PDA

Bekijk de volledige versie : hogere sferen



riny
28-01-2003, 20:16
to whom it may concern...

welke films kijken jullie het liefst in 'hogere sferen'
oftewel met een dikke joint erbij ;)

mijn favorieten:

2001 a space odyssey
vampyros lesbos
the iron giant (!)
suspiria
dead man
the doors
...

Jaap22
28-01-2003, 20:33
Requiem For A Dream ;)

Gabriel B.
28-01-2003, 20:49
Ik zou Attack of the Clones eens moeten proberen onder invloed. Misschien werkt hij dan minder irriterend.

Alex van den Berg
28-01-2003, 22:10
Ik zou bijna zeggen; "Welke film niet?"... :D

Maar goed... Als ik me dan toch tot een paar hoogtepunten moet beperken, dan wil ik me toch zeker aansluiten bij 2001, A Space Odyssey en The Doors! (y)

Rochan
28-01-2003, 22:27
Ik doe het al jaren niet meer (joint roken):D Maar ik weet wel dat ik de films van Cheech and Chong onder het genot van een joint, echt wel een stuk helderer vond;)

Art
28-01-2003, 22:37
Ik denk dat Fear and Loathing in Las Vegas ook wel genoemd mag worden :D

Hanna
30-01-2003, 21:53
Ocean's Eleven...
Én Brad Pitt,
Én George Clooney..
Én Matt Damon...
in één film. waarschijnlijk kan ik daar onder invloed echt niets over zeggen.. maar gewoon ontzettend ehm... geïnteresseerd, naar kijken :D

Richard B.
30-01-2003, 21:59
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit een joint gerookt heb en zelfs nog nooit enige drug gebruikt heb zelfs. Is dat wat, films bekijken onder invloed? Voegt het iets toe? Een beetje alcohol werkt vaak wel prettig, merk ik altijd, maar is het met een joint nog beter?

EDIT: btw een heel goed idee voor een thread dit. Interessante materie. :)

JayLunar
30-01-2003, 22:15
Ik heb het vaak geprobeerd, maar telkens val ik al na een kwartier zowat in slaap :o

Alex van den Berg
30-01-2003, 22:19
<scheur>... zelfs nog nooit enige drug gebruikt heb zelfs... <scheur>... Een beetje alcohol werkt vaak wel prettig, merk ik altijd...Om je even uit de droom te helpen...
Veel mensen beseffen het niet, maar alcohol valt ook onder de noemer "drugs". Sterker nog... Het valt medisch gezien onder de noemer HARDdrugs! Een verdovend middel met psychische EN lichamelijke verslavingsverschijnselen... net als heroïne en cocaïne.
Marihuana en hash zijn SOFTdrugs. D.w.z. dat ze "slechts" psychisch verslavend zijn... net als koffie en thee (jajaa... ook drugs :D )

Tot zover deze off-topic uiteenzetting... ;)

Christiaan Sauer
30-01-2003, 22:32
sjit he, dan ben ik weer lekker bezig geweest vandaag:
koffie gedronken, thee gedronken, sigaretje of wat er door gehaald vandaag, en een biertje gedronken. En ik maar zeggen dat ik nooit drugs gebruik (6) .
Maaruh, om ff ontopic te komen: af en toe kijk ik wel eens een filmpje met een paar biertjes op, maar verder dan de helft kom ik meestal niet (misschien teveel biertjes :D ).
En drugsdrugs (joints en dat zooit zooi) heb ik nog nooit gebruikt (een keer 2 trekjes, maart dat amerikaanse zooi, en daar merk je geen ene moer van;) ).

Rochan
30-01-2003, 22:33
Harvard Man ook wel een film die je af en toe laat trippen:D

Richard B.
30-01-2003, 22:39
Om je even uit de droom te helpen...
Veel mensen beseffen het niet, maar alcohol valt ook onder de noemer "drugs". Sterker nog... Het valt medisch gezien onder de noemer HARDdrugs! Een verdovend middel met psychische EN lichamelijke verslavingsverschijnselen... net als heroïne en cocaïne.
Marihuana en hash zijn SOFTdrugs. D.w.z. dat ze "slechts" psychisch verslavend zijn... net als koffie en thee (jajaa... ook drugs :D )

Tot zover deze off-topic uiteenzetting... ;)

Alcohol is natuurlijk niet direct een hallucinerend of geestverruimend middel (dwz: zolang je het in 'normale' doses gebruikt natuurlijk) dus een 'volwaardige' drug lijkt het me nou niet bepaald.

DAARINTEGEN heb ik wel eens een vriendin gehad die me er naar doet neigen om de stelling te willen verdedigen dat sommige vrouwen ook onder harddrugs zouden moeten vallen. Ik bedoel: ze kunnen verslavend werken, ze maken je soms gillend gek, ze laten je dingen zien die er niet zijn, ze kosten je handen vol geld, ze kunnen je in 'hogere sferen' doen belanden maar soms (als ze je verlaten) laten ze je volledig gevoeloos achter en onderdrukken ze je eetlust of enige andere 'zin'. Met dat soort symptomen hebben we het hier niet meer over soft-drugs mensen... :D :D

Joost v.d. Ham
30-01-2003, 23:01
eigenlijk rook ik nooit een jointje maar i.c.m. The Cell is het wel aan te raden:D (ook omdat de film zonder niet te pruimen is)

thomas fabry
31-01-2003, 12:17
Mischien een beetje clichè lijstje maar toch...

lord of the rings (4disk-r1)
starwars I en vooral II
the matrix
bram stalker`s Dracula (superbit/DTS-track)
Manga`s

immz0r
31-01-2003, 15:37
Fear and Loathing in Las Vegas :))

vind et er helemaal een film voor ;)

*edit*, was al genoemd.. had nog niet gelezen..
nahja ben et met je eens iig ;)


vind films zoals Pi ook wel te doen, ga je allemaal moeilijke verbanden leggen :P

Don Corleone
31-01-2003, 15:57
Zekers wel The Big Lebowski!!!

Zeker met die 'trip' scenes

mradem
31-01-2003, 16:03
Uh the Doors!!!!!!!!!!!!

En toppers zoals Basic Instinct. Ever fucked on cocaine :D .

Tijntje
31-01-2003, 17:52
Ik heb maar 3x in m'n leven een joint (mee)gerookt. En tijdens een van die keren werd Pink Floyd - The Wall opgezet.
Poe hee ik weet echt niet meer hoe die ging maar ik kan me nog wel herinneren dat ik er naar zat te kijken als een aap naar een horloge :D

Jaded
31-01-2003, 18:08
Ik denk dat Fear and Loathing in Las Vegas ook wel genoemd mag worden :D
Hoe deze film is tijdens het roken van een joint weet ik niet ... heb er nog nooit één gerookt. Het zegt me niets.

Maar op sommige andere drugsvormen is hij toch niet aan te raden!

The Lion King daarentegen wel ... ooit eens 5 keer na elkaar gekeken. ;)

mradem
31-01-2003, 19:18
The Lion King daarentegen wel ... ooit eens 5 keer na elkaar gekeken. ;)

LoL dan zit je er echt in jaded :D

Go with the flow ;) .

skin
01-02-2003, 11:33
Ik doe het al jaren niet meer (joint roken):D Maar ik weet wel dat ik de films van Cheech and Chong onder het genot van een joint, echt wel een stuk helderer vond;)

wel eens een lachkick gehad in de bios bij en C & C?
ik wel, zo erg dat de rest van de zaal na 5 minuten ook meedeed, heel genant allemaal:rolleyes:

immz0r
01-02-2003, 13:11
Ik moest gister ook wel verdomd hard lachen om Sleepy Hollow

zonder joint ;)

was ook gewoon komische film imho, Tim Burton kan et wel! :)

SLASH
01-02-2003, 17:39
Pulp Fiction
Strange Days
Tank Girl

Niels Simons
01-02-2003, 17:41
o.i. van welke drugs dan Jaded? ik vind lion king echt niks...
misschien met 15 bier,ken je nog lachen als die pa vertrappeld wordt...

mazzel,niels

Rob P.
01-02-2003, 18:16
1x Knetterstoned naar Starship Troopers geweest in de bios, ik scheet zowat in mijn broek van dat gigantische kever-geval die die vuurballen afschoot.
Ook een leuke canabis-film combinatie is Eraserhead.
Verder heb ik echt één keer een hele film afgezien toen ik al een aanzienlijke hoeveelheid alcohol in mijn bloed had circuleren, (samen met enkele gasten die ik hier over de vloer had) Almost Famous. En dan die buscène keihard en vooral heel vals meeblèren..:D :D

WitteGijt?
01-02-2003, 18:31
Verder heb ik echt één keer een hele film afgezien toen ik al een aanzienlijke hoeveelheid alcohol in mijn bloed had circuleren, (samen met enkele gasten die ik hier over de vloer had) Almost Famous. En dan die buscène kijhard en vooral heel vals meeblèren..:D :D

Dat doe ik ook als ik nuchter ben :D.

Rob P.
01-02-2003, 18:44
Dat doe ik ook als ik nuchter ben :D.

Maar dan toch net iets harder..:D

Rochan
01-02-2003, 20:25
wel eens een lachkick gehad in de bios bij en C & C?
ik wel, zo erg dat de rest van de zaal na 5 minuten ook meedeed, heel genant allemaal:rolleyes:

Kheb een film van hun in de bioscoop gezien, volgens mij Up in Smoke, en heb echt dubbelgelegen. En daarna een aantal van hun films met vrienden samen gekeken thuis, met het genot van een joint. En dan krijg je echt de slappe lach:D

thomas fabry
01-02-2003, 21:03
o.i. van welke drugs dan Jaded? ik vind lion king echt niks...
misschien met 15 bier,ken je nog lachen als die pa vertrappeld wordt...

mazzel,niels

Ik ben het met Jaded eens. The Lion King is een pracht film. Mischien wel het geschiktst van allemaal naar mijn mening. Wisselt sentiment af met levensbeschouwelijke elementen waardoor je haast archetypische onthullingen kunt bewerkstelligen. Jammer dat deze film nog niet op dvd uit is.

Ik snap zelf niet zo goed waar het idee vandaan komt dat films over drugs gelijk geschikt zijn om op de drugs te gaan bekijken.
Deze moet je juist nuchter kijken.

Alex van den Berg
01-02-2003, 21:39
moet jeBah! Vieze woorden... :D

Hanna
01-02-2003, 22:31
DAARINTEGEN heb ik wel eens een vriendin gehad die me er naar doet neigen om de stelling te willen verdedigen dat sommige vrouwen ook onder harddrugs zouden moeten vallen. Ik bedoel: ze kunnen verslavend werken, ze maken je soms gillend gek, ze laten je dingen zien die er niet zijn, ze kosten je handen vol geld, ze kunnen je in 'hogere sferen' doen belanden maar soms (als ze je verlaten) laten ze je volledig gevoeloos achter en onderdrukken ze je eetlust of enige andere 'zin'. Met dat soort symptomen hebben we het hier niet meer over soft-drugs mensen... :D :D

LOL!:D
je hebt heel erg veel meegemaakt, kan ik wel opmaken uit deze post..(6)(6)(6)
Ik geef je ook groot gelijk hoor! ík zou ook nóóit aan een relatie met een vrouw beginnen :rolleyes:

thomas fabry
02-02-2003, 14:52
Bah! Vieze woorden... :D

Moet kunnen.......
;)

skin
03-02-2003, 19:16
Ook een leuke canabis-film combinatie is Eraserhead.


:confused: :confused: :confused: :confused:

de meest deprimerende film allertijden met een joint?

nou...... nee, geweldige film, daar niet van, maar met een joint?

Alex van den Berg
03-02-2003, 19:34
de meest deprimerende film allertijden met een joint?

nou...... nee, geweldige film, daar niet van, maar met een joint? Het blijft een gevoelsversterker he... ;)
Inderdaad... Deprimerende films in combinatie met een joint... Alleen doen wanneer je absoluut gelukkig bent... :D

Jaded
03-02-2003, 19:38
o.i. van welke drugs dan Jaded?
Ik weet het niet meer eigenlijk.
XTC ofwel mushrooms, één van de twee.

Rob P.
03-02-2003, 19:53
:confused: :confused: :confused: :confused:

de meest deprimerende film allertijden met een joint?

nou...... nee, geweldige film, daar niet van, maar met een joint?

Ik vind Eraserhead helemaal niet deprimerend.. Ik vind juist het leuke aan die film dat er zulke leegtes in zitten waarbij je helemaal doorfilosofeert. Als je die film onder invloed ziet heb je er zo waanzinnig verhaal bij bedacht, ik wel tenminste..:)

Yi-Long
04-02-2003, 00:57
Damn....gebruikt IEDEREEN drugs tegenwoordig ofzo!?
Geez...ik begin oud te worden denk ik (26).
Heb nog nooit drugs aangeraakt en zal dat ook nooit doen waarschijnlijk. Same with alcohol trouwens.



Misschien dat ik daarom zo verschrikkelijk knap ben!? :p

Jaded
04-02-2003, 17:12
Damn....gebruikt IEDEREEN drugs tegenwoordig ofzo!?

Nee, ik niet.

Vroeger wel, een paar jaar geleden gestopt.

madelon
04-02-2003, 17:26
Eh Scream 1 en 2. Dan kan ik er tenminste wel om lachen....

Alex van den Berg
05-02-2003, 00:27
http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=734 :D

Richard B.
05-02-2003, 21:55
http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=734 :D

Is de titel nou echt 'Koyaanisqatsi - Powaqqatsi' of ben ik gewoon dusdanig stoned dat ik alle letters doormekaar hussel bij het lezen? ;)

Art
05-02-2003, 21:56
Is de titel nou echt 'Koyaanisqatsi - Powaqqatsi' of ben ik gewoon dusdanig stoned dat ik alle letters doormekaar hussel bij het lezen? ;)
Het is echt zo :D

Niels Simons
05-02-2003, 22:05
ik gebruik trouwens ook geen drugs yi-long.

maar een pilske op zijn tijd(lees een halve krat in de disco) kan ik wel waarderen...

helemaal niks lijkt me ook zo saai,dan wordt je nooit opgepakt...

mazzel,niels

Joost v.d. Ham
05-02-2003, 22:27
Damn....gebruikt IEDEREEN drugs tegenwoordig ofzo!?
Geez...ik begin oud te worden denk ik (26).
Heb nog nooit drugs aangeraakt en zal dat ook nooit doen waarschijnlijk. Same with alcohol trouwens.


nee hoor, ik doe ook niet echt aan drugs (1 a 2 joints per jaar)
maar alcohol.....:) tsja das een ander verhaal.

Maar dat is echt niet alleen van deze generatie hoor...:o

Alex van den Berg
05-02-2003, 22:39
nee hoor, ik doe ook niet echt aan drugs (1 a 2 joints per jaar)
maar alcohol.....:) tsja das een ander verhaal.

Maar dat is echt niet alleen van deze generatie hoor...:o Ach.... toen ik zo oud was als jullie (yep... "boeee" maar even... :D ), had ik de fles jenever onder mijn bed liggen...
Tegenwoordig drink ik geen drup meer... hoogstens een wijntje bij het kerstdiner... :D

Het zal met jullie dus ook wel goed komen! :D
Ik draai nog een jointje en zet de VHS van Koyaanisqatsi nog maar eens aan... :D

Matt D
08-02-2003, 18:22
ik ben wel eens nieuwsgierig wat er allemaal door de dvd.nl leden gebruikt wordt van drugs (al dan niet voor het bekijken van films), is het mogelijk om een poll te maken met verschillende mogelijkheden om te stemmen? vb weet, paddestoelen... ik zeg maar wat

Jaded
08-02-2003, 18:31
ik ben wel eens nieuwsgierig wat er allemaal door de dvd.nl leden gebruikt wordt van drugs
Ik weet niet of het eerlijk zou verlopen anyway ... ik bijvoorbeeld zou ze niet allemaal lopen opnoemen.

BIG FAT EDIT: Niet dat het er zoveel zijn ....

Lex v/d Moolen
08-02-2003, 18:34
ik ben wel eens nieuwsgierig wat er allemaal door de dvd.nl leden gebruikt wordt van drugsIk gebruik DVD's :D

Matt D
08-02-2003, 18:37
Ik weet niet of het eerlijk zou verlopen anyway ... ik bijvoorbeeld zou ze niet allemaal lopen opnoemen.

ja er is nog verschil tussen ze aanduiden op een lijstje (ik denk dat de crew wel privcacy respecteert) en gewoon hier zeggen

John
08-02-2003, 18:37
Ik gebruik DVD's :D

ik vaak chocola tijdens het film kijken...

riny
08-02-2003, 18:38
jointje op zijn tijd. meer niet (meer)

JeroenDeluxe
09-02-2003, 03:11
ik denk dat SWINGERS nog steeds de beste film aller tijden is om te kijken onder invloed van alcohol/drug/een combi daarvan. regelmatig heb ik met mijn vrienden een 'swingers-avond', waarbij de alcohol rijkelijk vloeit en we voor het grootste gedeelte schreeuwend voor de tv zitten/rondspringen. de ultieme onder-invloed-film mijns inziens...

riny
09-02-2003, 04:28
ik denk dat SWINGERS nog steeds de beste film aller tijden is om te kijken onder invloed van alcohol/drug/een combi daarvan. regelmatig heb ik met mijn vrienden een 'swingers-avond', waarbij de alcohol rijkelijk vloeit en we voor het grootste gedeelte schreeuwend voor de tv zitten/rondspringen. de ultieme onder-invloed-film mijns inziens...

money!!!
maarre, waarom ben je hem dan aan het verkopen? of heb je net als ik de r1 CE besteld?;)

Marcel Lahaije
22-01-2011, 09:58
om een oude topic weer nieuw leven in te blazen.

Ik geef er zelf de voorkeur aan om een film met een joint te kijken omdat het simpelweg de kijk ervaring vergroot. Alle emoties komen vele malen sterker over, je beleeft de film veel intenser. Zo heb ik de ballen uit mijn zak gelachen bij Get Him To The Greek en cried me a river bij Walk The Line.

Daarnaast kan ik het iedereen van harte aanbevelen om Inception onder het genot van een lekkere bahama te ervaren...over and over again!

Albert Kostwinder
22-01-2011, 10:28
Ben ik het totaal niet mee eens. Als je jezelf goed kent heb je geen drugs nodig. Dan wordt de film de drugs....drugs nodig zijn is een teken van zwakte vind ik....het is juist de kunst je gevoel te verbeteren zonder drugs.

Marcel Lahaije
22-01-2011, 11:23
Ben ik het totaal niet mee eens. Als je jezelf goed kent heb je geen drugs nodig. Dan wordt de film de drugs....drugs nodig zijn is een teken van zwakte vind ik....het is juist de kunst je gevoel te verbeteren zonder drugs.

Fijn om te zien dat je gebruik maakt van je recht van vrijheid tot meningsuiting(y)
Heb je minder goede ervaringen met het gebruik van drugs bij jezelf of bij anderen?

Albert Kostwinder
22-01-2011, 13:22
Jij noemt allemaal emoties die ik zonder enige vorm van drugs al krijg en zeer intens. De enige voorwaarde is dat de film zo goed gemaakt is dat ik er in mee kan gaan.... :)