PDA

Bekijk de volledige versie : Vraag over Manga



Jeroen Denissen
06-02-2003, 11:10
Metropolis
Perfect Blue

Graag zou ik wat meer over deze manga DVD's willen weten.
Zijn ze de moeite waard ?!

Alvast bedankt !

the_real_da
06-02-2003, 11:27
naar wat ik hoor de is metropolis een leuke film maar er werd meer van verwacht ( ik heb hem al een week en moet hem nog steeds kijken:)) en perfect blue is een beetje een triller ...verwacht geen robots maar as je van een leuk verhaal houdt dan is het zeker een aanrader ( weet jij trouwens waar ik die nog kan krijgen) ?

Richard B.
06-02-2003, 12:30
Metropolis is een anime in de stijl van Akira en Ghost in The Shell: heel futuristisch en dynamisch en erg mooi geanimeerd met heel gedetailleerde 'backdrops'. Het verhaal is een beetje gebaseerd op de oorspronkelijke Metropolis, maar dan met Robots in de rol van de slaven. Een erg goeie film vond ik zelf.

Perfect Blue is een veel minder stereotype manga anime, maar meer een gewone thriller zoals de vorige poster al schreef, 'albeit' me een erg goed verhaal. Is ook wel een aanrader, maar misschien minder als je de 'gewone' manga gewend bent.

Geert Jan Alsem
06-02-2003, 13:20
Ik vind Metropolis niet echt te vergelijken met Akira of Ghost In The Shell. Ze hebben wel dingen gemeen, maar Metropolis is toch een heel ander soort film.
Wel ben ik het met Richard eens dat het er prachtig uitziet en een erg goede film is.

Perfect Blue vond ik een interessante film toen ik hem zag. Ik heb nu echter niet echt de behoefte em nog een keer te zien of op DVD te kopen.

Gabriel B.
07-02-2003, 19:45
Ik heb me laten vertellen dat Metropolis ongelooflijk "traag" is. Wat is daarvan aan ?

Mike Philippens
07-02-2003, 19:52
Nou heb ik een tijdje terug op mijn kop gekregen van Nathan over de term Manga. Een Japanse tekenfilm wordt Anime genoemd. Manga is een stripverhaal. De echte Anime-adepten (zoals Nathan) worden nét zo boos daarover als een tafeltennisser over Ping-Pong...;)

Just for the record...

Geert Jan Alsem
07-02-2003, 20:00
Ik heb me laten vertellen dat Metropolis ongelooflijk "traag" is. Wat is daarvan aan ?
Had ik totaal geen last van. Kan ik me ook niet echt iets bij voorstellen.

Misschien ligt het aan mij. Ik vind 2001: A Space Odyssey ook niet traag. :)

riny
07-02-2003, 20:08
metropolis vond ik erg geslaagd. lekkere jazzy soundtrack en vond hem ook helemaal niet traag. wat mij betreft een aanrader.

perfect blue niet gezien.

Gabriel B.
07-02-2003, 20:09
Thanks... Metropolis staat u ook officieel op het lijstje.

Richard B.
07-02-2003, 20:44
Had ik totaal geen last van. Kan ik me ook niet echt iets bij voorstellen.

Misschien ligt het aan mij. Ik vind 2001: A Space Odyssey ook niet traag. :)

2001 was lange tijd mijn favoriete film ooit, maar zelfs ik vond hem erg traag toen ik hem eindelijk in de bios zag. :)

Metropolis vond ik in ieder geval niet opvallend traag: hij is wel minder heftig dan bijv. de climax van Akira, maar dan heb je het ook over een film met een tempo waar ik soms wel eens koppijn van krijg.

Richard B.
07-02-2003, 20:47
Ik vind Metropolis niet echt te vergelijken met Akira of Ghost In The Shell. Ze hebben wel dingen gemeen, maar Metropolis is toch een heel ander soort film.
Wel ben ik het met Richard eens dat het er prachtig uitziet en een erg goede film is.

Eigenlijk liggen (vind ik) de gelijkenissen tussen die drie films vooral in de animatie en wat minder in het verhaal. Akira is qua verhaal wel wat heftiger als Metropolis natuurlijk. Metropolis bewijst dat het niet voor iedere Anime nodig is om Tokyo op te blazen! :D

Gabriel B.
07-02-2003, 20:50
Originally posted by Richard Boon
[B]Akira, maar dan heb je het ook over een film met een tempo waar ik soms wel eens koppijn van krijg.
Begrijpelijk. Akira is dan ook maar een samenvatting van de hoogtepunten van de eerste helft van de stripreeks.

Nathan Strik
07-02-2003, 21:18
Een Japanse tekenfilm wordt Anime genoemd. Manga is een stripverhaal. De echte Anime-adepten (zoals Nathan) worden nét zo boos daarover als een tafeltennisser over Ping-Pong...;) Ach, boos is een groot woord, ik ben gewoon teleurgesteld dat deze spraakverwarring in het leven is geroepen (grotendeels de schuld van het Manga-label, ik weet het.)

Ik zal voortaan nooit meer Ping-Pong zeggen trouwens. ;)

En even in het algemeen:
Metropolis traag?!? Tsja sorry, maar dat soort commentaren zijn toch niet serieus te nemen? En Metropolis vergelijken met Akira?!? Waarom?!? Omdat het toevallig allebei anime´s zijn?!?

Anime heeft net als live-action films een enorm breed scala aan genres, waaronder actie, science-fiction, etc. Akira en Metropolis behoren tot verschillende genres, waardoor je ze volgens mij niet moet gaan vergelijken. Je vergelijkt "Independance Day" toch ook niet met "American Beauty"?!? ;)

Just my 2 ct. worth...

Gabriel B.
22-02-2003, 09:45
Voor de animefans. (maar enkel in België, vrees ik :( )
Een Franse distributeur, Manga Mania DVD genaamd, verkoopt momenteel via krantenwinkels een aantal anime dubbel-dvd's, voor maar 15 Euro.
Het gaat hier veelal om klassiekers als Akira, Macross Plus en Patlabor maar ik heb Neon Genesis Evangelion : Death and Rebirth kunnen klissen.
Hoewel de hoezen en een amateuristisch blaadje dat erbij zitten volledig in het Frans zijn, bevat de NGE-DVD een Japanse, Engelse en Franse audio en Engelse en Franse subs.
Tevens vrees ik dat het aanbod per krantenwinkel heel beperkt is.

Jeroen Denissen
22-02-2003, 11:49
Metropolis is momenteel heel goedkoop bij play.com.....

Gabriel B.
22-02-2003, 12:26
Voor de animefans. (maar enkel in België, vrees ik :( )
Een Franse distributeur, Manga Mania DVD genaamd, verkoopt momenteel via krantenwinkels een aantal anime dubbel-dvd's, voor maar 15 Euro.
Het gaat hier veelal om klassiekers als Akira, Macross Plus en Patlabor maar ik heb Neon Genesis Evangelion : Death and Rebirth kunnen klissen.
Hoewel de hoezen en een amateuristisch blaadje dat erbij zitten volledig in het Frans zijn, bevat de NGE-DVD een Japanse, Engelse en Franse audio en Engelse en Franse subs.
Tevens vrees ik dat het aanbod per krantenwinkel heel beperkt is.
Zonet gezien dat nummer 1 uit de reeks "Ghost in the Shell" is voor de startprijs van maar 6 euro. Nummer 2 "Blood : The Last Vampire" wordt verkocht aan 10 euro.

Mark de Jong
22-02-2003, 19:58
Metropolis moet je zeker kopen als je van getekende en computer animatie houdt. Zeker de moeite waard :)