PDA

Bekijk de volledige versie : The Deer Hunter



rkrijger
02-02-2003, 21:04
Film net gezien. Is wel goed hoor, maar zo'n topper... (5 Oscars). Ik vraag het me af...
Ik vind bv The Killing Fields een veel betere Vietnam film...

Thijs te Riele
02-02-2003, 21:30
Ik heb The Killing Fields (nog) niet gezien.

The Deer Hunter is wel een originele Vietnam-film: eerst uitgebreide inleiding, daarna de oorlog en dan 't effect van die oorlog op de vriendengroep.
Lijkt qua opbouw ook wel op Full Metal Jacket. Andere films focussen te veel op alleen de oorlog.
Maar dit natuurlijk een persoonlijke mening; de een gaat meer voor 't verhaal, de ander voor de actie.

FrenkieB
03-02-2003, 09:06
Killing Fields gaat toch niet over Vietnam maar over Cambodja???

Peter Porrio
03-02-2003, 09:17
The Deer Hunter vond ik persoonlijk een topper! Het geeft zeer goed weer wat oorlog met mensen persoonlijk doet en de relatie met familie en vrienden. Het laat zien dat niets meer hetzelfde is als je zulke dingen hebt meegemaakt, of je nu wilt of niet, alles is veranderd, de wereld is zonder jou doorgedraaid.

Het beschrijft hoe de een er nog redelijk uitkomt en anderen die het niet meer van zich af kunnen zetten. Prima oorlogsfilm waarbij de nadruk nu eens niet ligt op de oorlog zelf, maar het verhaal.

Ik vond het zelfs geen probleem dat de beeldkwaliteit niet echt best is en het geluid in dolby surround. Deze film boeide me enorm.

The Killing Fields heb ik niet gezien. Ben benieuwd waar de nadruk in deze film op ligt.

Lex v/d Moolen
03-02-2003, 09:57
Inderdaad een prachtig dramatisch verhaal over wat oorlog mensen psychologisch kan aandoen. Ik heb pas de UK-versie aangeschaft en hoop dat die wat beter is dan de cropped Nederlandse.

Geert Jan Alsem
03-02-2003, 10:37
Inderdaad een prachtig dramatisch verhaal over wat oorlog mensen psychologisch kan aandoen. Ik heb pas de UK-versie aangeschaft en hoop dat die wat beter is dan de cropped Nederlandse.
Ik heb de Nederlandse DVD en hij is niet cropped hoor. Gewoon anamopf breedbeeld 2.35:1 en het ziet er best goed uit.

Erg goede film trouwens!

rkrijger
03-02-2003, 12:43
Killing Fields gaat toch niet over Vietnam maar over Cambodja???

Ik denk dat je gelijk hebt. TKF is overigens voor €5 te koop bij Bart Smit...

Renny Collard
03-02-2003, 13:56
The Killing Fields is totaal niet te vergelijken met the Deerhunter.
Pjotr heeft wat the DH betreft goed geformuleerd. The Killing Fields gaat (voor zover ik het me herinner) over wat er voor verschrikkingen er door journalisten zijn ontdekt in Cambodja.

FrenkieB
03-02-2003, 15:54
KNIP The Killing Fields gaat (voor zover ik het me herinner) over wat er voor verschrikkingen er door journalisten zijn ontdekt in Cambodja.

yep..klopt..ik was even niet zeker van het land. Maar TKF is ook een geweldige film....moet zeker in elke collectie...

Joey Lindeman
04-02-2003, 13:13
Ik heb The DeerHunter nog niet gezien. Zo te horen is het wel een film die ik blind kan aanschaffen!?
Ik zag hem bij FRS liggen voor erg goedkoop. Ga ik van de week maar is ff langs.

rkrijger
04-02-2003, 13:19
Ik heb The DeerHunter nog niet gezien. Zo te horen is het wel een film die ik blind kan aanschaffen!?
Ik zag hem bij FRS liggen voor erg goedkoop. Ga ik van de week maar is ff langs.

Let op: meer dan €5 moet je er niet voor betalen, dat kost-ie bij Bart Smit en Toys'R'Us. Verder is het een film met vaste subs.

The Killing Fields schijnt overigens een beroerde DVD uitvoering te zijn. Ook met vaste subs, hier zelfs in 4:3 en zeer beroerde beeldkwaliteit. De laatste 2 dingen gelden dan weer niet voor Deer Hunter...

Geert Jan Alsem
04-02-2003, 13:36
Verder is het een film met vaste subs.

Je hebt het mis. Je kan de subs in het menu niet uitzetten, maar met de afstandsbediening van je dvd-speler kan het wel terwijl de film bezig is.
Ik heb de Nederlandse dvd van The Deer Hunter zelf en ik kan je garanderen dat de verhalen over cropped, niet-anamorf beeld en vaste subs niet kloppen. Prima dvd voor die prijs!

rkrijger
05-02-2003, 20:18
Je hebt het mis. Je kan de subs in het menu niet uitzetten, maar met de afstandsbediening van je dvd-speler kan het wel terwijl de film bezig is.

Ach kijk eens aan. Weer iets waarbij ik denk: da's mooi dat dat kan en vervolgens gebruik ik het nooit meer...

Niels Simons
05-02-2003, 20:21
ik heb beide nog niet gezien.

kga meer voor oorlog als we were soldiers,private ryan,born on the 4de of zelfs Fg...

mazzel,niels

rkrijger
05-02-2003, 20:27
ik heb beide nog niet gezien.
kga meer voor oorlog als we were soldiers,private ryan,born on the 4de of zelfs Fg...
mazzel,niels

FG? Forrest Gump?

rkrijger
06-02-2003, 19:46
Serieus! Wat bedoel je nou met FG?

rkrijger
22-10-2004, 19:05
Wat bedoel je nou met FG?
Please!

Wizz-Art
22-10-2004, 20:01
Wat bedoel je nou met FG?
Please! Bijna 2jr later :mrgreen:

rkrijger
23-10-2004, 09:43
Wat bedoel je nou met FG?
Please! Bijna 2jr later :mrgreen:

Ja, ik dacht nog: ben ik nou zo ongeduldig... Maar jij vindt dat dus wel meevallen?!? :LOL:

Swanski
28-10-2004, 16:36
stuur hem een pm :idea: :D

rkrijger
29-10-2004, 07:11
stuur hem een pm :idea: :D

Heb ik gedaan, ik kreeg zijn kleinzoon die zei dat opa allang overleden was...

Peter van 't Wout
23-11-2004, 10:11
Top film!!!

Hoop dat deze opnieuw uitgebracht gaat worden met geremastered beeld en geluid!


Van The Killing Fields komt binnenkort een betere uitgave!!!

rkrijger
23-11-2004, 10:25
Top film!!!
Hoop dat deze opnieuw uitgebracht gaat worden met geremastered beeld en geluid!
Van The Killing Fields komt binnenkort een betere uitgave!!!

Ik heb de film gehad, maar daarna toch weer weggedaan...
1x kijken vond ik weer wel even genoeg...

Godbluff
23-11-2004, 11:50
Neem als het ff kan de uk special edition van deze film! Deze heeft goed beeld en een paar leuke extra's. Andere versies zou ik persoonlijk nog niet meet een tang aanraken...;-)

rkrijger
12-12-2004, 07:32
Wat voor extra's dan??! Oude of nieuwe docu's of zo?!?

Godbluff
13-12-2004, 11:12
Wat voor extra's dan??! Oude of nieuwe docu's of zo?!?

De volgende extra's:

- Audio commentary from director Michael Cimino
- 'Realising The Deer Hunter': an interview with director Michael Cimino (15min)
- 'Shooting The Deer Hunter': an interview with cinematographer Vilmos Zsigmond (15 min)
- 'Playing The Deer Hunter': an interview with actor John Savage (23 min)
- Theatrical trailer
- DVD-Rom features: download the original press brochure
- Interactive menu
- Scene access

De extra's staan op een aparte disc

Fafa
13-12-2004, 12:15
Wat bedoel je nou met FG?
Please!

Wil je dit nog steeds weten? Zo moeilijk is dit toch niet 8)

HiddeV
13-12-2004, 14:46
Wat bedoel je nou met FG?
Please!

Wil je dit nog steeds weten? Zo moeilijk is dit toch niet 8)

Forrest Gump neem ik aan

Ron kars
13-12-2004, 16:26
Ik heb the Deer Hunter nog niet gezien, ben een groot fan van WOII-films. is dit ook iets voor mij??

Lex v/d Moolen
13-12-2004, 17:38
Ik heb the Deer Hunter nog niet gezien, ben een groot fan van WOII-films. is dit ook iets voor mij??Het speelt zich af ronde de Vietnamoorlog. Maar veel oorlogsgeweld/gevechtsscènes hoef je niet te verwachten, het is meer een psychologisch drama.

MGdutch
13-12-2004, 17:45
Zeer goede film die ik wel vaker ga bekijken 8) .

Ron kars
14-12-2004, 08:28
Ik heb the Deer Hunter nog niet gezien, ben een groot fan van WOII-films. is dit ook iets voor mij??Het speelt zich af ronde de Vietnamoorlog. Maar veel oorlogsgeweld/gevechtsscènes hoef je niet te verwachten, het is meer een psychologisch drama.

Dan zalk t toch maar eens proberen :P

Patrick van den Hul
14-12-2004, 11:52
Ik heb hem in mn collectie maar nog steeds niet gezien, binnenkort toch maar eens kijken

rkrijger
25-12-2004, 14:07
Mooie film!

Patrick van den Hul
25-12-2004, 16:06
Ik heb hem al drie weken in huis maar ik heb hem nog steeds niet gezien. Is ie een beetje de moeite waard? Ik moet hem nog steeds zien..
Vond de dvd er wel een beetje goedkoop uitzien..

Peter van 't Wout
25-12-2004, 16:59
Ik heb hem al drie weken in huis maar ik heb hem nog steeds niet in huis. Is ie een beetje de moeite waard? Ik moet hem nog steeds zien..
Vond de dvd er wel een beetje goedkoop uitzien..


TOPPER!
Hele goede film,maar jammer van de mindere beeld en geluidskwaliteit!

rkrijger
27-12-2004, 15:29
Inderdaad geen verkeerde film. Maar met, vind ik, weinig herkijkwaarde...

rkrijger
28-12-2004, 18:40
Inmiddels verkrijgbaar voor €2,99 bij De Blokker. Althans hier in Geldrop...

HiddeV
28-12-2004, 21:44
Inmiddels verkrijgbaar voor €2,99 bij De Blokker. Althans hier in Geldrop...

dit kan je beter in de price-watch zetten. je vervuilt deze topic alleen maar.

netfox
28-12-2004, 21:46
Al iets bekend over een betere uitgave dan de huidige versie die in NL te verkrijgen is?

rkrijger
29-12-2004, 09:54
dit kan je beter in de price-watch zetten. je vervuilt deze topic alleen maar.

Je hebt gelijk. Zal ik meteen eens doen!

Peter van 't Wout
31-01-2006, 16:45
Ik hoop nog steeds op een nieuwe uitgave met verbeterd/geremastered beeld en geluid(DD 5.1 of DTS?)

stefanovic
21-05-2006, 18:02
Ik hoop nog steeds op een nieuwe uitgave met verbeterd/geremastered beeld en geluid(DD 5.1 of DTS?)

Er is een regio 1 SE uitgekomen vorig jaar. Iemand een oordeel over deze versie?

mac
22-05-2006, 17:51
The Killing Fields is totaal niet te vergelijken met the Deerhunter.
Pjotr heeft wat the DH betreft goed geformuleerd. The Killing Fields gaat (voor zover ik het me herinner) over wat er voor verschrikkingen er door journalisten zijn ontdekt in Cambodja.

Wel schandalig dat zo weinig mensen dit weten. Toen zijn toch even 2 miljoen mensen afgeslacht onder het bewind van de Rode Khmer.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rode_Khmer

hot stuff
22-05-2006, 19:31
ik heb hem ooit is gratis bij de krant gekregen en vond het een erg saaie film en heb hem dan ook na 20 min afgezet

The Pryde
07-06-2006, 06:35
De Special Edition komt dit jaar uit :!:

Bron: dvd-home
07-09-2006 Deer Hunter (2 disc's) Oorlog Universal

Dennis Kuijper
22-02-2007, 00:25
The Deer Hunter (1978)
We volgens een groep Amerikaanse mannen die allemaal werkzaam zijn in de staal industrie. De vrienden,zoals je ze wel kan noemen maken veel plezier met elkaar en zo als de titel al doet vermoeden,jagen ze in hun vrije tijd op herten. Een van de mannen staat op het punt om te gaan trouwen,zo doende zijn ze allemaal bezig met zich voor te bereiding op het feest. Voor drie van de mannen is het eigenlijk ook een soort afscheidsfeest,want ze staan op het punt om uitgezonden te worden naar Vietnam om daar deel te nemen aan de woedende oorlog die hun leven voorgoed zal doen veranderen.

Het moge duidelijk zijn dat deze film van Michael Cimino gewoon een meesterwerk van de bovenste plank is,Cimino heeft zich echter na deze film nooit meer overtroffen en heeft in mijn ogen ook geen top film meer weten te maken,wat het een vreemde eend in de bijt maakt als je naar z,n andere werk kijkt. De film is het beste te omschrijven als een soort drieluik wat zich afspeelt voor,tijdens en na de Vietnam oorlog. Ook al gaat het over en staat de Vietnam oorlog in deze film centraal,toch zou ik het geen oorlogs film willen noemen,aangezien het zich meer concentreert op de gebeurtenissen voor en na de oorlog en wat voor effect dit heeft gehad op de menselijke gevoelens,omdat het nooit meer zo als vroeger zal worden. De cast die stuk voor stuk geweldige rollen neerzetten bestaat uit o.a. Rober de Niro,Christopher Walken,Meryl Streep en John Cazale die ten tijde van deze film verloofd was met Streep maar ook al ernstig ziek. Cazale heeft de première van de film niet meer mogen meemaken.Het is jammer dat hij zo jong gestorven is,ook al heeft hij niet in veel films gespeeld,toch was het een veel belovend acteur als je naar z,n carrière kijkt. Een hoop mensen klagen dat ze dit een vrij trage en langdradige film vinden,ik vond juist alles goed gedoseerd en heeft de tijd genomen om het verhaal tot z,n recht te laten komen en het geloofwaardig te maken. Dit is gewoon een film die iedereen minimaal één keer gezien moet hebben. 9.5/10

rkrijger
22-02-2007, 07:27
Dit is een hele sterke film. Maar, vind ik, niet eentje die je een paar keer per jaar kijkt. Ik heb de DVD gehad en weggegeven...

Lex v/d Moolen
22-02-2007, 16:49
Prachtige film, en die Russian roulette scènes blijven legendarisch!

Paolo-Martini
22-02-2007, 18:15
Geweldige film, heb de dvd een paar maanden geleden blind aangeschaft en heb daar zeker geen spijt van gekregen.

Schitterend hoe de film eerst zeer uitgebreid de tijd neemt om de personages te introduceren en de sterke band en relatie die ze met elkaar hebben laat zien, voordat ze naar Vietnam vertrekken. Vervolgens dus de indrukwekkende scenes in Vietnam, en daarna laten ze dus op een geweldige manier zien hoe de oorlog ze stuk voor stuk veranderd heeft. Super acteerwerk van de hele cast.

Ik geef hem een 9/10

YAH87
12-07-2009, 18:00
Van de week op tv (RTL7, dus idioot veel reclames :x) en dan eindelijk voor het eerst kunnen zien.

De cast liegt er niet om: De Niro, Streep, Walken, Cazale. Allen acteurs die ik erg kan waarderen en in die tijd on top of their game. Ook in deze film stellen ze niet teleur. Vooral het eerste uur ongeveer moest ik er een beetje inkomen, want er gebeurt in principe weinig, al leerde je wel op deze manier goed de personages kennen. Je ziet hoe de vrienden zijn tijdens de bruiloft, in de kroeg en tijdens het jagen enz. Tijdens en na de oorlog komen de meer intensere scènes van de film. Met name de Russische roulette scènes zijn heftig en de spanning is te snijden.

Zit alleen met de vraag waarom Nick (Walken) toch in vredesnaam besluit om aan “het spelletje” mee te doen? We zien hem wegrennen nadat hij duidelijk laat blijken moeite te hebben met dit soort activiteiten om vervolgens in de auto te stappen van die Fransman. Hij beloofd hem alle geld van de wereld als ‘ie meespeelt. Ik vond dit wel een beetje bizar omdat hij naar zijn liefje terug kan en op mij overkomt dat geld (later drugs) zijn motivatie was.
Iemand die dit voor me kan/wilt ophelderen?