PDA

Bekijk de volledige versie : Slecht nieuws



Marc A.
07-02-2003, 11:30
Heeft iemand dit al gelezen ?

http://www.smh.com.au/articles/2003/01/31/1043804519345.html

R. Schaap
07-02-2003, 11:36
Ja gelezen, maar oud nieuws. DVD-rot is op dit forum al eens uitgebreid besproken. Ik zal de thread eens opzoeken.

Yi-Long
07-02-2003, 11:37
Altijd ontzettend eng om zoiets te lezen. moet er niet aan denken dat mijn dvd-collectie strax volkomen waardeloos is.

MAD
07-02-2003, 11:37
"DVD rot" is al meerdere malen hier op het forum besproken, gebruik de zoekfunctie maar en je komt legio trheads tegen. ;)

En ja, ik vind het heel erg! Maar heb er nog één in mijn 175 DVD's kunnen vinden, dus valt waarschijnlijk nog mee... (even afkloppen).

R. Schaap
07-02-2003, 11:37
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=10584&highlight=dvdrot

Glenn Smits
07-02-2003, 11:39
Ik moet het eerst zelf meemaken voordat ik in zulke nonsens ga geloven. Hoe kan zo'n soort materiaal waarvan een cd is gemaakt nou rotten als ie in een hoesje in je kast staat?

Yi-Long
07-02-2003, 11:56
Schijnt by dual-layered dvd's voor te komen, dat de lijm tussen de 2 layers niet goed is ofzo. Dus dat er vocht tussen kan komen of zoiets.

Steven Maas
07-02-2003, 12:21
Schijnt by dual-layered dvd's voor te komen, dat de lijm tussen de 2 layers niet goed is ofzo. Dus dat er vocht tussen kan komen of zoiets. Gewoon je DVD's dus niet meer in de vaatwasser zetten. :o

Jaap22
07-02-2003, 12:25
Gewoon je DVD's dus niet meer in de vaatwasser zetten. :o

Shit, hoe zet ik dat ding uit? ;)

incubus
08-02-2003, 08:51
Tja... meer en meer topics vliegen hierover rond op het net.
Veel meer dan toen ik de "bewuste" thread op dit en een zusterforum postte. De persoon die naar de krant toestaptte heeft ook enkele bevindingen en correcties op een netadres aangebracht. Ik moet ook constateren dat meer discs bij mij achteruitgaan, bewaard in normale condities en gestockeerd in mijn rekje. Om een volledige oppervlaktecontrole over mijn hele collectie te doen is onhaalbaar. Veel te veel werk en misschien te pijnlijk om bepaalde zaken te achterhalen.Wat me ook opvalt is dat de oppervlaktekwaliteit van de laatste nieuwe discs veel slechter beginnen uit te zien. Vooral bij World Wide cinema en Dutch titels van het extreme label is dit het geval.
Deze discs zijn vaak ook aan een heel lage prijs te krijgen. Kwaltiteitsbesparingen aan DVD discs doorvoeren, kan het medium op lange termijn niet permiteren. Ik ben alleen maar benieuwd hoeveel gedupeerden er in de toekomst nog gaan onstaan. Ik weet in ieder geval wel al wie dat de verliezers gaan zijn.
DVD-9 lijkt wel een gefaald medium te worden... en het lijkt wel dat de toekomst het wel zonder een blue ray disc zou kunnen gaan doen.

Hier is de link van de Australische gedupeerde:

http://www.andraste.org/discfault/discfault.htm

Johan van den D.
08-02-2003, 09:10
He daar is Incubus weer:D
Kijk, we spreken zeker niet tegen dat dit inderdaad voorkomt
Je moet het alleen in de juiste verhoudingen zien denk ik
Ikzelf heb ook een dvd met dermate vage plekken dat die waarschijnlijk ook onder dvd rot zal vallen
Maar deze speel nog gewoon 100% goed af en het is sinds de vorige zeer lange thread van Incubus (toen heb ik de dvd,s gecontroleerd) niet erger geworden
Dus ik ben van mening dat het inderdaad wel voorkomt alleen dat het in verhouding tot het totaal aantal dvd,s heel weinnig zal zijn
Blijk wel uit het feit dat het op dit forum zeer zelden voorkomt terwijl we met z,n alle toch zeker een tig duizend dvd bezitten

Daarnaast vind ik het wel vreemd dat je nu nog steeds niet al je dvd heb gecontroleerd, Incubus
Als ik zoiets in mijn collectie heb zoals jij het beschreef, dan zal ik zeker al mijn schijfjes controleren
Hoeveel het er ook mogen zijn en hoeveel tijd er ook in zal gaan zitten

Al met al is het tuurlijk toch wel zeer triest dat het uberhout wel voorkomt
Hoe weinnig het ook moge zijn, het hoort niet en is zeker niet leuk als je hiervan het slachtoffer bent