PDA

Bekijk de volledige versie : Shining miniserie



Paul_Knoop
29-01-2003, 22:23
The shining mini serie komt op dvd op 10 februari zou hij regio 2 in de uk moeten liggen, nu nog wachten tot hij hier komt...

Ben benieuwd wat anderen van de mini-serie vonden, ikzelf vindt het veel beter dan de biosfilm met jack nicholson..

FrenkieB
30-01-2003, 07:52
Ik ken de mini serie niet maar ik denk dat de ik de film toch het best zal vinden. Jack Nicholson is gewoon zo goed daarin....

Philippe
30-01-2003, 18:04
In vergelijking met de film van Kubrick vond ik de miniserie zwaar tegenvallen: te lang en geen spanning.

Lex v/d Moolen
30-01-2003, 18:13
Ben wel benieuwd. De series zouden wel het boek van Stephen King beter benaderen.

Renny Collard
30-01-2003, 18:13
Ik heb de serie ook niet gezien, maar ik kan me niet voorstellen dat die rol van Jack Nicholsen door een ander beter gedaan kan worden.

FrenkieB
30-01-2003, 18:28
Ben wel benieuwd. De series zouden wel het boek van Stephen King beter benaderen.

Ja..dat zou mischien nog wel een reden zijn om te kijken...de film verschilt toch wel van het boek..

frankieboy
31-01-2003, 08:39
Die mini serie hadden ze nooit moeten maken, en volgens mij was ie ook nooit gemaakt als Stephen King niet zo had zitten nuilen over het orgineel. Volgens mij kun je niet anders dan tevreden zijn met een film zoals Kubrick die neergezet heeft. Persoonlijk vind ik de Kubrick versie een van de mooiste "sfeer" films die ik ken.

Ronald Stiebolt
31-01-2003, 08:47
Off-topic: The Shining is een van de best ontvangen King-verfilmingen tot nu toe. Saillant detail: King zelf gruwt ervan, dit heeft hij in diverse interviews gezegd.

In de reden waarom kan ik 'm ook niet helemaal ongelijk geven: King stelt dat Nicholson vanaf het begin al 'gek' is (ooit Nicholson een 'normaal' iemand zien spelen?) en dat dat haaks staat op het ontvouwen van het plot.

De kracht van het boek zit 'm in het feit dat de hoofdpersoon in het begin zo lekker herkenbaar 'gewoon' is en dat de krankzinnigheid er langzaam insluipt....

Just my 2 cents worth....

Addie
31-01-2003, 08:52
Off-topic: The Shining is een van de best ontvangen King-verfilmingen tot nu toe. Saillant detail: King zelf gruwt ervan, dit heeft hij in diverse interviews gezegd.

In de reden waarom kan ik 'm ook niet helemaal ongelijk geven: King stelt dat Nicholson vanaf het begin al 'gek' is (ooit Nicholson een 'normaal' iemand zien spelen?) en dat dat haaks staat op het ontvouwen van het plot.

De kracht van het boek zit 'm in het feit dat de hoofdpersoon in het begin zo lekker herkenbaar 'gewoon' is en dat de krankzinnigheid er langzaam insluipt....


Ben het hier wel mee eens. Maar er zijn ook nog andere zeer goede verfilmingen van Stephen King bijv. The Green Mile

Maar dit hoort niet bij dit Topic Misschien een nieuwe thread?:D

The Scratcher
31-01-2003, 13:22
Heb de miniserie wel gezien maar vond hem tegenvallen ivm de film, ik had ook niks anders verwacht eerlijk gezegd. Als tv serie was ie wel te pruimen vond ik en ook waren de acteer prestaties bij vlagen best wel goed. Echter vind ik het de aanschaf op dvd niet waard na 1 keer gezien te hebben. Als tv mini serie wel aardig maar zeer zeker geen hoogvlieger...

Rob P.
31-01-2003, 14:48
Kijk mening is natuurlijk mening, maar ikzelf vind dat de miniserie niet eens in de schaduw mag staan van de film. Het is gewoon een goedkope imitatie, met b-acteurs b-camerawerk en o ja, geen enkele spanning. Nee, Kubrick heeft naar mijn mening gewoon de perfecte verfilming van dit boek weten te maken, beter is bijna niet mogelijk en deze miniserie is daar een mooi voorbeeld van al zeg ik het zelf. Dit is voor mij echt de allerslechtste Stephen King verfilming ooit..

immz0r
31-01-2003, 16:15
de film vond ik wel te doen, niet uber, maar.. mwoah, wel d e moeite waard om te kijken

as for de miniserie: ik heb 2 afleveringen gezien en vond et 3x niks (jaja :P)

BrianB
31-01-2003, 17:28
Goh, ben ik dan de enige die hem wel goed vond?

Jordé den Tenter
01-02-2003, 19:38
Ik heb de mini-serie al heel lang op VHS en vind hem niet slecht maar de "kubrick"versie is vele malen beter dit komt ook een beetje door de acteurs in de mini-serie zitten wat minder zoals:Rebecca De Mornay en Steven Weber, en in de echte versie hioef ik natuurlijk maar een naam te noemen JACK!!!

NightScape
01-02-2003, 21:33
Goh, ben ik dan de enige die hem wel goed vond?

Nee hoor, ik vind de miniserie zelfs beter dan de film.
Ik heb het boek enkele malen gelezen en mis gewoon bij de film teveel qua verhaal.

Dave
02-02-2003, 09:39
Ik vond/vind de mini-serie ook goed, echt beter uitgewerkt dan de film, meer naar het boek bedoel ik dus...
betere3 en langzamere opbouw (y)

Paul_Knoop
03-02-2003, 10:05
Dus tot nu toe 2 mensen die de mini serie beter vinden.:(

had ik toch niet verwacht..

Remco Out
03-02-2003, 10:38
Dus tot nu toe 2 mensen die de mini serie beter vinden.:(
Ik zou daar niet over kunnen oordelen, aangezien ik de mini serie niet heb gezien, maar vond The Shining toch zeker wel een goede film met een uiteraard zeer goed acterende Jack, maar moet wel zeggen dat ik nu benieuwd ben naar deze miniserie.

Gabriel B.
04-02-2003, 13:51
Ik heb de mini-serie nog niet gezien en tot mijn grote schaamte moet ik toegeven de film versie ook nog niet gezien te hebben.
De algemene opmerking die ik wel heb met King-films is het feit dat het overgrote gedeelte onder hen als een soort "samenvatting" van de boeken overkomen.
Daarom niet (erg) slecht, maar men mist wel de diepgang van de personages.

filmpie
03-10-2004, 12:44
Ik zou niet zeggen dat de film slechter is maar ik denk dat ik eerder de miniserie opzet dan de film. Gezien het kleinere budget en de minder aansprekende namen in de film kan ik de miniserie alleen maar meer waarderen. Maar goed ik ben ook niet vies van een "langdradig" stukje film. :)

miT
03-10-2004, 12:52
Eigenlijk zijn ze allemaal verneukt. Kubrick heeft er een mooie sfeer in gemaakt en een goede cast, maar het verhaal compleet verneukt, er is zoveel uit gelaten. De miniserie daarentegen heeft een geweldig verhaal, maar is lang niet zo mooi verfilmd en lang neit zo'n goede acteurs. Steven Weber ging nog wel, maar Rebecca DeMornay en dat kind, blugh.

Oftewel, het had er beter tussenin kunnen zitten, had Kubrick zich maar meer aan het originele verhaal gehouden...


godvergeten *** censuur

Maick Werner
04-10-2004, 00:13
Ik vond de serie lang niet zo creepy en beklemmend als de originele film van Kubrick, maar Steven Weber zet inderdaad een character neer dat naarmate de film vorderd beter 'flipt'.

Het is een serie die je waardeert als het een aantal weken door Yorin wordt uitgezonden op de zondag..en dat in de herst of winter.