PDA

Bekijk de volledige versie : FOX: Koyaanisqatsi-Powaqqatsi Collector's Edition Boxset



Eric van Ballegoie
04-02-2003, 10:55
FOX: Koyaanisqatsi-Powaqqatsi Collector's Edition Boxset



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=734)

Kajett
04-02-2003, 13:52
:) Eindelijk goed nieuws, maar wat zijn de volledige technische gegevens. op de amerikaanse philip glass nieuwsgroep wordt erg gemopperd over een cropped image ten opzichte van de VHS editie van de film en de R1 DVD.

Art
04-02-2003, 15:57
Deze gaan zeker in mijn collectie :)

Godbluff
04-02-2003, 16:27
Ik heb de R1 versie van deze films en de specs zijn volgens mij gelijk:

- 1.85 anamorphic widescreen
- dd 5.1 sound

De extra's zijn wel aardig maar niet super. Van de andere kant als er 2 films zijndie geen extra's behoeven dan zijn deze het wel.

Erikro
04-02-2003, 17:26
Dus als ik het goed begrijp krijg je er alleen een mooier dooje bij.
Geen DTS ipv DD ofzo.
Beetje dure grap.

Hoe is de R2 versie eigenlijk

Godbluff
04-02-2003, 19:25
Ik weet niet wat voor doos maar om de R1 versie zat alleen een kartonnetje. Daartussen zaten de twee los in amaray case verpakte films. Ik het bij play 15 pond betaald voor de 2 films. Dat vind ik niet veel (zeker niet voor deze films). Zelfs mijn zoontje van 5 heeft 3 kwartier geboeid mee zitten kijken!

Sicco
05-02-2003, 00:36
is het misschien mogelijk om wat screenshots te plaatsen? Of misschien kan iemand die de films heeft me wat mailen, mijn intresse is wel gewekt, maar ben ook wel benieuwd hoe het eruitziet eigenlijk.

Alex van den Berg
05-02-2003, 00:47
mijn intresse is wel gewekt, maar ben ook wel benieuwd hoe het eruitziet eigenlijk. Kijk hier voor een trailer van Koyaanisqatsi (http://www.filmscouts.com/scripts/film.cfm?Film=koyaani)
...en hier voor een leuke fotogallery (http://www.koyaanisqatsi.org/films/koyaanisqatsi.php)

Sicco
05-02-2003, 00:51
Thanx voor deze reactie nog zo laat op de avond :) Ook net klaar met filmkijken? ;)

Alex van den Berg
05-02-2003, 00:57
Thanx voor deze reactie nog zo laat op de avond :) Ook net klaar met filmkijken? ;) Nee.... Ik zit gewoon altijd achter m'n PC... :D
Ik heb er meteen nog een linkje bijgezet... ;)

b.t.w.... Die Quicktimetrailer is nogal oud... Flinke download voor een flink postzegelformaat... maar het is de moeite waard... ;)

Sicco
05-02-2003, 01:00
thnx, die 2e site had ik zelf ook al ontdekt. maar wat moet ik me nu eigenlijk van deze dvd voorstellen?is het een film of meer een documentaire? of zijn de beelden zo mooi dat dat er niet eens toe doet?:)

Alex van den Berg
05-02-2003, 01:10
thnx, die 2e site had ik zelf ook al ontdekt. maar wat moet ik me nu eigenlijk van deze dvd voorstellen?is het een film of meer een documentaire? of zijn de beelden zo mooi dat dat er niet eens toe doet?:) Moeilijk te omschrijven... maar ik zal een poging wagen....
Eerst even een quote uit het hoofdbericht;
De term Koyaanisqatsi - "het leven is uit evenwicht" - komt uit de taal van de Amerikaanse Hopi-indianen. Koyaanisqatsi schildert een apocalyptisch beeld van de botsing tussen onze hoogtechnologische, verstedelijkte wereld en de serene schoonheid van de natuur. De adembenemende beelden en de prachtige, verfijnde muziek maken van Koyaanisqatsi een fascinerend, hypnotiserend spektakel dat zich met niets laat vergelijken.
Het is eigenlijk precies wat hier staat... Het is geen film, het is geen documentaire...
Er is eigenlijk maar één woord dat een goede omschrijving is; Het is KUNST! ;)
Je gaat er voor zitten... kijkt en luistert... laat het op je inwerken... je denkt erover na...
Daarna kijk je er nog eens naar... maar nu niet door je eigen, maar door de ogen van b.v. een Hopi indiaan... Je bent een natuurmens en kijkt wat de industriële wereld met de Aarde doet...
Je gaat er nog eens voor zitten... kijkt en luistert weer... laat het nog eens op je inwerken... je denkt er weer over na...

Kortom.... KUNST! :D

Sicco
05-02-2003, 01:16
hehehe, duidelijk ;)

maar ken je het qua beelden en filmtechnieken echt niet met iets vergelijken? ik zag op een van de foto's een snelweg snel afgespeeld zeg maar.... ik plak het plaatje er wel ff bij:

http://www.koyaanisqatsi.com/images/koyyanisqatsi/k2.jpg

kan je dit vergelijken met Requiem For A Dream bijvoorbeeld? of zit ik er nu echt helemaal naast? dit vond ik namelijk geweldig mooi gefilmd en gemonteerd en die muziek erbij maakte het helemaal af.

kan natuurlijk nog steeds zijn dat het met niets anders te vergelijken is hoor ;)

ik ga slapen dus antwoord morgen wel weer!

Alex van den Berg
05-02-2003, 01:27
qua beelden en filmtechnieken echt niet met iets vergelijken? ik zag op een van de foto's een snelweg snel afgespeeld zeg maar ...<scheur>... kan je dit vergelijken met Requiem For A Dream bijvoorbeeld? Ik heb Requiem (nog) niet gezien... Maar er wordt absoluut flink "gespeeld" met allerlei "tijdeffecten"...
Koyaanisqatsi begint erg traag... uitgestrekte landschappen... rustige muziek... Dit bouwt zich vervolgens op... Naar mate de wereld drukker wordt, ontstaat er ook meer snelheid in de beelden, muziek en montage... Dit loopt op tot een soort hoogtepunt... verder moet je maar gewoon kijken... ;)
Misschien eerst een keertje huren?

Nathan Strik
05-02-2003, 08:26
Ik heb Requiem (nog) niet gezien... En ik heb Koyaanisqatsi (nog) niet gezien... hehe... onze leden hebben ook niet veel aan ons... :D

Ik denk dat de films qua inhoud veel uit elkaar liggen, maar misschien heeft Alex een punt met die tijds-montage. Al vermoed ik dat het in Koyaanisqatsi wel wat anders toegepast is dan met de "Hip-Hop montage" in Requiem for a Dream.

Godbluff
05-02-2003, 20:02
Ik zal een poging wagen....

De films vertellen het verhaal (zonder woorden) van de invloed van de mens op zijn omgeving en hoe die omgeving daarop het gedrag van de mens beinvloed. Erworden daarbij een aantal basale film truuks gebruikt zoals versnelde en vertraagde opnames. Ee klassiek voorbeeld is de versnelde opnames van verkeer (in licht en donker) en de roltrappen (escalators) waarbij het lijkt alsof die de mensen uitspugen. Dit soort beelden zijn later in de video clip wereld gemeengoed geworden maar waren toendertijd vrij revolutionair qua beeldtaal. De gebruikte camera standpunten hebben vaak een vervreemdend effect en laten het niet echt toe dat je een passieve toeschouwer blijft. Het zijn in zekere zin ook vrij moraliserende films omdat na het zien ervan er slechts een conclusie mogelijk is.
Persoonlijk vind ik dat de films echt helemaal niets te maken hebben met Requiem (behalve dan zo'n filmisch truukje hier en daar).

Alex van den Berg
05-02-2003, 20:15
Ik zal een poging wagen....Dat is dan uitermate goed gelukt! ;)

Godbluff
05-02-2003, 20:26
Dank je Alex.

Voor de vraag om beelden. Kijk op onderstaande link voor grote afbeeldingen van de front en back cover alsmede een reeks van beelden uit de film (meer dan 20). Tevens aanwezig een review...

http://www.dvd.reviewer.co.uk/reviews/details.asp?Index=2911

Nathan Strik
05-02-2003, 22:01
Hmm, voor we allemaal naar de winkel hollen... is het niet beter te wachten op een boxset waar naast deze twee ook het nieuwe Naqoyqatsi in zit?

Kweenie hoor, maar anders krijgen we over een jaar ofzo weer allemaal zeurende mensen die schreeuwen dat ze opgelicht zijn terwijl ze het met een beetje verstand aan hadden kunnen zien komen... :D

riny
05-02-2003, 22:03
heb een tijdje geleden Baraka gezien, dat is volgens mij een vergelijkbare film... iemand die ze beide gezien heeft en kan vertellen of deze beter/slechter zijn?

Jaded
05-02-2003, 22:13
Kweenie hoor, maar anders krijgen we over een jaar ofzo weer allemaal zeurende mensen die schreeuwen dat ze opgelicht zijn terwijl ze het met een beetje verstand aan hadden kunnen zien komen... :D
Weet jij wel goed wat een jaar is?

Dat zijn 365 dagen ... ofwel 8760 mogelijke dvd-uren!
Als ze het pas over een jaar zouden uitbrengen, dan heb ik er niets op tegen. Eerder wel.

Heb btw deze films nog nooit gezien. Ook nog nooit van de maker ervan gehoord.
Zal er wel eens naar uit kijken, ben benieuwd.

Godbluff
05-02-2003, 22:54
Baraka is qua techniek een vergelijkbare film. De sfeer vond ik wel anders. Bij Baraka worden ook veel culturele rituelen getoond. Als ik een verschil moet aangeven is het dat Baraka een wat positievere uitstraling heeft terwijl bij de eerdergenoemde films toch wat eerslachtiger van aard is.

Nogmaals mensen verkijk je niet op de box. Ik denk namelijk dat het net zoals bij de R1 versie het geval was om 2 losse amaray cases gaat. Daar koop je over een jaar makkelijk deel 3 bij.

Rob P.
06-02-2003, 23:17
voor de ...qatsi liefhebber klikt u hier (http://www.apple.com/trailers/miramax/naqoyqatsi/large.html)
vanaf volgende maand in de nederlandse filmhuizen.;)

Kajett
06-02-2003, 23:27
Koy en Pow ken ik dromen, de VHS jes zijn grijsgedraaid en de CD's met de muziek van Glass zijn standaardwerken. Een aantal jaren geleden zelfs Koyaanisqatsi gezien in het Muziektheater Amsterdam met het Philip Glass ensemble Live voor het scherm. Een uniek film event. Er wordt niet erg scheutig gedaan met de release van Naqoyqatsi, maar wat ik op de glass nieuwsgropemheb gelezen is het een erg mooie film. (de muziek is ook weer goed in orde!)

Art
07-02-2003, 00:07
Naqoyqatsi ziet er veelbelovend uit, ik ben benieuwd :)

Art
07-02-2003, 00:11
Hmm, voor we allemaal naar de winkel hollen... is het niet beter te wachten op een boxset waar naast deze twee ook het nieuwe Naqoyqatsi in zit?

Kweenie hoor, maar anders krijgen we over een jaar ofzo weer allemaal zeurende mensen die schreeuwen dat ze opgelicht zijn terwijl ze het met een beetje verstand aan hadden kunnen zien komen... :D
Het is wel duidelijk dat die drie films samen in een box komen want ze vormen namelijk een trilogie :D Dus straks niet gaan zeuren :D

Kajett
09-02-2003, 08:56
Ik wacht al zo lang op Koyaanisqatsi op DVD dat wachten op een extra stukje karton voor Naqoyqatsi volledig 'out of the question' is.

Dus nog twee weken wachten
wachten . . . . . .



Martin

Mike Philippens
16-02-2003, 23:17
Hmm, voor we allemaal naar de winkel hollen... is het niet beter te wachten op een boxset waar naast deze twee ook het nieuwe Naqoyqatsi in zit?
Ik heb het duo al een paar maanden in huis als R1. Leuke aanbieding...€17 voor de twee (DVDSoon (http://www.dvdsoon.com/showtitledetails.xml?uid=38190))bij . Mocht er ooit een mooie box komen met alledrie wil ik wel overwegen die te kopen en deze weg te doen. Als ik overal op moet gaan wachten...

En al die zeurpieten die elke week weer huilen over nieuwe releases...

Alex van den Berg
17-02-2003, 00:48
En al die zeurpieten die elke week weer huilen over nieuwe releases... Ik ben het wachten allang afgeleerd....
2 jaar geleden zat ik nog op Koyaanisqatsi te wachten, maar nu ben ik blij verrast dat de eerste twee qatsies volgende week woensdag AL op DVD uitkomen... :D

Sef
29-06-2003, 18:29
Zoals de titel al doet vermoeden.......ik kan hem nergens vinden.

Ik mag dan wel in Hengelo wonen maar dit is toch niet het einde van de wereld ofzo???? :D

Luchtgordijn Bogey
24-11-2003, 09:45
Voor deze film bestond vreemd genoeg nog geen Pricewatch-thread. Nu wel. (In de aanbieding bij Play) (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=345503#345503).