PDA

Bekijk de volledige versie : Vragen aan Crew



Ruud Vorstermans
01-02-2003, 07:12
Op diverse vragen die aan de Crew gesteld zijn middels dit Forum, wordt door o.a. Eric gevraagd deze vragen voortaan via mail of pm te stellen (niks mis mee :D).

Als ik dan vervolgens een vraag stel (via mail en later nogmaals via pm), krijg ik géén enkele reactie :(

Johan van den D.
01-02-2003, 07:15
Als ik dan vervolgens een vraag stel (via mail en later nogmaals via pm), krijg ik géén enkele reactie :( Klopt inderdaad
Mail/PM wordt soms en soms ook helemaal niet beantwoord:(

Eric van Ballegoie
01-02-2003, 14:51
Ruud,

Het enige wat ik van jou in mijn inbox heb liggen is dit:



Eric,

zie onderstaand bericht van jou:

Beste mensen,

Dit soort vragen zijn NIET bedoeld voor het op- en aanmerkingen forum! Als je dit soort zaken wilt weten, stuur dan gewoon even een PM naar de crew , door dit soort threads wordt het forum 'vervuild' met onnodige threads. Dank u!


__________________
Eric van Ballegoie, Hoofdredacteur DVD.nl


Als ik jou, als crew-memeber vervolgens een vraag stel, krijg ik geen antwoord.......

Ruud Vorstermans Ik kan met zo'n mailtje, feitelijk zonder inhoud, uiteraard helemaal niets...

Ruud Vorstermans
01-02-2003, 16:38
Eric,

dat snap ik dat je met bovenstaand mailt niks kunt, maar ik had je een mailtje gestuurd m.b.t. de berichten. Ik heb d.m.v. move mijn berichten verplaatst, maar ik kan ze niet meer terugvinden om te lezen.

Als je dat mailtje niet hebt ontvangen, begrijp ik dat je nooit geantwoord hebt :D.

Hopelijk krijg ik nu het goede antwoord......:)

R. Schaap
01-02-2003, 17:10
Eric, ik krijg ook lang niet altijd antwoord op suggesties die ik doe via pm. Dat komt waarschijnlijk omdat je het erg druk hebt met hwi en dvd.nl en dat vind ik ook wel best verder. Maar toch denk ik dat het niet zomaar uit de lucht komt vallen.

Mike Philippens
02-02-2003, 02:03
Dat komt waarschijnlijk omdat je het erg druk hebt
Vind ik geen argument. Zet dan een autoresponder op je mail dat je niet zult reageren. Het is net zoiets als de telefoon oppakken en niets zeggen of de andere kant uitkijken als iemand tegen je praat. Onbeschoft dus. Heb je het te druk, vind dan een manier om dat de mensen duidelijk te maken, maar negeer iemand niet. Daar is geen enkel excuus voor. Als je niets kunt met een mail, geef dat dan als antwoord, want iemand neemt de moeite om je te mailen en doet dat niet om je te pesten. Neem dan ook de moeite om iets terug te zeggen.

Johan van den D.
02-02-2003, 07:47
Neem dan ook de moeite om iets terug te zeggen. Helemaal mee eens voor de volle 100%:o

Eric van Ballegoie
02-02-2003, 11:00
Ik lees alle mail en PM's en met name zaken die de site aangaan worden wel degelijk in overweging genomen. Rein heeft een punt, maar vaak wil ik voorstellen eerst overleggen met mijn collega's voordat ik een antwoord geef. Verder komt het inderdaad voor dat ik een bericht lees en het door tussenkomst van iets anders niet beantwoord, waarvoor mijn excuses.

Ik ga hier overigens niet met iedereen de discussie aan over het wel of niet beantwoorden van email.

Bas de Jong
02-02-2003, 11:06
Ik ga hier overigens niet met iedereen de discussie aan...

Dat komt me bekend voor...

Johan van den D.
02-02-2003, 12:03
maar vaak wil ik voorstellen eerst overleggen met mijn collega's voordat ik een antwoord geefMaar ook dan nog kun je aan diegene laten weten dat je er mee bezig bent
Gewoon uit beleefdheid;)

Johan van den D.
02-02-2003, 12:14
Verder komt het inderdaad voor dat ik een bericht lees en het door tussenkomst van iets anders niet beantwoord

Ik ga hier overigens niet met iedereen de discussie aan over het wel of niet beantwoorden van email. Dat er wat tussen komt kom dan wel regelmatig voor want ik het het toch al een x aantal keer op het forum gelezen dat mensen van jouw geen reactie terug krijgen
Niet netjes mijn inziens maar dat is dus mijn mening maar:(

En dat je niet in discussie gaat moet je tuurlijk zelf weten maar ik denk dat je dat niet helemaal kunt maken met de functie die je hebt
Dat zijn nu eenmaal de nadelen die je er bij heb gekregen
Zo,n discussie moet tuurlijk niet eindeloos gaan duren zoals we al met andere discussies (relletjes) hebben mee gemaakt
Maar om nu gelijk in je tweede post omtrend dit onderwerp gelijk zoiets te gaan roepen ??
Niet netjes en zeker niet gepast lijk me, maar goed, zal wel het beste zijn zo :o

Sjaak
02-02-2003, 12:40
Dat er wat tussen komt kom dan wel regelmatig voor want ik het het toch al een x aantal keer op het forum gelezen dat mensen van jouw geen reactie terug krijgen
Niet netjes mijn inziens maar dat is dus mijn mening maar:(

En dat je niet in discussie gaat moet je tuurlijk zelf weten maar ik denk dat je dat niet helemaal kunt maken met de functie die je hebt
Dat zijn nu eenmaal de nadelen die je er bij heb gekregen
Zo,n discussie moet tuurlijk niet eindeloos gaan duren zoals we al met andere discussies (relletjes) hebben mee gemaakt
Maar om nu gelijk in je tweede post omtrend dit onderwerp gelijk zoiets te gaan roepen ??
Niet netjes en zeker niet gepast lijk me, maar goed, zal wel het beste zijn zo :o
Zoals ik het lees, wil Eric niet met iedereen afzonderlijk in discussie gaan, maar de discussie algemeen houden. Da's toch alleen maar goed? Wat hebben we eraan om ikweetniethoeveel mensen te zien posten "ja, toen kreeg ik ook geen reactie" en het antwoord daar weer op? Het geheel als probleem discussieren oké, maar het moet inderdaad niet verzanden in mini-discussietjes, waarbij iedereen die een keer geen antwoord heeft gekregen dit nu een op een even recht wil zetten. :)

Niet beantwoorden is inderdaad niet zo netjes, al gebeurt het per ongeluk. Wellicht de mails beter organiseren, zodat er makkelijker te zien is wat er nog open staat? En bij crew-overleg over het voorstel eerst even een (standaard-) mailtje als reply dat jullie het onderling zullen bespreken?

Johan van den D.
02-02-2003, 13:45
Zoals ik het lees, wil Eric niet met iedereen afzonderlijk in discussie gaan, maar de discussie algemeen houden. Da's toch alleen maar goed?

Als het inderdaad zo bedoeld is/was dan is het inderdaad beter ja
Maar ook ik praat over het algemeen en niet over mijn eigen ik
Ook ik heb wel pm naar eric gestuurd en nooit meer wat gehoord maar daar heb je mij hier ook nog niet over horen praten/schrijven
Dus, ook ik bedoel het in het algemeen en ik begrijp ook dat Eric niet met iedereen persoonlijk in discussie kan gaan over een bepaalde mail/pm
Hoe dan ook, geen reactie is niet netjes (om het maar netjes te zeggen)

Eric van Ballegoie
02-02-2003, 15:16
Ik bedoelde dat ik niet persoonlijk met iedereen in discussie wil gaan, in deze thread uiteraard wel.

Eric van Ballegoie
02-02-2003, 15:23
Hoe dan ook, geen reactie is niet netjes (om het maar netjes te zeggen) Ik krijg ontzettend veel mailtjes die ik inderdaad standaard niet beantwoord (vragen over copieren) of waarbij ik mensen automatisch doorverwijs naar het forum, bijvoorbeeld:

-mails over het kopieren van DVD's
-mails over problemen met gecopieerde DVD's
-mails met vragen over bootlegs / VCD's / SVCD's
-mails over R1 / R4 DVD's en het verschil met de R2
-mails over probleem x met speler y in combinatie met receiver z
-mails over het regiovrij maken van DVD-spelers
-mails met de vraag wanneer titel x op DVD uitkomt

Ik krijg BERGEN van dat soort mailtjes (vooral van mensen die geen lid zijn van het forum overigens) en ik kan er gewoon niet aan gaan beginnen om overal antwoord op te geven. Als dat onbeschoft is dan zij het zo.

Bas de Jong
02-02-2003, 15:35
Eric,

Dat je op dat soort mail/PM's geen reactie geeft kan ik me goed voorstellen. Maar waarom begin je hier over? Volgens mij gaat het hier over andere soorten mail/PM's zoals die suggestie van Rein.
Ik denk dat de meeste mensen daar over vallen en niet over dat lijstje die jij gaf (waarvan je zelf al aangaf dat die voornamelijk van NIET leden komen).

Johan van den D.
02-02-2003, 16:20
Ik bedoelde dat ik niet persoonlijk met iedereen in discussie wil gaan, in deze thread uiteraard wel. Hier heb je gelijk in en zo zien we het graag:D

Johan van den D.
02-02-2003, 16:23
Ik krijg ontzettend veel mailtjes die ik inderdaad standaard niet beantwoord (vragen over copieren) of waarbij ik mensen automatisch doorverwijs naar het forum, bijvoorbeeld:

-mails over het kopieren van DVD's
-mails over problemen met gecopieerde DVD's
-mails met vragen over bootlegs / VCD's / SVCD's
-mails over R1 / R4 DVD's en het verschil met de R2
-mails over probleem x met speler y in combinatie met receiver z
-mails over het regiovrij maken van DVD-spelers
-mails met de vraag wanneer titel x op DVD uitkomt

Ik krijg BERGEN van dat soort mailtjes (vooral van mensen die geen lid zijn van het forum overigens) en ik kan er gewoon niet aan gaan beginnen om overal antwoord op te geven. Als dat onbeschoft is dan zij het zo. Dat je zulke mail niet beantwoord kan ik je alleen maar volledig gelijk in geven
Dit soort dingen kun je nu eenmaal op het forum vinden
En als je het niet kan vinden dan kan je ze daar stellen
Dus de redenen die je hier aangeeft heb je volledig gelijk dat je ze niet beantwoord

Ruud Vorstermans
02-02-2003, 16:46
Wat ik nu jammer vind, is dat ik al met al nog steeds niet weet hoe ik mijn berichten die op het openingsblad staan (67 in getal) kan lezen/weggooien etc. :(

De discussie spits zich nu to op hoe "men"vindt dat er omgegaan moet worden met mail beantwoorden enz., maar ik wil gewoon graag een antwoord......;)

Johan van den D.
02-02-2003, 16:54
Wat ik nu jammer vind, is dat ik al met al nog steeds niet weet hoe ik mijn berichten die op het openingsblad staan (67 in getal) kan lezen/weggooien etc. :(

De discussie spits zich nu to op hoe "men"vindt dat er omgegaan moet worden met mail beantwoorden enz., maar ik wil gewoon graag een antwoord......;) Misschien even een PM/mail naar Eric:D :D

Mike Philippens
02-02-2003, 19:05
Ik krijg BERGEN van dat soort mailtjes (vooral van mensen die geen lid zijn van het forum overigens) en ik kan er gewoon niet aan gaan beginnen om overal antwoord op te geven. Als dat onbeschoft is dan zij het zo.
Een autoresponder met deze uiteenzetting doet wonderen... Of gebruik gescheiden mailboxen. Een publieke en een voor echte contacten. Maar nergens op reageren, dus ook op zinnige vragen is niet netjes.

Ik beheer ook een aantal websites en heb derhalve iets van 16 mailboxen (+ accounts intern bij een aantal klanten) , dus ik weet waarover ik praat.

Martin van Tuijl
02-02-2003, 19:53
Een autoresponder met deze uiteenzetting doet wonderen... Of gebruik gescheiden mailboxen. Een publieke en een voor echte contacten. Maar nergens op reageren, dus ook op zinnige vragen is niet netjes.

Ik beheer ook een aantal websites en heb derhalve iets van 16 mailboxen (+ accounts intern bij een aantal klanten) , dus ik weet waarover ik praat. Amen :D

Alex van den Berg
02-02-2003, 22:09
Een autoresponder met deze uiteenzetting doet wonderen... Deze funktie zit zelfs standaard in Outlook-Express ingebouwd.

Menu > Extra > Message Rules / Berichtregels > Email.

Hier kun je een bericht laten onderzoeken op allerlei voorwaarden en naar aanleiding daarvan allerlei akties automatiseren.
Ik maak er al jarenlang dankbaar gebruik van om de tientallen mailtjes (100+ ??) die ik per dag krijg uit te sorteren naar diverse mappen. Bepaalde afzenders komen direct onder mijn ogen, spam wordt (op trefwoorden) naar het "troepmapje" verplaatst, zakelijke email wordt uitgesorteerd en automatisch beantwoord met een ontvangstbevestiging... etc.

R. Schaap
02-02-2003, 22:13
Gebruik ik ook, werkt echt gewoon heel goed. Ik beheer mhcroden.nl voor mijn hockeyclub en ook daarvan krijg ik mails zat. En natuurlijk al die spam die je de keelgaten uitspuit.

Mike Philippens
02-02-2003, 22:15
En natuurlijk al die spam die je de keelgaten uitspuit.
Effe off-topic: probeer voor de gein Mailwasher eens om Spam te bevechten. Die laat de mail lekker bouncen. Ziet er heel echte uit (stuur mij maar eens een email, dan bounce ik 'm met MW) en hopelijk kappen ze dan. Werkt natuurlijk niet altijd, want men maakt 7/8 van de 10 keer gebruik van valse adressen, maar het lucht wel op...

R. Schaap
02-02-2003, 22:17
offtopic continued: bedankt voor de tip mike, ik zal er eens mee gaan experimenteren.

Eric, succes met het instellen van outlook, het werkt namelijk wel erg verfrissend straks, en dat is goed voor iedereen!!

Eric van Ballegoie
02-02-2003, 23:26
Eric, succes met het instellen van outlook, het werkt namelijk wel erg verfrissend straks, en dat is goed voor iedereen!! Ik vind het prima dat iedereen zo voor mij beslist wat ik moet doen. Maar toch ga ik niet met autoresponders werken op mijn persoonlijke mailadres.

Eric van Ballegoie
02-02-2003, 23:27
Wat ik nu jammer vind, is dat ik al met al nog steeds niet weet hoe ik mijn berichten die op het openingsblad staan (67 in getal) kan lezen/weggooien etc. :( Ruud, het lezen van de berichten kan uiteraard door er op de klikken, weggooien kan je doen door berichten in je PM-box aan te vinken en vervolgens onderaan de pagina voor 'delete' te kiezen. Als je geen berichten aantreft in je inbox, dan moet je waarschijnlijk in je verzonden items box kijken, daar zal je dan een groot aantal (67??) berichten vinden.

Erikro
03-02-2003, 00:07
Effe off-topic: probeer voor de gein Mailwasher eens om Spam te bevechten. Die laat de mail lekker bouncen. Ziet er heel echte uit (stuur mij maar eens een email, dan bounce ik 'm met MW) en hopelijk kappen ze dan. Werkt natuurlijk niet altijd, want men maakt 7/8 van de 10 keer gebruik van valse adressen, maar het lucht wel op...
Erg goed programma, gebruik ik zelf ook scheelt idd een hoop spam.
Nadeel vind ik alleen op dit moment dat alles wat ik filter niet automatisch verwijderd kan worden.
Correspondentie met maker gaf aan dat dat bewust is ingebouwd om de mensen tegen zichzelf (tegen hun eigen filters) te beschermen. Ze willen dat je toch eerst even handmatig je post bekijken :(

Tja, dat bounchen ik weet het niet, hij zegt dat het niet traceebaar is, maar ik heb sinds dat bounchen steeds meer post, dus tegenewoordig heb ik dat uitstaan. Ik delete alleen nog maar.

Ruud Vorstermans
03-02-2003, 15:07
Ruud, het lezen van de berichten kan uiteraard door er op de klikken, weggooien kan je doen door berichten in je PM-box aan te vinken en vervolgens onderaan de pagina voor 'delete' te kiezen. Als je geen berichten aantreft in je inbox, dan moet je waarschijnlijk in je verzonden items box kijken, daar zal je dan een groot aantal (67??) berichten vinden.

Eric, ik zie de navolgende boodschap op mijn scherm:

Ruud Vorstermans - U heeft 1 nieuwe berichten sinds uw laatste bericht.
(U heeft 1 ongelezen berichten en 68 berichten in totaal in uw mappen.)

Die mappen, zijn (uiteraard) niet In en Uit.......

Mappen IN, Uit en Tracking zijn geschoond. Ik heb voorheen wel eens berichten "gesaved" maar waar zijn die dan.....

R. Schaap
03-02-2003, 15:12
Ruud, heb je 'Show Messages' linksboven wel op 'The beginning' staan?

Want volgens mij zijn er niet meer mappen dan die drie....

Ruud Vorstermans
03-02-2003, 15:18
Yep, opgelost! Wel "from beginning" gedaan bij In en Tracking, maar niet bij Sent :(

Bedankt..... :D