PDA

Bekijk de volledige versie : Buena Vista: Peter Pan - Terug naar Nooitgedachtland



Eric van Ballegoie
28-01-2003, 12:49
Buena Vista: Peter Pan - Terug naar Nooitgedachtland



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=716)

Rochan
28-01-2003, 13:45
Ook al is het geen originele classic, toch heb ik van de film genoten. Dus komt deze ook wel in mijn collectie:D

Ronald Dassen
28-01-2003, 16:32
Mij lijkt deze film ook wel leuk, ik heb hem wel niet gezien, maar ik heb de strip gelezen in eh...ahum, jawel, de Donald Duck, en de strip vond ik wel leuk.

Ik denk dat ik deze ook wel ga aanschaffen

(Disney)Tom Houben
28-01-2003, 22:24
Toch wel aardig getekend, maar wat een saai verhaal, ik viel bijna in slaap in de bios...

En alleen al omdat het een (niet zo supergeweldig)vervolg is op zo'n klassieker als Peter Pan zou ik hem NIET kopen!

Gelukkig komen een maandje later weer 5 ECHTE Classics op DVD :)

edwin peelen
29-01-2003, 09:57
Gelukkig komen een maandje later weer 5 ECHTE Classics op DVD ->


Tom, weet jij welke classics dit zijn?
B.V.D.

michelvanduivenbode
29-01-2003, 11:37
ik vond het een beetje tegenvallen, de trailer op de peter pan dvd was mooi, vol verwachting naar de bios.
tegenvallende animatie, matig verhaal en liedjes en het stuk van de trailer de ontvoering boven londen was het mooiste stuk van de film, jammer hij had een betere film verdiend onze peter pan

(Disney)Tom Houben
29-01-2003, 15:15
Gelukkig komen een maandje later weer 5 ECHTE Classics op DVD ->


Tom, weet jij welke classics dit zijn?
B.V.D.

-Pinokkio
-De Speurneuzen
-Het Grote Verhaal van Winnie de Poeh
-Vrij en Vrolijk (Fun and Fancy Free)
-Heksen en Bezemstelen

Besteed je geld dus beter aan een van deze Classics, dan aan zo'n cheapquel... :)

Surya
29-01-2003, 15:21
Ik heb me altijd al afgevraagd vanwaar deze debiele vertaling van de titel vandaan komt!? Sinds wanneer heet het 'Nooitgedachtland'???

(Disney)Tom Houben
29-01-2003, 16:16
Ik heb me altijd al afgevraagd vanwaar deze debiele vertaling van de titel vandaan komt!? Sinds wanneer heet het 'Nooitgedachtland'???

Zo zie je maar, zelfs fatsoenlijke titels voor cheapquels kunnen ze niet verzinnen!!! :(

Degene die de titel verzonnen heeft, heeft de originele film denk ik nog nooit gezien. Daarin heet "Neverland" namelijk "Fantasieland". Ze hebben gewoon de Engelse titel vertaald en 'hop', klaar waren ze. Waarom zouden ze ook maar enig respect tonen voor het origineel als het ook goedkoop en makkelijk kan... :(

René Groen
29-01-2003, 16:26
Engels heet het toch: Peter Pan - Return to Neverland?
Dat klinkt een stuk strakker dan 'nooitgedachtenland'

(Disney)Tom Houben
29-01-2003, 20:17
Engels heet het toch: Peter Pan - Return to Neverland?
Dat klinkt een stuk strakker dan 'nooitgedachtenland'

Nou, hij heet officieel gewoon "Return to Neverland", maar ze plakken er altijd "Peter Pan in..." voor, zodat de mensen kunnen zien dat het een cheapquel is :D

Surya
29-01-2003, 20:33
Degene die de titel verzonnen heeft, heeft de originele film denk ik nog nooit gezien. Daarin heet "Neverland" namelijk "Fantasieland". Ze hebben gewoon de Engelse titel vertaald en 'hop', klaar waren ze. Waarom zouden ze ook maar enig respect tonen voor het origineel als het ook goedkoop en makkelijk kan... :(
Dan nog. Neverland wordt Nooitland, maar dat gaat natuurlijk niet, maar veel geforceerder dan Nooitgedachtland konden ze het niet maken he. De originele vertaling van die naam, die ook in de boeken staat, was idd een veel betere oplossing geweest.

René Groen
30-01-2003, 08:12
Nou, hij heet officieel gewoon "Return to Neverland", maar ze plakken er altijd "Peter Pan in..." voor, zodat de mensen kunnen zien dat het een cheapquel is :D

En terecht :D

Wesley
31-01-2003, 09:05
-Pinokkio
-De Speurneuzen
-Het Grote Verhaal van Winnie de Poeh
-Vrij en Vrolijk (Fun and Fancy Free)
-Heksen en Bezemstelen

Besteed je geld dus beter aan een van deze Classics, dan aan zo'n cheapquel... :) De Speurneuzen!!! Yes, daar zat ik op de wachten :D... en Heksen en Bezemstelen? Welke is dit in het Engels?
ff ontopic: Ik heb de trailer gezien van deze film ("Peter Pan 2") en het zag er helemaal niet mooi uit :(... slecht gemaakte boot ook :o

Stijn Hoop
03-02-2003, 11:18
2 dingetjes die ik niet helemaal snap:

- pinocchio is al op Disney DVD geweest, waarom nog een keer?
- heksen en bezemstelen is toch geen echte classic? (bedknobs & broomsticks in het engels dacht ik, dat is zo'n animatie + echte acteurs film a la mary poppins e.d.).

--Stijn

Surya
03-02-2003, 11:33
- pinocchio is al op Disney DVD geweest, waarom nog een keer?
Deze keer MET extras om nog meer geld te verdienen?

(Disney)Tom Houben
05-02-2003, 22:09
2 dingetjes die ik niet helemaal snap:

- pinocchio is al op Disney DVD geweest, waarom nog een keer?
- heksen en bezemstelen is toch geen echte classic? (bedknobs & broomsticks in het engels dacht ik, dat is zo'n animatie + echte acteurs film a la mary poppins e.d.).

--Stijn

Pinokkio is eerst door Warner uitgegeven om maar even snel ook een paar films op DVD te hebben. Warner had toen nog geen rechten voor de extra's. BVHE geeft deze versie nu uit met extra's.

Heksen en Bezemstelen wordt in ons land wel als Classic uitgegeven en het is zeker een klassieker, maar de film hoort niet bij de '42 lange avondvullende animatiefilms'.

(Disney)Tom Houben
05-02-2003, 22:11
ff ontopic: Ik heb de trailer gezien van deze film ("Peter Pan 2") en het zag er helemaal niet mooi uit :(... slecht gemaakte boot ook :o

Was ook niet zo mooi en was saai!
OPROEP: allemaal boycotten deze film, net als Jungle Book 2, blegh, alleen het idee al, ze moeten met hun poten van de sprookjes afblijven daar bij ketsjing-$-Disney!:)

Rochan
05-02-2003, 22:53
Was ook niet zo mooi en was saai!
OPROEP: allemaal boycotten deze film, net als Jungle Book 2, blegh, alleen het idee al, ze moeten met hun poten van de sprookjes afblijven daar bij ketsjing-$-Disney!:)

Maak dat de kinderen maar wijs;)