PDA

Bekijk de volledige versie : hitchcock collection



hitchberg
18-10-2001, 07:09
Ja, Ja, ik hem 'm ook, fantastisch die podrace, geluid etc.
Maar is er ook iemand die de hitchcock collection heeft gekocht.
208 piek bij de makro!!

Ik heb van de week na deel 1 nu ook deel 2 aangeschaft.
En voor mij is dit toch de topper deze maand.
7 films met docu's deleted scenes, storyboards

Gisteren de documantaire "all about the Birds" gezien, ruim 5 kwartier wordt er op alle details van de film ingegaan.
You shouldn't keep souvenirs of a killing. You shouldn't have been that sentimental.

starbuck
18-10-2001, 08:53
Oke dan, je hebt het voormekaar....ik ben jaloers :)



Ik heb de box ( en ) met kerst op mijn lijstje staan en nu maar hopen dat de kerstman bestaat.....en genoeg geld heeft.


Volgens mij heeft Alex "open mind" ze al wel in zijn collectie.

Nathan Strik
18-10-2001, 17:26
Hmm, zelfde hier. Ik moet ze ook allebei nog hebben, maar ja, waar haal ik zo snel 400 piek vandaan?!?
Moet ook nog Star Wars kopen... en Final Fantasy en Shrek en.... en.... en.... :rolleyes:

Arjen van der Lely
18-10-2001, 17:55
Mooie box, mooie documentaires, MAAR waarom zoveel films NIET in widescreen ?!? The Birds, Marnie, Torn Curtain en Topaz (4 uit box 2) zijn "full frame", bah - wat een teleurstelling.
Weet iemand waarom ? Vorig jaar kwamen ze toch allemaal op video in widescreen uit ???

Opvallend detail: Torn Curtain is niet in widescreen. Maar bij de bijzondere bonus met de (afgewezen) muziek van Bernard Herrmann krijg je de beelden ineens WEL in widescreen. Jammer dat het hier slechts om enkele scenes gaat !

Nathan Strik
18-10-2001, 18:57
Weet je zeker dat dit niet gewoon de Open matted versies zijn?!? Waardoor ze de zwarte mattes uit de bioscoop verwijderd hebben, zodat je juist MEER beeld krijgt?!? Dit is namelijk in de Kubrick-box WEL gedaan.
Als dit niet het geval is, is het wel een slechte zaak.

Arjen van der Lely
18-10-2001, 19:19
Ik heb net enkele widescreen-scenes (uit de Bernard Herrmann bonus) vergeleken met dezelfde scenes in de full-screen weergave: er is boven en onder een ietsje meer te zien, maar aan de zijkant is flink weggesneden. Ik denk dus gewoon een pan/scan versie - BAH !!!
Is de Shining op dvd dan "open matted" ?? Toch heb ik liever anamorphic widescreen versie.
Hoe dan ook, de 2e Hitch-box is voor mij toch een teleurstelling. weet iemand nog of die videobanden wel widescreen zijn allemaal ???

Nathan Strik
18-10-2001, 23:49
Ja, The Shining (en alle full-frame films uit de Kubrick-box) is inderdaad open-matted. Dit kun je oa. zien in de openingsscène bij het shot van het Overlook hotel vlak voor het interview. Je ziet dat boven in beeld de wieken van de filmhelicopter draaien, dit was niet zichtbaar in de bioscoopversie.

Helaas blijkt uit jouw verhaal dat de film(s) uit de Hitchcock-box helaas wel zijn ge PAN & SCAN-ed. Jammer, ik had beter verwacht van deze boxset.


Is de Shining op dvd dan "open matted" ?? Toch heb ik liever anamorphic widescreen versie.

Alex van den Berg
19-10-2001, 01:14
Volgens mij heeft Alex "open mind" ze al wel in zijn collectie. Klopt... :D WWW-knopje....

En Pan&Scan? Volgens mij echt wel Fullframe... In ieder geval viel mij juist bij een aantal scenes op dat er meer te zien was... Ik dacht dat het in Marnie was... Not sure anymore... En ik ben nu te lui en het is te laat om nog eens te checken... :D

Arjen van der Lely
20-10-2001, 17:08
Klopt... :D WWW-knopje....

En Pan&Scan? Volgens mij echt wel Fullframe... In ieder geval viel mij juist bij een aantal scenes op dat er meer te zien was... Ik dacht dat het in Marnie was... :D

Zeker weten dat bij Torn Curtain en Marnie veel is weggevallen ! Zeer zonde. Heb The Birds en Topaz nog niet kunnen checken, maar een 1e kijkje ernaar doet mij hetzelfde vermoeden.

hitch_fan
20-10-2001, 18:22
R2 & R4 van Hitchcock Collectie 2 bevatten inderdaad een aantal P&S verminkte films (en nee, ze zijn niet open matte). Birds, Marnie, Torn Curtain, Topaz moeten alle 1.85:1 zijn.

Gelukkig heb ik de R1's :)

Alex van den Berg
21-10-2001, 03:33
R2 & R4 van Hitchcock Collectie 2 bevatten inderdaad een aantal P&S verminkte films :( Iemand enig idee waarom de regio-2 afwijkt van het origineel? Dit kan in ieder geval niets met rechten te maken hebben...

hitch_fan
21-10-2001, 08:48
Ter info (een paar mensen wilden de specs van de R1 boxsets weten):

Er zijn door Universal in R1 vier boxsets van Hitchcock uitgebracht:

Best Of Hitchcock Vol1 bevat:
Shadow Of A Doubt
Rope
Rear Window
The Man Who Knew Too Much (1956)
Psycho
Topaz
Family Plot
Alfred Hitchcock Presents #2 (bevat 4 door Hitch geregisseerde afleveringen van de tv show Alfred Hitchcock Presents)

Best Of Hitchcock Vol2 bevat:
Saboteur
The Trouble With Harry
Vertigo
The Birds
Marnie
Torn Curtain
Frenzy
Alfred Hitchcock Presents #3 (bevat wederom 4 door hemzelf geregisseerde afleveringen)

Alfred Hitchcock Collection Vol1 bevat:
Psycho
Vertigo
Alfred Hitchcock Presents Vol1 (bevat 4 door Hitch geregisseerde afleveringen)

Alfred Hitchcock Collection Vol2 bevat:
The Man Who Knew Too Much (1956)
Rear Window
Alfred Hitchcock Presents #4 (bevat 5 door Hitch geregisseerde afleveringen)

Ik heb alle 4 de boxsets gekocht omdat ik graag alle 17 door Hitchcock zelf geregisseerde afleveringen van "Alfred Hitchcock Presents" wilde hebben. Als je daar niet om geeft en alleen de films wil hebben dan zijn de twee "Best Of" collecties compleet wat betreft de films waar Universal de rechten op heeft.
Alle R1's hebben het juiste beeldformaat en hebben dezelfde extra's als de R2's. Ook mooi: elke film in de boxsets heeft zijn eigen keepcase en niet zo'n achterlijke "X-Files achtige" verpakking.

hitch_fan
21-10-2001, 09:03
:( Iemand enig idee waarom de regio-2 afwijkt van het origineel? Dit kan in ieder geval niets met rechten te maken hebben...

Het officiele verhaal is dat ze geen juiste PAL masters van deze films konden krijgen ...
Universal Europa (en zijn divisies in de verschillende landen) is berucht om het feit dat ze geen verstand hebben van waarmee ze bezig zijn. Of ze geven er geen ene moer om. Elke door hen in eigen beheer uitgebrachte DVD vermijd ik als de pest. Ik ben wijs geworden nadat ik de door Universal UK uitgebrachte versies van "El Cid" en "Fall Of The Roman Empire" had gekocht. El Cid was 1.33:1 (moet 2.35:1 zijn) en Fall Of The Roman Empire was 1.78:1 (moet ook 2.35:1 zijn). Als je dan weet dat beide films epics van het formaat Ben Hur zijn dan begrijp je dat het uitbrengen van P&S versies van zulke films erger dan vloeken in de kerk is. Het is puur onwil cq desinteresse in het eindproduct. Van zowel "El Cid" als "Fall Of The Roman Empire" bestaan goede (PAL) masters in het juiste beeldformaat (getuige de Franse DVD's van beide films). Hetzelfde geldt voor de Hitchcock films. Zelfs als er geen goede PAL masters zouden bestaan, dan had Universal nog simpelweg de NTSC masters naar PAL kunnen overzetten.

Arjen van der Lely
21-10-2001, 10:40
Ter info (een paar mensen wilden de specs van de R1 boxsets weten)

Bedankt voor deze info !!!
Nog 1 ding: formaat 1:1.85 vult je hele breedbeeld-tv, maar hoe zit dat dan met Rear Window, die ook in de nl-box als 1:1.66 staat, maar toch mijn hele breedbeeld-tv vult ?!??

hitch_fan
21-10-2001, 10:49
Dat komt door de overscan van je tv. Stop hem maar in een PC-DVD en meet het beeld en je zult zien dat hij 1.66:1 is. Anamorfe 1.66:1 en 1.85:1 DVD's zijn op de meeste breedbeeld tv's beeldvullend (dus zonder kleine zwarte balkjes aan de zijkant of bovenkant wat eigenlijk zou moeten). De meer technisch onderlegde members van dit forum kunnen je dit vast beter uitleggen ;)

Arjen van der Lely
21-10-2001, 13:09
Ik begrijp 't helemaal !!!
Maar hoe krijg ik 'm nu correct (met dus balkjes aan de zijkant) op mijn breedbeeld tv ? Ik neem aan dat dat dus helemaal afhangt van mijn t.v. ? Ik ben tamelijk perfectionistisch en wil dus niet een teveel uitgerekt beeld.
Ik denk dat ik even flink in de gebruiksaanwijzing van de tv ga duiken.
Dit zijn mijn 1e forum ervaringen, maar ik ben er erg blij mee !

Alex van den Berg
21-10-2001, 17:41
hoe krijg ik 'm nu correct (met dus balkjes aan de zijkant) op mijn breedbeeld tv ?Daarvoor moet je in het (meestal verborgen...) service-menu van je TV de geometrische instellingen opnieuw afregelen.
Ik heb dit vanwege mijn technische kennis zelf kunnen doen, maar ik raad iedereen af om dit voorbeeld te volgen wanneer je maar een beetje twijfelt... :eek:
Wil je dit echt goed afgeregeld hebben... we praten hier wel over pietluttig perfectionisme :D ... roep er dan een ervaren servicemonteur bij!!

Arjen van der Lely
21-10-2001, 21:21
Daarvoor moet je in het (meestal verborgen...) service-menu van je TV de geometrische instellingen opnieuw afregelen.

Ik herrinner me die instellingen van mijn vorige tv (heb daar om andere redenen flink mee geklooid), dus ik weet wat je bedoelt. Maar dan moet ik dus die instellingen wijzigen voor een 1.66 film, en ze weer herstellen bij een 1.85 film ???

Alex van den Berg
21-10-2001, 22:19
Maar dan moet ik dus die instellingen wijzigen voor een 1.66 film, en ze weer herstellen bij een 1.85 film ??? Nee... Het gaat er gewoon om dat je TV zo precies wordt afgesteld dat alle beeldlijnen zichtbaar zijn en dat iedere lijn in zijn geheel van links naar rechts zichtbaar is... Totaal geen overscan meer dus... Vanaf dat moment is het altijd o.k.... Maar het kan gebeuren dat je dan af en toe een heel klein zwart balkje (3 of 4 lijnen) boven en onder gaat zien bij sommige gewone 4:3 TV-uitzendingen...

Bij een perfecte afregeling zie je op een breedbeeldscherm in ieder geval dunne balkjes onder en boven bij 1.85:1, en dunne balkjes links en rechts bij 1.66:1...

Arjen van der Lely
22-10-2001, 08:09
Bedankt Alex :D
Ik ga op zoek naar zo'n handige harry.