je toestel thuisbezorgd!!
ik heb de mijne bij een verkoper uit Berlijn gehaald
ik weet niet of ik op dit forum commerciële info mag geven??!
mail me anders ff
o en heb net ff met el cheapo(ned. prijsvergelijker) gezocht....2985(of zoiets) was het resultaat-zeker te gebruiken om wat terug te krijgen!!

tingtong5
04-02-2003, 15:27
Dank je voor de info. Aha via internet in duitsland dus :P Tsja dat had ik dan ook beter kunnen doen, ik had er geen idee van dat dat zoveel geld zou schelen!

Nee hoor ik hoef geen commerciele info, ik heb die tv nu al gekocht en ik hoef bij die winkel niet aan te komen met de opmerking dat tie in een ander land goedkoper is.. :P

raptorix
07-02-2003, 12:29
Ik heb de KP-41PZ1, ik ben er super tevreden mee, uiteraard is het beeld altijd minder als dat van een conventionele beeldbuis, echter qua prijs zit je 2 a 3 keer lager.

Het is inderdaad waar dat de kijkhoek van dit soort tv's een stuk minder is, echter voor ons is dat niet zo een bezwaar.

Daarnaast is tv kijken iets minder op deze tv aangezien het maar 50 hrtz is. Echter ik kijk er voor 90% dvd op wat juist wel heel rustig is.

Een ander nadeel is dat deze tv's NIET geschikt zijn voor gameconsole's. HOE schadelijk het is weet ik niet exact, wel dat men het sterk afraad.

Kortom het zijn goede tv's maar hebben een aantal beperkingen, grootste voordeel is met name de prijs, en dat maakt een hoop goed!

bulldog (bruno)
07-02-2003, 13:03
euhm,niet geschikt voor gameconsoles????
leg ff uit...ik ben dan wel geen gamer maar daar wil ik toch het fijne van weten! :confused:

raptorix
07-02-2003, 13:34
euhm,niet geschikt voor gameconsoles????
leg ff uit...ik ben dan wel geen gamer maar daar wil ik toch het fijne van weten! :confused:

Omdat bepaalde delen van het scherm continue dezelfde zaken weergeven en dat er daarom dus kans op inbranden bestaat. Weet niet of het ook echt gebeurt, maar de handleiding vermeld dus dat consoles mogelijk schade kunnen veroorzaken.

jeroenenagnes
07-02-2003, 13:52
Omdat bepaalde delen van het scherm continue dezelfde zaken weergeven en dat er daarom dus kans op inbranden bestaat. Weet niet of het ook echt gebeurt, maar de handleiding vermeld dus dat consoles mogelijk schade kunnen veroorzaken.

En bij console en game handleidingen wordt dit ook vermeld.


Jeroen & Agnes.

bulldog (bruno)
07-02-2003, 15:04
En bij console en game handleidingen wordt dit ook vermeld.


Jeroen & Agnes.

zal ff m'n handleiding van m'n thomson 52" erbij nemen en....ja het staat er ook in!

tiens,dan zou dit ook moeten slaan op projectoren...
iemand ervaring mee?

tingtong5
07-02-2003, 15:24
Het slaat op het inbranden op de fosforlaag van een crt ofwel beeldbuis. Dat slaat dus op alles waar een beeldbuis in zit, ook de thomsom 52JW640S (die ik zelf ook heb), maar ook een gewone 51 cm kijkshop tv.

Ronald.

bulldog (bruno)
07-02-2003, 15:30
hé leuk nog eentje met een 52JW640
en hoe bevalt ie?
ik heb hem nu een week of drie en ik ben niet echt tevreden met kabeltv-op dvd is ie zeer goed
'k ga hem dan ook laten calibreren en de binnenkant met zwart vilt bekleden-zou het contrast verhogen

tingtong5
07-02-2003, 15:37
Hoi Bruno,

Tsja hoe bevalt tie. Op zich wel goed, al heb ik er erg moeten wennen (t.o.v. een gewone beeldbuis zeg maar).

Klopt tv is een stuk minder, maar dat ligt niet aan de thomson hoor, kabel sucks zowiezo al en op een groter scherm zie je dat des te meer. Ik heb er uiteindelijk gelijk een satelliet set bij gekocht en dan ziet tv er plots bijna net zo goed uit als dvd :)

Dat van dat zwarte vilt had ik nog niet gehoord. Waar heb je dat vandaan?

Als ik het contrast op ongeveer 70% zet gaan rechte lijnen bovenaan krom trekken, heb jij dat ook? Ik heb het contrast nu op 50% staan maar dan is het beeld weer wat aan de donkere kant.

Afijn binnenkort eens met een test dvd an de slag en kijken of ik een en ander beter kan krijgen. Heb jij dat ook gedaan toevallig?

Groetjes,

Ronald

bulldog (bruno)
07-02-2003, 15:49
Hoi Bruno,



Dat van dat zwarte vilt had ik nog niet gehoord. Waar heb je dat vandaan?


Afijn binnenkort eens met een test dvd an de slag en kijken of ik een en ander beter kan krijgen. Heb jij dat ook gedaan toevallig?

Groetjes,

Ronald

heb ik van Frank(van ht forum),van de firma ITC,hij doet de calibraties(heb je vast al over gelezen op dit en andere fora)
als zij een "complete" calibratie doen van een rptv dan kleven ze de binnenkant steeds vol met zw. vilt(je kan de binnenkant ook zwart spuiten,maar vilt is beter ivm. lichtabsorbtie denk ik)

nog niks getest maar ik denk dat dat niet nodig zal zijn vanwege de calibratie die toch nog moet gebeuren!
binnenkort gaan we dus op reis met de tv naar emmeloord(ik dacht iets van een 300km(enkel)!!!!!!!!
pffffff ;)

Johan van den D.
07-02-2003, 18:14
en ik ben niet echt tevreden met kabeltv-Misschien is het een oplossing om voor normale tv uitzendingen een digi sateliet ontvanger te gebruiken
Deze leveren namelijk een veel beter beeld dan kabel tvhttp://www.kurts-smilies.de/rad.gif

tingtong5
10-02-2003, 09:20
Tsja dat op reis gaan met de 133 cm tv zie ik persoonlijk niet zo zitten :P

Afijn ik heb een avia "besteld", eens kijken hoe ver ik daar mee kom..

Groetjes,


Ronald