PDA

Bekijk de volledige versie : Scarface



HiddeV
31-01-2003, 21:06
Laat hier je gedachtes en meningen over de film Scarface kwijt

en over de dvd en zijn extra's..

mradem
01-02-2003, 00:50
Beste maffia ever. Vind hem echt geweldig. Speel alle online games zelfs onder de naam ScarFace.

FrenkieB
01-02-2003, 09:03
Tja..het is al vaak genoeg gezegd denk ik...gewoon een superfilm!

Robert F.
01-02-2003, 09:10
Top film. Moet hem nog wel op dvd kopen, maar dat komt wel een keer.

I'm Tony Montana. You fuck with me, you fuckin' with the best.

Jasper 00022
01-02-2003, 18:23
Een hele goede film.. weten jullie of er nog een special edition of iets dergelijks aankomt met dolby digital/dts? Ik heb hem wel zien liggen bij de frs maar wacht op een betere versie.

mradem
01-02-2003, 18:41
Bij mij niks over een betere versie bekend. Dus kan nog wel tijdje duren als er een 2disc ofzo komt.

Zou gewoon de versie nemen die bij de frs ligt. Is 2.35 anamorphic en is gewoon dolby digital. Er zit een 50 minuten making of bij en nog 2 dingetjes. Dus valt best mee. En vooral voor de prijs zou ik hem niet laten liggen.

jokey
01-02-2003, 19:08
Fantastische film, evenaart het niveau van de Godfather Trilogy. Al Pacino in, naar mijn mening, zijn beste rol ooit.


Toppertje gewoon!! (y)

Jordé den Tenter
01-02-2003, 19:21
Gewoon een woord TOP
Het is gewoon een van de beste films aller tijden met een prima cast van Acteurs, Producers en regisseurs (o.a. Oliver stone).
Ik heb hem op VHS en Dvd heb hem zeker al 20 keer gezien en soms kijk ik er alleen stukjes van zoals de eindscene of de kettingzaag scene.
Ik heb er zelfs een poster van hangen.

SuperFilm een 10+!!!

Subzer0
02-02-2003, 01:15
Zeer goede film, vooral het einde vind ik top. I just love that gun.

Johan van den D.
02-02-2003, 08:09
Ik zat al te denken om deze te gaan kopen maar nu ik al die positieve reacties hier leest weet ik het wel zeker;)

HiddeV
02-02-2003, 22:35
Nou, nu ik want ik heb mijn mening nog niet gegeven, echt een top film, de dvd kan beter(geluid) maar het is echt voor 15,99 bij de frs een koopje voor zo'n goede film

Jaap22
02-02-2003, 22:41
Ik vind de film echt zo top om maar 1 iemand en dat is Al
Pacino.
Ik vind het één van de beste acteerprestaties ooit neergezet. Het is voor mij echt een supertopper.

Elaine
03-02-2003, 12:08
Volgens mij komt er dit jaar nog een se van deze film uit, hier zit ik ook smachtend op te wachten. Een hele coole film

mradem
03-02-2003, 12:19
enkelt de manier van praten is al gigantisch. Die bek die hij trekt als hij een woord zegt is gewoon zo goed.

Trouwens even off topic.

Als je deze zo waazinnig vindt en je heb Carlito's way ook nog nooit gezien dan moet je die ook eens kijken. Ik vind hem net zoals Scarface een topper eveneens met mr. Pacino himself.

Als ik me niet vergis zijn het beide Brain da Palma films.

Ro1671
03-02-2003, 12:27
Het is gewoon geweldig deze film!
Tony Montana (Al Pacino) speelt een suppervette gangster, met een cubaans/latino accent....
Het beginstukje is al zo mooi:

``My name is Antonio Montana, I`m a political refugee from cuba``....

Kippevel!!!!

Godfather I en Scarface zijn beiden even geweldig!
(wat zuigt godfather II trouwens zeg!!!!!!!)

Thijs te Riele
03-02-2003, 13:34
Alle reacties over de film Scarface zij zo positief in dit forum.

Wat ik dan niet begrijp:
Waarom staat er nog geen filmrecensie van Scarface van DVD.nl op de site?

Daan de G.
03-02-2003, 14:04
Geweldige film, ook al zijn sommige scenes een beetje saai het einde maakt zoveel goed, pacino op zijn best!!

Dennis Kuijper
03-02-2003, 16:02
Dit is gewoon een klassieker in het misdaad genre vind ik,maar moet zeggen dat het onofficeele vervolg carlito,s way gelijk staat met deze film.

mradem
03-02-2003, 17:03
Dit is gewoon een klassieker in het misdaad genre vind ik,maar moet zeggen dat het onofficeele vervolg carlito,s way gelijk staat met deze film.

Zeker wel hoor.

Philippe
03-02-2003, 17:07
Waanzinnige film met een ijzersterke Pacino. Heb hem vandaag nog aangeschaft.(y)

Lex v/d Moolen
03-02-2003, 17:20
Waanzinnige film met een ijzersterke Pacino. Heb hem vandaag nog aangeschaft.(y) Zeker eentje die ik nog moet aanschaffen, is er ook een S.E. op komst weet iemand dat?

Ghast
03-02-2003, 17:25
Dit is gewoon een klassieker in het misdaad genre vind ik,maar moet zeggen dat het onofficeele vervolg carlito,s way gelijk staat met deze film.


Dit ga je NIET menen, carlito's way is maar een slap aftreksel in vergelijking met Scarface.

HiddeV
03-02-2003, 18:25
Alle reacties over de film Scarface zij zo positief in dit forum.

Wat ik dan niet begrijp:
Waarom staat er nog geen filmrecensie van Scarface van DVD.nl op de site?


Dat begrijp ik ook niet!! (hint)

mradem
03-02-2003, 18:39
Dit ga je NIET menen, carlito's way is maar een slap aftreksel in vergelijking met Scarface.

Vind ik niet. Scarface is beter maar Carlito is zeker geen slap aftreksel.

Michiel Aptroot
03-02-2003, 18:46
Scarface is absoluut een van mijn all-time favorieten. Vooral de scene onder invloed vanuit zijn jacuzzi tv zit te kijken....briljant !

Zie ook mijn sig.

Dennis Kuijper
03-02-2003, 18:49
Vind ik niet. Scarface is beter maar Carlito is zeker geen slap aftreksel.


Slap Aftreksel?Beetje vreemde reactie,maar goed smaken verschillen,laten we het er maar bij houden dan pacino in bij goed op dreef is,maar vlak sean penn ook niet uit in carlito,s way.

mradem
03-02-2003, 18:58
Slap Aftreksel?Beetje vreemde reactie,maar goed smaken verschillen,laten we het er maar bij houden dan pacino in bij goed op dreef is,maar vlak sean penn ook niet uit in carlito,s way.

Dat zeg ik :D .

Ro1671
03-02-2003, 21:48
Scarface is absoluut een van mijn all-time favorieten. Vooral de scene onder invloed vanuit zijn jacuzzi tv zit te kijken....briljant !

Zie ook mijn sig.

dat pelican fly zinnetje
had dat nog enige symboliek of zo?
zo ja..
vertel... !!! :)

Joost v.d. Ham
03-02-2003, 22:45
Het is gewoon geweldig deze film!

helemaal mee eens!





(wat zuigt godfather II trouwens zeg!!!!!!!)

huh??? wat?!! waarom dan?

ik vind 2 eigenlijk nog beter dan 1

deel 3, ok die is een stuk minder maar toch steeds nog velen malen beter dan (vrijwel) elke gangster-film ooit gemaakt.

Ro1671
03-02-2003, 22:46
2 is meer... hoe zeg ik dat... niet zoals 1...

1 was gewoon te gek...!!!

Kan het niet uitleggen! :)

HiddeV
05-02-2003, 17:49
laten we het bij de film Scarface houden:)

Gabriel B.
05-02-2003, 19:29
Een klassieker. Niet meer. Niet minder.

Danielle Gerards
05-02-2003, 20:42
Leuk detail; Cocaine-gebruik in Florida verdubbelde na de release van Scarface in 1983 :D

groetjes,

Danielle "Nosecandy" Gerards

Bart
28-02-2003, 16:22
:oops: Shame on me! Ik heb deze film nog niet in mijn collectie zitten :oops: en daar schaam ik me diep voor...Het is namelijk een van de weinige briljantjes in filmland....

greetzzz

John Dejesus
28-02-2003, 16:36
Kijk Scarface en speel dan Vice City op Ps2, die 2 komen heel erg met elkaar overeen. Toppe film en een top spel.

Mark de Jong
02-03-2003, 19:51
Zojuist voor de 2de keer gekeken (1st keer halverwege afgezet) en ik vind het nu een toppertje (y)
Vooral met die gun op het laatst... toverde een mooie smile op m'n gezicht :D :D

Roberto G
02-03-2003, 23:23
Ik ga hem zometeen kijken ( voor de 1e keer) , daarna kom ik met me comentaar :D

mradem
03-03-2003, 12:18
Ik ga hem zometeen kijken ( voor de 1e keer) , daarna kom ik met me comentaar :D

Wow wou dat ik dat ook had :D . Sommige films zijn Zo bizar dat ik
het jammer vind dat ik ze al gezien heb.

Oudgebruiker3
03-03-2003, 17:57
Ik vind 'm een beetje teleurstellend. Ten eerste vind ik het menu op de dvd lelijk (ja, ik weet dat ik de grootste zeikerd ben wat dat betreft ;)), en ten tweede vind ik de extra's niet spetterend.
Van de film zelf had ik wel meer verwacht, om eerlijk te zijn. De eindscene is wel spectaculair, maar ook erg onrealistisch. Als jij en ik op die trap zouden hebben gestaan hadden we 't echt niet zo lang uitgehouden als Montana...

Mark de Jong
03-03-2003, 18:35
Als jij en ik op die trap zouden hebben gestaan hadden we 't echt niet zo lang uitgehouden als Montana...

Kan je dat bewijzen ? :P

Oudgebruiker3
03-03-2003, 18:48
Als jij en ik op die trap zouden hebben gestaan hadden we 't echt niet zo lang uitgehouden als Montana...

Kan je dat bewijzen ? :P

Alleen als ik niet Montana hoef te spelen :wink:

Mark de Jong
03-03-2003, 18:52
Als jij en ik op die trap zouden hebben gestaan hadden we 't echt niet zo lang uitgehouden als Montana...

Kan je dat bewijzen ? :P

Alleen als ik niet Montana hoef te spelen :wink:

Haha :D :lol:

Roberto G
03-03-2003, 23:37
Ik heb hem gister bekeken , en moet zeggen dat ik het een zeer goede film vondt, een goed verhaal en lekker veel keiharde aktie.
ik geef deze film een 8.

raufvaugel
20-04-2005, 11:15
De film was goed maar het geluid viel tegen, moet DTS zijn, maar ik moest hem zeker op 50 zetten terwijl ook normaal met 35 uit kan.
Maar ondanks dat blijft het een zeer goede film daar ik wel een Pacino liefhebber ben.

Seth__Gekko
20-04-2005, 12:03
Als jij en ik op die trap zouden hebben gestaan hadden we 't echt niet zo lang uitgehouden als Montana...

Kan je dat bewijzen ? :PEen man kan heel wat kogels hebben hoor met een halve kilo cocke in zijn mik.....het was Tony niet meer op de trap maar een zombie op cocke-reflexen 8)

UncleJunior
21-04-2005, 15:46
Als jij en ik op die trap zouden hebben gestaan hadden we 't echt niet zo lang uitgehouden als Montana...

Kan je dat bewijzen ? :PEen man kan heel wat kogels hebben hoor met een halve kilo cocke in zijn mik.....het was Tony niet meer op de trap maar een zombie op cocke-reflexen 8)
Inderdaad! :)

Wat ik een mooie scene vond: [spoiler:eb4d88fef4]Als die auto van die ambassadeur(?)met zijn kinderen opgeblazen moet worden, maar Tony voorkomt het door die loopjongen van Sossa neer te knallen! 8) Er zit toch wel iets menselijks in Tony Montana. :twisted: [/spoiler:eb4d88fef4]

pieter bond
29-04-2005, 16:03
Eindelijk
Scarface staat in de IMDB top 250
Wat ie dubbel en dik verdiend!!!!

Laurens-Jan
28-08-2005, 23:21
Aardige film, ik geef 'm een 7 uit 10.

Ik moet zeggen dat ik niet zozeer snap waarom zoveel mensen deze film zo geweldig vinden...

Kees Hoekerd
29-08-2005, 09:50
De film was goed maar het geluid viel tegen, moet DTS zijn, maar ik moest hem zeker op 50 zetten terwijl ook normaal met 35 uit kan.
Maar ondanks dat blijft het een zeer goede film daar ik wel een Pacino liefhebber ben.
Inderdaad, het geluid is helemaal niet zo top,vroeger moest ik de film altijd op volume 100 zetten,om genoeg te horen (dus zonder boxen etc.)
@Lourens Jan: Dit dacht ik de eerste keer ook,maar geef hem nog een kans,daarna begin je steeds quotes te babbelen enzo.Maar je moet hem ook weer niet te vaak zien,dan word je hem weer zat,ondervind ik zelf (heb ik nu ook met Godfather)
BTW: vind de ondertiteling van de Scarface SE erg irritant,veel te hoog geplaatst,waardoor ik hem toch altijd uitzet,mja ken em toch al vanbuiten. :wink:

Seth__Gekko
29-08-2005, 09:57
Grappig de DTS van Scarface kan je alles behalve zacht noemen.

Leuk om Scarface een keer te kijken met Engelse subs, hearing impeared....

[snorting] You wanna fuck with me!

1der
29-08-2005, 11:15
Ik vond Scarface echt zwaar tegenvallen.
Er leek echt geen eind aan te komen!
Ik vind het op de openingsscene en ook nog wel eindscene na geen goede film.

Jordy van Buel
29-08-2005, 11:17
Ik vond Scarface echt zwaar tegenvallen.
Er leek echt geen eind aan te komen!
Ik vind het op de openingsscene en ook nog wel eindscene na geen goede film.

Moet je em over een tijdje nog maar eens bekijken, dan bevalt de film al veel beter ..

1der
29-08-2005, 14:15
Ik vond Scarface echt zwaar tegenvallen.
Er leek echt geen eind aan te komen!
Ik vind het op de openingsscene en ook nog wel eindscene na geen goede film.

Moet je em over een tijdje nog maar eens bekijken, dan bevalt de film al veel beter ..

Mmmm....je zou gelijk kunnen hebben idd...misschien toch maar een doen :roll:
(Ik heb idd wel vaker gehad dat ik films de eerste keer maar niets vond, maar de tweede keer geweldig :roll: )

Mathieu Ghekiere
29-08-2005, 14:26
Ik heb deze film 2 weken geleden pas voor het eerst gezien (stond nog op mijn lijstje van films die ik nog zeker moest zien :wink: ) en vond hem wel erg goed.
Ik dacht dat iedereen de acteerprestatie van Al Pacino wat overschatte, omdat ze het personage misschien zo cool vonden, maar nu ik de film gezien heb moet ik die mening weer helemaal intrekken, Pacino straalt al vanaf de eerste minuut een smeerlapje uit zonder weerga. Zijn acteerprestatie is echt wow.
En de film bevat echt wel enkele enorm brutale scenes, maar paste wel.
Zelfs de gedateerde muziek stoorde me niet.

1der
29-08-2005, 15:14
Ik heb deze film 2 weken geleden pas voor het eerst gezien (stond nog op mijn lijstje van films die ik nog zeker moest zien :wink: ) en vond hem wel erg goed.
Ik dacht dat iedereen de acteerprestatie van Al Pacino wat overschatte, omdat ze het personage misschien zo cool vonden, maar nu ik de film gezien heb moet ik die mening weer helemaal intrekken, Pacino straalt al vanaf de eerste minuut een smeerlapje uit zonder weerga. Zijn acteerprestatie is echt wow.
En de film bevat echt wel enkele enorm brutale scenes, maar paste wel.
Zelfs de gedateerde muziek stoorde me niet.

Het klinkt misschien stom, maar ik het juist irritant dat het zo'n smeerlapje was; ik kreeg echt een hekel aan hem. Misschien ook de bedoeling maar hierdoor vond ik de film zelf ook steeds minder worden.

Seth__Gekko
29-08-2005, 16:29
Het is een smeerlap, maar wel met menselijke trekjes.

Lex v/d Moolen
29-08-2005, 16:57
Het is een smeerlap, maar wel met menselijke trekjes.Waar weinig van overblijft naarmate de film verloopt. :shock:

Maar een geweldige film met een sublieme prestatie van Pacino, misschien wel zijn beste rol. Klassiek verhaal van macht corrumpeert...

Filmfan1988
29-08-2005, 17:57
Ik vind dit ongetwijfeld de beste rol van Pacino. Helaas kreeg hij hier niet eens een oscarnominatie voor...
Het verhaal is niet heel sterk ofzo, maar dat hoeft ook niet met zo'n sublieme acteur. Erg vet. Hele goede film. Ik vond het ook zo'n goede film omdat ik heel erg lang verslaafd ben geweest aan Grand Theft Auto: Vice City. En er zijn heel wat overeenkomsten tussen Scarface en GTA: Vice City

Mathieu Ghekiere
30-08-2005, 12:47
Ik heb deze film 2 weken geleden pas voor het eerst gezien (stond nog op mijn lijstje van films die ik nog zeker moest zien :wink: ) en vond hem wel erg goed.
Ik dacht dat iedereen de acteerprestatie van Al Pacino wat overschatte, omdat ze het personage misschien zo cool vonden, maar nu ik de film gezien heb moet ik die mening weer helemaal intrekken, Pacino straalt al vanaf de eerste minuut een smeerlapje uit zonder weerga. Zijn acteerprestatie is echt wow.
En de film bevat echt wel enkele enorm brutale scenes, maar paste wel.
Zelfs de gedateerde muziek stoorde me niet.

Het klinkt misschien stom, maar ik het juist irritant dat het zo'n smeerlapje was; ik kreeg echt een hekel aan hem. Misschien ook de bedoeling maar hierdoor vond ik de film zelf ook steeds minder worden.

Wist je dat niet op voorhand? Allezja, ik was ook geschrokken dat het op momenten ZO'N smeerlapje was, die uitstraling alleen al, maar ik had niet verwacht dat de 'protagonist' een goeie zou zijn.
Ik vond het boeiend om de ondergang te zien van iemand die flink gestoord was, ook al had zijn omgeving daar in vele gevallen mee te maken.

The Gr8oNe
11-10-2005, 09:25
Zat gisteravond te zappen en bleef een minuut of 5 hangen bij Newlyweds en de familie Simpson zouden een film gaan kijken.

Mevrouw Simpson had Scarface in de hand en ze zij van "What is Scarface" ik schrok me kapot wie kent Scarface nou niet.
Later vraag ze ook nog van "Is his face scarred or something" haha.

Cor H.
11-10-2005, 11:16
Maar ze heeft wel gelijk, hij heeft wel een litteken over zijn kop.

Doubl_H_
12-10-2005, 16:40
heel mooi film maar zeker niet beter dan godfahter film

xbarryx
12-10-2005, 23:14
Ik vind het acteerwerk van Alpacino in scarface toch één van zijn beste rollen. Heb de film ondertussen al een keer of 7 gezien, en kan steeds weer genieten van het acteertalent van Alpacino. In Heat doet ie het trouwens ook niet onaardig :P

Verder blijft het gewoon een geniale film, altijd leuk voor een avond vermaak (y)

tijinkm
21-10-2005, 11:26
Gewoon de beste ghetto film wat er ooit is gemaakt. Krijg 1 deze dagen de Dvd gift set ervan :lol:

Kevin Baeckelandt
21-10-2005, 11:46
De beste film van Al Pacino, is één van mijn favo films samen met The Godfather en Apocalypse Now.

RJ75
21-10-2005, 13:21
Meesterwerk

pfan
21-10-2005, 17:35
Geweldige film!
Was trouwens de doorbraakfilm voor Michelle Pfeiffer. Vanaf deze film ben ik een grote fan van haar geworden en mijn bewondering voor haar is in de loop van de tijd alleen maar toegenomen. Al Pacino is trouwens ook goed hoor. :wink:
Btw. ik heb een aantal filmcells van Scarface te koop.

sam&moos
25-10-2005, 16:43
Scarface is met stip de beste gangsterfilm ooit en zal ook nooit meer overtroffen worden.

Maick Werner
25-10-2005, 16:58
Scarface is met stip de beste gangsterfilm ooit en zal ook nooit meer overtroffen worden.

Wordt vaak beweerd, maar het is twijfelachtig :mrgreen:

Marc T.
25-10-2005, 17:39
Scarface is met stip de beste gangsterfilm ooit en zal ook nooit meer overtroffen worden.

Wordt vaak beweerd, maar het is twijfelachtig :mrgreen:

Ik ga met Maick's bewering mee.

De 'beste' is altijd zo'n relatief begrip he. Ik denk dat Goodfellas en The Godfather en Part II hogere ogen gooien op het gangstergenre.

En ik heb bij die films ook meer het idee dat ik naar een gangsterfilm zit te kijken. Tony Montana is meer een einzelganger vind ik dan een gangster. 'Gang' is toch een groep.

Peter van 't Wout
25-10-2005, 18:01
Een van de Toppers uit mijn collectie,na The Godfather I & II de beste maffia film!

RJI
26-10-2005, 12:31
meesterwerk, komt voor mij ook na The Godfather 1 & 2 in mijn maffiafilm-top

sam&moos
19-11-2005, 13:31
Ik vind dus scarface ook de beste ganster film aller tijden en zal waarscheinlijk niet meer overtroffen worden.

Krijgt van miuj een dikke vette tien.

Maick Werner
20-11-2005, 16:54
Krijgt van miuj een dikke vette tien.

Dat is er tenminste één :bier:

Scarface is niet de beste gangsterfilm, dus hoeft het ook niet te worden overtroffen.