PDA

Bekijk de volledige versie : Lichtinval TV...........



King Dingeling
27-01-2003, 18:31
Mijn ouders hebben het huis verbouwd de afgelopen weken en nu is alles klaar..... en zo is nu ook de hele meubelinrichting veranderd.....

nu staat het zo, dat het licht dat door de raam de huiskamer inschijnt precies op de TV staat...... heel irritant is dit als je smiddags een dvd wil kijken..... bij donkere beelden kan je je eigen zo in beeld zien zitten.....

voorheen was dit ook een beetje door een andere raam maar toen we hadden we donkerbruine gordijnen.... was zo opgelost.... maar die hebben we nu dus ook niet meer.....

mijn vraag dus of er iets anders tegen te doen is tegen dat licht dat op de TV schijnt..... 's avonds geen probleem want dan is het donker maar smiddags is dat echt zo irritant....

Camille
27-01-2003, 18:42
Een oplossing is makkelijk gevonden.

*Weer mooie donkere gordijnen hangen.
*Alleen 's avonds een DVD kijken.
*De TV verplaatsen.

Ik weet het, het zijn simpele dingen, maar voor de rest zou ik niks weten;)

In ieder geval succes ermee!

Pim v. Bree
27-01-2003, 18:46
Ik heb het ook ivm met dakraam, ik doe er dan een zelf-in-elkaar-geprutst-met-plakband-aan-elkaar-getaped-vuilniszakkengordijn voor. Tja, tis mijn eigen kamer met 1 raampje, is niet de gemakkelijke oplossing voor de woonkamer.

Maar persoonlijk vind ik een dvdtje kijken 's avonds ook het mooist en leukst, geen enkel ander licht dan je zelf wild. Maar anders dat wat ik boven heb gemeld.

Johan van den D.
27-01-2003, 20:16
Een oplossing is makkelijk gevonden.

*Weer mooie donkere gordijnen hangen.
*Alleen 's avonds een DVD kijken.
*De TV verplaatsen.

Ik weet het, het zijn simpele dingen, maar voor de rest zou ik niks weten;)

Iets anders is er namelijk ook niet;)

Ettepet
27-01-2003, 20:19
Toevallig vertelde een kennis van mij afgelopen weekend dat zijn ouders een B&O-televisie hadden gekocht met een speciaal filter ervoor. Daardoor kun je bij vol daglicht nog rustig kijken. Helaas is dat filter niet los te koop, vermoed ik.

Bij Correct hebben ze 2 van die televisies staan.

King Dingeling
27-01-2003, 20:56
Een oplossing is makkelijk gevonden.

*Weer mooie donkere gordijnen hangen.
*Alleen 's avonds een DVD kijken.
*De TV verplaatsen.

Ik weet het, het zijn simpele dingen, maar voor de rest zou ik niks weten;)

In ieder geval succes ermee!

jaa dat weet ik al maar zoals ik zei, ik woon nog bij m'n ouders, ben pas 17 dus ik kan niet zomaar het huis gaan herinrichten :)

Edwin V
28-01-2003, 06:38
jaa dat weet ik al maar zoals ik zei, ik woon nog bij m'n ouders, ben pas 17 dus ik kan niet zomaar het huis gaan herinrichten :) Zelf een TV kopen voor op je slaapkamer:)

Raf van Bossum
28-01-2003, 11:52
Dingeling,

TV's zijn niet de meest interieur vriendelijkste objecten.
En als ze dan al ergens staan, is dit meestal de enigste plek die hun gegund is.
Ookal wordt er rekening gehouden met hun functie(het kunnen bekijken van bewegende beelden), dat wil nog niet zeggen dat de plek waar zij hun functie moeten uitvoeren dit toe laat.
En zo komen we op jouw situatie.
Doordat het beeld niet waarneembaar is, kunnen er 2 dingen gebeuren:
1, je past de instelling zo aan dat je overdag's kunt kijken.
Maar 'savonds staat dat ding dan gaten in je netvlies te branden, en gooi je veel van de weinige kwaliteit die er inzit helemaal weg, en verkort je de levensduur van het toestel.
2, je kijkt pas wanneer de lichtcondities dit toelaten, waarmee je de gebruik'stijd halveerd.
Zie het als een bankstel waar je maar de helft van de tijd op mag zitten.
Je moeder zou dan niet jullie huidige bankstel gekocht hebben, maar een goedkopere, en je vader zou sterke bedenkingen hebben over het nut.
Niet te spreken van de sociale opmerkingen die je van anderen zou krijgen.

Oplossingen?
Alles is al een consessie, elk interieur is daarop gebaseerd.
Dus verdanderingen zullen als een negatief iets ervaren worden.
Het voorkomen van lichtval op de beeldbuis is de enigste werkzame oplossing.
Tenzij begrepen wordt dat de plek van de TV in het interieur veel belangrijker is dan wordt erkend.
Gezellig op zondagmiddag naar voetbal kijken zit er ook niet meer in.
En de soap voordat ma een het eten begint leid hier ook onder!
Straks gaan ze de tuin doen.
En wordt de oprijlaan naar de garage een vijfer.
Hebben jullie een auto?

Groetjes,

Raf.
(PS. desnoods laat je pa&ma deze topic verder afhandelen, voordat je niet meer mag internetten, en rare ideeen opdoen)